eliminat Napisano 30 Marca 2010 Napisano 30 Marca 2010 Witam Chciałbym zaciagnąć opinii u was, mianowicie posiadam rowerek z amortyzatorem "SR SUNTOUR XCR LO / BLOKADA / SKOK 100MM" ijadąc po twardej drodze asfalt chodnik widelec jest zapiety wtedy na sztywno i sa odczówalne lekkie hmmmm jak to nazwać luzy,puknięcia szczególnie jak wjade w nierówność badź pod krawężnik. Czy jest to normalne zachowanie amortyzatora ??
wikrap1 Napisano 30 Marca 2010 Napisano 30 Marca 2010 Zaciągnij hamulec i poruszaj przód tył. jeżeli będą luzy, to sprawdź stery. Odkręć śruby w mostku i dokręć śrubę regulacyjną od góry, stopniowo. Jeżeli luz się będzie zmniejszał. to znajdź moment, gdy nie ma już luzów i amor obraca się luźno w ramie. Zakręć śruby w mostku. Jeżeli w.w operacja nie przynosi zamierzonych skutków, to znaczy, że amor złapał luzy, co w XCR nie jest takie rudne... To po prostu niskobudżetowy amor i trzeba się liczyć z tym, że intensywnie eksploatowany w końcu padnie. możesz też odwrócić rower, wyjąć koło i poszarpać lagami. Jak będzie luz, to masz już pewność. Wtedy musisz kupić nowy, może lepszy amor. A tego tyraj, póki jeszcze jakoś działa
Barwa Napisano 30 Marca 2010 Napisano 30 Marca 2010 ja miałem taki amortyzator i wydaje mi się, że te pukniecie jak to nazywasz to po prostu jęczacy kartusz olejowy który mimo iż jest zablokowany trochę działa odradzam takiego postępowanie bo możesz go uszkodzić, wstanie zablokowanym on ma kilka milimetrów "luzu" na skoko
eliminat Napisano 30 Marca 2010 Autor Napisano 30 Marca 2010 Rower jest nowy i ma niecale kilka dni ..zaden tam bog wie jaki model ale do jazdy wsam raz..... Może najlepiej jak podjade i sprawda mi go ....bo w moim odczuciu skoro zapinam go na sztywno na asfaltowej drodze czy chodniku i sa odczówalne "skoki" czy tam "luzy" to chyba cos jest nie tak. Bądz co bądz krecic nic nie będe w nim, z drugiej strony może to taki urok tego amortyzatora i te kilka mm to norma ;(
Mod Team bogus Napisano 30 Marca 2010 Mod Team Napisano 30 Marca 2010 Tak będzie i nic z tym nie zrobisz. Pod krawężniki i inne przeszkody nie powinno się wjeżdżać z zablokowanym amortyzatorem, bo można uszkodzić blokadę i tłumik.
nulus Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Witam Podpinam się do tematu. Dzisiaj pierwszy raz "ujeżdżałem" nowy rower. Z przodu siedzi Sr Suntour XCR 80mm, i narodziło mi się kilka pytań. 1. Amortyzator ten ma jakieś mechanizmy regulacji miękkości/twardości ? Jeżeli ma, to jak się nimi posługiwać ? 2. Zaniepokoił mnie fakt, że przy podbijaniu przedniego koła do góry z amortyzatora wydobywa się dźwięk kojarzący mi się z "pierdnięciem". Rower jest nowy, dzisiaj pierwsze kilometry zaliczył. To normalne na początku ? 3. Jak się ma sprawa z konserwacją sprzetu ? Wymiany oleju, czy coś...?
Mod Team bogus Napisano 3 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 3 Kwietnia 2010 Ad 1. Na koronie masz pokrętło +/-, kręcąc na + amortyzator twardnieje, na - robi się bardziej miękki. Ad 2. To syk zasysanego powietrza. Ad 3. Zakup Brunox'a do konserwacji goleni amortyzatorów, po każdej jeździe popsikaj.
nulus Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 Super, dzięki za odpowiedź Ten syk minie z jakimś czasem, czy mam się przyzwyczaić ? I jeszcze jedno pytanie co do regulacji miękkości - są jakieś ogólne zasady ustawiania amortyzatorów ?
Rulez Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 Syk nie minie. Ustawianie - ugięcie wstępne powinno wynosić 20-25% skoku czyli w tym wypadku 16-20 mm, tylko nie wiadomo czy w tym amorze jest to do ustawienia, regulacja jest podobno raczej symboliczna.
wiktor95 Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 >> elimiant Zawsze po blokadzie amora będzie się on trochę ugiał przypuszczam że tobie o to chodzi pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.