Guerreiro Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Mam problem ponieważ kupiłem używany rower i dość szybko zerwałem łańcuch. Gdy kiedyś jeszcze byłem z całością w serwisie to zasugerowano mi wymianę łańcucha w przyszłym sezonie (teraz). Wiem, że powinno się wymienić cały napęd, ale ciężko teraz z finansami (potrzebowałbym z 200zł), a jeszcze muszę odpowietrzyć hamulce i coś zrobić z widelcem, bo w ogóle ze mną nie współpracuje. Nie wiem kiedy była zmieniana kaseta, ale nie wygląda najgorzej (choć ciężko jest mi to ocenić) czy będzie to wielkim nieporozumieniem jak założę nowy łańcuch (hg-53)? Czym go najlepiej zabezpieczyć i skuć? Jeżdżę raczej w gorszych warunkach i poprzednio szybko zbierał się na nim pył, który doprowadzał do problemów z działaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Daj zdjęcie kasety, byle ostre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Nawet gdy kaseta już nie przyjmie łańcucha to załóż spinkę do starego i masz po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spons92 Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Do łańcuchów Shimano dołączane są specjalne piny, którymi można pewnie skuć łańcuch. Regularne czyszczenie i smarowanie łańcucha pozwoli go utrzymać w dobrej formie. Mówiąc czyszczenie mam na myśli przetrzeć łańcuch szmatką po każdej jeździe i wyczyścić dokładniej, najlepiej jakimś preparatem odtłuszczającym, raz na jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Zaloz nowy lancuch i zobaczysz czy kaseta bedzie wspolpracowac czy nie. Jak nie, a masz jeszcze stary lancuch, tak jak pisal bogus92, zepnij go lub skuj i jazda. Jesli ta wersja odpada to juz wiesz co dalej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guerreiro Napisano 30 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Założyłem nowy i momentami skacze, tylko nie wiem czy jest wszystko dobrze wyregulowane. Strzeliłem straszną gafę i założyłem zbyt długi łańcuch, jak był na największych to wydawało się ok, a nawet za krótki. ...Jednak połowa przełożeń nie jest dostępna bo łańcuch zwyczajnie zwisa Czym mogę go teraz rozkuć? Ten stary jest już zaśniedziały/zardzewiały i skacze na nim jak diabli. Nowy chodzi wyraźnie szybciej, jednak też momentami lubi sobie poskakać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spons92 Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Do rozkucia łańcucha przyda się (powiedziałbym konieczne jest, chyba, że lubisz ryzyko i drastyczne sposoby) rozkuwacz do łańcucha. Przykładowo http://allegro.pl/item953387999_rozkuwacz_lancucha_superb_sklep_pewnie_fv.html . Skoro przeskakuje, to faktycznie przez to, że łańcuch jest za długi. Ew. kaseta bądź korba jest już bardzo wytarta lub wózek tylnej przerzutki jest krzywy. Jeszcze przy skuwaniu mogłeś nie skuć łańcucha całkowicie i wtedy też może przeskakiwać i robić wrażenie zbyt długiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guerreiro Napisano 30 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Chyba jednak zgłoszę się do jakiegoś serwisu, bo faktycznie jak piszesz - możliwości jest wiele, a ryzyko spore. Znajdę gdzieś w Opolu dobry serwis, który sprawdzi cały rower? W ogóle chętnie zabierają się za takie rzeczy - myślę, że trzeba będzie wymienić płyny, wyregulować wszystko, ale chciałbym także aby popatrzyli na jakieś luzy itp. Mam spory problem z ustawieniem amortyzacji pod siebie, szczególnie z widelcem, który jest ze sprężyną (manitou nixon), poprzedni właściciel był 30-35kg cięższy. Pytałem w kilku serwisach, ale odsyłali mnie z niczym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koziol Napisano 30 Marca 2010 Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Tylko nie ex-s... Bo po ich skuciu to na pierwszych km już łańcuch zerwałem ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.