Skocz do zawartości

[wolnobieg] wymiana poszczególnych koronek


lemih

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich uczestników forum.

Proszę o pomoc związaną z wymianą zębatki w wolnobiegu. Jak wiadomo, pomimo starań nie wszystkie przełożenia są jednakowo używane. Powoduje to szybsze zużycie niektórych zębatek. Czy orientuje się ktoś, gdzie można kupić poszczególne zębatki do tych wolnobiegów, w których można je wymieniać? (Na wszelki wypadek zaznaczę, że mówię o wolnobiegu a nie o kasecie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ogół tak. Lecz ja mam wolnobieg w którym można zdjąć każdą zębatkę osobno (jak by nie było firmy shimano). Oczywiście mniejszy koszt (nieznacznie, ale zawsze) wymiany, to wymiana jednej zębatki. Problem w tym, że na allegro takowych nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że idzie rozebrać wolnobieg, nie oznacza, że możesz kupić do niego koronki. Kup nowy z łańcuchem, lub kup taki sam i wymieniaj poszczególne koronki na nowe z nowego wolnobiegu.

 

Osobiście nie widziałem.

 

 

Temat wyedytowałem - regulamin pkt 2e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

W zasadzie jest to rozwiązanie, lecz post pisałem by właśnie takiego uniknąć (kupna całego wolnobiegu).

Zresztą i z tym jest problem, gdyż od dłuższego czasu nie widzę takich wolnobiegów. Mój wolnobieg ma przełożenia: 11-13-14-18-21-24-28. Jest nietypowy ze względu na zębatkę 11. Na ogół mają najmniejszą zębatkę 13 lub 14. Mózgowcy z shimano przekonstruowali wonobieg tak, że można było umieścić zębatkę 11 kosztem przeniesienia "słynnego" pierścienia z lewym gwintem i dołeczkami do punktaka do wnętrza wolnobiegu (niestety zrezygnowano tam z dołeczków ;) ). No i jak trzy lata temu kupowałem go, to koszt wynosił nie 20-30 zł, lecz około 55 zł - cena jest wyższa, gdyż konstrukcja jest bardziej złożona.

PS. Dzięki za korektę tematu - tak miał w moim zamyśle wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, kaseta jet rozwiązaniem.

Jednak zakup tego roweru odbył się według następujących założeń: min kosztów - max zysków z jazdy - w sezonie 3000 do 4000 w terenie - min powrotów pieszo - od czasu do czasu maraton (typu zawodowcy + amatorzy jak np. w Golubiu).

Zatem kupiłem olprana z aluminiową ramą na sztywnym widelcu za 530 zł. Od razu zmiana suportu na maszynowe łożyska i sterów na stożkowe, V-brake na lepsze oraz łańcucha i właśnie wolnobiegu na opisany wyżej. Dopłaciłem ok 200zł i jak na razie oprócz konserwacji jest ok. Obecnie ze względów finansowych zmiana sprzętu nie wchodzi w grę. Problem ze zmianą zębatek dotyczy przyszłości, ale od roku śledzę allegro i nic, stąd ten post. W razie czego alternatywą jest również powrót do standardowego wolnobiegu - na nim także da się jeździć. Ale jak się rzekło: Kto pyta nie błądzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja skorzystam i podepnę się do tematu, żeby już nowego nie zakładać.

 

Mam kasetę XT i właśnie też mam problem z zużyciem się jednej z koronek. Niestety, po wymianie łańcucha na nowy przeskakuje on na jednej z najbardziej zużytych koronek. W związku z tym również chciałem się dowiedzieć, czy mogę wymienić tylko tą jedną koronkę? Wie ktoś czy można takową dostać w ogóle czy trzeba wymieniać całość? Koszt nowej kasety XT to ponad 150 zł i średnio mi się to w tej chwili widzi :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Te co są "luzem" mozna spokojnie dobrać w pierwszym lepszym internetowym sklepie rowerowym bądź stacjonarnym z lepszym osprzetem, jeżeli ta zębatka jest na pająku bądź zespolona z innymi(kasety bez pająka) to pozostaje wymiana całości lub zabawa w szlifowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...