blizz Napisano 25 Marca 2010 Napisano 25 Marca 2010 Witam, Jestem totalnym amatorem w tej dziedzinie, trochę poczytałem, ale nie bardzo wszystko rozumiem. W tej chwili mam jakiś standardowy noname-sh*t-amor z mostkiem typu A-head. Niestety kierownica jest zdecydowanie za nisko, muszę się mocno pochylać, a na rower nie idę po to by się ścigać, tylko rekreacyjnie pojeździć. W związku z tym zacząłem czytać i doszedłem do takich wniosków: - mogłbym podnieść kierownice poprzez zakup wyższego mostka ( o większym kącie ) - kupić nowy amortyzator Jeśli kupię nowy amor to z tego co się zorientowałem w tej cenie polecacie właśnie Suntour XCR z blokadą skoku. Natomiast mam pewne pytania, które zaistniały po przeczytaniu tematu pod spodem ( i nie tylko) o tym właśnie amortyzatorze: - słyszałem, że amor ma tendencję do zalewania olejem, co to znaczy? - opcja 1 goleń- spreżyna, 2 goleń- kadridż olejowy - i znowu co to znaczy? Normalnie są 2 sprężyny, ale wersja z kadridżem jest lepsza? - kolejne to długość rury sterowanej, jeśli kupię nowy to automatycznie będę miał wyżej kierownice, bo rura nie będzie przycięta i będę mógł dostosować to do siebie? - mam hamulce typu vbrake, ale z tego co przeczytałem to chyba lepiej pod względem tego amorka Czy kupując ten amor, muszę patrzeć też na rozmiar koła i jakieś inne dane, które są ważne pod względem montażu, a o których nie mam pojęcia ? Patrzę na tą aukcję -> http://www.allegro.pl/item968796414_suntour_xcr_100_evo2_blokada_skoku_gratis_siodlo.html Czy to byłby dobry wybór? Chcę też siodełko wymienić, a tu dodaje gratis, no chyba, że gratis to to nie jest i lepiej wziąć coś takiego + http://www.allegro.pl/item973885269_suntour_xcr_120mm_najlepsza_oferta.html + osobno siodełko. Czy skok 120mm to nie za dużo? Ważę ~75kg. PRZEPRASZAM, że tyle pytań, ale są to dość ważne rzeczy dla mnie- czyli totalnego laika, a nie znalazłem na nie konkretnej odpowiedzi. Dziękuje za poświęcony czas!