bartek16743 Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 Witam W lipcu wraz z kolegą chcemy wybrać się na wyprawę rowerową do Chorwacji. Potrzebuję dobry rower. W każdym sklepie sprzedawca mówi mi co innego, dlatego już kompletnie nic nie wiem. Jaki typ roweru bedzie najbardziej odpowiedni? Cross, trekking czy xc??? Na rower mogę przeznaczyć maksymalnie 1300zł. Mam kilka typów Kross Crow Meadow, Kellys saphix, kross crow fitnes. Może macie jakies lepsze typy?? Mam 194cm wzrostu czyli z moich obliczeń wynika że potrzebuję ramę 23'. Prosze o porady związane z rowerem, pozdrawiam
Moloch89 Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 Trekking to to samo co Cross tylko że z bagażnikami błotnikami itp, Na wyprawę najlepiej kupić rower Crossowy. Proponuje: http://www.unibike.pl/crossfiregts.html
bartek16743 Napisano 24 Marca 2010 Autor Napisano 24 Marca 2010 Właśnie oglądałem dzisiaj ten model, tylko wydawał mi się trochę za ciężki. Niektórzy mi doradzali rower xc i żebym w nim dał węższe opony. niby rama jest w nich mocniejsza, a to waże przy dużym obiążeniu sakw itp.
HaaYaargh Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 Też w tym roku wybieram się do Chorwacji I też planuje kupić rower, mam swojego Authora Compact, ale on się już sypie powoli, dlatego zastanawiam się nad kupnem czegoś lepszego. (Dodam że mój rower, po zamontowaniu bagażników i sakw prezentował się całkiem nieźle). I mam dylemat, bo z jednej strony wziąłbym np. coś a'la trójka od Unibike Expedition, Voyager, Globtlotter by mieć rower od razu przystosowany na taką trasę, ale tylko na taką dłuższe trasy, bo nie jest to rower lekki, nie wyskoczę nim na miasto, nie pohasam sobie. Z drugiej strony jest zwykły Cross którego sobie "ubiorę" w bagażniki, sakwy, dodatkowe światła etc., i będzie on działał w trasie, jak i przy godzinnych wyjazdach po odpięciu całego zbędnego sprzętu. Ja mam trochę większa kwotę do wydania, bo 3000, ale za taką kwotę to musiałby być już wypas. Ale i tak nie wiem co kupić. Z Unibika Zethos jest fajny, mało takich rowerów jak mój Compact, np. mało który rower nie ma teraz amortyzatorów przednich. Coraz mocniej skłaniam się ku składaniu roweru z części.
przemot Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 Jestem jeszcze świeżutki na forum, ale pozwolę sobie wyrazić opinię na powyższy temat: 1. Typ roweru - trekking, to w zasadzie cross z osprzętem dodatkowym [lampki, bagażnik, błotniki itp.]. W związku z czym osobiście wolę "gołego" crossa, którego potem mogę doposażyć, w to, co uznam za konieczne. 2. Co do konkretnego roweru to myślę, że mogę polecić - Kross Crow Preria z limitowanej wersji z hamulcami hydraulicznymi Magura HS-11. Na "aledrogo" wpisując w wyszukiwarce crow preria znajdziesz właśnie taki model, obecnie w cenie 1099zł. W związku z powyższym pozostanie ci jeszcze 200zł na zakup osprzętu. 3. Co do rozmiaru ramy to są przeliczniki, kalkulatory i tym podobne, jednakże wg mnie zawsze dobrze jest przymierzyć rower - zwłaszcza jeśli jazda na nim ma być na tak długiej trasie. Ponadto należy pamiętać, iż cross/trekking są rowerami wyposażonymi w 28" opony tak więc rozmiar roweru z pewnością powinien być mniejszy od odpowiadającego Ci rozmiaru roweru typu mtb. Jednakże aby rozwiać wątpliwości polecam ten temat - http://www.forumrowerowe.org/topic/56033-rama-jak-dobraae-rozmiar-ramy/ Pozdrawiam
bartek16743 Napisano 24 Marca 2010 Autor Napisano 24 Marca 2010 Widziałem tego krossa, sa też podobne modele w tej cenie crow meadow lub fitnes. Byłem zdecydowany na któregoś od samego początku. W sklepie jednak powiedziano mi, że są kiepskiej jakości...
przemot Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 No cóż, co do kwestii jakości trudno mi się wypowiedzieć, ponieważ zbyt krótko posiadam i użytkuję ten rower. Jednakże organoleptycznie stwierdzić mogę że: 1. Design - kwestia gustu, mnie się podoba, lakier dobrze położony, spawy równomiernie rozprowadzone - materiał aluminium 6061 2. Osprzęt - wg mnie trudno znaleźć rower z osprzętem tej klasy, w takiej cenie - co mi się nie do końca podoba to: pedały [zresztą już je wymieniłem na accent basic] i można się jeszcze przyczepić do piast - wolałbym jednak shimano. Co do trwałości wypowawiadał się będę w miarę użytkowania :-)
bartek16743 Napisano 24 Marca 2010 Autor Napisano 24 Marca 2010 Jednak chyba zdecyduję się na krossa.
Pytko Napisano 25 Marca 2010 Napisano 25 Marca 2010 Dołączę się z problemem. Cross czy MTB? Który jest bardziej uniwersalny? Generalnie to mi chodzi o to czy cross nie nada się na wycieczki rowerowe po górach. Takich dużych górach. Bieszczady czy Beskid. I czy MTB nadaje się na wycieczki po szosie. W stylu wycieczka Warszawa-Ryga (667 km). Dwóch rowerów oczywiście nie kupię.
przemot Napisano 26 Marca 2010 Napisano 26 Marca 2010 Osobiście, do niedawna byłem wyznawcą wiary "mtb". Jednakże mój pogląd na te kwestię zmienił się w zeszłym roku. Szwagier zakupił crossa Author Horizon. Miałem okazję trochę na nim pojeździć i zakochałem się w tego typu rowerze. W związku z czym od niedawna sam podobny produkt użytkuję. Subiektywne podsumowanie i porównanie tych typów rowerów: Cross 1. Zalety - szybsza jazda po asfalcie, mniej męcząca, lepsza pozycja na długie trasy, da radę wjechać w lekki teren 2. Wady - Mniej zwrotny, wyższy środek ciężkości niż w mtb, korzenie, głęboki piach, błoto odpadają MTB 1. Zalety - w trudny teren to jest to, zwrotny, 2. Wady - na asfalcie odstaje od crossa, mniejsza prędkość, mniej wygodna pozycja przy długich trasach Oczywiście powyższe uwagi są tylko subiektywnym podsumowaniem, mimo to dodać muszę jeszcze, że jednak to cross jest bardziej uniwersalną konstrukcją i z pewności sprawdzi się w długiej trasie asfaltowej jak i lekkim terenie. Pozdro
Pytko Napisano 26 Marca 2010 Napisano 26 Marca 2010 Ach. Dzięki za opinię. I mam kolejne pytanie. Czy można wymienić koła w crossie na koła takie, jakie są w MTB. Czy to nie zda egzaminu?
Moloch89 Napisano 26 Marca 2010 Napisano 26 Marca 2010 można co najwyżej wymienić opony, kół nie da rady bo ci hamulce obręczy nie dosięgną
pablof1fan Napisano 26 Marca 2010 Napisano 26 Marca 2010 Ach. Dzięki za opinię. I mam kolejne pytanie. Czy można wymienić koła w crossie na koła takie, jakie są w MTB. Czy to nie zda egzaminu? zalezy jakiego masz crossa. Ja mialem Korss Crow Fitness i on mial rame szosowa i nie mozna bylo wsadzic tam szerszej opony. Co do tematu to osobiscie odradzam ci kupowania crossa jesli chcesz jezdzic po takich wycieczkach z sakwami. Mialem przez rok Krossa Crow Fitness i bylem z nim na bornholmie z sakwami tylko z tylu. Po 100 km i 3 panach zobaczylem ze opona mi sie z tylu zaczela rozchodzic! mialem dziury wielkosci palcow! musialem kupic nowa opone a nie mozna bylo wsadzic szerszej. Dodatkowo po powrocie do kraju pekly mi 2 razy szprychy, i twierdze ze to pod wplywem ciezaru sie oslabily. Dlatego generalnie odradzam rower typu cross na takie wyprawy ( oczywiscie jest to tylko moja opinia po takich a nie innych doswiadczeniach). Ja go sprzedalem i wrocilem do normalnego mtb. kupilem levela a2 zostawilem nawet standardowe opony 2.1. Bylem wczesniej zwolennikiem corssow i rzeczywiscie na asfalcie super sie jezdzilo, male opory toczenia lekki wiec mozna bylo cisnac. Ale teraz doszedlem do wniosku ze wole sie wiecej nakrecic ale miec cos solidniejszego, na asfalcie bedzie ciezej ale wjade wszedzie i nie bede sie przejmowac niczym. Dodatkowo w tym krossie mialem felgi szosowe i byly chyba one defacto slabe!
Moloch89 Napisano 26 Marca 2010 Napisano 26 Marca 2010 zalezy jakiego masz crossa. Ja mialem Korss Crow Fitness i on mial rame szosowa i nie mozna bylo wsadzic tam szerszej opony. Co do tematu to osobiscie odradzam ci kupowania crossa jesli chcesz jezdzic po takich wycieczkach z sakwami. Mialem przez rok Krossa Crow Fitness i bylem z nim na bornholmie z sakwami tylko z tylu. Po 100 km i 3 panach zobaczylem ze opona mi sie z tylu zaczela rozchodzic! mialem dziury wielkosci palcow! musialem kupic nowa opone a nie mozna bylo wsadzic szerszej. Dodatkowo po powrocie do kraju pekly mi 2 razy szprychy, i twierdze ze to pod wplywem ciezaru sie oslabily. Dlatego generalnie odradzam rower typu cross na takie wyprawy ( oczywiscie jest to tylko moja opinia po takich a nie innych doswiadczeniach). Ja go sprzedalem i wrocilem do normalnego mtb. kupilem levela a2 zostawilem nawet standardowe opony 2.1. Bylem wczesniej zwolennikiem corssow i rzeczywiscie na asfalcie super sie jezdzilo, male opory toczenia lekki wiec mozna bylo cisnac. Ale teraz doszedlem do wniosku ze wole sie wiecej nakrecic ale miec cos solidniejszego, na asfalcie bedzie ciezej ale wjade wszedzie i nie bede sie przejmowac niczym. Dodatkowo w tym krossie mialem felgi szosowe i byly chyba one defacto slabe! Bzdury piszesz to że ty kupiłeś szit Krossa Crow Fitness zupełnie nie przystosowanego pod sakwy to nie znaczy że inne rowery crossowe są tak słabe. Typowy rower pod sakwy i wyprawy to właśnie Cross tylko trzeba troche popytać, poczytać przed kupnem.
pablof1fan Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 Bzdury piszesz to że ty kupiłeś szit Krossa Crow Fitness zupełnie nie przystosowanego pod sakwy to nie znaczy że inne rowery crossowe są tak słabe. Typowy rower pod sakwy i wyprawy to właśnie Cross tylko trzeba troche popytać, poczytać przed kupnem. no byc moze to jest tylko MOJA subiektywna opinia
zati61 Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 witam i dziękuje że powstał ten wątek. Kupilem wczoraj fitness'a i po przeczytaniu posta pablof1fan postanowiłem jaknajszybciej pozbyć się tego roweru(gdyż właśnie zamierzałem odbyć na nim długą wyprawe). Jest mała szansa, że moge go zwrócić i kupić inny model. W ich ofercie jest lepsza wersja cross'a: Preria wspomniana. Czy ten rower nadaje się żeby unieść sakwy o ok. 20kg ciężarze(waże 75kg), czyli razem 95kg? Błagam o w miare szybką odpowiedź, bo nie chce stanąć w 2/3 wyprawy ze zniszczonym kołem od roweru w środku Europy Wschodniej.
Moloch89 Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 na pewno bardziej nada sie niż Fitness, Ma w miare dobre obręcze ale opony i tak bym wymienił.
bartek16743 Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Napisano 12 Kwietnia 2010 Witam Dalej nie kupiłem sobie roweru... Mam nowy cel MERIDA CROSSWAY 20-V. Powiedzcie coś o tym rowerku. Wytrzyma wyprawy z sakwami?? Pierwsze co zauwazyłem, to że zmieniłbym przerzutki.
tokarool Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 a ja sie zapytam czy na tego typu wypady nadaje sie hybryda? http://www.boardmanbikes.com/hybrid/hybrid_pro.html
Buchanodozol Napisano 3 Maja 2010 Napisano 3 Maja 2010 Jeśli chodzi o rowerek na wyprawy to wśrós sakwiarzy panuje przekonanie ,że najlepszy materaiał to Cr-Mo.Ogólnie rowery wyprawowe są proste bez zbędnych bajerów(najważniejsza jest niezawodność,choć spotykałem kolesi obładowanych mandżurem na rowerach z hydrauliką,tarczmi itp).Niechce nikogo zniechęcać ale Kross fitnes ma tyle wspólnego z sakwiarstwem co świńska nic nie wyszło z batem rower musi mieć solidne kapslowane obręcze ,a ten model nadaje się do tarcia chrzanu i lekkiej jazdy po asfalcie.tokarool pokaż mi jaki bagażnik założysz do tego roweru
tokarool Napisano 3 Maja 2010 Napisano 3 Maja 2010 myślałem o takim bagażniku http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=33647 Tak wiec mam rozumieć z twojej wypowiedzi że rower się nie nadaje:/
Buchanodozol Napisano 4 Maja 2010 Napisano 4 Maja 2010 Panie takarool myślę ,że na wszystkim się da jak się chce http://turystyka.gazeta.pl/Turystyka/1,82269,4245011.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.