ternyk Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 Hej, Lekko wysłużony już mój Author Classic wymaga zmian obręczy co w zasadzie skończy się wymianą całych kół. Mechanik rowerowy, stwierdził, że obręcze + piasta tylnia do wymiany. Radzi obręcze Mavic, ale za oba kola zapłace gdzies z grubsza 600 zl. To połowa ceny za ktorą kupiłem kiedyś ten rower Fakt ten zmusił mnie do myślenia, czy warto dalej inwestować w ten rower, czy kupić nowy. Niestety pokazał mi swoją kolekcję rowerów... no i pomyślałem że co ja tu robię ze swoim Authorem Chciałbym też może założyć lepsze przerzutki, bo teraz mam SIS z przodu a Acera z tyłu, wymienić linki, pancerze... Nie wiem co zrobic, kupić te Maviki, i będę miał pożądne koła, dać tanie AlexRims (takie jak mam obecnie), czy właśnie zbierać na nowy rower.
wojtekkrakow Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 Jakbyś dał rozpiskę wszystkich gratów jakie w nim masz będzie łatwiej pomóc. Co do kół, to kupowanie gotowych Maviców wychodzi drożej niż wybranie komponentów i złożenie w serwisie.
ternyk Napisano 24 Marca 2010 Autor Napisano 24 Marca 2010 OK. juz podaje: Rama: dural 700C 20" Widelec: RST CT-COM II C5 (skok 40mm) Przerzutka przód: SHIMANO TY-32(31.8) Przerzutka tył: SHIMANO Acera Manetki: SHIMANO Acera (24) Hamulce: V-Brake Tektro 57AL Dźwignie hamulca: SHIMANO Acera Korby: Suntour XCC-308, 48-38-28 Środek suportu: VP Comp Cartridge Stery: VP Comp 1" Mostek: ZOOM dural, regulowany Kierownica: ZOOM dural Za http://www.author.cz/kola/katalog/&aid=378&cid=383&pid=556516 Części wymienione już przeze mnie: Opony: Schawlbe Marathon Cross Pedały: Accent Axium Siodełko: Specialized Body Geometry Bagażnik: Topeak SuperTourist Nie kupowałbym gotowych kół, tylko same obręcze i dałbym do zaplecenia. Dodam, że rower służy mi codziennie w dojazdach do pracy, w wypadach za miasto (drogi gruntowe, leśne), i sporadycznie w wyprawach z sakwami. Chciałoby się też bardziej terenowo po górkach ale z tym to już troche gorzej na tym rowerze.
Moloch89 Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 Hej Właśnie w swoim Authorze Airline wymieniam koła więc jestem troche w temacie Ja szukam takich aby były jak najbardziej wytrzymałe, waga jest mniej ważna Byłem już w kilku sklepach zrobić rozeznanie Najbardziej ekonomiczna wersja to Obręcze Alexrims Dh 19 najlepiej na 36 szprych(lub 36tył przód 34) cena około 65zł szt 2x = 130 Szprychy nierdzewki 1,6szt 36sztuk około 55zł 2x=110 Piasty Shimano LX około 110zł komplet (ewentualnie zwykłe Deore) +zaplot 60zł za 2koła Razem za 2 koła wychodzi 410zł Takie koła spokojnie Ci wystarczą, nawet jak jeździsz z dużym obciążeniem. Czytał dużo opinii o Dh 19 i dużo osób je poleca Mam w planach kilku miesięczną wyprawę więc myśle jeszcze nad obręczami Mavica A119(85zł/szt) A319(130zł) A719(182zł) W twoim wypadku nie widze sensu dopłacania do Mavica
ternyk Napisano 24 Marca 2010 Autor Napisano 24 Marca 2010 Dzięki Muszę pomyśleć. Korci mnie też żeby stopniowo wymieniać osprzęt na Deore LX, a jeżeli tak to pewnie zdecyduję się na Maviki. Tylko nie wiem czy ta rama z 2004 r jeszcze pociągnie na tyle.
knurek Napisano 31 Marca 2010 Napisano 31 Marca 2010 Classic'owi nic nie brakuje - sam jeździłem przez 6 lat (kupiłem w 2003r.), po czym wyremontowałem i sprezentowałem szwagrowi, który jeździ na nim do dziś. Rama jest fajna, sztywna. Problemy są dwa: stery 1" i brak mocowania pod tarcze z tyłu. Więc jeśli chcesz mieć lepszy amortyzator (nic ekstra na 1" nie dostaniesz), lub chciałbyś mieć tarczówki, to nie ma co się zastanawiać i trzeba zmieniać ramę. Możesz to robić stopniowo początkowo wykorzystując części ze starego roweru, _ale_ tak czy siak na pierwszy ogień potrzebujesz na raz: nową ramę, stery, mostek, widelec (amortyzator), i pewnie sztycę pod siodełko oraz przednią przerzutkę bo będzie inna średnica znając życie. No i nowe linki/pancerze. Ja właśnie w ten sposób robiłem - i po kilku miesiącach miałem dwa rowery ;-)
anaconda Napisano 30 Kwietnia 2010 Napisano 30 Kwietnia 2010 Połowa ceny ile dałeś za ten rower to 600 ? dziwne ...mam też ten model z 2003 bodaj i na pewno dałam 1700 plus kompletne wyposażenie typu błotniki, podpórka, zapięcie, oświetlenie i wile innych,razem wyszło 2.300 No ale ok. Wracając do tematu właśnie dziś byłam odebrać z przeglądu górala Duszka i zapytałam o koszta wymiany kołek i piast...bo wszystko się sypie od nowości już została tylko rama i właśnie koła. Reszta napę itp wymieniany już nie raz he. Otóż MAVIKI na 36 szprych , wzmocnione bo trochę ważę plus piasty przód tył XT ( nie ma co bawić się w Deore ) koło 600 stówek. Reasumując: w 2003 te 1700 było moją pensją, a rower dość dobrej klasy. Sądzę, że nie kupię teraz -przy obecnym rynku cacuszek nic dobrego za porównywalną do owych 1700 kwotę. Przemyślałam temat i też decyduję się na wymianę kołek i piast.Poza tym...rower już znam wiem co mu dolega, na co go stać no i ma klimat
ternyk Napisano 22 Czerwca 2010 Autor Napisano 22 Czerwca 2010 Połowa ceny ile dałeś za ten rower to 600 ? dziwne ...mam też ten model z 2003 bodaj i na pewno dałam 1700 plus kompletne wyposażenie typu błotniki, podpórka, zapięcie, oświetlenie i wile innych,razem wyszło 2.300 No ale ok. .... Tak, zgadza się. Na pewno dałem coś w okolicach 1200 zł ale też na pewno była to promocja posezonowa. Wracając do tematu to kółka już się kręcą nowe Gotowe koła z Mavikami udało mi się kupić okazyjnie, choć co prawda piasty inne bym wybrał. Niedawno miałem małą rozsypkę w czasie jazdy: o mało co nie spadłem z siodłka ponieważ urawła się śruba strzemionka
Adunaphel Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Witam serdecznie. Także posiadam Classica 2005, a raczej to co z niego zostało. Wymieniłem już niemal wszystko co można było w nim wymienić (głównie na xt i slx).Polecam kółka na piastach xt i obręczach Author argon(2 miesiące katowania i zero defektów, przy wcześniejszych Quando i Ace17 tak agresywna jazda skończyła by się niechybnie katastrofą ) Z pierwotnego roweru ostała mi się rama i amor. Niestety szybko także pójdą do "lamusa" bo amortyzator ma już takie luzy, że boję się iż mi zrobi na złość, i po większej dziurze odmówi posłuszeństwa (choć jeżdżę na max sztywno).Za nową ramę Airlaina + amor Suntour Nrx, mostek i sztycę zapłacę coś ok 1400zł. Wydaje mi się iż poprzednie modernizacje wyszły mi na dobre ponieważ resztę elementów potrzebnych do złożenia bardzo dobrego Crossa już posiadam. Na twoim miejscu nie wahałbym się złożyć dobrych kółek, i dalej eksploatować-modernizować "z głową i przyszłościowo" Classica. Miałem okazję popedałować na kilku innych Crossach(Unibike, Merida, wyższe modele Authoa), i pod kątem zajmowanej pozycji jak i komfortu jazdy rama Classica nie odbiega od czołówki(moim zdaniem wygodniejsza jazda niż na rowerach Unibike,choć do Sportsterów Scotta nie ma porównania, ale to moje subiektywne odczucia) . Mogą trochę przeszkadzać archaiczne skręcane stery(rower wygląda jakby był z 1995 roku , waga większa niż ahead)i słaby amor (wymieniany raz,plus cena a minus trwałość), jednak zalet takiego rozwiązania nie sposób przecenić,a najważniejsza z nich to możliwość idealnego dopasowania kata kierownicy jak i jej wysokości do własnych preferencji i jeżeli coś robimy i "spartolimy" to koszty naszej pomyłki nie będą wielkie. Z własnego doświadczenia polecam modernizację i własnoręczne "grzebanie" w rowerze. Zrobienie czegokolwiek samodzielnie (prócz wycentrowania kół w moim przypadku) daje ogromną satysfakcję.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.