Barwa Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 z tego co sam się rozglądałem w grę wchodzą w sumie dwa amortyzatory Manitu Minute http://extremebike.pl/widelec-manitou-minute-120mm-czarny-p-228.html lub RS Reba SL http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?products_id=2833 Może jest coś innego o czym nie wiem? Ponieważ jak dla mnie to wydaje masę pieniędzy na takie cacko chciałbym by było to niezawodne przez lata, plus do tego w miarę lekkie i sztywny bo nie chce mieć luzów a używam tarczy które hamuj bardzo mocno dzięki klockom ebc, i mój stary XCR zszedł śmiertelnie w miesiąc... Zastanawiałem się jeszcze nad RST ale mi je odradzono no i nad tym Manitu też http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?products_id=3415 w sumie fajna cena tylko czy to pociągnie na tarczy 185? bo wg producenta max to 180 a jak psiałem chce mieć coś sztywnego...
bodziekk Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 Co to za styl FR/ mocne XC? Do FR są całkowicie inne amortyzatory. Ale mimo wszystko jeśli zależy ci na dobrej pracy, lekkości i dużej wytrzymałości, to poszukaj Reby na sztywną oś.
Barwa Napisano 27 Marca 2010 Autor Napisano 27 Marca 2010 Co to za styl FR/ mocne XC? Do FR są całkowicie inne amortyzatory. Ale mimo wszystko jeśli zależy ci na dobrej pracy, lekkości i dużej wytrzymałości, to poszukaj Reby na sztywną oś. Sprawa jest prosta na XC to za dużo na typowe FR za mało jest lepsze określenie takiej jazdy to przepraszam ale nie znam. co do ośki to jednak tylko ta 9mm nie 20tka i dlaczego reba lepsza? czytałem tutaj ze z ustawieniem dwóch komór to niezła jazada jest... a manitu było kiedyś potentatem nowości i patentów teraz pod sztandarem hayes może się nawróciło? mój kolega kiedyś miał Blacka i bardzo był z niego zadowolony, no chyba ze RS sa teraz najlepsze
Pro Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 Reba jest sztywniejsza od R7 i w tej cenie to chyba po prostu najrozsądniejszy wybór
Barwa Napisano 27 Marca 2010 Autor Napisano 27 Marca 2010 r7 to się nie dziwie tam sa golnie 30tki ale co Minute? widziałem tu porównanie modelu 09 z wadliwym tłumikiem z jakiś Foxem i były pozytywne recenzje, a ja osobiście jakoś nie mam przekonania do RS Moze jest jakis inny fajny amorek z innej stajni w podobnej cenie? sprawa nie cierpiąca zwłoki bo jestem uziemiony... a kase też spora więc coś rozsądnego trzeba wybrać
Mod Team durnykot Napisano 27 Marca 2010 Mod Team Napisano 27 Marca 2010 Ten amorek ma byc do ramy El Norte? Jesli tak, to Minute raczej odpada- 120 mm to trochę za dużo dla tej ramy. Faktem jest,że Minute to dosyć sztywny amorek, a nowy tlumik Absolute Plus to klasa sama w sobie. Może jako alternatywę, Manitou Drake http://allegro.pl/item974966941_amortyzator_manitou_drake_100mm_2010_plus_w_wa.html Tłumik absolute plus ( identyczny jak w Minute), golenie dolne z Minute, golenie 32mm, komfort niesamowity. Podana waga jest troche na wyrost- faktyczna to 1790 gram. Ale jak znam życie, to i tak wszyscy stwierdzą ,że Reba jest najlepsza ( chcociaż ostatnie sygnały tu i ówdzie kładą cień na ten amorek).
morion Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 Sprawa jest prosta na XC to za dużo na typowe FR za mało jest lepsze określenie takiej jazdy to przepraszam ale nie znam. Sprawa jest prosta szukasz amora do AM Minuta nie byłaby zła. Jak nie jesteś przekonany do RS (choć nie wiem czemu) to może być http://www.allegro.pl/item966217321_magura_menja_am_130mm_all_mountain_nowy.html ale musiałbyś trochę dołożyć. IMHO to właśnie widły od RS biorąc pod uwagę wszystkie kryteria są najbardziej interesujące, ale jak tam sobie chcesz... Do jakiej ramy ten amortyzator? edit: Jeśli do El Norte to ze skokiem amorka nie ma co szaleć
Mod Team durnykot Napisano 27 Marca 2010 Mod Team Napisano 27 Marca 2010 Morion, mógłbyś wymienić te kryteria? Mimo kilku "objechanych " RS dalej nie rozumiem zachwytów na choćby wspomnianą Rebą.Co nie znaczy że to zły amorek.
Mod Team IvanMTB Napisano 27 Marca 2010 Mod Team Napisano 27 Marca 2010 Klaniam, Mialem i Rebcza (Race) i Minete. Z tym ze: 1. Oba amory byly na Wielka Kicha - 29" 2. Reba byla na miekka os, poprawilem jej sztywnosc za pomoca sztywnej szpilki 9mm 3. Mineta byla na Hex Lock'a 20mm Mineta pracowala plynniej i przyjemniej, szczegolnie po wymianie igly w tlumiku Absolute na taka ktora nie powodowala stukania platformy podczas jej zalaczania sie. Moj wybor to Maniek ale na pewno nie 120mm do El Norte. Szacunek... I.
tobo Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 wg mnie: - praca spręzyny mars air minute vs dual air rs reba = 1:0 dla reby - praca tlumika absolute w minute vs motion control reby = 2:0 dla reby. ten minute ma tlumik absolute ktory odstaje jakoscia pracy od tlumika absolute w wersji mrd minute, mialem oba. spręzyna mars air czyni z manitacza lekkiego tępaka w porównaniu do reby. spręzyna noble air z minute mrd jest o niebo lepsza ale juz niedostępna. ja bym wybrał rs'a. minute nawet przy maksymalnie rozkręconym tłumieniu powrotu może byc dla uzytkownika przetłumiony co odbija sie niezbyt pozytywnie na komforcie. standartowa spręzyna negatywna zamontowana w widelcu powoduje ze jest on twardy i kiepsko reaguje na małe nierówności. manitou podaje ze wersje mrd ich widelcow mają lżejsze tłumiki i wiercone korony ale wg mnie to nie jest wszystko a absolute tylko nazwą łączy oba widelce.
Barwa Napisano 27 Marca 2010 Autor Napisano 27 Marca 2010 W rebach podobno ścinają się oringi plus jest ta z tego co zauważyłem znienawidzona sprężyna dual Air i regulacja w dwóch komór nie wiem jak modele na ten rok tak samo jak nie wiem czy to co podaje velo dla manitou to prawda bo miedzy MRD a zwykła wersją różnicy niema oprócz nawiercania co do sprężyny nobel air to nią ich w modelach 10 były chyba w 09 ale tam za to mieliśmy stukający ABS, Mógłby ktoś wytłumaczyć na czym polega ta przewaga reby bo ten amortyzator każdy zachwala a jest kila tematów o ich wadach jak dla mnie to poważny zakup i chce mieć coś "na lata" co do ramy to tak el Norte i tak wiem więcej niz 130 nie da rady tam upychać
Qba66 Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 W rebach podobno ścinają się oringi plus jest ta z tego co zauważyłem znienawidzona sprężyna dual Air i regulacja w dwóch komór [...] Mógłby ktoś wytłumaczyć na czym polega ta przewaga reby bo ten amortyzator każdy zachwala a jest kila tematów o ich wadach jak dla mnie to poważny zakup i chce mieć coś "na lata" co do ramy to tak el Norte i tak wiem więcej niz 130 nie da rady tam upychać O ścinaniu oringów nic nie słyszałem? Natomiast nie do końca zgodziłbym się, że dwie komory powietrzne są minusem. Wg mnie jest to jeden z największych plusów tego amortyzatora, bo można dobrać ustawienia na wszelaki sposób pod siebie. Jedynym minusem systemu Dual Air jest mozolne ustawianie metodą prób i błędów odpowiedniego ciśnienia, które będzie nas satysfakcjonowało (choć jeśli ma się czas jest to b. fajna zabawa). Właściwie jak w każdym powietrznym amortyzatorze, z tym, że jest 4 razy więcej możliwości ustawień - a to powoduje, że potrzeba odpowiednio więcej czasu. Natomiast ten minus jest praktycznie jednorazowy, bo później wystarczy już pompować do zadowalających nas wartości. Reba jest bardzo popularnym amortyzatorem z wyższej półki, przez swoją uniwersalność, sztywność, lekkość i kulturę pracy oraz mnogość ustawień już w podstawowym modelu sl. Oczywistym jest więc, że im więcej amortyzatorów jest w użyciu tym więcej słyszy się o ich wadach. Choć trzeba przyznać, że w 2009r coś Reby lubiły przeciekać i puszczać powietrze. Ja jeździłem przez rok na rebie sl 07 i byłem bardzo zadowolony. Aktualnie jeżdżę na Foxie Float 140 i pomimo, iż zarzekałem się, że do systemu Dual Air nie chcę wracać, to korci mnie nowy Revelation. Co do ramy... Jasne, że da radę upchać i amor o skoku 180mm, ale to chyba nie o to chodzi. Ja bym do tej ramy nie wsadził nic wyższego, niż rebę ustawioną na 120mm (która jest po prostu dosyć niskim amorem), choć to już i tak trochę dużo. Nie dość, że obawiałbym się o główkę ramy, skoro zamierzasz trochę mocniej wykorzystywać sprzęt, to totalnie zepsujesz sobie geo wysokim amorem.
Mod Team durnykot Napisano 28 Marca 2010 Mod Team Napisano 28 Marca 2010 Tobo, Minute z linku ma nowy tłumik Absolute Plus, który ma zupełnie inną charakterystykę pracy niż Absolute. W nowym tłumiku wzrósł komfort i czułość na małe nierówności, ale wskazane jest większe stłumienie amorka. Z rozręconym tłumieniem amorek zachowywal się trochę jak piłeczka pingpongowa. Tępota ,którą opisałeś wystepująca w Absolute, ustąpiła po założeniu Absolute Plus. Minusem Abolute Plus są niewielkie różnice pracy pomiędzy poszczególnymi pozycjami platformy- w praktyce użyteczne są pozycje 2,3,6,7. Pozostałe nic nie wnoszą. Oczywiście to moje subiektywne odczucia. Barwa, do El norte 120 to już przerost formy na treścią. Jeśli potrzebujesz od czasu do czasu większego skoku niż 100 mm to pomyśl o amorku dysponującym zdalną zmianą skoku ( system IT w Minute , lub Suntour Epicon XC TAD czy Talas w Foxie )
cichy66 Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 Ten amorek ma byc do ramy El Norte? Jesli tak, to Minute raczej odpada- 120 mm to trochę za dużo dla tej ramy. Faktem jest,że Minute to dosyć sztywny amorek, a nowy tlumik Absolute Plus to klasa sama w sobie. Może jako alternatywę, Manitou Drake http://allegro.pl/item974966941_amortyzator_manitou_drake_100mm_2010_plus_w_wa.html Tłumik absolute plus ( identyczny jak w Minute), golenie dolne z Minute, golenie 32mm, komfort niesamowity. Podana waga jest troche na wyrost- faktyczna to 1790 gram. Ale jak znam życie, to i tak wszyscy stwierdzą ,że Reba jest najlepsza ( chcociaż ostatnie sygnały tu i ówdzie kładą cień na ten amorek). Ale z tego co widzę jest wersja 100mm http://www.velo.com.pl/www/produkt/?m=24&pk=%&id=2548
Barwa Napisano 28 Marca 2010 Autor Napisano 28 Marca 2010 to co lepiej iść w ta rebe 2010? manitu w sumie jest droższe teoretycznie o blisko 400zł ale mogę mieć je za 1200 tyle co rebe SL... co do oringów wczoraj kolega z serwisu mi mówił ze w modelach 2009 się ścinały i skok np był obcięty do 40mm trzeba było zmieniać ich rozmiary czy coś w tym stylu no i ten olej uciekający... a dodając do tego 2 tygodnie regulacji dual air to można zwątpić. wiem że jestem leniwy ale ja by chciał łatwą i zrozumiał regulacje bez jeżdżenia z pompka i zmianą ciśnień xD
Mod Team durnykot Napisano 28 Marca 2010 Mod Team Napisano 28 Marca 2010 Stawiam na Manitou- ale z tłumikiem Absolute Plus.
Barwa Napisano 28 Marca 2010 Autor Napisano 28 Marca 2010 Stawiam na Manitou- ale z tłumikiem Absolute Plus. a wiesz moze czy jest jaks znaczaca różnica miedzy MARS air(Minute) a ATC air(drake)??
Rulez Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 MarsAir - to główna sprężyna powietrna wspomagana prężyną stalową przeciwdziałającą odbiciu. ACT Air - tańsza wersja - gówna sprężyna stalowa, wspomagana powietrzem którym ustawia się SAG.
Barwa Napisano 28 Marca 2010 Autor Napisano 28 Marca 2010 czyli mars powinien być lepszy... jak rozumiem w Rebach sprężyn niema bo tam negatywne i pozytywne komory sa powietrzne pewnie jeśli znajde Minute tańszego niż rebe 10 to skończy się na Minute... najwyżej będę żałował i na pewno zdam raport jeśli zakupie Manitou chyba ze ktoś poda jeszcze jakąś fajna ofertę do 1300zł i ze skokiem do 130mm
Mod Team IvanMTB Napisano 29 Marca 2010 Mod Team Napisano 29 Marca 2010 chyba ze ktoś poda jeszcze jakąś fajna ofertę do 1300zł i ze skokiem do 130mm Rozumiem ze jestes zdeterminowany zrobic sobie krzywde. Ludzie Ci pisza ze 120mm (o 130-tu wogole nie wspominajac) to jest ZA DUZO do ramy ktora posiadasz. A Ty z uporem godnym lepszej sprawy pytasz o taki skok... Ostatecznie to nie moja rama, nie moje zeby Szacunek... I.
Janisław Napisano 29 Marca 2010 Napisano 29 Marca 2010 Jeszcze 2 tygodnie temu byłem na etapie próby sprzedaży mojego Mańka IT (40-140mm /20mm hex), ale po serwisie go przeprosiłem Zaczął latać jak złoto, choć nie ma aż tak obszernej regulacji jak Rebo-podobne wynalazki.
Barwa Napisano 29 Marca 2010 Autor Napisano 29 Marca 2010 Rozumiem ze jestes zdeterminowany zrobic sobie krzywde. Ludzie Ci pisza ze 120mm (o 130-tu wogole nie wspominajac) to jest ZA DUZO do ramy ktora posiadasz. A Ty z uporem godnym lepszej sprawy pytasz o taki skok... Ostatecznie to nie moja rama, nie moje zeby Szacunek... I. napisałem ze do 130 może byc 100,120 byle nie więcej niż 130 bo za taka kase takie amortyzatory można znaleźć a jakby był z regulacja np miedzy 140-100 to tez przecież może być tylko, że widać wolisz tu zjechać użytkownika bo jest świeżak a nie pomóc
Mod Team IvanMTB Napisano 29 Marca 2010 Mod Team Napisano 29 Marca 2010 że widać wolisz tu zjechać użytkownika bo jest świeżak a nie pomóc Oczywiscie. Kiepski weekend mialem, musze sobie humor poprawic O swoich doswiadczeniach z Rebaczem i Mineta napisalem. Przydatnosc tego ocen sam. Nie zmienia to faktu ze dziwacznym zdawa mi sie Twoje podejscie. Pytac o amor do 130mm gdzie rama projektowana jest pod max 100... Szacunek... I.
Barwa Napisano 29 Marca 2010 Autor Napisano 29 Marca 2010 no i znalazłem 140 minute 2010 jeśli jest bez IT czy jak to się tam nazywa to kicha ale jeśli jest to kupie, bo prędzej ramę zmienię niż amora(chyba) dzięki za zainteresowanie
Mod Team durnykot Napisano 29 Marca 2010 Mod Team Napisano 29 Marca 2010 Co by nie powiedzieć, to konsekwencja godna lepszej sprawy - ma być duży skok i już.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.