rogalik Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 Witam. Jestem nowicjuszem w świecie rowerowym, dlatego potrzebuję pomocy/informacji przy zmianie osprzętu mojego roweru. Jeżdżę na nim ponad rok i pomyślałem, że przydałoby się go trochę przebudować by toczył się szybciej Mój rower to Specialized Vienna3 2009 http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCBkModel.jsp?spid=39277&menuItemId=0 - chciałbym wymienić komponenty na drogowe łacznie z kołami i jeżeli to możliwe, niektórych użyć offroad`owych w tandemie. Czy ktoś, proszę, mógłby mi powiedzieć czy mogę użyć pojędynczej zębatki z przodu (drogowa) i powiedzmy 9-ciu zębatek z tyłu (drogowa), oraz przerzutki XC, czy wymagana jest również drogowa przerzutka? Albo, ta sama przednia zębatka tylko z XC zebatkami i przerzutkami z tyłu. Dzięki.
Mod Team Puklus Napisano 28 Marca 2010 Mod Team Napisano 28 Marca 2010 Co do napędów jednorzędowych to można ale ... zawsze jest ale Zalezy jaką masz tylna kasete i jaką duża jest przednia korba. Używanie skrajnych przełozyć typu 1x1( w tym przypadku) moze powodoważ szybsze zużywanie sie napędu. Dużo tez zależy od lini łańcucha. Musisz podać na których przełożeniach będziesz jeździł najczęściej ale z tego co sie domyślam na końcowych. Jeżeli tak trzeba by było dobrać suport tak aby łańcuch szedł po lini prostej na tym przełożeniu na którym jeździsz zdecydowanie najwięcej (np. to na prostej szosie) z racji tylko jednej zębatki z przodu. Przerzutkę jaką zastosujesz to zależy od ciebie ale zeby była kompatybilna z napędem. Może być to szosowa albo MTB. Wiadomo jak stosujesz kasetę MTB np. 11-32 to szosowa przerzutka tego nie obrobi ale jak zastosujesz kasetę szosową np.11-28(lub mniej) to spokojnie taką można zamontować.
rogalik Napisano 28 Marca 2010 Autor Napisano 28 Marca 2010 Siema Puklus, dzięki za szybką odpowiedź. Więc... Najczęściej jeżdże na (w 3x8 konfiguracji) 2x6 oraz 2x7. Ostanio zacząłem jeździć na największej zębatce, ale zszedłem do 3x6, 3x5, czasem 3x4. Skrajnych ustawień takich jak 3x8 używam tyko z górki lub 2x2-4 pod górkę. Rozumiem, że używając suporta można ustawić linię prostą łańcucha na żądanym biegu przerzutki, co jak myślę zdeterminować można po przejechaniu kilku kilometrów. Chciałbym mieć możliwość szybkiej jazdy z górki oraz nie mieć problemów z podjazdami, gdyż tak się składa, okolica w której mieszkam jest położona wyżej niż reszta miasta. Myślałem o użyciu szosowej zębatki z przerzutką MTB. Nie widzę żadnych problemów z użyciem podwójnej zębatki z przodu, pytanie tylko czy napęd jednożedowy jest na tyle powszechny i niezawodny by go używać, ponieważ tak naprawdę nie kożystam z większości dostępnych mi przełożeń jeżdżąć po mieście. Dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.