plubart Napisano 1 Kwietnia 2010 Napisano 1 Kwietnia 2010 Moja wiedza na ten temat jest dość uboga i mam parę pytań. Powiedzmy ze mamy widelec z tłumieniem hydraulicznym w którym jest możliwość regulacji jedynie tłumienia odbicia. 1. Czy w takim widelcu występuje w ogóle tłumienie kompresji i jest ono po prostu ustawione fabrycznie przez producenta, czy nie ma go wcale i nic nie ogranicza prędkości uginania się amortyzatora? 2. Czy w takim przypadku za tłumienie kompresji i odbicia odpowiada jeden tłumik, czy są to dwa niezależne tłumiki? 3. Czy zna ktoś jakieś rzetelne źródła gdzie można znaleźć dokładne informacje na temat zasady działania systemów tłumienia różnych producentów? Najlepiej z jakimiś schematami.
Mod Team sznib Napisano 1 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2010 Polecam poczytać: http://43ride.com/tech/zasada-dzialania-tlumikow-zaworowanych-z-hscv-wlacznie/
plubart Napisano 1 Kwietnia 2010 Autor Napisano 1 Kwietnia 2010 RS Domain 302 uturn Dowiedziałem się ze jest tam tłumik hydracoil 2. Znalazłem taką oto stronę http://norcoroman.livejournal.com/19525.html . Niestety nie znam rosyjskiego ale po oględzinach obrazków wyciągnąłem pewne wnioski. Zatem tłumienie kompresji występuje i jest osiągane przez przepływ oleju przez ten sam tłok tylko, że olej płynie w drugą stronę i dodatkowymi drogami. Natomiast w czasie rozprężania się widelca dodatkowe drogi przepływu zostają zamknięte i olej może przepływać tylko jedna droga której średnicę a więc i przepływ można regulować. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.