Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, podepnę się pod temat.

Ja przeginam w drugą stronę w stosunku do ostatnich postów.

Na obręcze WH-MT15 założyłem Kwick Roller 26x1,25. Obręcz 559x19C i zalecana szerokośc zaczyna się od 1,5"...

Wybieram sie ponownie nad morze w jeden dzień i wymyśłiłem że powiniennem być sporo szybciej, a na pewno mniej się zmęczę niż na dotychczasowych kingach 2,2.

I tutaj pytanie do praktyków... czy ktoś juz miał podobną sytuację u siebie? Czy opona nie zsunie się podczas jazdy? Grozi cos innego?

Opony dopiero założyłem więc nawet nie miałem jazdy próbnej..

Napisano

Na obręcz 19 mm możesz bezpiecznie zakładać oponę 1,25', bo to w końcu 28 mm, więc nawet tabelce odpowiada :thumbsup:

 

Węższa opona też by nie spadła tylko po prostu nie ma sensu takiej zakładać, bo jest zbyt rozciągnięta na boki i opory rosną zamiast maleć...

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Panowie, obręcz jest 622x22. Jak będzie na tej obręczy leżeć opona 622x54?

 

Generalnie jaki optymalny zakres opon (w obie strony) jest do tej obręczy?

 

Dzięki za odpowiedzi.

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Cześć, fajny temat, szkoda że nie wyświetlają się obrazki instruktażowe z pierwszego posta.

Jak mam obręcze MACH1 820 DISC i opony SCHWALBE TYRAGO / 28X1.60  to czy mogę dać na to koło grubszą oponę bardziej terenową?

Nadal jeżdżę jak emeryt np. latem 100km asfaltem/szosą/błotem ale teraz zacząłem zimą do pracy po mieście i lodzie i chyba szersza opona byłaby lepsza.

Mój rower to unibike.pl/crossfirediscgts.php , chętnie odpowiem na pytania.

 

pozdrawiam

Piotrek

Edytowane przez Piotrek_
Napisano

Twoje obręcze mają wewnątrz 19 mm, a więc możesz spokojnie założyć nawet zupełnie terenowe opony 29x2,25. Bardziej zapewne ograniczać Cię będzie miejsce na oponę w widelcu i tylnych widełkach. Radziłbym dobrze pomierzyć - pewnie rozsądnym maksimum będzie 2 cale szerokości opony.

Napisano (edytowane)
seraph     dzięki za opinię, pomierzenie rzeczywiście ważne jest a sam bym nie pomyslal o tym, z przodu duzo miejsca, z tyłu mam po 1cm luzu z każdej strony, czyli opona ma teraz 1,6cala=4cm, max grubość 5,5cm (0,5cm luzu);     5,5/2,5=2,2cala     max grubość oponki   czyli pewnie lepiej się zmieścić w 2 calach jak mówiłeś.
 
Jeśli byś doradził jaką oponę wybrać na zimę do tych kół?  i jakiego wymiaru szukać na allegro?       (cena na razie nieistotna załóżmy :-) 

eTRTO (szerokość- średnica wewnętrzna) / Calowe (średnica zewnętrzna - szerokość)   - jak to czytać?

czyli jakie mają być wymiary mojej opony?   (AA - BBB / CCCxDDD)

koło ma wewnątrz 19mm  AA?                      (19 - bbb / 29cali  x  2cale)    ???

Edytowane przez Piotrek_
Napisano

W oznaczeniach ERTRO np. 57-622 pierwsza liczba to szerokość opony w mm, a druga to średnica obręczy też w mm.

 

Oznaczenie 29x2,1 oznacza, że całe koło z oponą ma (około) 29' średnicy, a sama opona 2,1' szerokości. Obręcze 622 mm

 

Dodatkowo wszystkie opony mające w oznaczeniu 700C będą pasować na Twoje obręcze np. 700x35C oznacza obręcz 622mm, obwód całego koła ~700mm i oponę o szerokości ~35mm.

 

Na Twoją obręcz wedle tabeli wejdzie dowolna opona o szerokości od 28 do 57 mm.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam,

Mam obręcze Fulcrum Racing 77 a planuję kupić opony Schwalbe One 700x23. Obecnie opony mam 25mm a niestety nie mogę odszukać informacji o tej obręczy i minimalnej szerokości opon. Na stronie Fulcrum jest obręcz Racing 7 LG gdzie minimalna szerokość to 25 mm. Co o tym myślicie, 2mm będzie miało znaczenie?

 

Pozdrawiam

Napisano

Tabela z pierwszego postu jest mocno nie na czasie.

ETRTO już dawno stwierdziło, że niema przeciwskazań wsadzania opon 2.4 na obręcz 19mm.

 

Na stronach dt można znaleźć, że dla obręczy 19mm, minimalna szerokość opony to 23mm.

https://www.dtswiss.com/Resources/Tech-PDF/Tire_Pressure_Dimension
Napisano (edytowane)

Oczywiście, że przeciwwskazań nie ma, bo co miałoby się stać? To, że technicznie jest to wykonalne to nie znaczy, że ma to sens... Przecież opony nie rozerwie, ani nie wyrwie jej z obręczy podczas jazdy. Do tego szerszy zakres kompatybilności jest na rękę producentom obręczy i opon, więc mówią, że pasuje i w zasadzie nie kłamią, bo pasuje :teehee:

 

Opona 2,4 na obręczy 19 mm to jak dla mnie już przesada, ale jak komuś nie zależy na niskim ciśnieniu to proszę bardzo - wszystko będzie działać, ale nie po to aplikuje się taki balon, żeby pompować 2 bary albo i więcej :whistling: Załóż taką oponę i pojeździj na obręczach 25 mm, albo i więcej to zobaczysz dlaczego dopiero taka kombinacja jest zalecana.

Podobnie w drugą stronę - wąska opona z szerszej obręczy nie wystrzeli przecież, ale będzie mieć "kwadratowy" profil i wszystkie jej zalety (oprócz wagi) pójdą w zapomnienie - nagle okaże się, że lekko szersza opona byłaby bardziej spiczasta i toczyłaby się lepiej.

 

Tutaj chodzi o zdrowy rozsądek, a nie to że się nie da. Tak samo jak można włożyć felgi 18' do Golfa? Oczywiście, że tak, ale gdzie jest sens koła owiniętego paskiem gumy zamiast opony w kompakcie na polskich drogach?

Edytowane przez seraph
Napisano

Mam obecnie oponę w rozmiarze 32-630. Jest ona w słabym stanie i ciąglę łapie na niej kapcie. Myślę, że jest to związane z tym, że jest wąska i ją dobijam (mam 95kg). Czy w tej srednicy znajdę coś szerszego?

Czy ma sanse operacja założenia opony w rozmiarze 622 na obręcz pod 630?

Napisano

 

 

Czy ma sanse operacja założenia opony w rozmiarze 622 na obręcz pod 630?

 

To jest niewykonalne.

 

A jak dobijasz oponę tzn, że ciśnienie jest za niskie, a nie opona za wąska (32 mm to jeszcze nie szosa) i radziłbym mniej jeździć "na rympał" tylko przeszkody omijać lub na nie wskakiwać.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam. Mam problem, a raczej chciałem się dowiedzieć czy do opony Schwalbe Durano 26 x 1.1 mogę założyć dętkę dedykowana do opon max. 1.0? Czy dętka dobrze wypełni oponę, czy też może pęknąć. Ma ktoś jakieś z tym doświadczenie?

Napisano

Witam.

Chciałbym wymienić opony na cieńsze ponieważ jeżdżę teraz więcej po szosie niż po lasach, ale te oznaczenia na obręczy czy oponie nic mi nie mówią. Nie wiem czy opony które chce kupić będą pasowały do moich obręczy.

 

Obręcze to: KLS Draft Disc 622x19 32 holes

 

Opony które mam teraz to: Schwalbe Rapid Rob 29x2,2 (57-622)

 

Opony które chce kupić to:

29x1,75 (47-622) / drut / Performance / Dual Compound

 

I nie rozumiem dlaczego obręcz ma 622-19 a opony stare 57-622 a te co chce kupić 47-622.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...