IP68 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Problem w tym, że jej nie znam. Obręcze są w używanym rowerze, który zamierzam kupić i zastanawiam się na ile mogę zejść w dół z szerokością opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahaja Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Ponoć 22,5mm wewnątrz ... 2.1 pasować będą, ale komfort poleci na łeb bo to cienka/wąska kicha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 No, ale 22,5 to nie jest raczej szerokość obręczy dedykowanych do plusowych opon No chyba, że za taką uważamy oponę 2,25 cala... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Grudnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2020 Obręcz ma 35 mm, co można sprawdzić na str.16 - przy modelu Spark 710 Plus : https://dfp2hfrf3mn0u.cloudfront.net/201/2017_Tech & Fact Report_Plus_HiRes_EN_pdf_1.pdf 2.1" na 35 mm - czarno to widzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CYBER1 Napisano 14 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2020 Czy obręcz 32mm węwnętrznie nie będzie za wąska do opony 3.0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 14 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2020 Zakładaj śmiało, Kacper . 2 godziny temu, KrissDeValnor napisał: 2.1" na 35 mm - czarno to widzę... A dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Grudnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2020 Na pewno jest to już blisko granicy sensowności takiego połączenia - nie każdy zestaw może się "polubić" w takiej konfiguracji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CYBER1 Napisano 14 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2020 A obręcz nie będzie za wąska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 14 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2020 https://www.wtb.com/pages/tire-rim-fit-chart według WTB optimum to nie jest ale w zakresie. Według DT też zagra https://roweroweporady.pl/pobierz/dt-swiss-opona-do-obreczy.pdf Od tego jak szeroka jest obręcz zależy jak układa się opona. Więc jeśli nie planujesz jeździć na niskich ciśnieniach to będzie okej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roco Napisano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2020 Może ktoś już miał taki dylemat, który zestaw wybrać kół wg Was? 1) DT SWISS XR361 (22.5mm) + DT SWISS 350 Straightpull ~ 1590g 2) DT SWISS XR391 (25mm) + DT SWISS 350 Straightpull ~ cieższe o 60g - droższa o 50zł Mogę wsadzić opony, bo mam: Fast Trak, Control casing, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3" Ale po zużyciu lub może od razu dałbym: SCHWALBE Racing Ralph i Racing Ray Evo 27.5x2.25" TLE Addix SpeedGrip zwijana Jazda po signglach w lesie, szuter, może jakieś maratony Oczywiście pod mleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 22 Grudnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2020 (edytowane) Brałbym szerszą obręcz. 60g nie poczujesz, a opona będzie się lepiej układała, trudniej o dobicie. Dodatkowo masz możliwość założenia szerszych opon w przyszłości. Edytowane 22 Grudnia 2020 przez bogus92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roco Napisano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2020 (edytowane) Dzięki, powód warty rozważenia. A jak jednak chciałbym trochę zejść z wagi i jeszcze mam do rozważenia komplet Accent EVO (25mm) + DT SWISS 350 Straightpull i tu już waga zmniejsza się od zestawu 2 o 160 g i kasa wzrasta o 150 zł. Niby nie dużo kasy, tylko czy ta obręcz będzie robiła robotę, może ktoś miał doświadczenie z nią? Edytowane 22 Grudnia 2020 przez roco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2020 Rama Ns Rag+ 2017r. Wszystkie znaki na niebie mowią że opona 45c wchodzi na luzaku. Widzia)em nawet jak pakują 50c. Założyłem 45c, na szerokość luzik ale na wysokość jest problem, ociera. Pytanie co jest nie tak? Szerokość wew obręczy to 19mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2020 Masz trzy wyjścia: Zmienić oponę. Zmienić rower. Uciąć poprzeczkę. A serio to po prostu nie wszystkie opony trzymają wymiar i jedna 45-tka wejdzie, a druga nie... Rocznik ramy też może mieć znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2020 Może zakładają szersze opony na szerszych obręczach? I wtedy szczyt opona się nieco wypłaszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2020 Jak się wejdzie w pierwszy link w googlach, który prowadzi do strony producenta to mamy takie coś: "Rag+ to nazwa, która powstała ze skrótu Road and Gravel+, ponieważ w rowerze można zastosować koła 700c z oponami 40C albo standardowe koła MTB 27.5" z oponami 2.1". " Innymi słowy potrzebujesz nowe mniejsze koła. I następną oponę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 23 godziny temu, kipcior napisał: Jak się wejdzie w pierwszy link w googlach, który prowadzi do strony producenta to mamy takie coś: "Rag+ to nazwa, która powstała ze skrótu Road and Gravel+, ponieważ w rowerze można zastosować koła 700c z oponami 40C albo standardowe koła MTB 27.5" z oponami 2.1". " Innymi słowy potrzebujesz nowe mniejsze koła. I następną oponę Zgadza się, coś źle przeczytałem lub przekręciłem. Wszystko już jasne, ale jak wytłumaczyć to że gościu wsadził 700x50c? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Być może ta konkretna opona ma taki profil, że jakoś się zmieściła. Zresztą w tekście masz zdanie o 1mm odstępie, więc pakowanie ich tam jest bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2021 Witam dawno tu nie zaglądałem no ale sporo się od tego czasu u mnie pozmieniało . Pytanie dotyczy opon i kół. Mam w planach zakup Kross Smooth Trail 2017 na kołach 27.5 + albo w wersji 29 kołach. Moje dwa główne rowery to Breezer Doopler pro na kołach 27.5 i oponach 1.9-2.1 cala drugi gravel na kołach 28 700x37 bardziej do miasta i na krótsze wyjazdy. Doceniam Breezera zwłaszcza w terenie na niższym ciśnieniu , jeżdżę tym rowerem też po niskich górkach i właśnie pojawiła się potrzeba żeby zacząć wjeżdżać jeszcze wyżej i w trudniejszym terenie dlatego ten Kross byłby dla mnie dobrym uzupełnieniem ale nie mam doświadczenia w rowerach górskich i trudno mi się zorientować póki co w rozmiarach takich kół i ich różne zastosowania. Z początku pomyślałem że lepiej kupić tego Krossa na 27.5 + 3.0 ale te obręcze 45 mm wydają mi się na tą średnicę przesadzone i jakbym chciał założyć trochę mniejsze opony 2.4-2.8 to już chyba nie da rady, owszem 2.8 pewnie jeszcze wcisnę. Wydaje mi się że chyba więcej jest na rynku opon 2.6 i 2.8 niż 3.0 ( mówimy o 27.5 kołach) w związku z tym pomyślałem że lepszym wyborem będzie Kross w wersji 29 na 2.2 oponach a w przyszłości złożę sobie drugi zestaw na 27.5 pytanie tylko czy na obręczach 30 czy 35 do opon 2.6-3.0 Czytałem sporo że na 3.0 mocniej nadmuchanych rower zaczyna już bardziej skakać, a ja zanim dojadę w górki będę musiał najpierw na płaskim przejechać te 10 km w jedną stronę. Mam wrażenie że wszystko co będzie do 2.8 pewnie bardziej 2.6 będą bardziej zachowane cechy opon 2.2-2.4 szybkość , w błotnistym terenie nie będą się tak kleić jak 3.0. Oczywiście bardziej chodzi mi o fun żadne wyścigi i raczej charakter jazdy z nastawieniem na odkrywanie nowych szlaków na dziko . Reasumując wybralibyście tego Krossa w wersji 27.5 + 3.0 czy 29 ? ( Gdyby tam były 30-35 obręcze dylematu by pewnie nie było) Co myślicie byłbym wdzięczny za wszelki wskazówki . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2021 Mam na co dzień 2,25 i czasem zakładam 2,6. 15% szerzej to nie jest to samo, zapomnij o szybkości. Trzeba mieć nogę, żeby na tym jeździć, mnie tego brakuje. W praktyce rzadko się widuje w górach, żeby ktoś miał więcej niż 2,4. Chyba, że elektryk. Szeroka opona w dół jest świetna ale w górę po prostu męczy. Co nie znaczy, że się nie da, bo są konie co na fatbikach jeżdżą. Zależy jak u Ciebie z formą. I czemu takie coś, a nie full? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2021 (edytowane) Hej dzięki kipcior że odpisałeś. Więc tak, ja nie szukam roweru do typowego zjeżdżania, singli, enduro itd.. nie zależy mi na czasie. Moim gravelem na 27.5 opony 1.95-2.1 uwielbiam jeździć ale ma ograniczenia jak już wjadę w wyższe partie stąd taki pomysł. Nie potrzebuję fulla ja bardziej jeżdzę w stylu bike packing - wyprawowym a ten Kross na Reynoldsie idealnie by się wpisał w moje potrzeby tylko cholera te 45 obręcze do 3.0 cali opon to przesadzone nie włożę tam raczej nic poniżej 2.8 , gdyby tam były obręcze 35 mm to już lepiej bo bym mógł założyć opony w bardziej elastycznych zakresach jak 2.4-2.8 i jeździć też na niższym ciśnieniu niż na 29 2.2 . Ale takie 29 2.2 byłoby szybsze. Edytowane 26 Stycznia 2021 przez bogus92 Nie cytujemy poprzedzającego posta w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maslak666 Napisano 8 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 Czy posiadając koła KLS MadMax Disc 622x18 jest sens i możliwość założenia opon Vittoria Barzo TNT g2 29x2.35 ? Wcześniej był system dentkowy, ale na kole znajdowala się opaska uszczelniająca jak pod sysytem bezdentkowy, co powinno wskazywać ze jest możliwość założenia takiego. Fabryczne opony to Schwalbe Rapid Rob 57-622 29x2.25. Jeżdżę po lasach, często w trudnych błotnistych warunkach zdala od domu wiec potrzebuje czegoś wytrzymałego. Mój rower to Kellys gate 30 29’ 2019. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 8 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 Tak średnio bym powiedział. Już fabryczna opona 2,25 jest lekko na wyrost. Oczywiście możliwość jest, ale zakładając większą nic nie zyskasz oprócz masy na kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 8 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 Myślę, że spokojnie. Jezeli to taśma do bezdetki a nie opaska jak do zwykłej dętki. Myślę, że to zwykła opaska i kupiłbym taśmę. Napompował do 4 i zobaczył. Jak nie strzeli z opony to zalał mlekiem, napompował do 2 czy tam jak lubisz i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 8 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 3 minuty temu, Maslak666 napisał: 622x18 jest sens i możliwość założenia opon Vittoria Barzo TNT g2 29x2.35 Podobnie jak @seraph, a nawet dobitniej - ostateczność ostateczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dodane przez szymoon87,
1 reakcja
Pokaż odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.