Skocz do zawartości

[1500zł] Rower miejski


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Zamierzam kupić wygodny rower na kilkugodzinne wypady poza miasto z żoną, albo sam z aparatem fotograficznym, głównie jednak droga i ścieżki leśne. Początkowo myślałem o składaku, że znajdę firmę/sklep która mi złoży rower i trochę zaoszczędzę mając za te same środki lepszy osprzęt niż kupując w sklepie. Poczytałem forum i większość opini jest taka, że w przypadku tanich rowerów lepiej kupić w sklepie niż składać. Chcę więc tak zrobić. Nie wiem jednak jaki kupić - które rowery miejskie są najmniej zawodne a także wygodne podczas kilkugodzinnych wypraw. Dlatego będę wdzięczny za każde polecenie (polecenia) takiego roweru, który waszym zdaniem spełnia wymienione kryteria i mieści się w cenie +/- 1500zł. Z poleconych rowerów wybiorę trzy, które postaram się gdzieś w Warszawie obejrzeć.

 

Znalazłem dwa rowery, które mi się podobają, wyglądają bardzo podobnie, choć jeden jest miejski, a drugi trekinkowy... który waszym zdaniem będzie odpowiedniejszy?

 

AMSTERDAM 3c

http://www.unibike.pl/amsterdam3c.html

 

VOYAGER LDS

http://www.unibike.pl/voyagerlds.html

 

Mam 180cm i ważę 84kg.

 

Dziekuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amsterdam ma wąskie opony , które raczej predestynują go do jazdy po asfalcie , sama kategoria roweru mówi o przeznaczeniu.Według mnie na leśne ścieżki, do parku i na asfalt zdecydowanie bardziej nadaje się Voyager z ciut szerszą oponą i bieżnikiem przeznaczonym w lekki teren..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponka z Amsterdamu ma 38 mm szerokości, a to już jest typowy rozmiar dla rowerów crossowych. Do szybkich rowerów o stricte mieskim przeznaczeniu producenci dają opony 32 mm, czasami 35 mm.

 

Za Amsterdamem niewątpliwie przemawia Nexus, czyli wygodny i bezobsługowy napęd. Myśle, że w tego typu rowerze to lepsze rozwiązanie niż napęd klasyczny. Tutaj masz jeszcze jedną propozycję z naszego podwórka: Kross Mansfield Park Pro, również z napędem Nexus. Pewnie do kupienia w okolicach 1500 zł. Inna sprawa, że żadna z tych spacerówek nie podoła niczemu więcej niż leśna ścieżka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W specyfikacji Amsterdam 3c ma chyba szerokość opony 28mm ( SCHWALBE CITY PLUS - 28X1.50 - REFLEX )... chyba że informacja 28X1.50 nie ddotyczy szerokości opony? U Voyagera LDS dane o oponie to: SCHWALBE LAND CRUISER - 28X1.60 natomiast Kross Mansfield Park Pro: Vee Rubber VRB-159 700x42C. Jeśli mylę się i nie są to dane o szerokości opony w tych modelach, to jak je odszukujecie?

 

Podobne rowery w ofercie ma Author: Dynasty, Seance oraz Viva, zdaje się jednak że tylko ten ostatni ma napęd Nexus. Czy waga 17-19kg takiego roweru to standard?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy o rzeźbie bieżnika Schwalbe City http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=2258893 -jak sama nazwa wskazuje to opona z przeznaczeniem na drogi asfaltowe , a jej bieżnik na pewno nie predysponuje jej do jazdy crossowej, natomiast Land Cruiser -asfalt+ lekki teren http://www.unibike.pl/sklep/product_info.php?products_id=1658

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację co do bieżnika, ale po pierwsze różnice są niewielkie a po drugie to łatwiej i taniej wymienić opony niż napęd. Co do wagi 17 - 19 kg to obawiam się, że w tym przedziale cenowym jest to standard. Kupując rówer z Nexusem lub Alfinem musisz się liczyć, że wzrostem wagi roweru o 1-1.5 kg, ale warto, bo te rowery i tak swoje ważą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za te dotychczasowe informacje. Z tych trzech wyglądem najbardziej podoba mi się Amsterdam 3c, ale rzeczywiście oponę ma najcieńszą a przede wszystkim niemal płaską (czy można by wymienić mu opony na Cruiser?), no i waży najwięcej. Voyager LDS wygląda na najbardziej wygodny, tyle że nie posiada napędu Nexusa. Przy okazaji, czy siedzisko jest tu też jest jakoś amortyzowane (pod siedziskiem widać coś podobnego do amoryzatora)? Natomiast Mansfield Park Pro wydaje się mieć wszystko co trzeba, tyle że jest najdroższy i z nich wszystkich wygląda dość topornie. Wiem, że o niczym to nie świadczy, w rzeczywistości może być najbardziej wygodny.

 

Żona ma jakiś model Authora, dlatego też dla siebie o nim pomyślałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak możesz wymienić opony. Oczywiście nie na dowolnie szerokie, bo ogranicza Cię budowa ramy. Z tego co widzę na zdjęciu to w Amsterdamie masz elastomer lub raczej sprężyny pod siodłem. Natomiast w Voyager i w Mansfield masz amortyzowaną sztycę (rurę podsiodłową). Co do oceny wizualnej to trzeba te rowery zobaczyć na żywo. Grafika na stronie lubi przekłamywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sztyca z pewnością zwiększa komfort i przyjemność z jazdy. Przejrzałem rózne oferty i najtańszą znalazłem za 550zł. Czy naprawdę nie ma dobrej amortyzowanej sztycy w granicach 200zł?

 

Na zdjęciach dokładnie nie widać, ale chyba Amsterdam 3c i Mansfield Park Pro mają koła mocowane na śruby a nie szybkozłącze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort może i zwiększa, ale czy przyjemność z jazdy to już rzecz gustu. Problemem sztyc amortyzowanych jest to, że większość z nich prędzej czy później łapie luzy.

 

Głowy nie dam, ale nie wiem czy w przypadku Nexusa w ogóle się stosuje szybkozamykacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amsterdam 3c ma prądnicę w piaście. Wydaje się to wygodne rozwiązanie, ale czy nie zwiększa ono oporu ruchu koła - odłącza się ją w jakiś sposób?

 

Akurat wymieniłem zwykłą piastę na piastę z prądnicą (Shimano). Trochę z tym zabawy bo trzeba wymienić szprychy i zapleść koło, ale dałem radę. Jeśli obracasz osią palcami trzymając piastę w ręku, różnica między dynamem a zwykłą piastą jest wyraźnie odczuwalna (piasta bez dynama oczywiście stawia mniejszy opór). Po zmontowaniu koła nie byłem w stanie wyczuć różnicy kręcąc kołem. Jadąc rowerem dodatkowego oporu nie wyczujesz nogami - ja nie czuję. Światło możesz wyłączyć i teoretycznie piasta stawia mniejszy opór gdy wyłączone są światła, ale jest to również niewyczuwalne w czasie jazdy. Większość rowerów sprzedawanych w Holandii ma lampki z czujnikiem światła, które włączają się automatycznie. W praktyce nie ma szans na wyczucie dodatkowego oporu nogami.

 

W rowerach miejskich koła są mocowane na śruby (wyjątki oczywiście się zdarzają).

 

Przy okazji, nie rozumiem polskich producentów. Naprawdę tak trudno wyprodukować miejski rower na męskiej ramie? Nie mam nic przeciwko damkom, sam często używam roweru żony, ale dla mnie oferta producenta bez męskich wariantów jest niekompletna.

 

Jeszcze mała uwaga na temat opon. Używam dwóch miejskich rowerów, na zmianę. Mają opony tej samej szerokości ale inny bieżnik. Rower damski ma "szeroki bieżnik" na lekki teren. Byłem nim w stanie jeżdzić zimą po ubitym śniegu i po rozmokniętej drodze żużlowej. Ceną jest wyraźnie odczuwalny większy opór w czasie jazdy po asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wyborem damki zdecydowało bezprobelmowe wsiadanie i zsiadanie, a ponieważ mam zamiar trochę pojeżdzić z plecakiem ze sprzętem fotograficznym wziąłem to pod uwagę. Martwi mnie jeszcze ciągle waga tych rowerów ok.19 kg. Trochę sporo co? Mieszkam na 3 piętrze, wnoszenie mojego a potem żony roweru może nie będzie specjanie męczące ale milej byłoby gdyby ważyły z 5kg mniej :icon_mrgreen: . Nie wiem, jak z jazdą, czy odczuwalna będzie różnica tych 5 kg?

 

Moje żona ma Authora Linea z roku 2005, ten sam model obecnie kosztuje ok. 1400zł, wyposażenie zapewne zmieniło się, ale rower waży podobnie: 13,3 kg -

http://rowery.onet.pl/4,35,136855,16169,author_linea,sprzet.html

 

Dobra waga. Nie ma jednak napędu Nexusa lecz Quando. Nie wiem czy to dobry, czy kiepski napęd.

 

Pozostałe:

Sztyca: Kalin, aluminiowy

Siodełko: Author Lady Style

Piasty: Quando

Obręcze: aluminiowe

Opony: Author AT-1338 700x35c

Manetki: Shimano Tourney RevoShift

Przerzutka przód: Shimano C050

Przerzutka tył: Shimano Acera M360

Dźwignia hamulca: Tektro, aluminium i tworzywo sztuczne

Hamulce: Tektro 55AL, V-Brake

Korby: Prowheel, 48-38-28 z.

Środek suportu: VP Comp, kartridż

Pedały: Author, płaskie, tworzywo sztuczne i guma antypoślizgowa

Łańcuch: KMC Z-72

Kaseta: Shimano HG30, 11-32 z., 8 b.

Dodatki: b.d.

 

 

Amsterdam jest tylko w rozmiarze 18". Nie jestem pewien ale chyba dla mnie (180cm) lepsza byłaby 19", prawda?

Czy producent Authora to także polska firma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wiele rowerów i wcale nie ułatwwiło mi to w decyzji zakupu :icon_wink:

 

Ostatnie, które weszły na listę to GIANT TOURER CS 3 W z piastami Nexusa

 

www.giant-rowery.pl

 

oraz

 

Author Cross Corsa 2009 WYPRZEDAŻ - ale bez Nexusa, tylko QUANDO 32

 

www.velo.com.pl

 

Niestety Giant w ogóle nie podaje wagi swoich rowerów, dziwne podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak z jazdą, czy odczuwalna będzie różnica tych 5 kg?

 

Podczas jazdy, jak już sie rozbujasz to nie bardzo, ale przy ruszaniu i hamowaniu to pewnię trochę tak. Co do wagi no to cóż... na pewno fajniej tymi rowerami jeździć niż je taszczyć na piętro :)

 

Nie ma jednak napędu Nexusa lecz Quando

 

renes mylisz pojęcia. Piasta Nexus poza spełnianiem trywialnej roli piasty jest również Twoim napędem, ponieważ w jej wnętrzu znajduje się przekładnia (biegi). Dlatego zastępuje ona z tyłu zarówno kasetę, jak i przerzutkę. Dzięki temu cały mechanizm jest bezobsługowy i trwały, ponieważ jest izolowany od niekorzystnych czynników zewnętrznych, takich jak brud, zapylenie i wilgoć oraz urazy mechaniczne. Do tego z przodu masz mechanizm korbowy z jedną tarczą, który dopełnia całości napedu. Ponieważ z przodu jest tylko jedna tarcza to nie potrzeba przedniej przerzutki. Dzięki temu łańcuch roweru zawsze znajduje się w lini prostej, co również wychodzi mu na zdrowie.

 

Natomiast piasty Quando w przytoczonym przez Ciebie rowerze Authora są po prostu tylko zwykłymi piastami, a rower jest oparty na klasycznym napędzie, czyli mechanizm korbowy z przodu oraz kaseta + przerzutka z tyłu.

 

Czy producent Authora to także polska firma?

 

Author jest firmą czeską.

 

Tutaj masz oficjalną stronę Giant Polska i zbiór rekraacyjnych damek. Giant podaje wagę swoich rowerów na firmowych stronach, ale tylko w niektórych krajach. Nie pytaj mnie dlaczego tak jest :icon_wink: Poza tym nawet jak producent podaje wagę to ważne, żeby spojrzeć dla jakiego rozmiaru ramy.

 

Wybór roweru zazwyczaj bywa trudny :confused: Proponuję, żebyś się zdecydował czy chcesz rower z klasycznym napędem czy chcesz z Nexusem. Jeśli to pierwsze to faktycznie wybór będzie szeroki. Jeśli to drugie to w tym przedziale cenowym wybór się automatycznie zawęża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rzeczowe wyjaśnienie. Po przemyśleniu i kilku rozmowach telefonicznych dzisiaj w tej sprawie, decyduję się na rower z Nexusem. Trudno będzie trochę cięższy i droższy. Tym samym zawęziłem wybór :)

 

Rzeczywiscie wybór mały w podobnej cenie, na placu zostają 4, z których chyba będę musiał któryś wybrać ( chyba że ktoś jeszcze zna jakiś model, to będę wdzięczny za podanie):

 

1. AMSTERDAM 3c - 1400zł, 18,6kg (ale tylko 18" - (czy nie przymały na 180cm wzrostu?)

2. Kross Mansfield Park Pro - 1650zł, 17,7 kg

3. GIANT TOURER CS 3 W - 1780zł, 17,3kg

4. Kellys Mascarena - 1750zł, 17,6 kg (Downtown z Nexusem Inter-3)

 

Który byście wybrali?

 

Podoba mi się też rodzaj ramy jaki ma np. Author Corsa, taka "pół damka", mają ją i inni producenci, ale rzadko widzę z Nexusem w przybliżonej cenie. Jak bardzo różni się Nexus Inter-3 od Inter-7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przede wszystkim, różnią się liczbą dostępnych przełożeń: 3 vs. 7, a tym samym ich zakresem. Może się to okazać problemem, np. przy pokonywaniu jakiegoś podjazdu. Ja bym sobie 3 biegowego Nexusa w ogóle odpuścił.

 

Piasta ta pozwoli Ci również na zmianę biegów nawet, gdy rower stoi w miejscu, co jest bardzo wygodne, szczególnie w jeździe miejskiej. Natomiast problemem może okazać się używanie takiego roweru w okresie zimowym, przy ujemnych temperaturach. Wynika to z tego, że wewnątrz przekładni znajduje się smar, który w takich warunkach gęstnieje i może utrudniać, czy wręcz nawet uniemożliwić zmianę przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą raczej będzie stał w piwnicy.

Nie będę ukrywał, że nie obawiam się trochę kupowania roweru polskiej produkcji/składania. O Crossie czytam pochwały ale i sporą krytykę.

 

Który Ty byś wybrał i dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Natomiast problemem może okazać się używanie takiego roweru w okresie zimowym, przy ujemnych temperaturach. Wynika to z tego, że wewnątrz przekładni znajduje się smar, który w takich warunkach gęstnieje i może utrudniać, czy wręcz nawet uniemożliwić zmianę przełożeń.

 

No chyba troszeczkę przesadziłes. Uzywam dwoch rowerow z siedmiobiegowa piasta shimano juz 3 lata. Razem, na obydwu przejechałem około 5tys. km. W ostatnia zime rowniez duzo jezdzilem i akurat byly 3 tygodnie mrozow. Srednio -5 stopni. Minimalna temp. przy jakiej jechalem tej zimy to -12 stopni. Przyznam szczerze, ze nie wiem co jest w srodku piasty. Moge sie tylko domyslac, ze jakos musi byc smarowana. Wiem natomiast, ze nigdy nie mialem klopotow ze zmiana biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który Ty byś wybrał i dlaczego?

 

renes oczywiście, że nie odpowiem Ci jednoznacznie na to pytanie. Ten typ rowerów zupełnie nie leży w kręgu moich zainteresowań. Obejrzyj je i wybierz ten, na którym lepiej się czujesz. Co do KTM to powiem tylko tyle, że to po prostu uznana i droga firma.

 

No chyba troszeczkę przesadziłes. Uzywam dwoch rowerow z siedmiobiegowa piasta shimano juz 3 lata. Razem, na obydwu przejechałem około 5tys. km. W ostatnia zime rowniez duzo jezdzilem i akurat byly 3 tygodnie mrozow. Srednio -5 stopni. Minimalna temp. przy jakiej jechalem tej zimy to -12 stopni. Przyznam szczerze, ze nie wiem co jest w srodku piasty. Moge sie tylko domyslac, ze jakos musi byc smarowana. Wiem natomiast, ze nigdy nie mialem klopotow ze zmiana biegu.

 

Burak użytkujesz taką piastę w praktyce, więc wierzę Ci, że jest OK. Tym bardziej jest to dla mnie cennna informacja. Ja po prostu sam niedawno szukałem dla siebie szybkiego, stricte miejskiego roweru. Model, który ostatecznie wybrałem jest oparty na Alfine, dlatego też zacząłem szukać informacji o tym napędzie. No i tym sposobem natknąłem się na jakiejś amerykańskiej stronie na informacje od dwóch użytkowników, którzy zgłaszali właśnie takie problemy. Dlatego uznałem, że warto je tu przedstawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do KTM to powiem tylko tyle, że to po prostu uznana i droga firma.

 

Austriacka i chyba z długimi tradycjami. Rowery Krossa mogą jakością z nimi konkurować?

Przeglądając różne oferty próbowałem także ustalić kraj producenta, nie zawsze jednak te informacje są dostępne.

Oprócz Krossa i Unibike'a są jeszcze inni uznani polscy producenci rowerów? Nie licząc Rometu :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No motocykle KTM również do najtańszych nie należą. Zapewniam Cię jednak, że firma Kross to naprawdę poważny producent rowerów, a nie jakaś tam firemka krzak. Mają w kraju własną fabrykę rowerów i rozwijają się z każdym rokiem. Natomiast wiadomo, że od strony wizerunkowo - prestiżowej są jeszcze na dorobku. Markę buduje się latami.

 

Jest jeszcze firma MBIKE. Ich strona to www.mbike-rowery.pl. Mają w ofercie damkę z Nexusem, model Futura Nexus 8. Nie wiem czemu, ale administrator forum nie pozwala załączyć hotlinka do ich strony.

 

 

PS Tak na marginesie to jest najfajniejsza zabaweczka KTM X-BOW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze firma MBIKE. Ich strona to www.mbike-rowery.pl. Mają w ofercie damkę z Nexusem, model Futura Nexus 8. Nie wiem czemu, ale administrator forum nie pozwala załączyć hotlinka do ich strony.

 

Podoba mi się ten MBIKE Futura Nexus 8 !

 

Jest jeszcze wersja MBIKE FUTURA 28 z Nexusem 7, oczywiście tańszy.

 

Rama : Alloy 6061 19''

Widelec : Suntour SF7-CR-8V

Przerzutki : Tył Shimano Nexus 7

Mechanizm korbowy : Prowheel PRO

suport : FSA

Obręcze : Zac 2000 Weinmann oczkowane

Opony : Schwalbe Tygaro 28/1.75

Piasty : Przód Quando uszczelniana, Tył Shimano Nexus

Hamulce : Przód Tektro 855 AL, Tył Shimano Nexus

Mostek : Zoom 3D regulowany Alloy

Kierownica : Zoom 3D Alloy

Sztyca : Zoom 3D Suspension Alloy

Siodełko : Selle Royal Lookin Relaxed Gel

Ilośc biegów : 7 , Łańcuch KMC Z1, pedały SP Alloy,

Dodatki : Oświetlenie diodowe BASTA,Bagażnik aluminiowy z pompką, błotniki z tworzywa Orion, osłona łańcucha,

stopka Tranz-X

 

Czy różnice w osprzęcie poza napędem są zaczące? Jeśli nie - także w stosunku do Krossa Pro - to chyba zdecyduję się na niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...