Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Opon mam zamiar używać tylko przez 3 tygodnie sierpnia na Tour de Pologne dla amatorów oraz 2 etapy szosowe Uphill'a\ oraz na codzienne treningi w tym czasie. Przesyłam linki do wymiarów obręczy Mavic-link oraz Alexrims-link

akładając że zakładasz slicka do jazdy tylko i wyłącznie po szosie, to nic się nie stanie. Sam latałem jakiś czas na slickach w moim MTB i nic. Jak tylko szosa to nic nie będzie, chyba że jakiś teren, kamienie cycuś, to wiadomo, ale nie po to te opony. W mieście na krawężnikach lepiej kontrolnie zwolnić i powoli zjechać/wjechać, tak to bez problemów.
Jeździłeś na 1.25?, zresztą wiesz jak wyglądają nasze drogi czasami niewiele różnią się od szlaków terenowym a nie chciałbym rozwalić sobie obręczy przez w sumie miesiąc jazdy na slickach.
Napisano (edytowane)
Jeździłeś na 1.25?, zresztą wiesz jak wyglądają nasze drogi czasami niewiele różnią się od szlaków terenowym a nie chciałbym rozwalić sobie obręczy przez w sumie miesiąc jazdy na slickach

U nas na południu ostatnimi czasy wiele się zmieniło na plus co do jakości dróg z wyjątkiem tragicznej sytuacji w Krakowie :laugh:

 

Pisząc o bezpiecznej jeżdzie na takich oponach miałem na myśli właśnie stan naszych dróg.

Edytowane przez beskid
Napisano

Jeździłem jakiś czas temu na Kendach Kontender 26x1.0" założonych na DT Swiss'y X450, zrobiłem ok. 400km na tej konfiguracji, głównie po mieście i krótkie wypady za miasto. Ciśnienie ok 6-7atm, obręcze mają się dobrze. Jazda na takich oponach to dla mnie hardcore, zdecydowanie wolę coś w okolicach 1,5". Za jakiś czas zakładam je na alex'y x2100, myślę, że powinny wytrzymać :icon_mrgreen: .

  • Mod Team
Napisano

Bezpieczeństwo, kiepskie drogi... a co mają powiedzieć ludzie jeżdżący na szosówkach? Jeszcze węższe opony, sztywny widelec, delikatniejszy rower. Więc bez sensu takie gadanie. Oczywistością jest, że po takiej zmianie opon trzeba dużo bardziej uważać, na przejazdach kolejowych zwalnia praktycznie do zera, unikać dziur itp. Od 2-3 lat jeżdżę co jakiś czas na oponach Kenda Kontender 26x1,0 założonych na obręcze Mavic X517 i nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków. Wczoraj na tym zestawie zrobiłem 315km, po różnych, często bocznych, starych drogach i sprzęt ma się dobrze, ja też. Kilka razy miałem też sytuacje, że musiałem przejechać kawałek polną ścieżką i fakt, że jest to męka, ale na upartego da się. O różnicy w przyspieszeniu i osiągach przy takich oponach nawet się nie wypowiadam, bo to oczywiste. Tematy łączę, a na przyszłość proszę korzystać z wyszukiwarki.

Napisano
Jeździłeś na 1.25?, zresztą wiesz jak wyglądają nasze drogi czasami niewiele różnią się od szlaków terenowym a nie chciałbym rozwalić sobie obręczy przez w sumie miesiąc jazdy na slickach.

 

Jeździłem i po szosie za miastem i po samym Wrocławiu. Tak jak kolega wyżej napisał. Przyspieszenie i prędkość - rewelacja. Komfort przy łatanej drodze - średni. Zawsze pocieszałem się tym że Ci na szosówkach mają jeszcze gorzej. Wiadomo że musisz bardziej uważać na dziury i każdą dziurę, łatę czy zapadniętą studzienkę czujesz na tyłku, bo opona nabita na kamień nie ma amortyzacji zbyt wiele, ale polecam spróbować. ;] Krawężniki i większe nierówności to powoli sie przetaczałem, nie ryzykowałem, chodź raz przejechałem całą ulicę (gajowicka we wrocławiu jak ktoś kojaży) przy prędkości ok 25-30km i nic sie nie stało z obręczami. A ulica to kostka łatana asfaltem, niezbyt starannie.

Napisano

Ja bym się podpiął do powyższego pytania choć mam crossa Meridę TFS 400-V. Dane jakie są podane to bodajże: 700x40c (42-622, 28x 1 5/8) I jakie najszersze semi-slicki (myślałem o schwalbe hurricane 1,6", może jakieś inne?)by weszły do tego crossa 28" (Obręcze:Merida TFS-700, Opony:Merida Speed 700x40c) Chciałbym się wybrać bardziej w teren (nowy sącz-piwniczna zdrój-szczawnica-nowy sacz; odcinek z piwnicznej do szczawnicy chciałbym pokonać szlakami leśnymi tylko nie wiem czy tym crossem mogę tam wjechać w miarę bez obaw bo nie znam trasy)

Napisano

A ja sie podepnę do powyższego tylko chce opony jak najcieńsze :) Posiadam 700*40c, i Chciałbym kupić Kendy Kwest 700*28c. Posiadam obręcze 19 mm według tabeli jest to najniższa granica, przy tych ustawieniach i popowaniu ( 3-4 bara) bedzię dobrze ? :)

Napisano

Chcę kupić Kendę Kontender 1.0 do moich obręczy 19 mm. Według tabeli w tym temacie, mogę założyć 1.1 do tych obręczy, ale w realu widziałem podobną kendę 1.0 i tam na oponie było napisane, że jest do obręczy 17-24 mm :o

Więc czy założę tą 1.0 do 19 mm obręczy?

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Mam małe pytanie, czy opony link będą pasować do tych kół link.

 

Zależy mi na tym aby opony miały możliwie jak najmniejszy opór toczenia i były dosyć wytrzymałe (z tego co czytałem to tylko slicki), jeżeli będziecie mieli jakieś lepsze propozycje to piszcie.

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Zrobiłem przeszło 8 tyś km na rowerze mtb mając na początku opony Hutchinson TopSlick2 1.25 i później opony 1.1 Schwalbe Durano. Swego czasu miałem obręcze Alexrims XDlite na 36 szprychach 2.0 Mach1, opony Hutchinsona na ciśnieniu 6.5 bara. Przejazdy kolejowe wstawałem z siodełka, ale przelatywałem bez spowalniania. Krawężniki albo wskoczyłem albo spokojnie wjeżdżałem. Po pewnym czasie na tył zamontowałem koło na obręczy Mavica 717 i razem z wymianą weszły nowe opony Schwalbe Durano 1.1. Tutaj pozwoliłem sobie koła dobić do 7,5 atm czasami tył do 8 nawet bo na tyle pozwalała opona. Tylny 717 nie narzekał przedni alex xdlite również miał się dobrze. Dalej na przód weszła obręcz 317 i również dawała rade z ciśnienie 7 bar i oponką 1,1. Zdarzyło się także że jeździłem troszkę w terenie, ale tutaj bardziej szkoda mi było opony niż obręczy, ze względu na to, że łatwo ją było przeciąć np, kamyszkiem. Tylna obręcz raz poległa (mavic 717) ponieważ jadąc z prędkością 30 km/h w nocy uderzyłem w zapadniętą studzienkę kanalizacyjną przednie koło miało amortyzator i nie oberwało, a tylne zostało spłaszczone i nadawało się już tylko do wymiany.

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

widzę, że temat umarł...a ja potrzebuję pomocy.

 

Szukam jakichś informacji na temat kompatybilności opon do obręczy...i jako, że brak mi wiedzy, ciężko mi się czyta te wszystkie tabelki.

 

Do rzeczy...

Stałem się posiadaczem obręczy MTX33

  • Bead width: 33.5mm
  • Inner bead width: 26mm
  • Section Height: 25.5mm
  • Weight (26″): 660g
  • Sleeved or Welded
  • Disc Only
  • Hole Count: 32, 36

Opony jakie mam to Hutchson Phyton 26x2,0. Moje pytanie to czy nie muszę ich zmieniać. Szkoda by było bo gumki mają 1 sezon...

 

 

Z tego co wyczytałem to mogę zastosować opony o szerokości od 47-49 mm czyli moja 2.0 (50 mm) powinna być OK...

Dobrze myślę?

Edytowane przez asked
Napisano

Teoretycznie tak,praktycznie bedzie to wygladalo kwadratowo.Nie no chlopie zejdz na ziemie chcesz sie zabic:).Jak dla mnie przy 33mm to jakis sens mialyby opony powyzej 2,3 i tego sie trzymaj.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Co do tych opon to widzialem na jakiejś angilskiej stronie mnustwo rozmiarówek. a ja w ogóle to zostawił bym te koła bo poco pchać sie w koszty podszukał bym tylko opon.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Nie bardzo wiedziałem gdzie się spytać o dość błahą rzecz, ale spytam tutaj, a mianowicie czy na obręcze 559/19C będzie pasować opona Maxxis Crossmark ?

Dzięki za odpowiedzi :)

Gość voytec
Napisano (edytowane)
Stałem się posiadaczem obręczy MTX33 Bead width: 33.5mm Inner bead width: 26mm Section Height: 25.5mm Weight (26″): 660g Sleeved or Welded Disc Only Hole Count: 32, 36 Opony jakie mam to Hutchson Phyton 26x2,0. Moje pytanie to czy nie muszę ich zmieniać. Szkoda by było bo gumki mają 1 sezon...

 

Jeśli to rower MTB to pozbądź się tych obręczy bo inaczej przy każdej wymianie opon będziesz się zastanawiał czy nie będą za luźne. A dla oponki 2.0 na bank będą. Wewnętrzna szerokość (inner bead width:26mm) świadczy że to są opony do downhillu/freeridu (co można sobie w google wyszukać).

 

Nie bardzo wiedziałem gdzie się spytać o dość błahą rzecz, ale spytam tutaj, a mianowicie czy na obręcze 559/19C będzie pasować opona Maxxis Crossmark ?

Będzie pasować ale nie przesadzaj z ciśnieniem bo lubi wyskakiwać z obręczy. Spytam jeszcze czy chodzi o zwykłą czy bezdętkową?

Edytowane przez voytec
Gość voytec
Napisano

Jeśli tak to będzie. W rowerach ATB montuje się właśnie obręcze w rozmiarze 559x19 i nie ma problemu z oponami. Chyba ze dowalisz 3,5 atmosfery. Wtedy wybuli.

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

czy są jakieś przeciwskazania przed włożeniem opony CX do kolarki ?

mam teraz 700x23 i strasznie wali po łapach (a miałem niedawno złamany nadgarstek) i potrzebuję z przodu większej wygody do jazdy (żeby móc się tą ręką oprzeć o kierę)

miejsca trochę jest DSC_0039.JPG

jaka wejdzie max. 35? 40? 45 ?

Edytowane przez razorjack
Napisano

Witam, ktos moze mi pomoc tak konkretnie jakie beda odpowiednie opony do felg oznaczonych: 559x19c ?

Posiadam opony 26x1.95 54-559 Beda pasowac?

 

pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...