Lvcas Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 Tak jak w temacie, napompowałem nową oponę, i na jednej stronie jest jakby "wybulona" i podczas jazdy ewidentnie widać, że koło "lata" na boki. I nie jest to wina obręczy, bo jest prosta.
Hakan Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 Spuść trochę powietrza tak aby opona była miękka i "ugnieć" ją w obręczy (rękoma lub na całym obwodzie przyciskając mocno do ziemi). Chodzi o to aby opona prawidłowo w niej się ułożyła. Potem napompuj do końca ponownie. Jeśli to nic nie da - prawdopodobnie opona jest wadliwa.
Lvcas Napisano 20 Marca 2010 Autor Napisano 20 Marca 2010 Spuść trochę powietrza tak aby opona była miękka i "ugnieć" ją w obręczy (rękoma lub na całym obwodzie przyciskając mocno do ziemi). Chodzi o to aby opona prawidłowo w niej się ułożyła. Potem napompuj do końca ponownie.Jeśli to nic nie da - prawdopodobnie opona jest wadliwa. Ok, chociaż tak próbowałem już. Dobrze ułożyłeś dętke ? Jak najbardziej.
onkiel Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 jesli opona dobrze jest ulozona na obreczy a cisnienie nie jest wieksze niz dopuszczalne opisane na oponie to moze poprostu w oponie pekl kord i opona jest do wywalenia. sprawdz w srodku opony czy nie sa poprzecinane nitki oplotu, jesli tak wywal opone bo i tak nic z nia nie zrobisz.
Lvcas Napisano 20 Marca 2010 Autor Napisano 20 Marca 2010 To jest nowa opona, dzisiaj ją założyłem.. od razu by była feralna?
WojteK# Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 Jeśli dętka jest dobrze ułożona, a opona leży dobrze na obręczy to może po prostu oddaj ją na gwarancje?
Mod Team michuuu Napisano 20 Marca 2010 Mod Team Napisano 20 Marca 2010 Jak nic uszkodzony kord, reklamować! Nie powinni robić w sklepie fochów bo kordu sam raczej nie mogłeś uszkodzić.
YankeZ Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 Potwierdzam to co pisali koledzy wcześniej: pękł kord wada jest wyraźnie z winy producenta więc na gwarancji spokojnie powinni Ci ją wymienić. ps. z pękniętym kordem w oponach samochodowych już się spotykałem nie raz, ale nigdy wcześniej nie spotkałem się z tą wadą w kółkach rowerowych
zaDymek Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 spróbuj opone na "ludwiku" założyć, potem napompować do 4 psi, i zaraz spuścić do 3-ch jeżeli nie pomoze-opona pewnie wadliwa . P.S. mam kende i w ten sposób musze montowac bo inaczej nie układa sie dobrze na obręczy.
Mod Team michuuu Napisano 20 Marca 2010 Mod Team Napisano 20 Marca 2010 spróbuj opone na "ludwiku" założyć, potem napompować do 4 psi, i zaraz spuścić do 3-ch jeżeli nie pomoze-opona pewnie wadliwa . P.S. mam kende i w ten sposób musze montowac bo inaczej nie układa sie dobrze na obręczy. Jak balon się ujawnia po napompowaniu to żadna egzorcyzmy nie pomogą, kordu tym sposobem nie pocerujesz.
Schwefel Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 Może daj fotę tej opony, bo mi ciężko uwierzyć, że dostałeś taką oponę ze sklepu.
Lvcas Napisano 20 Marca 2010 Autor Napisano 20 Marca 2010 Nie ma żadnego balonu! Zwyczajnie z jednej strony opona jest o 2 mm zbyt wybulona przez co podczas jazdy koło zachowuje się tak, jakby było zcentrowane.
Mod Team michuuu Napisano 20 Marca 2010 Mod Team Napisano 20 Marca 2010 Nie ma żadnego balonu! Zwyczajnie z jednej strony opona jest o 2 mm zbyt wybulona przez co podczas jazdy koło zachowuje się tak, jakby było zcentrowane. Jak te 2 mm zmierzyłeś. Zdarzają się oponki którym żadne egzorcyzmy nie pomogą, biją fabrycznie i już. Zazwyczaj jest to odwrotnie proporcjonalnie niż cena, ale bywają wyjątki.
Lvcas Napisano 20 Marca 2010 Autor Napisano 20 Marca 2010 Jak te 2 mm zmierzyłeś. Zdarzają się oponki którym żadne egzorcyzmy nie pomogą, biją fabrycznie i już. Zazwyczaj jest to odwrotnie proporcjonalnie niż cena, ale bywają wyjątki. Jak? - Po prostu patrząc po obręczy, wszędzie przylega taki pasek do obręczy że jest niewidoczny, a w pewnym miescu jest widoczny, czyli o te ok. 2-3 mm jest "za dużo"
YankeZ Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 michuuu: hehe... spodobała mi się Twoja definicja Lvcas: tak czy inaczej, jeśli wszelakie 'egzorcyzmy' (jak to ładnie powiedział michuuu) nie pomogą, przejdź się z nią do sklepu. Bądź co bądź, będzie to wtedy wada fabryczna i należy się wymiana w ramach gwarancji
Mod Team michuuu Napisano 20 Marca 2010 Mod Team Napisano 20 Marca 2010 A może daj jej troszkę mniej luftu i poobijaj o twarde podłoże, gdzieś na forum o tym czytałem ,podobno pomaga w ułożeniu opony. A tak trochę obok tematu ale nie do końca. Znajmy nabył oponki oczywiście "markowe" i oczywiście w sklepie specjalistycznym (nie wymienię z nazwy ale zaczyna się na t a kończy na o) I bicie też było 2 ale cm, normalnie po założeniu i próbnej jeździe rower dawał dużo radości zgromadzonej gawiedzi. Jaka to opona?
Lvcas Napisano 20 Marca 2010 Autor Napisano 20 Marca 2010 A może daj jej troszkę mniej luftu i poobijaj o twarde podłoże, gdzieś na forum o tym czytałem ,podobno pomaga w ułożeniu opony. A tak trochę obok tematu ale nie do końca. Znajmy nabył oponki oczywiście "markowe" i oczywiście w sklepie specjalistycznym (nie wymienię z nazwy ale zaczyna się na t a kończy na o) I bicie też było 2 ale cm, normalnie po założeniu i próbnej jeździe rower dawał dużo radości zgromadzonej gawiedzi.Jaka to opona? obijałem, spuszczałem powietrze i tak ciągle Kenda SBE
Lvcas Napisano 20 Marca 2010 Autor Napisano 20 Marca 2010 a do jakiego ciśnienia pompujesz? pompką rowerową nie napompuję do zbyt wielkiego. Tak na średnio. Nie mam miernika ciśnienia.
YankeZ Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 więc spróbuj jeszcze gdzieś podpompować sobie kompresorem (u znajomego albo na CPN), ciśnienie jakie można nabić ręczną pompką bywa zbyt małe. Jak opona nie wskoczy gdy nabijesz jej te powiedzmy 4-4,5 atmosfery, nie wiem jakie jest max. dopuszczane w SBE, (opona która wybuchnie jest mniej użyteczna niż taka z 2mm balonem ) to wtedy już raczej nic się nie poradzi...
krzysiekmz Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 To jest normalne , ze ten "pasek" jest widoczny lub nie patrzac po obwodzie. Pozdrawiam.
Amarek Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 Raczej powinien być równo do obręczy. /widoczny lub nie/
Lvcas Napisano 21 Marca 2010 Autor Napisano 21 Marca 2010 Raczej powinien być równo do obręczy. /widoczny lub nie/ No właśnie.. ten pasek powinien być zakryty bo w 6/8 opony jest zakryty, natomiast w 2/8 jest widoczny. Hm.. a sądzicie, że mogło by to być od dętki? Bo poprzednio miałem opony 26x 2.3 w "ostry" teren i zakupiłem sobie specjalną dętkę o rozmiarach 2.0 - 3.0 Aktualnie mam opony 2.1 więc wpływu mieć nie powinno... @YankeZ Czyli co, mam ładować oponę na maksa aż pęknie? - bez sensu. Nabiję ją trochę mocniej jutro u znajomego i zobaczymy jak będzie.
YankeZ Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 @YankeZ Czyli co, mam ładować oponę na maksa aż pęknie? - bez sensu. No niezupełnie. Pisałem żebyś dobił ją w okolicę maksymalnego ciśnienia, ale nie przekraczał go (choć i tak nominalne max. ciśnienie jest pewnie podawane z pewnym zapasem, ale nie ma co ryzykować) żeby uniknąć 'niespodzianki'
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.