Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jedna strona wchodzi. Przy drugiej zostaje kawałek, na którym już dwie łyżki połamałem. Mówisz, że powinno pasować? Znaczy siłą przyłożyć bardziej?

Walczę dalej!

Napisano

Siłą nie. Spróbuj ułożyć ranty opony jak najbardziej środka obręczy, tam jest ona mniejsza. Mam tą samą obręcz i jak opona siądzie przy brzegach to za chiny nie można ostatniego "kawałka" założyć.

Napisano

Kolego jesteś Mistrzem Internetów! Wlazła menda! Jeśli kiedykolwiek wpadniesz pojeździć po świętokrzyskich górkach to daj znać. Skoczym na browarka.

Napisano (edytowane)

Witam. Mam obręcz 559x17c. Co oznacza oznaczenie 17 i c? Bo myślałem, że 17 to wewnętrzna szerokość obręczy, ale przy pomiarze ten wymiar mam 19 mm. Oponę mam teraz 54-559, więc patrząc na tabelkę to też delikatnie za szeroka?

Edytowane przez ciacho23
Napisano

Cześć, mam pytanie.

Kupiłem ostatnio Krossa Level A10 z obręczami Easton XC i oponami Schwalbe Rocket Ron Evo 26""x2.1, chciałbym spytać jaką minimalnie szerokość gumy mogę założyć do tych obręczy? Chciałbym jeździć również po asfalcie i zastanawiałem się nad oponami Maxxis Detonator 26x1.5, co sądzicie? Będą dobre?

Napisano

Nie będzie. Jeździłem tak kiedyś. Jak masz obręcze 19 mm, a najpewniej właśnie takie masz to możesz nawet 26x1' założyć i kompletnie nic się nie stanie chociaż nie jest to zalecane połączenie.

Napisano

Tak jest, w szosowych rowerach stało się to wręcz normą obecnie i zewnętrzna szerokość obręczy praktycznie = szerokości uzyskanego balona opony. To daje poprawę aerodynamiki i jest stosowane obecnie coraz częściej. Prosty przykład - obręcze 700x17C + opona 25mm (1") to bardzo pożądany obecnie set.

Napisano

Witam Panowie,

mam problem - taka sytuacja: zakupiłem sobie oponki Vittoria Saguaro 26x2.0 50-559. Efekt po nałożeniu na felgę był niesamowity - kołem szarpało, jakbym zaliczył konkretny dołek i pokrzywił felgę. Przyjrzałem się feldze i faktycznie była lekko skrzywiona, ale bardziej "norma po sezonie". Wycentrowałem, założyłem jeszcze raz - rezultat ten sam. Pomyślałem, że może wadliwa seria. Złożyłem reklamacje i dostałem od reki nowe. Zakładam i.. to samo. Zacząłem grzebać w internetach i znalazłem informacje o tych normach ISO dla danej średnicy felgi. Ogólnie wygląda to tak, jakby opona nie potrafiła się dobrze rozbić w feldze. Zaciąga ją bardziej w paru miejscach i stąd ten efekt, że jest ułożona nierównomiernie do krawędzi obręczy. Próbowałem rozbijać to ręcznie, ale jest to pracochłonne i efekt jest, ale nie 100%. Moje pytanie, czy opony źle dobrałem, czy coś innego jest nie tak? 

Szerokość wewnętrzna w feldze wynosi 17 mm. Poprzednie opony na jakich jeździłem, to Conti Explorer 54-559 (26x2.1). Z tego co patrzę w tabelkę, to dla 17 mm powinienem zakładać oponki 23 mm. 

Napisano

Dla 17 mm obręczy 23 to minimum a nie maksimum. 2.0 do 17 mm to nie za dużo , po prostu zawsze opone układa się rękami i z tym się trzeba pobawić bo samo bardzo rzadko się ułoży tak jak ma.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowane)

Nie rozumiem w takim razie wymiarów. W takim razie 23 mm szerokości opony jest równoznaczne z 2.3, które widnieje na oponie? 

Okej, spróbuję w takim razie jeszcze porozbijać ją. A próbował ktoś pojeździć przy niższym ciśnieniu? Ma to sens, jest szansa na lepsze dopasowanie? 

Edytowane przez fbastek
Napisano

 

 

Okej, w takim razie jeśli 23 mm to minimum, to jaką przyjmujemy górną granicę dla obręczy 17 mm? 

Jak dla mnie to 2.25 może już być trochę dużo , ale 2.1 spokojnie bym dawał.

 

Co do czytania oznaczeń to weźmy na przykład takie

57-559 - takie oznaczenie oznacza oponę 26x2.25

 

57 to szerokość opony w mm

559 to średnica koła w mm

 

Opona 2.1 to 54-559 i tak dalej.

 

Napisano (edytowane)

Dzięki w sprawie rozmiarówki  :thumbsup: Wracając do mojej opony - zarzucam wam dwa zdjęcia. Jak widać z jednej strony opona jest idealnie dopasowana, z drugiej zaciąga ją wewnątrz felgi. Przy 1 - 1.5 bar można zauważyć, że nie jest ona dopasowana z tej strony do krawędzi ścianki obręczy i za cholerę nie umiem tego naciągnąć nawet na spuszczonym powietrzu. Załączam wam jeszcze filmik jak się zachowuje w ruchu: 

 

 

11v7dbs.jpg1z5lpy0.jpg

Edytowane przez fbastek
Napisano

Widać , że nie fajnie się ułożyła bo bicie jest wręcz fatalne :P Możesz spróbować sobie pomóc na przykład płynem do naczyń żeby to jakoś fajnie ułożyć.

Napisano

Już widzę, że ona tak jakby jest za ciasna.. Nie wiem, czy to jakaś wada w produkcji, ale mam na średnicy obręczy dwa miejsca gdzie po prostu za cholerę nie wskakuje. Pomagam sobie łyżkami, ale fatalnie.. 

Napisano

Spróbuj mydlinami posmarować ranty opony jak radzi Ychu i dobij jej z 4 bary powietrza a powinna się ułożyć. Kiedyś tak sobie poradziłem z jedną oporną łajzą.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...