Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] SR Suntour Raidon LO? wersja sprężynowa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Chcę wymienić przedni amortyzator i mam ograniczony budżet - max 400zł. Ważę ok 92kg, rama w rowerze to 21 cali, hamulce typu V-brake. Chciałem kupić SR SUNTOUR XCR ale po przeczytaniu forum okazuje się że będzie za miękki. Mam na oku ROCK SHOX DART 3 lub SR SUNTOUR Raidon LO (w wersji sprężynowej), ewentualnie ROCK SHOX DART 2 BLOKADA + REGULACJA TŁUMIENIA. O RS Dart można sporo przeczytać na forum ale o SR SUNTOUR Raidon LO w wersji sprężynowej nic nie znalazłem. Dlatego prosiłbym o pomoc przy wyborze. Dodam że głównie jeżdżę po mieście i po lasach (bez skakania i innych akrobacji).

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

  • Mod Team
Napisano

Również zachęcam do zakupu Raidona AIR.

Dostosujesz go pod siebie, a i cena niewiele wyższa.

 

Na allegro kilka dni temu był Raidon AIR RL za 420 zł.

Proszę: Raidon

  • Mod Team
Napisano

Zawsze jak nie będzie ci pasowało tłumienie można wlać inny olej.

Dla mnie tłumienie mogło by być odrobinę mocniejsze, ale da się z tym żyć.

Nie przeszkadza to zbytnio.

 

Wolę mieć powietrzny amortyzator bez regulacji tłumienia niż taki z regulacją, ale nie uginający się.

 

Miałem możliwość na sucho zobaczyć jak działa Raidon w wersji sprężynowej i pode mną się prawie nie uginał.

Napisano

mam Raidona ze sprężyną stalową, ważę 65 kg i podczas jazdy ugina się niczym trzydziestoletni tapczan mojej babci, mięciutko jest znaczy się. SAG koło 1 cm, to fakt, a tłumienie odbicia mam w tej chwili na maxa prawie odkręcone czyli jakby go nie było. Od nowości delikatny luz w lewej goleni. Słowa sprzedawcy "będzie pan zadowolony" w moim przypadku się sprawdziły.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam ponownie. Zdecydowałem się jednak na Raidona RL 2010 w wersji powietrznej. Dziwi mnie tylko jego praca - jest strasznie mało czuły (próbowałem z różnym ciśnieniem ale nic to nie dało). Czy ten amortyzator musi trochę popracować żeby się dotarł? - dzisiaj go założyłem.

  • Mod Team
Napisano

Mój zaczął należycie pracować po przyjechaniu kilkuset kilometrów.

 

Skoro masz nowego Raidona, to opisz coś więcej o regulacji tłumienia.

Powłoka na goleniach górnych różni się czymś od tej ze starszych roczników?

  • Mod Team
Napisano

Witam ponownie. Zdecydowałem się jednak na Raidona RL 2010 w wersji powietrznej. Dziwi mnie tylko jego praca - jest strasznie mało czuły (próbowałem z różnym ciśnieniem ale nic to nie dało). Czy ten amortyzator musi trochę popracować żeby się dotarł? - dzisiaj go założyłem.

 

Witaj w gronie budżetowych dmuchaczy. Dociera się, wg. moich obserwacji ułożył się po ok. 500km, przedtem raczej kołek mimo moich 90kg.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mój zaczął należycie pracować po przyjechaniu kilkuset kilometrów.

 

Skoro masz nowego Raidona, to opisz coś więcej o regulacji tłumienia.

Powłoka na goleniach górnych różni się czymś od tej ze starszych roczników?

 

Witam.

Wydaje mi się że regulacja tłumienia działa poprawnie - nie miałem styczności z innymi tego typu amortyzatorami (mój poprzedni to XCM bez blokady). Mało jeżdżę w tej chwili bo nie miałem czasu (przejechałem może 50km) i powłoka niestety zaczyna się ścierać. Teraz zacznę jeździć więcej więc napiszę coś więcej.

Czy ktoś może rozbierał ten amortyzator? Jak jest z serwisowanie tego widelca?

Napisano

serwis tego (jak i innych amorow) to bajka, ale w tym nie da sie wymienic nic poza uszczelkami kurzowymi. Uzywaj brunoxa a zobaczysz roznice w dzialanie tego amorka

  • Mod Team
Napisano

Skoro anoda już ci schodzi to ja bym reklamował amortyzator.

 

A może wydaje ci się, bo oryginalny smar się starł?

 

 

Mój ma kilka tysięcy na liczniku i nawet minimalnego śladu zużycia nie widać.

Może ja jestem jakimś cholernym szczęśliwcem...

Napisano

Raczej nie wydaje mi się żeby to był wytarty smar, bo goleń robi się jasna. A co może być nie tak z amortyzatorem że trzeba by to reklamować? A może w środku trzeba go trochę przesmarować?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

IMO nie jest to specjalna okazja ale warto kupić. Taniej raczej trudno bedzie go znaleźć, tymbardziej z blokadą z kierownicy, ale uwierz nie jest ona niezbędna, sam mam go w wersji LO (bez blokady z manetki).

 

Pamiętaj że przyda się Ci pompka do amortyzatorów, tutaj poziom SAG'u i twardość amortyzatora regulujesz ciśnieniem powietrza w komorze, no a to kolejne koszta.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...