Skocz do zawartości

[pedaly] spd czy noski

marekwini

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

na poczatek przedstawie swoj rower, co by byla jasnosc o jakiej klasie mowimy:

rower to Kelly's Scarpe (rocznik 2008):

Rodzaj MTB

Rama Allutec alloy

Widelec SR Suntour XCM-MLO, 100mm, coil / Lockout

Ilość przełożeń 24

Przerzutka Przód/Tył Shimano Altus (08) M311 / Shimano Alivio

Hamulce APSE

Obręcze lub koła Kellys Draft

Opony Kellys 2.0 Cobra

Rozmiar kół 26

Do tej pory jezdzilem na orginalnych pedalach, zamontowanych w rowerze, ale w zwiazku z tym ze byl to zwykly plastik dosyc szybko sie zwyczajnie polamal. Zastanawiam sie nad nowymi juz pol roku (w pozna jesien/zime jezdzilem na pozyczonych). Przed wyborem nowych pedalow staje pierwszy raz dlatego w tym temacie jestem zupelnie zielony. Roznorodnosc pedalow, a wlasciwie ich cen, jest kosmiczna. Ja natomiast nie widze zadnych roznic. Wiem tylko ze nei chce juz plastikow. Nie zalezy mi rowniez jakos super na wadze, a raczej na budzecie. Jesli chodzi o pedaly spd to wpadlem na taki komplet:

• buty - SH-MT20 - Przeznaczony do większości rodzajów jazdy, włączając w to komunikację, jazdę rekreacyjną i kondycyjną po szosie lub w terenie
    • System sznurowany
    • Podeszwa środkowa EVA i podeszwa gumowa poprawiają skuteczność pedałowania i wygodę chodzenia
    • Do systemu SPD
    • Wzmocnienia na czubku dla zwiększonej trwałości
  • pedaly - SHIMANO SPD 505

Jest to kwota 200zl i jest to szczyt budzetu, dlatego chcialbym spytac czy cos takiego ma sens w moim wypadku. Moze wystarcza jakies aluminiowe pedaly+noski? Czy noski posiadaja wiecej zalet czy wad, oraz jak dobrac noski i pedaly zeby pasowaly?

Jezdze glownie w miescie po sciezkach + sciezki lesne o zroznicowanej wysokosci + okazjonalnie wypady do 100km.

Dziekuje z gory za wszelka pomoc

Napisano