Golden Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Dobrze rozumiem tą tabelkę że do obręczy 622x19 mogę najcieńszą oponę 700x28C wsadzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 do obręczy 622x19 mogę najcieńszą oponę 700x28C wsadzić? Tak, najwęższą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 23 tez wejdzie bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prz Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Ale to już za waska na taką obręcz, może być wręcz niebezpieczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 23 tez wejdzie bez problemu Poniżej 28 mm zakłada na własną odpowiedzialność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally666 Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Opona dla ciezkiego kierownika! Drodz forumowicze - prosze o pomoc i porade. Przekopalem sie przez forum i znalazlem tylko szczatkowe ogolniki na temat ktory mnie interesuje Otoz jako duzy i postawny grubas (191cm / 137kg) kupilem niedawno uzywanego Kalkhoffa Agattu XXL na ramie XL. Rower wyposazony jest w felki Rodi Airline Plus 622x19c i opony Schwalbe Marathon Plus 40-622 (700 x 38c). Mam pewien problem gdyz przy mojej wadze, mimo sporego nabicia reczna pompka opony, ugina sie dosc wyraznie pod moim cielskiem. Dorzucilem ostatnio "na pake" +25kg (fotelik + 4 latek) i mam ogromne obawy czy nie jezdze na pol-flaku. O ile na rowniotkim asfalcie nie stanowi to problemu, o tyle na najmniejszych laczeniach, wylomach w asfalcie lub doklach mam wrazenie, ze czasami dobijam opona do felgi. Czy przy takiej wadze i takim obciazeniu lepiej jezdzic na oponach wezszych czy moze poszukac czegos w rozmiarze 1.75 lub nawet 2.0? Jezdze po kostce brukowej, asfalcie oraz po lekkich nieutwardzonych drogach polnych. Dodatkowym komplikatorem moze byc to, ze czesc mojej drogi dojazdowej wysypana jest kamieniami/zwirem ktory wyglada na dosc ostry. Pytania: 1. czy dla duzego obciazenia tylnego kola lepszym wyborem bedzie wezsza czy szersza opona? 2. czy moge na moich Marathonach spokojnie jezdzic po lekkim terenie - czytalem duzo dobrego o tych gumach ale wole sie upewnic, 3. Jaka opona o niskich oporach toczenia i jakim rozmiarze bylaby lepszym wyborem? Z gory dziekuje za podpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally666 Napisano 7 Maja 2015 Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 koledzy, pomozecie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andybike Napisano 7 Maja 2015 Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 Ja bym się bardziej martwił czy rama i te obręcze wytrzymają obciążenie 162 kg. No i waga dziecka też budzi mój niepokój. Nie za dużo jak na 4 latka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally666 Napisano 7 Maja 2015 Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 Andybike, spokjna glowa podalem ze rower to model xxl ze stajni kalkhoffa czyli wytrzymuje 170kg, waga dziecka to 17,7kg, dziś ma 4rte urodziny i jest sprężystym chuderlakiem więc nie wiem skąd te obawy i jego wagę. Fotelik z kolei pewnie ze 2,5-3kg wazy plus ubranie, kurtka, kalosze itd dlatego usrednilem 25kg. Skoro producent roweru daje 170kg obciążenia to dotyczy to wszystkich elementów układanki a nie tylko ramy. Jeśli ten temat mamy juz wyjaśniony to będę wdzięczny za bardziej odpowiedzi na temat :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andybike Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 (edytowane) Ale jaką pompką i ile pompujesz ? Proponuję jakąś z manometrem, gdyż tą konkretnie oponę można pompować od 3,5 do 6 bar. A ugniatanie paluchami aby stwierdzić czy już czy jeszcze dopompować średnio się sprawdza powyżej 3-4 bar bo zawsze wydaje się że już jest wystarczająco twarda. Szersza opona zniesie większą wagę ale jeśli już to szukałbym przede wszystkim opony o wyższym profilu (większy balon) np. schwalbe big apple. Lecz ten bieżnik nadaje się raczej na asfalt tylko. Edytowane 8 Maja 2015 przez andybike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomstar Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Poprosze o pomoc. Zamierzam wybrać się moim crossem w teren. Chcę na tą okazję zmienić opony z Marathonów od Schalbe 1.4 na Smart Samy 1.75. Posiadam obręcze Kellys Draft http://www.madbike.pl/pl/p/Obrecz-KLS-DRAFT-DSC%2C-622x19%2C-1-nit%2C-white/3876 Smart Samy w tym rozmiarze są ogólnie 29", natomiast Samrt Sam 1.6 sa już jako 28". Czy te w rozmiarze 29"x1.75 będą one pasowały do moich obręczy? Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Czy te w rozmiarze 29"x1.75 na 19 mm obręcz spokojnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomstar Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Dzięki. To jeszcze mam jedno małe pytanie. Czy muszę w związku z tym kupić nową dętkę? Teraz mam taką http://www.formicki-bike.pl/pl/Produkty/?id=25874/Detka_Schwalbe_SV-17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Nie musisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally666 Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Ale jaką pompką i ile pompujesz ? Proponuję jakąś z manometrem, gdyż tą konkretnie oponę można pompować od 3,5 do 6 bar. A ugniatanie paluchami aby stwierdzić czy już czy jeszcze dopompować średnio się sprawdza powyżej 3-4 bar bo zawsze wydaje się że już jest wystarczająco twarda. Szersza opona zniesie większą wagę ale jeśli już to szukałbym przede wszystkim opony o wyższym profilu (większy balon) np. schwalbe big apple. Lecz ten bieżnik nadaje się raczej na asfalt tylko. Pompuje zwykla mikro-pompka rowerowa z g.wartym manometrem. Przejechalem sie kilkukrotnie rowerkiem na schwalbe big apple i faktycznie, niezly balon ale oponka wydaje sie jak z papieru w porownaniu z marathon plus. Myslalem nad zmiana samej szerokosci na 2.0 ale skoro obecne gumy maja sie dobrze i sa wytrzymale jesli chodzi o przebicia to pojezdze sobie na nich az do ich smierci. Czyba musze kupic manometr bo szczerze mowiac nie wiem nawet jakie cisnienie osiagnalem. Najwyzej dobije jeszcze troche zeby czuc wieksze podparcie. dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andybike Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Przejechalem sie kilkukrotnie rowerkiem na schwalbe big apple i faktycznie, niezly balon ale oponka wydaje sie jak z papieru w porownaniu z marathon plus. Jest też wersja Big Apple plus. Różni się od zwykłej właśnie tym że ma wkładkę antyprzebiciową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Zamiast manometru kup pompke podłogową z manometrem. Taką mikropompeczką aby nabić 4 bary to się namęczyć już trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally666 Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 ok jutro kupie stacjonarna beto cmp-069 z manometrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally666 Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 EDIT: kupilem pompke z manometrem, okazalo sie ze mialem jedynie 2-2.5bara. Dopilem przod do 4 a tyl do 5 i powinno byc dobrze. Zauwazylem tez, ze tylna opona zalozona jest odwrotnie, niezgodnie z kierunkiem jazdy... ehhh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 A nie ma na niej czasem oznaczeń kierunku z opisem "front/rear"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally666 Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 jest oznaczenie >drive-> i niestety opona zalozona jest odwrotnie - widac to tez po kierunku "jodelki". Czy oprocz zwiekszonego halasu czyms to grozi? Mowimy o rekreacyjnej jezdzie na odcinach max 5-10km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Czy oprocz zwiekszonego halasu czyms to grozi? trochę większym chlapaniem wody podczas jazdy w deszczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Niczym. Pytam się, bo niektóre opony są produkowane jako dwukierunkowe i zakłada się je różnie zależnie czy ma służyć jako napędowa czy prowadząca. Czasem bywa też rozróżnienie "traction/speed". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally666 Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Mam chlapacze więc mi to lotto;) po podbiciu ciśnienia od razu czuje się bezpieczniej jadąc po równym jak i drogach gruntowych. dzięki za trafne porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodinho10 Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 (edytowane) Czy mogę spróbować zamontować oponki Vittoria Zaffirro 23-622 na obręcze z roweru Spartacus Cross 3.0 (ubiegłoroczny). Nie pamiętam jakiej marki są tam obręcze, a naklejek nie mam żadnych, aby sprawdzić parametry u producenta. Zmierzyłem średnicę wew. i wynosi ona 16-17mm (na pewno nie więcej), zgodnie z tabelą min. oponka to 25, ale montował ktoś podobne opony na takich obręczach ? Ta 2 mm mogą aż tak dać się we znaki ? Cena za komplet w Decathlonie wynosi 64zł (darmowa wysyłka), więc jest to korzystna cena, a chciałbym odchudzić opony w swoim Crossie, bo jeżdżę po asfaltach (w planach mam zakup szosy, ale na razie brak funduszy, więc pozostaje tylko wymiana opon na testy), a obecne to 42-622 CST. Miałem brać również Maxxis Detonator 25-622 z TPI 60, ale komplet z przesyłką to 140zł, czyli 2.5x drożej niż Vittoria Zaffiro, więc jak je zobaczyłem to zasiały we mnie ziarno niepewności. Pozdrawiam. Edytowane 9 Maja 2015 przez mlodinho10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dodane przez szymoon87,
1 reakcja
Pokaż odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.