Skocz do zawartości
  • 0

[rower] nowe niebieskie ptaszysko na lekko by tobo :)


tobo

Pytanie

Idzie wiosna czas na zmiany :) (ileż razy ja to już mówiłem?...)

 

Przy dobrych wiatrach w kwietniu w moje ręce trafi nowy ibis mojo, tym razem w wersji SL.

 

Do zmiany skłoniło mnie miedzy innymi polskie przedstawicielstwo firmy ibis cycles, dostępność, bliskość plus niespodzianki złożyły się na ten krok.

 

Część ptakowego osprzętu będzie z poprzednika, część nowa - z tej części niektóre elementy już mam inne wyklują się w ciągu najbliższych miesięcy.

 

Przedstawię najbliższą konfigurację, roweru nie umieszczam w dziale projekty, gdyż na ten moment rama płynie do Polski, dane na temat wagi są różniaste, więc dopóki nie wpadnie mi w ręce to nie chcę mieszać :)

 

 

Amortyzator przedni: rock shox revelation sl, zwykła oś, skok 150 mm, manetka blokady, lub manitou minute mrd 2009

Amortyzator tył: cane creek cloud nine, 200/50 mm

Chwyty: pianki no name

Dętki: schwalbe ultralight

Hamulce: formula r1, klamki magnezowe, klocki na płytkach alu formula

Kaseta: recon ti sl 11-34 9sp

Kierownica: use atom riser xc carbon, 660 mm -> ritchey superlogic riser

Koła: dt swiss xr 1540 center lock -> ztr/american classic/pillar ti

Korba: aerozine X12-SL-A3 44/32/22, zębatki extralite

Linki: alligator mini ilink

Łańcuch: shimano xtr

Manetki: sram x-9 shorty -> sachs quarz 9sp shimano

Mostek: kcnc wing, 31.8/110 mm

Opony: schwalbe rocket ron evo 2009 2,25

Pancerze: alligator mini ilink

Pedały: exustar e-pm 28 ti

Podkładki pod mostek: woodman carbon -> aerozine

Przerzutka tył: sram x0 średni wózek -> shimano xtr shadow

Przerzutka przód: shimano xtr

Rama: IBIS MOJO SL rozmiar L, niebieska, tytanowe śruby i łączniki

Stery: cane creek is-2 zintegrowane

Sztyca: kcnc ti pro lite 31.6/350mm -> carbon ok 110 gram (top secret :) )

Siodło: selle italia slk -> selle italia slr tt

Tarcze: shimano xtr 160 mm -> hope mini 160 mm

Topcap: boplight

Wkład suportu: token typ hollow tech2

Zacisk siodła: ibis, śruba ti

Zaciski kół: use spin stix ti -> aerozine titanium

 

Trochę na powyższy temat:

 

- rama: karbonowy insert sztycy, karbonowe miski, karbonowe haki, inna farba, śruby ti - waga zredukowana ok 300-250 gram - dokładnie będę wiedział jak rama będzie w moich rękach;

- amor przedni: rs revelation - ciut większy skok niż mineciak mrd, trochę większa waga ALE dzięki większemu skokowi mam szansę przeszczepić pozytywną cechę ninerowego przodu - wyżej umieszczony kokpit, co bardzo mi się podobało; w przypadku gdy rev mnie nie zadowoli - lefty carbon pbr, karbonowa rura sterowa;

- tylny amortyzator cane creek: wg mnie co do kultury pracy cane creeki biją na głowę każdy dotychczasowo eksploatowany przeze mnie tłumik.

- kaseta recon ti: to zdrada shimano, jednak stąpanie po ziemi niezbadanej też ma swoje interesujące strony. no i waga kasety 60 gram poniżej wagi xtr;

- mostek kcnc: na korpusie podane 108 gram, w rzeczywistości waga pokazała 102 :) chciałem tuningować ritcheya 4axis tytanowymi śrubami, co jednak przy koszcie śrub nie bardzo miało sens a mostek i tak byłby cięższy;

- tarcze xtr 160 mm para - obecnie testuję zestawienie dwóch tarcz 160mm, mieszkam na obszarze bardziej górzystym niż moje polskie góry i jest bardzo ok, więc... docelowo być może tarcze hope saw/tytanowe customowe, tarcze innolite lub scrubz zostały mi wybite z głowy;

- dętki: eclipse, cud ultralajt - zobaczymy na ile się sprawdzi, na razie problem z dostepnością

- stery cane creek - oryginalnie miałem is'y ale czarne, banalne :) nowe są niebieskie ano i lżejsze o 10 gram od poprzedników

- sztyca kcnc pro lite - woodman carbo el, waga przy tym samym rozmiarze 130 gram, na razie plan lekko przyszłościowy

- korba: czarna paskuda, thm clavicula w kombinacji z zębatkami frm (pomysł podpatrzony z projektu pronghorn :) ) - tu można duuużo urwać bez utraty właściwości, temat jednak przyszłościowy

- kierownica: easton monkey lite sl jako docelowa - obecna po konfrontacji z mieszczuchową 600tką sprawia wrażenie zbyt szerokiej;

- alligator mini ilink - po dyskusji z chrisem plus dyskusji z nino zdecydowałem się na wersję mini

- pedały - nadal exu, nadal ti, ale model 28, lżejszy od moich obecnych 25tek o jakieś 30 gram :)

- koła... tu pieśń odległej przyszłości, albo zestaw na ztr (mało prawdopodobne) albo na wylajtowanych alexach albo na... karbonowych obręczach :) jeśli pójdę oporowo po bandzie to koła stracą 30 procent swojej masy :) obręcze na które się zamierzam znoszą 110 kilo, wysoki naciąg szprych i pozwalają na montaż szerokich opon... prawie ideał poza... ceną ale co tam....

 

tak to wygląda na ten moment. :)

 

rower trafi do działu projekty gdy już wszystkie rzeczy będą w rowerze, docięte na odpowiednią długość, bo teraz to gdybanie, a posiłkować się danymi z netu nie chcę.

 

najlżejszy ibis mojo ważył 10,5 nowy przynajmniej kilo mniej pokaże na wadze, ogólnie można sporo, jako że ma być to niezmiennie komfortowy turysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

a która z lekkich części nie niesie w sobie ryzyka w użytkowaniu? :blink:

recon którego nabyłem jest tytanowy, prawdopodobnie nie tak trwały jak stal (ale czy stalowe kasety dają gwarancję długiego przebiegu? ) ale i nie tak krótko żyjacy jak aluminium czy insze wynalazki. na xt z dwoma łańcuchami przejechałem bez zdechnięcia kasety 9 tys km to na reconie mogę zrobić 5 i będę zadowolony.

pobawię się potencjałem jak się tylko da, rzeczywistośc zweryfikuje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do cholery kupiłeś jednego brzydala i musiałem Cię od niego wybawić. Znowu robisz ten błąd i co myślisz, że znowu Cię będę ratował? Ja Cię tylko proszę nie wykorzystuj mojej dobroci ;).

 

Początkowo jak mi powiedziałeś o wadze to pomyślałem "to nie może się udać". Ale widząc rozpiskę hmm niby czemu nie miało by się udać. 99% części to sprawdzone komponenty. Może nie nadaje się to do enduro ale myślę, że przy Twoim trybie użytkowania spokojnie dadzą radę.

 

Mocno kibicuję temu projektowi!

 

Pozdrawiam!

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mojo (sl) nie jest endurakiem, firma sugerowała zastosowanie enduro z widelcem 160 skoku, jednak jest to rower all mountain, co ja interpretuję jako lekki rower z dużym skokiem, który MOŻE być zbudowany na lekko. gdyby to miał być endurak to kupiłbym mojo hd i wtedy zakładanie wielu elementów z setu nie miałoby oczywiście sensu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

życie weryfikuje zamysły i wagę projektu :blink:

poczytałem opinie obcojęzyczne, zasięgnąłem języka po polsku - odpuszczę lekkie tarcze scrubs czy innolite. to gadziny trudne do okiełznania, mało przewidywalne i problemowe. na celowniku pozostają więc hope czy formule, klasyczne, całe stalowe lub aluminiowo-stalowe. lepiej nie zdziwić się w czasie jazdy, lub po miesiącu stwierdzając że tarcze zniknęły ;)

w czerwcu do roweru dołączy kierownica ritchey superlogic lowriser, zakupiona i w drodze do Polski, gdzie będzie na mnie grzecznie czekać do przyjazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudne chwile...

dowiedziałem się parę minut temu że rama czeka na cle w Warszawie, jeśli państwo celnictwo będą mili to rama dotrze do mojego dostawcy w dniu jutrzejszym i w piątek rano do mnie. jeśli celnictwo nie będzie zbyt miłe, to zobaczymy się dopiero w czerwcu... :)

24 godziny do wyroku :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama w czerwcu, niestety :D ale co tam... nie ma problema.

za to znowu pracuję co trochę podreperuje moją płynność finansową i pozwoli poszaleć :)

 

... ale dowiedziałem się ze przypadkiem będę miał anodowane na niebiesko łączniki w zestawie, wraz z oferowanym obecnie seryjnie łącznikiem Lopeza :)

nie wiedziałem że teraz są w standardzie, a kolor anody bez dopłaty.

taki układ bardzo mnie satysfakcjonuje, chciałem zamawiać łączniki przed przyjazdem do Polski, na szczęście nie ma potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama miała być po świętach wielkanocnych - i była. ale osoba która miała mi ją przywieźć do norwegii wyjeżdżała w nocy 7 kwietnia. rama przyjechała do mojego sprzedawcy do miasta na punkt celny 6, gdyby się celnicy spręzyli to sprzedawca był gotów podrzucić ją mojemy koledze i ramę bym miał. niestety nie odprawili towaru i...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanabyłem niebieskie śruby do korby, podkładki pod mostek i zaciski :D made by aerozine.

zaciski use spin stix są fajne ale ja jednak wolę dźwigniowe, spiny zapina się przez obrót a to nie jest optymalne rozwiązanie.

podkładki pod mostek ważą 1/3 moich obecnych - nawet nie wiedziałem że są tak ciężkie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...