crossmax Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Posiadam taką korbę (XT '08, FC-M770): http://www.centrumrowerowe.pl/003273/Shimano-FC_M770_22_32_44_Korba_XT_2008/Produkt.aspx Muszę wymienić blaty na nowe - najwyższy czas Oryginalne zębatki do tego modelu są kosmicznie drogie. Stąd wpadłem na pomysł założenia blatów od modelu LX lub SLX (a nawet Deore). Czy mogę to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Naturalnie, że możesz to zrobić, rozstaw śrub jest identyczny. W najgorszym wypadku będziesz musiał lekko podpiłować kształt mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 A co do blatów bierz SLX!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crossmax Napisano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Całe szczęście, że inne blaty też podejdą - będzie pole do oszczędności Dlaczego nie LX? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Bo SLX ma nową środkową zębatkę z twardszych mieszanek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 29 Marca 2010 Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 Jak się nie mylę 44T: aluminum 32T: komozytowo/stalowa 22T: aluminium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 29 Marca 2010 Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 Mylisz się 22t: stal Polemizowałbym, czy aby na pewno ta stalowo-kompozytowa zębatka będzie znacząco bardziej wytrzymała od porządnego alu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miciu22 Napisano 29 Marca 2010 Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 Jest trwalsza i to dużo. U mnie już przejechała 11 tys km. i na bardzo zużytą nie wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 29 Marca 2010 Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 Mylisz się 22t: stal Polemizowałbym, czy aby na pewno ta stalowo-kompozytowa zębatka będzie znacząco bardziej wytrzymała od porządnego alu. Zobacz sobie w katalogach ze tylko sredni blat jest z kompozytu reszta jest alu tak mam w swojej z 2009 roku! :icon_wink:Jak co pisałem^^ o SLX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crossmax Napisano 29 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 Nie wiem z jakich stopów wykonane są blaty w mojej obecnej korbie (FC-M770), ale środkowa zębatka (Shimano podaje, że wzmacniana bodajże żywicą jakąśtam) jest w lepszym stanie od największej. Gdy mocno przycisnę, na 44-zębowym blacie łańcuch zaczyna przeskakiwać. Zawsze najbardziej zjechane miałem dwie najmniejsze zębatki Decyzję o zakupie ząbków SLX czy LX podejmę pod koniec tygodnia, gdy dowiem się co ma na sklepie mój mechanik. Dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knurek Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 Odradzam LXa. Założyłem w zeszłym sezonie w lipcu nową korbę FC-T661 (czyli LX dla trekingu), i teraz - jeżdżąc tylko po mieście do pracy, w sumie 3000 km, w tym przez całą zimę - środkowa zębatka 36 jest na tyle zużyta że nie przyjęła nowego łańcucha! Nie wiem z czego to jest zrobione.. Bedę wymieniał na blat od SLXa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 31 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 knurek to co piszesz jest co najmniej zabawne bo po 3kkm zupełnie normalne jest, że nowy łańcuch się nie przyjmie. Tym bardziej, że z racji warunków były to bardzo ciężkie 3kkm i na tej zębatce jeździłeś najwięcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knurek Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 Poprzednio przejeździłem kilkanaście kkm na klasie Alivio, wymieniałem łańcuch i kasety, ale blatów nigdy. Może to jest normalne dla aluminiowych zębatek, bo LX chyba takie ma - teraz spróbuję stalowych. Nie zależy mi na wadze - wolę żeby się nie zużywało tak szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 knurek to co piszesz jest co najmniej zabawne bo po 3kkm zupełnie normalne jest, że nowy łańcuch się nie przyjmie. Tym bardziej, że z racji warunków były to bardzo ciężkie 3kkm i na tej zębatce jeździłeś najwięcej. to ja sie kiedys lepiej utopilem dzien przed maratonem bo zmienilem naped i przy kazdej probie ruszenia lancuch kompletnie spadal z blatu wiec ja to rozwiazałem tak - pilnik w dlon na maratonie juz bylo wszystko ok a nawet jeszcze troche pojezdziłem na tym blacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 Zobacz sobie w katalogach ze tylko sredni blat jest z kompozytu reszta jest alu tak mam w swojej z 2009 roku! :icon_wink:Jak co pisałem^^ o SLX Jeśli nie jesteś pewien tego co piszesz to zamilcz Dopiero XT miało alu młynek, wszystko co niżej (LX,SLX,Deore etc.) ma młynki stalowe. Dla potwierdzenia: http://shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/mountain/slx/product.-code-FC-M660.-type-.html "Outer Chainring aluminum Middle Chainring steel + composite (32T), aluminum (36T) Inner Chainring steel" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.