vcppp Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 Cześć, kupiłem sobie na początku sezonu nowego (nieużywanego) Krossa Level A4 z roku 2009. Podczas pierwszej dłuższej jazdy w pewnym momencie podczas pedałowania przy sporym obciążeniu zaczęło występować "przeskakiwanie", mianowicie co mniej więcej jeden obrót przy obciążonym prawym pedale był leciusieńki wyczuwalny pod stopą (i dobrze słyszalny) "przeskok" (ale nie ma to nic wspólnego z przeskakującym łańcuchem, coś raczej jakby w łożysku). Sądząc po kierunku skąd dobiegał dźwięk i tym że czułem to pod stopą, podejrzewam iż była to korba. Jednak "samo ustało" po kilkudziesięciu metrach, po powrocie do domu nie udało mi się tego powtórzyć ... dziś byłem znów na "wycieczce" i w trakcie jazdy na stojąco przy większym obciążeniu (lekka górka, ciężki bieg) przy wciskaniu pedału (znów prawego) słychać nieprzyjemne skrzypienie ... Dodam że rower ma przebieg poniżej 250km. Czy to jest kwestia dokręcenia / przesmarowania czegoś, czy muszę się udać do serwisu? Czy te dwie rzeczy mogą być jakoś połączone? Dodam że oczywiście nie miałem dotąd "styczności" z serwisowaniem korby ... Pozdrawiam i z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 To co opisujesz wygląda na suport. Jeżeli masz kompaktowy wkład to tego sie nie rozbiera nie, smaruje tylko wymienia. Są suporty rozbieralne i taki trzeba by było rozebrać i zobaczyć co sie dzieje w środku. Korba się kreci lekko ?? skoro rower ma tak mały przebieg może to jeszcze nie dopasowanie napędu i faktycznie ci łańcuch skacze na kasecie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RastaPastor Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 Najlepsza metoda Wlej wszędzie WD-40 a pedały rozkręć(od zewnętrznej strony jest zaślepka,wyciągasz ją i nasadową 9 - tką odkręcasz) wyciągasz wszystkie "bebechy" i smar plastyczny łożyskowy tam pchasz.Jeżeli to nieustanie to jedź do serwisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vcppp Napisano 1 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 To co opisujesz wygląda na suport. Jeżeli masz kompaktowy wkład to tego sie nie rozbiera nie, smaruje tylko wymienia. Są suporty rozbieralne i taki trzeba by było rozebrać i zobaczyć co sie dzieje w środku. Korba się kreci lekko ?? skoro rower ma tak mały przebieg może to jeszcze nie dopasowanie napędu i faktycznie ci łańcuch skacze na kasecie ?? potrafię rozróżnić przeskakiwanie łańcucha, bo w poprzednym rowerze tego doświadczałem. To jest zupełnie inne i o wiele delikatniejsze. No i jeszcze kwestia skrzypienia ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 Co do skrzypienia to prawdopodobnie skrzypi korba na mocowaniu. Rada prosta - dokręcić ramiona. Przygotuj sobie mocny klucz i tak z 1m rurki i dokręcaj. Skrzypienie powinno ustać. Co do suporu nie lej wd40 to nie do tego służy. Możesz wlać troszkę oleju do wkładu. Ale jeżeli to tak strzela jak mówisz suport pójdzie do wymiany najprawdopodobniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vcppp Napisano 2 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Co do skrzypienia to prawdopodobnie skrzypi korba na mocowaniu. Rada prosta - dokręcić ramiona. Przygotuj sobie mocny klucz i tak z 1m rurki i dokręcaj. Skrzypienie powinno ustać. Co do suporu nie lej wd40 to nie do tego służy. Możesz wlać troszkę oleju do wkładu. Ale jeżeli to tak strzela jak mówisz suport pójdzie do wymiany najprawdopodobniej. akurat odnośnie wd40 już się dawno nauczyłem że lepiej nie lać "na chama" bo później musiałem rozkręcać i czyścić + smarować dzięki, jeśli strzelanie wróci (lub okaże się że dokręcenie ramion to nie tutaj) to się udam do serwisu ... chociaż nie wiem jakim prawem nowy suport po niecałych 100km (wtedy) robi takie jaja :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 2 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Może wada fabryczna, jeśli rower masz na gwarancji to bez problemów powinni ci go wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Jeszcze sam suport może być słabo dokręcony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Suporty shimano BB-UN26 np padają już po 300 km, a pierwsze objawy słychać po 150 km co też dowiedziałem się tu na forum. Na Twoje problemy może być wiele odpowiedzi, skrzypieć może pedał, a strzelać mogą nienaciągnięte szprychy. Niema na to rady, trzeba rozebrać zrobić przegląd, konserwację i złożyć. Suport często dokręcałem, ale rurki metrowej w tym celu jeszcze nie używałem i nigdy nie miałem z tym problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Ja np z racji ze nie mam klucza do suportu dokręcam go w miare lekko i jeszcze nigdy mi sie nie poluzował wrecz odwrotnie zawsze był problem z odkręceniem. "Metrowa" rurkę to używam do przykręcania korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Do przykręcenia suportu nie jest potrzebna metrowa rurka, aż za mocno będzie dokręcony. A u mnie z BB-UN26 nie ma żadnego problemu-wręcz odwrotnie. Po 1000 km kręci się jak nowy, a codziennie jeżdzę w błocie, lub przejeżdżam przez błoto i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Metrowa celowo dałem w cudzysłów Ze względu ze mam kwadrat muszę Silno dokręcić inaczej skrzypi taki to niestety tego urok Jak widać te obecne suporty shimano to istna niewiadoma jeden przejedzie 300 drugi 3000. Tak to jest jak sie robi najtańszym kosztem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 Mam tą korbę i po ok. 1000km i też pojawił się problem. U mnie pod obciązeniem na przemian raz jedno ramię raz drugie przesakiwało na dół. problemem okazał się luz między "pierścieniem" ( A na obrazku ) a "suportem właściwym" - X. Luz był na płaszczyźnie styku tych elementów - Y. Ponabijałem punktakiem te pierścienie co by ciasno przylegały i wszysto gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 Czyli po prostu sie suport rozpadł ... No ładne klocki. Z kwadatów polecam FSA Jest tani, ma łożyska maszynowe i co ciekawsze wazy 250g. Fakt ze moj wytrzymał jeden sezon i zaczął strzelać powoli ale jego cena mowi sama za siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 Taką prowizorę zrobiłem bo w planach miałem zmianę korby i szkoda mi było nawet tych 3 dych na suport. ( o dziwo "kilka" km'ów na tym przejechałem i na razie działa ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vcppp Napisano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 Cześć, dokręciłem korby - wprawdzie bez "metrowej" rurki ale faktycznie musiałem imbusa przedłużyć, bo "z ręki" nie dawało rady. Teraz chyba nie skrzypi, zresztą jeśli się troche wypogodzi to pojadę chociaż ze 30km i się zobaczy. Odnośnie dokręcania samego suportu o czym ktoś wyżej wspominał ... głupie pytanie, ale za co "chwycić" by dokręcić? Wstyd, ale nigdy nie miałem z tym żadnego kontaktu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 Np czyms takim http://allegro.pl/item948303221_klucz_do_kasety_osi_suportu_od_barabiker.html Nie jest to konieczne ja sobie zawsze radze bez Jezli nie chcesz kupować klucza to mając w domu szlifierkę można lekko zeszlifować kołnierz tak zeby go złapać kluczem np francuskim. Możliwe jest ze nie masz wkładu tylko suport składający sie z części(misek) w takim przypadku to wygląda trochę inaczej. Popuszczasz kontrę dokręcasz i kontrujesz ponownie, coś troche jak w piastach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2010 Suport z 2009 czy tam ewentualnie 2007 / 2008 rozkręcany, znaczy nie-kompakt? To chyba tak mało prawdopodobne, że aż niemożliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vcppp Napisano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Suport z 2009 czy tam ewentualnie 2007 / 2008 rozkręcany, znaczy nie-kompakt? To chyba tak mało prawdopodobne, że aż niemożliwe. suport to Cartridge VP-BC73 ... jeśli Ci to coś mówi?.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lbx Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Kross A4 2009, podobny problem, okazało się że pedały w tym rowerze są gorzej niż podłe. Korba/suport - przynajmniej u mnie super, niestety pedały kwalifikują się do jak najszybszej wymiany - rdzeń plastik z tych najtańszych, nawet nie kręcą się płynnie, a ząbki z metalu, które przy jednym (!) kontakcie z krawężnikiem się... starły. NIe zgięły, nie złamały, ale starły Sprawdź czy to nie pedał, bo jak zawsze w tym samym miejscu, to będzie to dodatkowa możliwość ;] pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vcppp Napisano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Kross A4 2009, podobny problem, okazało się że pedały w tym rowerze są gorzej niż podłe. Korba/suport - przynajmniej u mnie super, niestety pedały kwalifikują się do jak najszybszej wymiany - rdzeń plastik z tych najtańszych, nawet nie kręcą się płynnie, a ząbki z metalu, które przy jednym (!) kontakcie z krawężnikiem się... starły. NIe zgięły, nie złamały, ale starły Sprawdź czy to nie pedał, bo jak zawsze w tym samym miejscu, to będzie to dodatkowa możliwość ;] pozdro! Dzięki, sprawdzę jutro bo w garażu nie mam światła Z drugiej strony, po solidniejszym dokręceniu korby, najbardziej uciążliwe skrzypienie ustało ... muszę się porządnie wsłuchać jutro i pokombinowac z pedałami jeśli mam jakieś na stanie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antuan Napisano 23 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2010 Czołem, może przyda się komuś moje doświadczenie z wymianą suportu, którego konsekwencją było potworne skrzypienie korby. Problemem okazało się nieumiejętne, pierwsze użycie klucza do ściągania korby na kwadrat. Mój klucz miał dodatkową zatyczkę użyteczną może w przypadku Octalink. Przy kwadracie jej średnica jest za duża i nie zdjęta zatyczka spowodowała odkształcenie wewnętrznych krawędzi w korbie. Później, przy składaniu nawet ekstremalnie mocne dokręcanie korby nie przynosiło efektów, pomogło dopiero spiłowanie pilnikiem powstałych garbów. Dodatkowe spostrzeżenie to, że znacznie bardziej skrzypiało przy dociskaniu sprawnej korby niż tej ze zdeformowanym otworem. Dla większej jasności załączam zdjęcia klucza z zatyczką i bez, niestety fotki uszkodzenia korby nie zrobiłem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.