blizz Napisano 25 Marca 2010 Napisano 25 Marca 2010 Witam, Jestem totalnym amatorem w tej dziedzinie, trochę poczytałem, ale nie bardzo wszystko rozumiem. W tej chwili mam jakiś standardowy noname-sh*t-amor z mostkiem typu A-head. Niestety kierownica jest zdecydowanie za nisko, muszę się mocno pochylać, a na rower nie idę po to by się ścigać, tylko rekreacyjnie pojeździć. W związku z tym zacząłem czytać i doszedłem do takich wniosków: - mogłbym podnieść kierownice poprzez zakup wyższego mostka ( o większym kącie ) - kupić nowy amortyzator Jeśli kupię nowy amor to z tego co się zorientowałem w tej cenie polecacie właśnie Suntour XCR z blokadą skoku. Natomiast mam pewne pytania, które zaistniały po przeczytaniu tematu pod spodem ( i nie tylko) o tym właśnie amortyzatorze: - słyszałem, że amor ma tendencję do zalewania olejem, co to znaczy? - opcja 1 goleń- spreżyna, 2 goleń- kadridż olejowy - i znowu co to znaczy? Normalnie są 2 sprężyny, ale wersja z kadridżem jest lepsza? - kolejne to długość rury sterowanej, jeśli kupię nowy to automatycznie będę miał wyżej kierownice, bo rura nie będzie przycięta i będę mógł dostosować to do siebie? - mam hamulce typu vbrake, ale z tego co przeczytałem to chyba lepiej pod względem tego amorka Czy kupując ten amor, muszę patrzeć też na rozmiar koła i jakieś inne dane, które są ważne pod względem montażu, a o których nie mam pojęcia ? Patrzę na tą aukcję -> http://www.allegro.pl/item968796414_suntour_xcr_100_evo2_blokada_skoku_gratis_siodlo.html Czy to byłby dobry wybór? Chcę też siodełko wymienić, a tu dodaje gratis, no chyba, że gratis to to nie jest i lepiej wziąć coś takiego + http://www.allegro.pl/item973885269_suntour_xcr_120mm_najlepsza_oferta.html + osobno siodełko. Czy skok 120mm to nie za dużo? Ważę ~75kg. PRZEPRASZAM, że tyle pytań, ale są to dość ważne rzeczy dla mnie- czyli totalnego laika, a nie znalazłem na nie konkretnej odpowiedzi. Dziękuje za poświęcony czas!
Mod Team michuuu Napisano 25 Marca 2010 Mod Team Napisano 25 Marca 2010 W tym budżecie to dobry wybór ale jak poszukasz to znajdziesz tańszy. Gratisy często mają zrekompensować np. rocznik sprzętu, długość sterówki, sprawdź. Jak uszkodzisz tłumik olejowy to będzie zalany olejem, ale trzeba się mocno postarać. Wersja z tłumieniem olejowym jest lepsza, bardziej komfortowa. Fabryczna długość rury sterowej pozwoli ustawić kierownice do własnych upodobań. V-ki do turystyki nawet trochę mocniejszej wystarczą. Wymiana na tarczę to również wymiana piasty koła, nie warto(wnioskuję że rower raczej budżetowy). Amorek kupujesz pod wielkość koła 26", 28" itd. Skok 100, 120 zmieni geometrie roweru (jaki rower, jaki obecnie amor). A może wystarczy wymienić mostek , będzie taniej (chyba że amortyzator to totalna padlina). Co do opinii o sprzedawcy nie potrafię się wypowiedzieć, na forum pojawiają się - poszukaj.
julaswdx Napisano 25 Marca 2010 Napisano 25 Marca 2010 nie widze zeby ten amorek co podałeś miał tłumienie olejowe. peace
blizz Napisano 28 Marca 2010 Autor Napisano 28 Marca 2010 Tak to wygląda u mnie. Byłem w rowerowym i koleś powiedział, że nic mi nie da nowy amortyzator, bo rama jest taka a nie inna, jedyne rozwiązanie to inny mostek. Teraz przyszło mi do głowy, czy mogę po prostu ściągnąć ten mostek i wsadzić inny o większym kącie? Czy muszę nowy amor + nowy mostek?
Wampi Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 Tak to wygląda u mnie. Byłem w rowerowym i koleś powiedział, że nic mi nie da nowy amortyzator, bo rama jest taka a nie inna, jedyne rozwiązanie to inny mostek. Teraz przyszło mi do głowy, czy mogę po prostu ściągnąć ten mostek i wsadzić inny o większym kącie? Czy muszę nowy amor + nowy mostek? Każdy mostek na a-head będzie pasował. Amortyzator nie ma nic do rzeczy poza tym, że wyższy podniesie Ci przód w taki sposób, że całkowicie popsuje geometrię ramy. Co do mostka, to są mostki regulowane, które można nawet do pionu postawić. Wiem, że takie coś istnieje, bo sąsiadka ma (miała) taki w meridzie. Coś w ten deseń http://allegro.pl/item941373542_mostek_zoom_c_215_regulowany_alu_3d_super_cena.html Od biedy można pare podkładek podłożyć, ale z tego co widzę, to rura sterowa jest na to za krótka
blizz Napisano 28 Marca 2010 Autor Napisano 28 Marca 2010 Chyba kupię ten -> http://allegro.pl/item968076485_regulowany_mostek_zoom_tds_c213.html Mówisz, że wyższy amortyzator zepsuje mi kształt ramy.. ten co mam teraz nawet widac po zdjęciach jest dosyć krótki, przymierzałem się do tego santoura xcr, tylko, że jak go kupie czy przód ramy nie pójdzie nienaturalnie w górę? Spróbuję zmierzyć długość amora, tylko już na oko widzę, że nowy będzie znaaacznie dłuższy
Wampi Napisano 29 Marca 2010 Napisano 29 Marca 2010 Chyba kupię ten -> http://allegro.pl/item968076485_regulowany_mostek_zoom_tds_c213.html Mówisz, że wyższy amortyzator zepsuje mi kształt ramy.. ten co mam teraz nawet widac po zdjęciach jest dosyć krótki, przymierzałem się do tego santoura xcr, tylko, że jak go kupie czy przód ramy nie pójdzie nienaturalnie w górę? Spróbuję zmierzyć długość amora, tylko już na oko widzę, że nowy będzie znaaacznie dłuższy No niestety suntoury xcr mają to do siebie, że są okrutnie wysokie... sam chciałem do swojego roweru, ale jak zobaczyłem w sklepie o ile jest wyższy od innych "setek", to zrezygnowałem. XC to nie DH Podniesienie przodu spowoduje, że będziesz się czuł jakbyś jechał na harleyu Chociaż może Ci taka jazda odpowiadać, ale nawet rekreacyjnie polecałbym mieć nisko przód. Z drugiej strony, ludzie mają te xcry i sobie chwalą Przy czym teraz mi do głowy przyszło, że Tobie może się tylko wydaje, że masz nisko kierownicę... Patrząc na zdjęcie mam wrażenie, że siedząc na tym rowerze jesteś okropnie wyciągnięty w przód, co może sprawiać, że masz wrażenie niskiego przodu. Po prostu długa ta rama strasznie, do tego sztyca bardzo odchylona. Polecam Ci najpierw spróbować przesunąć siodło jak najbardziej do przodu, a mostek jeżeli miałbyś taką możliwość(może w sklepie się zgodzą), założyć krótszy i wtedy zobaczyć. Bo mi się wydaje, że to przez to możesz mieć wrażenie "niskiej kiery", a Twoje ciało po prostu dąży do wyprostowania z tej rozciągniętej pozycji
xoar Napisano 29 Marca 2010 Napisano 29 Marca 2010 1. Przesuń siodło max do przodu, powiedzmy, prawie max (odkręć lekko śruby od sztycy, nie musisz wykręcać) X - sprawdź czy jest ok, jeśli nie, to mamy kilka opcji: O1. Możesz kupić mostek o większym kącie albo krótszy O2. Możesz też kupić kierę giętą - na przykład taką: http://www.allegro.pl/item962744718_nowa_amoeba_hussar_620_30_25_4mm_278g_mtb_wys_0.html ale musisz wtedy wiedzieć jaką masz średnicę obecnej - z reguły są dwa stardarty: 25.4 i 31.8 mm O3. Możesz też zrobić jedno i drugie - wtedy na pewno będzie wyżej Dodatkowo - podaj jak możesz Twój wzrost i zmierz długość rury górnej (to ta co idzie od miejsca zamocowana sztycy do główki ramy - tam gdzie jest zamontowany amor) - jak możesz to zmierz od środka rury podsiodłowej do środka główki, wtedy będzie nam łatwiej ocenić co może być powodem Pozdrawiam M
blizz Napisano 30 Marca 2010 Autor Napisano 30 Marca 2010 Dzięki Panowie za odpowiedzi. Zatem: Przesunąłem siodełko i jest troszkę lepiej, ale nadal kiera jest za nisko. Teraz tak. Byłem dziś w kilku rowerowych i mam następujące opcje. Albo nabędę coś takiego http://www.cyklotur.com/x_C_Dz__PD_53010601__PZTA_0.html pozycja trzecia. Krótszy mostek chyba nic nie da, bo to już nie chodzi o tą odległość do kierownicy, tylko o jej wysokość.. Więc zostaje też mostek regulowany, ale sprzedawca mówi, że to też mi da z 2-3cm. Mogę też kupić amor + kilka podkładek i będzie znacznie wyżej. Tylko, że jak pokazałem rowerek sprzedawcy i powiedziałek jaki amor, no to delikatnie mi odradził. Powiedział, że to jest rama starego typu defacto nie przeznaczona nawet na amortyzator i ma za duży kąt. Tłumaczył, że jak wsadzę 100mm amorek, to skręty kierownicy mogą być gwałtowne, a nie płynne, ze względu na zbyt duży kąt głowy ramy. Mówił, że jak już to lepiej żeby kupił amor z 80mm skokiem, albo taki z regulacją tego skoku. Tylko, że suntoury tej regulacji nie mają.. Znacie jakiś rozsądny amor z tą regulacją? No chyba, że jakiś 80mm. Odpowiadając jeszcze mam 180cm wzrostu. Pomierzyłem tą ramę i tak: długość rury górnej od spawu do spawu - 55cm długość rury dolnej od spawu do spawy - 60cm długość rury podsiodłowej od spawu do sprawu - 39cm odległość od środka rury podsiodłowej do głowy ramy - 54cm Pomierzyłem też aktualny amortyzator, i ma on 39,5cm od dołu goleni do dolnej części korony i 44,5cm od piasty(czy tam mocowania na sróbach) do początku głowy ramy. Kierownica w stosunku do podłoża znajduje się na wysokości 92cm.
xoar Napisano 30 Marca 2010 Napisano 30 Marca 2010 Ja mam amor do sprzedania, co prawda nie nowy, ma piwoty pod V-ki, ale ogólnie jest cacy, Tyle, że chciałbym za niego ok. 350 PLN, powiedzmy już z wysyłką. Amor to Rock Shox Pilot SL, z 2005 roku, ale to jest dobry porządny amortyzator, dolne golenie ma budowane na bazie SID'a, nawet instrukcja jest po części wspólna. Waży niecałe 1800g, stan jest bardzo, bardzo dobry. Na piwotach sa nawet oryginalne gumki 80mm, zmierzyłem go nawet przed chwilą - 46cm od stożka/konusa do osi mocowania piasty. tu masz manuale: http://www.sram.com/en/service/rockshox/view.php?catID=1&subcatID=6 - jak jesteś chętny to Ci zdjęcia wyślę, możesz też zasięgnąć rady u innych forumowiczów albo u Twojego sprzedawcy, czy ten amor jest sensowny (żeby nie było, że Ci kit wciskam )
blizz Napisano 31 Marca 2010 Autor Napisano 31 Marca 2010 Niestety nie chcę przeznaczać takich wysokich funduszy na ten cel, ale dzięki za propozycję. Orientuje się ktoś czy istnieje podobnej klasy amor co ten Suntour Xcr Lo w podobnej cenie, albo o skoku 80mm, bądź o skoku 100m, ale z regulacją skoku, aby go zmniejszyć?
4ngus Napisano 31 Marca 2010 Napisano 31 Marca 2010 ja mam rst gila pro tnl 2 po przebiegu ok 600km, stan techniczny idealny - jak coś to pisz
YankeZ Napisano 31 Marca 2010 Napisano 31 Marca 2010 Orientuje się ktoś czy istnieje podobnej klasy amor co ten Suntour Xcr Lo w podobnej cenie, albo o skoku 80mm, bądź o skoku 100m, ale z regulacją skoku, aby go zmniejszyć? hmm... do głowy przychodzi mi tylko suntour XCT lub XCM, tylko że jest to gorsza jakość pracy i gorsza trwałość (dotyczy zwłaszcza XCT) chociaż przy V-kach powinny wytrzymać trochę czasu ew. właśnie coś ze stajni RST pokroju Gila, tylko z nimi nie miałem nigdy dużo wspólnego więc się nie wypowiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.