rogalik Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 Witam. Jestem nowicjuszem w świecie rowerowym, dlatego potrzebuję pomocy/informacji przy zmianie osprzętu mojego roweru. Jeżdżę na nim ponad rok i pomyślałem, że przydałoby się go trochę przebudować by toczył się szybciej Mój rower to Specialized Vienna3 2009 http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCBkModel.jsp?spid=39277&menuItemId=0 - chciałbym wymienić komponenty na drogowe łacznie z kołami i jeżeli to możliwe, niektórych użyć offroad`owych w tandemie. Czy ktoś, proszę, mógłby mi powiedzieć czy mogę użyć pojędynczej zębatki z przodu (drogowa) i powiedzmy 9-ciu zębatek z tyłu (drogowa), oraz przerzutki XC, czy wymagana jest również drogowa przerzutka? Albo, ta sama przednia zębatka tylko z XC zebatkami i przerzutkami z tyłu. Dzięki.
Mod Team Puklus Napisano 28 Marca 2010 Mod Team Napisano 28 Marca 2010 Co do napędów jednorzędowych to można ale ... zawsze jest ale Zalezy jaką masz tylna kasete i jaką duża jest przednia korba. Używanie skrajnych przełozyć typu 1x1( w tym przypadku) moze powodoważ szybsze zużywanie sie napędu. Dużo tez zależy od lini łańcucha. Musisz podać na których przełożeniach będziesz jeździł najczęściej ale z tego co sie domyślam na końcowych. Jeżeli tak trzeba by było dobrać suport tak aby łańcuch szedł po lini prostej na tym przełożeniu na którym jeździsz zdecydowanie najwięcej (np. to na prostej szosie) z racji tylko jednej zębatki z przodu. Przerzutkę jaką zastosujesz to zależy od ciebie ale zeby była kompatybilna z napędem. Może być to szosowa albo MTB. Wiadomo jak stosujesz kasetę MTB np. 11-32 to szosowa przerzutka tego nie obrobi ale jak zastosujesz kasetę szosową np.11-28(lub mniej) to spokojnie taką można zamontować.