Dornif Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Przedstawiam mój najnowszy projekt Najpierw rozpiska: brakes (hamulce) Sram rival 285g cables and casings (pancerze i linki) Jagwire/Clark's - 161g cassette (kaseta) Shimano dura-ace 10s 12-25 - 191g chain (łańcuch)KMC 10sl 112 ogniw - 242g (tymczasowo tak długi ) crankset (korby) Sram force BSA 172.5mm - 776g derailleur front (przerzutka przednia) Sram force clamp 34.9mm - 103g derailleur rear (przerzutka tylna) Sram x.0 - 201g fork (widelec) Cannondale S.A.V.E + starnut - 525g frame (rama) Cannondale Synapse SL 3 size 51" + śruby, przelotki - 1010g handlebar (kierownica) Deda Electa 44cm - 229g handlebar tape (owijka) Silva white - 52g headset (stery) Fsa intergrated - 65g pedals (pedały) Look keo carbon - 230g seat (siodło) Selle italia SLR kit carbonio white - 141g seatpost (sztyca) 3T Doric LTD 280mm - 135g seatpost clamp (zacisk sztycy) cannondale - 34g shifters (klamki) Sram force - 304g skewers (zaciski kół) American classic - 89g spacers (podkładki) 1x3mm noname carbon - 2g stem (mostek) Deda Forza 130mm - 148g tire F (opona przód) Continental GP supersonic 23 - 161g tire R (opona tył) Schwalbe Ultremo 23 - 186g tube F (dętki) Continental Racelite supersonic - 56g tube R (dętki) Schwalbe XX light - 65g wheelset (koła) American Classic 420 + opaski - 1520g Suma: 6911g Teraz fotki: Teraz tło: Przez dłuższy czas chodziła mi po głowie myśl o wypieszczonej, idealnej, smukłej i lekkiej szosie Choć największą miłością darzę mtb, miałem od dawna "muła treningowego", do którego dołączył jakiś czas temu jego szybszy kolega, "koń treningowy" Nie miałem ochoty go modyfikować, miałem zamiar od początku do końca złożyć coś ekstra, takie moje "dream came true". Pierwsza myśl - południowa piękność. Włoszka? Może Francuzka? Otarłem się o zostanie właścicielem ramy Basso, przeglądałem długo allegro i ebay, niestety w założonym przedziale cenowym ciekawego, ładnego, karbonowego monokoka nie udało się trafić ze 3 miesiące. Przez ten czas przeglądałem też inne marki i odezwał się we mnie sentyment do kultowych w nieco inny sposób marek z dopiskiem "hand made in USA". Mam Santę i Treka, oba z tą uroczą formułą wytatuowaną w okolicach węzła suportowego i darzę je wielką sympatią, więc idąc za ciosem... Cannondale zawsze kojarzył mi się z takim rowerowym Harleyem. Nawet jeśli są ramy lżejsze, korzystające z większej ilości patentów, może ładniejsze, to nie koniecznie będą miały to "coś". Parafrazując hasło wspomnianego wcześniej motocyklowego brand'u - "Kupując Cannondale'a kupujesz legendę. Rower dostajesz gratis". Tego się trzymając wyborem było już tylko Six, Super Six, czy Synapse. Analizując sprawę dokładnie, po pomacaniu i wypróbowaniu Sixa i Synapse'a, padło na tego drugiego. No i tutaj szczęśliwy zbieg okoliczności w postaci aukcji kończącej się w poniedziałek rano, oraz małego widocznie zainteresowania tak małymi ramami sprawił, że nabyłem ją w stanie "niemieckim" (przyrównując do jakości dróg) za cenę wręcz śmieszną. Dzięki oszczędzonej w ten sposób sumie realizacja projektu nieco przyspieszyła. Do kultowej amerykańskiej marki pasują amerykańskie komponenty (które w dodatku zachwycały mnie ergonomią), więc nie kampa, nie siemano, a sram właśnie. Po otrzymaniu ramy skrystalizowała się wizja roweru, jak całości i dwa założenia projektu - wszystko czarno-białe, oraz jak najwięcej karbonu Kokpit to kwestia okazji, niemniej pasuje. Włoski rodowód tych trzech elementów nie psuje, jak dla mnie, amerykanizującego całokształtu. Co do komponentów - padło na Force'a z racji ceny, kolorystyki i... cóż, znów - okazji. Tu dochodzimy do tajemniczej obecności x.0, która jest winą opóźnienia w wysyłce RD z Anglii i mojej niecierpliwości do wypróbowania, opisania i pochwalenia się rowerem Rozwiałem w ten sposób swoje wątpliwości co do kompatybilności. Dla tych, którym google nie dało odpowiedzi: owszem, sramowskie 1:1 z mtb jest kompatybilne z szosowym. Koła... Pierwsza myśl? 'Edge' Druga myśl? 'Ziom, porąbało? Nie mieszkasz na południu...' Skoro więc drogi przypominają ser, a koła miały być zestawem uniwersalnym i w miarę wytrzymałym, koncept 'karbon plus szytka', choć cudownie lekki, padł szybko. Mimo miłości do gór więcej jeżdżę po płaskim, profil więc w miarę możliwości miał być aerodynamiczny. Po niedługim czasie natrafiłem na kolejną okazję - tym razem z Austrii ;P I tak stałem się właścicielem kolejnego amerykańskiego wynalazku. Dochodzimy więc do końca historii. Powstać miał rower z duszą, spójny i elegancki. Myślę, że w dużym stopniu mi się to udało. Nie jest może demonem lekkości, jak na standardy l-b, nie jest też w 100% karbonowy, ale wszystko jest sztuką kompromisu. Moje oczekiwania spełnia w zupełności Projekt jest skończony w 97%. Do zmiany zaciski, wszystkie 3. Cel? UCI illegal, czyli poniżej 6,8kg. Komplet smud plus token załatwi sprawę. Przewidywany czas finalizacji: koniec nadchodzącego tygodnia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 skoro on taki amerykański to napiszę BEAUTIFUL , dopracowany, złożony z głową i ta klasyczna sylwetka, najfajniejsze jest to, że nie jest ekstrawagancki tylko taki subtelny lecz piękny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Toś poszalał. Ładne. Bardzo ładne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 28 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Fajna maszyna !! Podoba się bez dwóch zdań co prawda obecność X0 trochę mnie zaskoczyła no ale jak to chwilowe to ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vieri Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Czy takie nie mogą być wszystkie posty na tym forum? A teraz czas na gratulacje, bo jest czego gratulować. Piękna maszyna, niech Ci długo służy, unikaj wszystkich czterokołowców jak ognia, niechaj niesie Cię w najdalsze zakątki, i niech będzie Twoją największą radością. Jeszcze raz gratuluję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyex Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 No to se w środę na tym polatam Widzę maszynka na zgrupowanie przygotowana, mam nadzieje ze testy będą owocne Wyglądem powala! No to chyba już wiem kto przez te 4 dni będzie ciągnął ekipe po górach, hehe (najlżejszy bike) ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Rewelacja! Z tymi komponentami to lepiej trafić nie mogłeś wszystko komponuje się idealnie (czarno biało),(poza X-0). Można powiedzieć - american dream Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 28 Marca 2010 Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Piękna szoska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Tylna przerzutka to będzie oczywiście sram force, x.0 powinno zniknąć najdalej we wtorek. Z zaciskami jeszcze się tylko waham, czy czarne czy srebrne Również nie pasują mi trochę te pojedyncze czerwone szprychy w kołach, ale na szczęście nie będzie problemu z ich wymianą na czarne, jak np w ksyriumach. Nawiązując do naszego treningowego wyjazdu, to patrząc na prognozy wiele cannonem nie pojeżdżę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 29 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 Przyszła przerzutka z crc. Po wstawieniu na wagę miłe zaskoczenie, bo poniżej katalogowej, 170g. Po wymianie regulacyjnych na pałętające się w pokoju alu 168g. No i kolorystycznie o niebo lepiej. Łańcuch schudł przy tym o 8 ogniw i 17g. Poprzednio źle policzyłem, było 114, jest 106. Waga 227g. Zmieniłem topcap i jego śrubę na alu, tu poszło 8g. Suma: 6853g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablito Napisano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Piękny (och gdyby tylko nie stan tych naszych dróg.... omijaj z daleka dziury ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.