n4k5 Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Witam drodzy forumowicze, przeprowadzałem naprawę w/w amortyzatora, a dokładniej lewej jego goleni. Według manuala z 2006 roku, powinno się uzupełnić poziom oleju lewej goleni 3ml od góry - 15W oraz 15ml od dołu - 15W, prawej zaś 118ml od góry - 5W oraz 15ml od dołu - 15W. Zamierzałem kupić 5W od Motorex lub Motul, ale sam już nie wiem. Szukałem we wcześniejszych postach, niektórzy sugerowali 5W, niektórzy zrobili tak jak manual mówił. Jak jest naprawdę? Mogę z powodzeniem zakupić 5W i użyć do dla lewej goleni, czy trzymać się sztywno manuala z 2006? Jak wpłynełoby to na pracę amora? Mówimy o lewej goleni, powietrznej. Proszę o pomoc w podjęciu wyboru oraz wyjaśnienia. Jeśli to ma znaczenie moja waga to 80kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Mozesz dac dowolny olej,o ciut gestszej klasy lepkosci.Mozesz zastosowac rowniez 5W.Nie odczujesz zadnej roznicy,a ludzie ktorzy Ci napisza,za ja odczuwaja po prostu bredza.To ma tylko smarowac.Ja sobie tam wlewam orlenowski Amortyzol /15W/ i jest git.Jezeli nigdy jeszcze nie robiles serwisu to na 99% bedziesz mial tylko smar w lewej ladze po sciagnieciu gornego korka i ani sladu oleju.Wg manuala oringi smarujemy olejem,wg mojego doswiadczenia smaruje minimalnie wysokiej klasy smarem.Oczywiscie mozesz dac tylko olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n4k5 Napisano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Mozesz dac dowolny olej,o ciut gestszej klasy lepkosci.Mozesz zastosowac rowniez 5W.Nie odczujesz zadnej roznicy,a ludzie ktorzy Ci napisza,za ja odczuwaja po prostu bredza.To ma tylko smarowac.Ja sobie tam wlewam orlenowski Amortyzol /15W/ i jest git.Jezeli nigdy jeszcze nie robiles serwisu to na 99% bedziesz mial tylko smar w lewej ladze po sciagnieciu gornego korka i ani sladu oleju.Wg manuala oringi smarujemy olejem,wg mojego doswiadczenia smaruje minimalnie wysokiej klasy smarem.Oczywiscie mozesz dac tylko olej. A ma znacznie jakiej klasy lepkości jest olej w prawej goleni (tłumienie)? Czy również mogę w razie potrzeby użyć 5W? Dodatkowo chciałem zapewnić maksymalną szczelność, powietrze mi uciekało, dlatego chciałbym posmarować uszczelki czymś bardziej "stałym", pod ręką mam FL Ceramic Grease. Jakieś przeciwskazania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Mozesz dac piatke,ale ona ma mniejsza lepkosc,szybciej splywa,roznica jest subtelna,ja jej nieodczuwam /waze ponad 100../Ceramic nie jest zbyt dobrym rozwiazaniem.Osobiscie wolalbym przesmarowac czyms bardziej normalnym,nawet wazelina techniczna.W pracy jesli mamy wycieki na silownikach hydraulicznych ,a uszczelnien nie ma na dana chwile to czasem ratujemy sie dopieprzajac smarem stalym po oringach,oczywiscie wybitnie male przecieki,bo cisnienia dochodza do 180bar.Nie mniej daje to chwilowe rozwiazanie.Smar stosujemy badz Orapi,badz oryginal Festo do silownikow pnaumatycznych.Bardzo slabo reaguja z olejami,wiec nie sa wyplukiwane,nie zmieniaja sie szybko w papke,etc.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefanX Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 A ma znacznie jakiej klasy lepkości jest olej w prawej goleni (tłumienie)? Czy również mogę w razie potrzeby użyć 5W? Mozesz dac piatke,ale ona ma mniejsza lepkosc,szybciej splywa,roznica jest subtelna,ja jej nieodczuwam /waze ponad 100../ shotgun, nie napisałeś najważniejszego: od tego, jakiej klasy olej wlejesz do komory tłumika, będzie zależało, jakie osiągniesz tłumienie. Pomijając fakt, że można je regulować pokrętłem na dole prawej goleni. n4k5, wg manulala nominalnym olejem w tłumiku jest właśnie 5W, zresztą sam tak napisałeś w pierwszym poście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n4k5 Napisano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Zakładając, że według manuala w tłumiku powinno być 15W, a ja wleję 5W, bądź powinno być 5W, a ja wleję 15W, czy przez to nie stracę możliwości pełnej/w pełnym zakresie/dokładniejszej regulacji tłumienia za pomocą pokrętła? Na to wygląda, tak rozważam, jako przestrogę, żeby do tłumika wlewać to co w manualu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Do tłumika wlewasz olej 5W i to nie podlega dyskusji. Każda zmiana na gęstszy zamuli cały amor. Jaki olej zalejesz do kąpieli to już mniej ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 JA zrozumialem pytanie-czy moge wlac ZAMIAST oleju 15W ,olej np. 5W ,czyli jako smarowanie i o tym caly czas pisalem.Tlumik to 5W jak wszyscy pisza.Zakres regulacji jest duzy,ale 10W gubil sie przy duzej szybkosci i ciaglych kamieniach w terenie,nawet przy dosc duzym odkreceniu.Ja leje Motul Fork Expert i moim zdaniem jest lepszy niz oryginal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n4k5 Napisano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Dzięki za pomoc, biorę 5W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.