Skocz do zawartości

[opony/wentyle] 2 różne wentyle w 2 kołach


Pandzio

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, wyciągnąłem dziś mojego pięknego Ginata. Ale mam problem/pytania dot. wentyli w jego oponach. Otóż ze 2 lata temu miałem mała awarię wentyla i został on wymieniony (niestety nie przy mnie) I teraz, gdy chcę napompować oba koła muszę używać 2 pompek.

 

Postaram się Wam wszystko zilustrować. Więc tak!

http://yfrog.com/4v1000062hj

Tak wygląda wentyl w przednim kole, prosty 0 jakiś śrubeczek. Mogę go tylko pompować pompką tą: http://yfrog.com/ja1000071pj Fajnie fajnie, tylko czasem owa pompka sprawia tak, że powietrze ucieka z wentyla gdy ją zdejmę. Czy to wina pompki czy czego? Po prostu sobie ucieka, zamiast się "zablokować". Jednak udało mi się napompować jako tako ^_^ i nic nie ucieka.

Czas na tylne koło. Wentyl w nim wygląda tak: http://yfrog.com/eu1000066j To już mi się mniej podoba. Ale dziś to rozpracowałem. Rozumiem, że mam odkręcić tą małą śrubkę napompować i z powrotem delikatnie dokręcić. I założyć tą nakrętkę na wentyl. Jednak tylne koło muszę pompować tym: http://yfrog.com/iy1000072vj To także mi się udało i rower jest w stanie dojechać do serwisu.

Mam zamiar odwiedzić go w tę sobotę, lecz pierw zapytam tutaj.

 

Czy coś jest nie tak z przednim wentylem? Że czasem po zdjęciu pompki wypuszcza on powietrze i muszę ją znów założyć, docisnąć i wszystko wraca do normy? Czy ten tylni wentyl także powinien działać tak jak opisałem?(zdejmujemy nakrętkę, odkręcamy śrubkę taką małą i gdy jest ona na końcu pompujemy, a następnie zakręcamy) I czy te pompki są wiekowe i można kupić jedną, która napompuje jednocześnie oba wentyle.

Z góry dzięki za pomoc, mam nadzieję, że udało mi się Wam wszystko zilustrować.

Pozdrawiam!

Napisano

Z tym wentylem z przodu coś jest definitywnie nie tak, po odłączeniu pompki powinno przestać uciekać powietrze,może być najwyżej króciutki "syk" powietrza podczas odłączania,ale nic więcej. Z tyłu jest zawór typu presta i tak właśnie ma działać - odkręcasz nakrętkę,odkręcasz tą śrubkę do końca,pompujesz i zakręcasz śrubkę a potem nakrętkę. A co do pompki to faktycznie wiekowa,bo 99% takich jak są teraz w sprzedaży ma albo wymienną końcówkę na oba typy(taką że wystarczy zazwyczaj tą końcówkę odkręcić,odwrócić na drugą stronę i przykręcić) albo ma po prostu dwie końcówki po obu stronach(jak ta pompka: http://static2.biketiresdirect.com/ImagesLarge/tpjbs1-1.jpg ). Najłatwiej by Ci było wymienić dętkę z przodu,tak aby też miała wentyl typu presta. Koszt dętki to ok. 12-15zł,i za wymianę w serwisie nie powinni Cię skasować więcej jak drugie tyle. No chyba że wymienisz sam,akurat wymienić dętkę z przodu to nie kłopot,trochę więcej jest roboty z tylnym kołem ale też się oczywiście da.

Napisano

Dzięki, rozumiem.

Wydawało mi się, że z tylni wentyl jest zepsuty, bo głupiec ze mnie i jak już odkręciłem tą śrubkę nie zakręcałem jej i uciekało powietrze. Jadę do serwisu, świetni ludzie tam pracują i wymienię więc przednią dętkę. Tak jak się spodziewałem, wentyl z przodu jest nie do końca sprawny. Dzięki za pomoc!

Napisano

Nie jadę tam specjalnie po to. Po prostu po zimie zrobią tam taki ogólny dokładny przegląd techniczny. Ja się tam aż tak nie znam, więc wole iść do serwisu. Szczególnie, że ludzie tam pracujący są naprawdę życzliwi. Przy okazji min. zostanie wymieniona dętka. Jeszcze nie oszalałem :)

Napisano

Mam jeszcze jedno pytanie, dość kosmetyczne. Czy nakrętka nad tylnym wentylem (presta) da się dokręcić do końca ;d? Bo przykręcając do końca, gdy już niby jest na maksa przekręca się i znowu od początku. Oczywiście powietrze ani nic nie uchodzi. Powiecie że jestem dokładny i pedantyczny, ale lubię gdy mam wszystko zapięte na ostatni guzik.

Pozdrawiam.

Napisano

To zależy .. u mnie się dokręca aż za bardzo bo troche się połamała ta nakrętka. Ważne żeby nakręcić tak ,aby zasłaniała wentyl i nie spadła :)

Mi wymiana dętki zajęła ~7 min , bo problem z założeniem opony miałem - z jednej zakładam a z drugiej spada ;]

Napisano

Wszystko wymienione, rower nie mal gotowy do sezonu. Ale jeszcze jedno pytanie.

Przednie koło napompowane mam solidnie.(przy założeniu tak zostało napompowane) Natomiast tylne sam pompowałem i jest ciut mniej. Jak na chłopski rozum sprawdzić czy jest odpowiednia ilość powietrza w tylnym? Jeździ się dobrze, ale trapi mnie, że to tylne nie jest tak samo jak przednie :P Pompkę mam ręczną(wyżej fotki), pompując dość długo, bardzo mało daje to powietrza. Nie jest to potrzebne, ponieważ jeździ się dobrze, ale to takie małe by the way ;) Chyba, że ciut mniejsza ilość powietrza ma ważne znaczenie, to dajcie znać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...