almaster Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Witam!. Mam pewien problem. Otóż w grudniu 2008 kupiłem : łańcuch xt, kasetę xt, przerzutkę przód + tył xt (shadow). Później doszła korba. Od połowy 2009 używam rohloffa do smarowania łańcucha i jestem zawiedziony, jednakże nie jestem pewien czy to wina smaru czy łańcucha, bądź może jeszcze czegoś innego. Napęd czyszcze. Otóż, po nasmarowaniu, przejadę zaledwie 20 km i już łańcuch zaczyna wydawać dźwięk, jakby był nie nasmarowany. Nie jest to głośne, ale mnie osobiście przeszkadza, lubię jak łańcucha praktycznie nie słychać. To przez olej , czy pora zmienić łańcuch?. Jeśli olej to na jaki i jeśli łańcuch to na jaki?. Jest coś lepszego za cenę xt?. Dzięki z góry za pomoc!. Ps.: Co najważniejsze, po za wakacjami jeżdżę bardzo rzadko (raz na miesiąc, robiąc może 30km). W wakacje natomiast co dzień, po 50km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RAFI1784 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Po poprawnym nasmarowaniu łańcucha po 20 km nie ma prawa on hałasować no chyba że jeździłeś w strasznym kurzu i brudzie, ale to raczej niemożliwe. Dlatego prawdopodobnie coś jest już zuzyte no chyba że łańcuch o coś ociera.. Czy łańcuch ci przeskakuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Nie przeskakuje, wszystko działa w porządku. Ale fakt, na tym całym rohloffie szybko się brudzi. Nasmaruje, chwile jest okej, po chwili znów lekki hałas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrSpock Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Miałem tak na jakimś tanim KMC, ale po ponad 500km. Może masz "technike" smarowania złą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qamal Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Wyczyść łańcuch dokładnie, a potem nasmaruj tylko nie zaluj tego oleju i powiedz czy nadal hałasuje bo raczej nie powinien gdyż sam używam rohloffa i nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Wyczyść łańcuch dokładnie, a potem nasmaruj tylko nie zaluj tego oleju i powiedz czy nadal hałasuje bo raczej nie powinien gdyż sam używam rohloffa i nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków Kurcze, tylko na ten moment nie mam go jak ściągnąć, bo kolega który mi go przed zimą czyścił i zdejmował-wyjechał. Da się go jakoś wyczyścić bez zdejmowania?. I co do samego smarowania, możliwe że źle to robię, więc jak to zrobić i co ile smarować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 25 Marca 2010 Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Wg mnie zle smarujesz lancuch. Olej ma byc tylko w laczeniach ogniw, jesli po smarowaniu jego nadmiar zostaje na powierzchni lancucha - nalezy go zetrzec szmatka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Nie przeskakuje, wszystko działa w porządku. Ale fakt, na tym całym rohloffie szybko się brudzi. Nasmaruje, chwile jest okej, po chwili znów lekki hałas. Większość forumowiczów b.chwali ten olej. Może nakładasz zbyt obficie i dlatego łapie szybko syf. Smaruje się tylko sworznie, płytki łańcucha nie powinny ociekać olejem - nadmiar zdejmij szmatką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Ok, tak zrobię. Fakt, źle smarowałem. Czyli tylko te kółeczka w łańcuchu smarować?. I od dołu i od góry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 25 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Tak, wystarczy posmarować te "kółeczka". Wystarczy z jednej strony, smar podczas jazdy sam się rozprowadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 Ok, dzięki wielkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drozdzu5 Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 A ja chciałem zapytać o całą tą popularną "strategię łańcuchową". A mianowicie okresowe zmienianie kilku łańcuchów tak, żeby się cały napęd równo zużywał. Mam już na swoim Felcie 2000 km przejechane i zastanawiam się czy nie zmienić łańcucha. Wydaje się, że to dość późny moment, ale raczej nie zajeżdżałem napędu, tak więc myślę, że jeszcze nie wszystko stracone. Wystarczy, że teraz wymienię na drugi taki sam, czy trzeba coś komibnować i co pareset kilometrów zamieniać między tymi dwoma? Moja konfigruacja napędowa to aktualnie: Łańcuch: SRAM PC971 Kaseta: SRAM PG950, 11-32 z Korby: Shimano Deore LX, 44-32-22 No i czy jest jakiś pewny sposób, żeby rozstrzygnąć czy nowy łańcuch się spasuje z napędem czy trzeba po prostu kupić i założyć? Może pomiar wydłużenia łańcucha będzie jakimś wskaźnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 27 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Na pewno będzie to pomocne, możesz dać zdjęcie koronek kasety, po tym najlepiej chyba stwierdzić czy kaseta przyjmie nowy łańcuch. Mimo wszystko nie zaryzykowałbym przy takim przebiegu zmiany łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Czy kaseta PG950 ma wymienne koronki ?? Czy jeździsz na wszystkich koronkach ?? Ja zmieniłem po przebiegu 1300 łańcuch i drugi nie chciał się przyjąć, ale jako, że jeżdżę głównie na koronkach od 5 do 9 i posiadam kasetę XT to wymieniłem 4 najmniejsze koronki i problemu nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drozdzu5 Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Na pewno będzie to pomocne, możesz dać zdjęcie koronek kasety, po tym najlepiej chyba stwierdzić czy kaseta przyjmie nowy łańcuch. Mimo wszystko nie zaryzykowałbym przy takim przebiegu zmiany łańcucha. Tutaj można zobaczyć zdjęcia mojej kasety: http://infobot.pl/r/1H6d http://infobot.pl/r/1H6e http://infobot.pl/r/1H6f Jeżdżę głównie na koronkach 4,5,6,7. Ale rzecz w tym, że moja kaseta chyba nie ma wymiennych koronek. Więc albo teraz zmienię łańcuch i sie podpasuje, albo później zmiana całego napędu jednorazowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 27 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Z kasetą nie jest jeszcze źle, jeszcze pociągnie. Jednak moim zdaniem z przyjęciem nowego łańcucha będą problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drozdzu5 Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Łańcuch się jednak nie spasował. Koronki 4,5,6 musiałaby pójść do wymiany. Kaseta PG-950 ma jednak wszystkie koronki wymienne, ale cóż z tego, jeśli nigdzie ich nie można dostać. Tak więc pozostaje albo szlifowanie kasety, albo kupno nowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Stać cię na Felta RXC a chcesz szlifować kasetę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalbike Napisano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2010 Podepnę się pod temat. Użytkuję korbę XT, kasetę XT oraz łańcuch XT. Jak na razie rower (napęd) użytkowałem bardzo delikatnie. Przebieg napędu to 2400km, bez zmiany któregokolwiek z podzespołów. Fotki pokazują stan korby oraz kasety: 1. http://w729.wrzuta.p...KL049p/dscn0436 2. http://w729.wrzuta.p...xevqcL/dscn0437 Przyrząd do pomiaru zużycia łańcucha pokazuje wydłużenie 0,75%. Zerknijcie proszę na zdjęcia i podpowiedzcie czy zmieniać łańcuch, czy należy oczekiwać wydłużenia 1% czy może jest już za późno (choć w to akurat wątpię, kaseta wygląda wg mnie dużo lepiej niż u niektórych na tym forum po 500km ) PS Czy przy wymianie łańcucha na nowy, należy także wymienić spinkę czy niekoniecznie? Wiem, że narażona jest tak samo na obciążenia jak wszystkie inne ogniwa, ale czy stanie się tragedia jeśli spinkę zostawię starą przy nowym łańcuchu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2010 Według tego co widać na 6 i 5 koronce będzie skakać jak mocniej depniesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalbike Napisano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2010 Z tego wynika, że taki przyząd do łańcucha jest zupełnie nieprzydatny, 'kłamie'? :/ PS Czy przy wymianie łańcucha na nowy, należy także wymienić spinkę czy niekoniecznie? Wiem, że narażona jest tak samo na obciążenia jak wszystkie inne ogniwa, ale czy stanie się tragedia jeśli spinkę zostawię starą przy nowym łańcuchu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redrabbit Napisano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2010 Jak jest w dobrym stanie spinka to nie trzeba, ja tam swoją przełożyłem, choć jest już trochę dobita i deformuje mi łańcuch, ale można ją naprostować, taka wada spinek shimano (przy zakładaniu trzeba ściskać piny i się deformuje z czasem), jak masz sramowską to pewnie coś takiego nie ma racji bytu, ale do mojego łańcucha sramowska nie pasowała Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2010 Przyrząd nie kłamie, podaje ci faktyczne wyciągnięcie łańcucha. Co do przeskakiwania, powinieneś jeszcze poczekać na opinie innych. Może mi tylko się tak wydaje, że będzie przeskakiwał. Ale już to pisałem na forum i powtórzę jeszcze raz. To czy łańcuch będzie przeskakiwał można stwierdzić jedynie empirycznie (oczywiście poza ewidentnymi przypadkami). Choćby i sto osób Cię zapewniało, że będzie skakać to może się zdarzyć tak, że założysz i nic przeskakiwać nie będzie. Ja osobiście łańcucha bym nie zmieniał. Zajeździć wszystko do końca i wtedy wymienić. Jeszcze kawał jazdy przed tą kasetą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2010 To tak jakbyś chciał zostawiać jedno (zużyte i trochę osłabione) ogniwo ze starego łańcucha. W końcu może się ułoży, ale spinka wiele nie kosztuje, a do każdego łańcucha lepiej mieć osobną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalbike Napisano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2010 Dzięki za te kilka cennych uwag. Kurde, no, dla wielu ludzi (nie z tego forum i nie związanych z rowerami) to jest tylko łańcuch, a tutaj takie problemy. Jak się człowiek w temat zagłębi to wszystko dopiero wychodzi... Mam pewne naświetlenie tematu, ale jeszcze się wstrzymam. Ta zmiana łańcucha jednak mnie kusi - chciałbym wypróbować tę C9. Niby kupić można, najwyżej poczeka na następną kasetę. No, ale zaczekam, chciałbym mieć więcej głosów 'za' lub 'przeciw', by podjąć decyzję. Co do tematu spinki to posiadam SRAMa, ale na razie spinkę odłóżmy, co mi po spince skoro temat łańcucha nie został ostatecznie zamknięty:icon_wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.