etnies77 Napisano 29 Marca 2010 Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 Witam! W związku z usilną potrzebą zmian, postanowiłem dotychczasową Konę Kikapu, budowaną z mozołem od trzech lat, zdemontować, rozpartycypować i częściowo odsprzedać. W poszukiwaniu ramy zdecydowałem się na ryzyko - sztywniak stalowy NS Society, który na dzikim zachodzie zdobył, że zaryzykuje stwierdzenie swego rodzaju uznanie. Dobrałem jej w miarę homogenicznie napęd XT i wymieszałem z dotychczasowym Hone. I tak powoli nastało oczekiwanie na realizację zamówień. I dzisiaj nastąpił przełom! Nie mogąc się doczekać na montaż sterów etc, etc, etc, a biorąc pod uwagę, że dziś rano urodził mi się syn!!!, któremu projektuje już rower, postanowiłem naprędce dać upust temu wspaniałemu doznaniu - jak to będzie wyglądać, i odpakowywaniu z pudeł i kartonów!!! Specyfikacja: - rama NS Society L - amortyzacja Manitou Sherman Flick (kochane kowadło) - przerzutka przód Shimano XT-771 - przerzutka tył Shimano XT-770 krótki wózek - kaseta Shimano XT - łańcuch HG-93 - manetki Shimano XT-770 - korby Shimano Hone - piasty Shimano Hone - obręcze Sunrims Singletrack, Mavix EN321 - hamulce Shimano XT-770 180mm - pedały Octane One Static - stery Octane One Warp - kierownica Race Face Ride - mostek Race Face Ride - sztyca Race Face Ride - siodło WTB Speed V - chwyty Octane One Bolt One 2 - linki i pancerze Clarks Black Teraz tylko złożyć do kupy i w las! Jak obowiązki pozwolą... Przymierzalnia: Garaż 1 Garaż 2 Teraz wszystko to zaważyć... Uff Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 30 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 W przerwie pomiędzy szpitalem, malowaniem ścian i innymi obowiązkami rama trafiła ze sterami i widelcem do warsztatu. Po powrocie szybki montaż mechanizmy korbowego. Szkielet stoi: http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=garage&do=view&tab=images&id=366 Oczekiwanie na kolejne podzespoły, w tym manetki, które zostały wysłane na niewłaściwy adres Napęd musi poczekać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 Piękny rowerek się szykuje. Powściągliwa stylistyka tej ramy bardzo mi podpasowuje. Spodobała mi się jak ujrzałem ją w teście, w którymś z niedawnych Bikeboard'ów. Powodzenia w dalszym składaniu. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 Witam! Dziękuję za dobre słowo. Stylistyka ramy zaważyła w dużej mierze na wydatku, do tego opinie, np. na forum mtbr. Istnieje w USA i UK całkiem spore grono wyznawców takiej stali, choć większość to single. Link do wspomnianego testu: http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=3693 konstrukcja na podzespołach 7anna. Rower musi na razie powstać w oparciu o wymienione podzespoły, choć czuję, że Shermi ze względu na swoją wagę będzie pierwszą poważną zmianą, mimo to przyznam, że żal mi go outować, to dobry i wytrzymały sprzęt. Nowe powietrze na pewno zrzuci ponad pół kilo, jeżeli pod uwagę weźmiemy RS Revelation, który najczęściej jest dobierany do tej ramy i finansowo może będę w stanie to w przyszłości udźwignąć. Przy wadze ramy około 2300 gram rower stałby się bardziej, hmm brakuje mi słowa,na pewno lżejszy ;. Póki co, pieniądze się skończyły, a chciałbym dokonać jak najszybciej zmian w kołach. Stąd byłbym wdzięczny za jakieś sugestie. W czym rzecz - rama teoretycznie toleruje opony 2.3, ale z tyłu wystąpił mały problem. Bieg koła znajduje się zbyt blisko widełek - przy precyzyjnym wycentrowaniu wszystko jest ok, ciut miejsca zostaje, ale jak będzie błoto i inne fanty pod drodze, może być nieciekawie. Z tego powodu, choć niechętnie do tylnego Mavica dobiorę węższą oponę (o ile EN321 toleruje takie) i prawdopodobnie wywalę piastę Hone. We wcześniejszym rowerze pracowało to z przerzutką Hone na sztywnej osi. Przerzutka została zmasakrowana, po przeróbkach z dokręcaniem i usztywnianiem piasta pracuje nadal na tej ośce. Więcej do wymiany jest na przodzie, muszę usunąć Singletracka do węższej opony, a więc czeka zakup obręczy i wspomnianej opony oraz szprych, a przednia piasta Hone chyba zostanie, zobaczymy jak mnie to zrujnuje. Kolejna rzecz przyszłościowa, to założenie dwublatu 36/22. Ale to jeszcze science fiction. Czuję, że siłą inercji pójdzie to w odchudzanie. Pozdrawiam! Igor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 1 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 Kolejne zmiany - po przeglądnięciu for zachodnich - optymalne opony 2.1, w tym wypadku będą Rocket Rony. Nowe piasty, być może XT lub SLX, zależy jak wyjdzie zamówienie. Poza tym nowa obręcz na przód - tak jak na tyle Mavic EN 321 i co za tym idzie nowe szprychy. Montaż kół po świętach, podobnie z napędem. A więc za tydzień pierwsza przejażdżka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 2 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Societa nabiera kolorów i rumieńców, powolne zapanowanie nad kokpitem (jeszcze na starych kołach, piasty SLX i obręcz przyjdą po świętach): http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=garage&do=view_image&id=744 http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=garage&do=view_image&id=745 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Zaskakująca informacja z tymi oponami... W ramę typu "enduro hardtail" nie wczodzi oponka 2.3cala?! Rocket Rony to ponoć świetne gumy, ale wyścigowe, do tego roweru bardziej moim zdaniem pasowałyby charakterem Nobby Nic z lekkich Schwalbe. Pytanie - jaka mniej więcej się szykuje masa całości i ile realnie waży ta ramka? Z napędem też planuję przejście na 2x9 w podobnym charakterze tj 38-26 z przodu na (może) 11-34 z tyłu, na trójmiejskie okolice wystarczy. Ciekawe mechanizmy korbowe z przeznaczeniem All Mountain z wyższej półki ma w ofercie Truvativ - Stylo 2.2 AM i 2.2 RG z tarczami 36-24, link: http://www.sram.com/en/truvativ/trailallmountain/index.php Rozumiem, że ten rower służyć będzie przede wszystkim po prostu do czerpania przyjemności z jazdy terenowej, a nie ścigania? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 2 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Niestety 2.3 nie będą dobrym pomysłem, analizowałem to i jest zbyt mała odległość. A ponieważ mam traumę do wciągających się fantów, wolę nie ryzykować. Co do opon miałem możliwość kupna RR i na razie tego nie przeskoczę, przede wszystkim finansowo, ale dziękuję za podpowiedź. Do tej pory jeździłem wyłącznie na Conti. Rama waży 2350, masa całości będzie zebrana już wkrótce, potrzebuję jeszcze trochę czasu. Z pewnością Shermi burzy tutaj równowagę wagową, ale przypadek ten opisałem wyżej - ponownie bariera nie do przeskoczenia w najbliższym czasie. Ofertę Truvativa śledzę na bieżąco, choć zastanawiam się też nad nowym SLX. Hone o podobnej charakterystyce musi na razie wystarczyć. Rower ma być do jazdy terenowej, wiem, że brzmi to zbyt ogólnie, ale tu się zamyka kwintesencją tego założenia - czy będzie to Puszcza Bukowa w Szczecinie, czy Karkonosze i Rudawy Janowickie, ma tam wykonywać swoją pracę i dawać mi full przyjemności. Rama byłą dobierane również, a przede wszystkim na geometrię - bardzo mi odpowiada i wielu twierdzi, że daje masę radości w czasie jazdy. W planach miałem zakup fulla, ale najzwyklej nie stać mnie na dobrą ramę, a szkoda mi łożyć pieniądze na coś co nie spełni oczekiwań. Pozdrawiam Wstępna waga prognozowana to 12700 gram. Sherman ma 2100, co w porównaniu do niedawno jeżdżonego Bombera MXPro zasługuje na pełen szacun. Do Kony, która miała prawie 15000 to przeskok cywilizacyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Witam! Dzisiaj w końcu zostały zamontowane nowe koła - obręcze Mavic EN321, piasty SLX, dętki Bontrager, opony Schwalbe Rocket Ron Performance, szprychy Mach Pro 2. Zestaw bez łańcucha, tylnej przerzutki, linek i pancerzy osiągnął już około 12600 z pedałami Octane One, które zostaną wymienione na SPD, Shimano 540 albo CB Smarty. Wyliczenia czysto teoretyczne dawały wagę około 12200, więc różnica nie miażdży. Prognozowana waga zatem idzie do korekty, może osiągnąć ponad 13000, jak na maszynę do ciężkich zadań przystało . Reszta montażu z dostrajaniem dopiero pod koniec tygodnia echh. Nowe koła: tutaj i tutaj i jeszcze tutaj. Po wyliczeniach ekonomicznych wychodzi, że w przyszłym miesiącu zakupione zostanie nowe siodło, tak aby kanapa 400 gramowa lekko odciążyła zestaw. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Napęd został zamontowany, całość zatrzymała się z platformami na 13000. Po odchudzeniu siodła i z SPD uszczknę ze 400 gram. Pierwsze jazdy dookoła domu dają dobre wrażenie, rower jest niesamowicie zwrotny, pełna kontrola. Rozrywkowy sztywniak! Jutro test w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 kibicuję temu projektowi......... sam się przymierzam do sztywnego steela......... super maszyna Ci wyszła .......biało-czarna - mój ulubiony zestaw:-) zastanawiałem się nad ta rama ale w rezultacie wybrałem coś bardziej "egzotycznego" powodzenia!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Dziękuję! Jutro zamieszczę zdjęcia z naturalnego środowiska Society. A jednak coś innego! Czekam z niecierpliwością! Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 Rower po pierwszych testach w terenie, niesamowicie zwrotna i szybka bestia, a przy tym mimo wagi, niezmienne uczucie lekkości. Sherman bardzo dzielnie znosi wszelkie katusze jakie starałem się mu zadawać. Rama sztywna i mocna i ten nieco inny dźwięk przy uderzeniach kamykami, od którego już odwykłem. Koła na oponach 2.1 troszkę za wąskie, przywykłem do 2.3, ale szybkie, bardzo szybkie! Wszędobylska i zwinna bestia! Zdjęcia: 1 i 2 Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 noooo bardzo fajnie się prezentuje w tym wiosennym otoczeniu....... ile ten sherman ma skoku - jakoś tak za dużo mi się wydaje........?a może nie...? piękna maszyna.....:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 Troszkę za dużo, dokładnie jeden magiczny centymetr, rama jest pod 140mm, Sherman ma 150mm, choć sag zżera trochę z tego. Długość amora jest jak najbardziej dostosowana, oscyluje w okolicach 520mm, czyli zgodnie z procedurami. Do ramy najczęściej ładują Revelationy 140, choć czytałem, że w Izraelu ujeżdżają ja z z Marcokami o tym samym skoku co mój, czyli 150mm i wszystko jest jak najbardziej ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Przeróbek ciąg dalszy - ponieważ nie stać mnie obecnie na zakup nowej korby dokonam modyfikacji, z Hone wywalam blat, średnią zębatkę 32 wymieniam na 36 i montuje bashguard SLX. Części zakupione, montaż w przyszłym tygodniu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 a jak to tobie chodzi bo manetki masz XT na 3 z przodu a blaty dwa czy to chodzi dobrze nie ma żadnych problemów z obsługą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Bash przyszedł wczoraj i oczywiście nie pasuje do Hone'a, będę go musiał podszlifować kilka milimetrów, a że właśnie jestem we Wro, a rower w Szcznie to za tydzień powiem coś więcej, ale tego co napisałeś się raczej nie obawiam, muszę pamiętać o dwóch blatach i jazda, ewentualnie jakiś e-type SLX na dwa biegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Też mam taki set i wystarczy wkręcić śrubę ograniczającą przerzutki dużo bardziej niż w przypadku 3 zębatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 25 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2010 Timon, możesz bardziej klarownie wyjaśnić, wybacz, ale chyba wiem o co Ci chodzi, ale jakoś zwizualizować sobie nie mogę ;D Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 1 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2010 W końcu zrobiona korba, ramiona pozostały z Hone, tarcze przywędrowały z SLX'a z układem 36/22, bash został od wewnątrz delikatnie zeszlifowany i pasuje jak ulał. Przełożenia wystarczają w zupełności do eksploracji terenu. Przód kooperuje z 3 zakresowym XT, nawet nie trzeba szczególnie pamiętać o braku blatu, wchodzi w nawyk. Foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Set ulega ciągłemu wybieleniu: - wymiana siodła na C'ndale 71 czarno-białe - nowy most Hussefelt 40 - nowa kiera Hussefelt biała - nowa sztyca Smica Pro Post też biała Całość będzie zmontowana w najbliższych dniach. Wedle wyliczeń teoretycznych zestaw osiągnąć miałby wtedy wagę 12650, choć realnie wolę te 13000 jak w mordę strzelił. W przyszłym miesiącu szykuje się chyba ostatnia zamiana, tym razem dotychczasowej korby na czarno-białego Hussefelta z wymianą zębatki 34 na 36. Zdjęcia wkrótce. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 7 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 Lekkie przyspieszenie, zamiast korby Hussefelta będzie zamontowany, już w przyszłym tygodniu, Race Face Evolve XC Dzisiaj przyszła kiera, most i siodło, już po montażu i pierwszych jazdach, jest bliżej, szerzej i pewniej i na pewno częściej trzeba podnosić tylną część ciała, ale jaka zwinność w zamian na zjazdach Fota 1 Fota 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etnies77 Napisano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Society złożona!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poczwar Napisano 8 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2010 Mógłbyś napisać coś o kierownicy ( szerokość, wznios itp)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.