seraph Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 czy ma ktoś doświadczenie w połączeniu obręczy 559x17c z oponą 57-559 26x2.25 U mnie tak było fabrycznie w rowerze i "od biedy" można to zrobić, ale szczerze mówiąc to się nie opłaci. Takie połączenie przypomina z profilu żarówkę co znacznie redukuje zalety szerokiej opony, a do tego nie da się za bardzo zejść z ciśnieniem, bo pływa. Lepiej już się będzie zachowywać opona 2,1', bo będzie miała mniej okrągły profil - bardziej płaski grzbiet. Co do Detonatorów to na obręcz 16,5 mm możesz spokojnie zakładać oponę 1.0', ale po "kocich łbach" to nie pojedziesz 4 bary w oponie 2,25 to grubo nie ma co Widać, że potrzebowałeś slicków od dawna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model3100 Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 @seraph --> dzięki za odpowiedź w takim razie zamawiam 1.0 i się nie czaje z grubszymi 1. Teraz pytanie bo nie wiem jakie ale na pewno 1,7-2,1 lub 1,9-2,3 mam dętki i czy taka dętka podejdzie mi do Detonatora 1.0 ? Coś czuję, że dętki też trzeba będzie zmienić. Po taniości widziałem w Decathlonie Presty 1,2-1,5 za 2szt. w cenie około 20zł - tyle to jeszcze mógłbym wydać w ostateczności ... Więcej raczej nie chce wydawać bo już w tym sezonie wsadziłem tyle w tego mojego MTB, że spokojnie kupiłbym sobie szoskę za ten wkład 2. Ogólnie znalazłem gdzieś informacje, że te nowe Detonatory są dużo gorsze jakościowo i często gęsto zdarzają się przypadku rozchodzenia opony z boku. Gwarancja tego nie obejmuje, gdyż producent zrzuca winę na uszkodzenie mechaniczne. A tak naprawdę opona zaczyna się rozwarstwiać samoistnie. Komuś coś wiadomo o tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Dętki zmień, bo te nawet jeśli się da to upchnąć będzie ciężko. I było kupić szosę, bo co byś nie zrobił z MTB to zawsze będzie przepaść do szosy niestety - tyle, że kasy już nie wyciągniesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoFL Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Mam pytanie. Po przecięciu opon przez jakiegoś idiote chciałbym kupić opony KENDA kwest 28cali 25C. Obręcze mam 622 na 19C i zastanawiam się czy te opony będą pasować na moje obręcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Trochę zbyt wąsko - bezpieczniej kupić 28C i mieć pewność, że ładnie siądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaorlov Napisano 24 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 można ale sam mając taki dylemat miesiąc temu kupiłem jednak 28c i nie żałuje. jest dużo szybciej niż na poprzednich 38c, a i bezpieczniej, bo na 25c mogłoby być różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turi Napisano 25 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2015 Witam. Potrzebuję koło tylne do starego roweru Magnum Antares. Rozmiar opony to: 24 x 2.00 (54-507). Rozmiar koła: 24 x 1.5/507 (6061 alloy) Takie były już z rowerem (przód i tył). Stare koło miało wolnobieg, było na zacisk i hamulec tarczowy. Znalazłem tylko takie koło: http://allegro.pl/kolo-24-tylne-wzmacniane-saiko-pod-wolnobieg-i5247663936.html Opis: Koło 24".Obręcz aluminiowa wzmacniana, 3 komorowa, SAIKO 507x19.Szerokość obręczy zewn: 24mm.Szerokość obręczy wewn: 19mm.Wysokość obręczy: 24mm.Obręcz przystosowana do hamulców klockowych.Kolor: czarne.Piasta aluminiowa Joytech pod wolnobieg (gwint).Łożyska kulkowe.Szerokość montażowa: 135mm.36 szprych.Waga: 1025. Jeśli to koło sie nie nadaje to jakiego szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leeszeek Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 tańszy drut bądź droższy kevlar Jeszcze raz dziękuję za radę, przyszedł czas na wymianę i kolejne pytanie się nasuwa, czy dętki też do wymiany przy przejściu 700x38 na 700x28? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaorlov Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 ja zmieniałem. mam presty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ink Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Panowie, potrzebuję szybkiej odpowiedzi. Mam felgę 622-28 700-280. Średnica wew. to 18mm i stare opony miały 700x28, chciałbym przejść na 700x25 bo to stara kolarka. Da radę? Tabela mówi, że powinno być 700x28. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szarpak86 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam forumowiczów! Mam taki problem: odkopałem ostatnio starą holenderkę z ojcowskiej piwnicy i nie wiem jakie opony (a co za tym idzie dętki) dobrać do obręczy. Nie mogę ogarnąć tych oznaczeń/rozmiarówek, bo jestem typowym laikiem. Na obręczy Schurmann'a jest coś takiego: 28x1.25 / 18x622. Prosiłbym o pomoc w jakim przedziale i jakie opony i dętki byłyby dla mnie najlepsze. Dodam że mam prawie 2 metry wzrostu i 100 kg wagi a chodzi mi o jazdę do pracy i po mieście. Do pracy dojeżdżam po "mieszanej" drodze tj. trochę asfaltu, żwiru, piasku i jest też odcinek drogi kamienistej. Z góry dziękuję za wszystkie rady! Dodaje zdjęcie obręczy: Ludziska nikt nie pomoże? :-( Edytowane 17 Sierpnia 2015 przez Szarpak86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Tak jak już napisaliśmy w osobnym temacie najważniejsze żeby opona miała średnicę osadzenia 622 mm, czyli tyle co obręcz. Druga sprawa to szerokość i wg tabelki z pierwszej strony możesz pakować opony o szerokości od 25 do 50 mm i nic Ci nie wyskoczy Poza ten zakres lepiej nie wychodź, ale nie dlatego, że opona spadnie czy coś tam tylko dlatego, że to bez sensu. Za wąska opona będzie zbyt płaska (rozciągnięta w bok), a za szeroka będzie wyglądała jak "żarówka" i żadnego pożytku z niej nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szarpak86 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Aha, rozumiem seraph. A mógłbyś mi poradzić jaki rozmiar będzie najlepszy do jazdy jaką opisałem wyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Od 35 do 45 mm szerokości jak dla mnie - taka typowo crossowo - trekkingowa opona. Warto zauważyć, że 700x35C to jest to samo co 35-622 i 28x1,35. Chcesz tanio to Kenda Khan, a jak drożej to Schwalbe Marathon lub Land Cruiser. Są też wersje antyprzebiciowe, więc problem kapci znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szarpak86 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Zamówiłem 700x35C Kenda Khan. Spróbujemy, może zdadzą egzamin. Wielkie dzięki seraph, bez Twoich in formacji dalej bym błądził jak dziecko we mgle! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fala77 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Od 35 do 45 mm szerokości jak dla mnie - taka typowo crossowo - trekkingowa opona. Warto zauważyć, że 700x35C to jest to samo co 35-622 i 28x1,35. Chcesz tanio to Kenda Khan, a jak drożej to Schwalbe Marathon lub Land Cruiser. Są też wersje antyprzebiciowe, więc problem kapci znika. a nie 37-622 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Oj w przybliżeniu. bo nie chciałem już mącić tym bardziej, że rzeczywista szerokość balonu opony jest zależna od wewnętrznej szerokości obręczy . Te oznaczenia i tak są tak zamotane, że komuś totalnie nie w temacie ciężko w jednym poście wytłumaczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fala77 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Z tym się akurat zgodzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ink Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Odpowiem sam sobie - do obręczy 18mm wewnątrz, podejdzie opona o szerokości 25c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fala77 Napisano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 (edytowane) Panowie, potrzebuję szybkiej odpowiedzi. Mam felgę 622-28 700-280. Średnica wew. to 18mm i stare opony miały 700x28, chciałbym przejść na 700x25 bo to stara kolarka. Da radę? Tabela mówi, że powinno być 700x28. Że tak powiem "wszystko" da radę założyć.Tabela mówi o granicznych wartościach i Ty się raczej w tym mieścisz a dalsze kombinowanie w dół lub górę to na własne ryzyko. Edytowane 19 Sierpnia 2015 przez fala77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zangetsu Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Czy jeśli mam obręcz z otworem na wentyl samochodowym, to mogę założyć dędkę z wentylem presta? Czy dętki 29" pasują na 28" (28x2.0)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Możesz, jednak misisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yotomeczek Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Jaka musi być minimalna szerokość obręczy dla opon 3" (29+)? Teraz mam Sunrims MTX 33 z szerokością wewnętrzną 26mm i założone opony 2,35" - na siłę dało by się chyba upchnąć 3" ale to byłoby chyba ekstremum.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Herbaciany Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 Jaka musi być minimalna szerokość obręczy dla opon 3" (29+)? Teraz mam Sunrims MTX 33 z szerokością wewnętrzną 26mm i założone opony 2,35" - na siłę dało by się chyba upchnąć 3" ale to byłoby chyba ekstremum.. Tylko tu pojawia się pytanie - po co ci takie szerokie opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pankrat Napisano 3 Września 2015 Udostępnij Napisano 3 Września 2015 Szybkie pytanie: Zbliża się sezon jesienno-zimowy i muszę wymienić opony na szersze i bardziej terenowe, jaka powinna być minimalna odległość opony od widełek/widelca? Mam 50 mm miejsca (tył) i zastanawiam się, czy wcisnę oponę 47c i czy jest to bezpieczne (smart sam 29x1,75). Może rozsądniej będzie włożyć 28x1,6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dodane przez szymoon87,
1 reakcja
Pokaż odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.