Skocz do zawartości

[hamulce] xt pocą się na tłoczkach i tłuszczą długo nieużywane


Paweel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moimi hydraulikami XT BR-M775. Dzieje się tak praktycznie od nowości. Jeżeli rower jest używany codziennie to wszystko jest wporządku. Jeżeli postoi tak z miesiąc niejeżdżony to potem hamulce zachowują się jak tłuste (piszczą i ledwie hamują). Czyszczenie tarczy i wypalenie klocków pomaga i jest ok do następnego długiego nieużywania. Najpierw myślałem że to może wina klocków shimano ale jednak nie. Zaciski pocą się olejem przy tłoczkach więc teraz obstawiam to.

Czy może być tego jakaś inna przyczyna?

 

Więc rower poszedł na reklamację. Hamulce wysłali do shimano gdzie podobno wymienili tłoczki i uszczelki w obu zaciskach.

 

Hamulce wróciły 2 tygodnie temu. Do tej pory rower stał nie jeżdżony. Wyjąłem dzisiaj klocki żeby je wypalić i okazało się że znowu jest na nich od tyłu olej.

Czy to jest może normalne w tych hamulcach że po długim nieużywaniu pojawia sie olej na tylnej części klocka?

Czy może jednak iść znowu do tego serwisu jeszcze raz z reklamacją?

Miał ktoś z was podobny problem?

 

Na zdjęciu klocki wyjęte dzisiaj. Jak wyjmowałem klocki przed reklamacją było na nich o wiele więcej oleju.

 

dsc00368nd.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do serwisu i mam im przywieźć rower z powrotem ale coś mówili tak bez przekonania, że to może tak być, że trochę oleju od tyłu na klockach będzie a poza tym tłoczki były wymieniane to może po tym jeszcze olej został.

 

Pytanie do użytkowników xt takich jak moje.

Czy zdarzało wam sie w sprawnych hamulcach że było trochę oleju od tyłu na klockach tak jak u mnie na zdjęciu?

Czy wogóle w jaichkolwiek sprawnych hamulcach tak się wam zdarzało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moje XT rozciekły się po 2 latach i ostatniej zimie. Wcześniej nie było z nimi żadnego problemu, były suchutkie. Niestety gwarancja się skończyła więc kupiłem nowy zacisk. Na obecnym zauważyłem że klocek jest spocony, ale podejrzewam że tłoczki za mocno się wysunęły, bo klocki miały 0.5mm. Wymieniłem na nowe i na razie testuje.

A tak nawiasem mówiąc nie: nie wiecie gdzie można kupić uszczelki do zacisków w tych hamulcach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli z zaciskiem wszystko byłoby OK, to nie pojawiałby się olej na klockach. A jak pojawia się olej to i pojawiają się problemy :icon_mrgreen:

U mnie w ponad 3letnim zacisku 535 ostatnio zauważyłem to samo, wcześniej były tylko śladowe ilości oleju. Teraz jak zacisnę klamkę to widzę wraz z wysuwającym się tłoczkiem wyciekający olej :D W przednim (nowszym, też 535) zacisku ani śladu oleju na klockach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 535 też cieknie z tłoczka. Zacisk ma 4 lata, ale tylko 5500 przebiegu. Drugi ma 4200 i póki co jest ok.

Myślałem o zmianie tego felernego na XT a tu takie opinie ;)

Ps. Czy metaliczne (spiekane?) klocki xtr m-06 można wypalać żeby pozbyć się oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...