malin84 Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Witam. Chcę wymienić przedni amortyzator i mam ograniczony budżet - max 400zł. Ważę ok 92kg, rama w rowerze to 21 cali, hamulce typu V-brake. Chciałem kupić SR SUNTOUR XCR ale po przeczytaniu forum okazuje się że będzie za miękki. Mam na oku ROCK SHOX DART 3 lub SR SUNTOUR Raidon LO (w wersji sprężynowej), ewentualnie ROCK SHOX DART 2 BLOKADA + REGULACJA TŁUMIENIA. O RS Dart można sporo przeczytać na forum ale o SR SUNTOUR Raidon LO w wersji sprężynowej nic nie znalazłem. Dlatego prosiłbym o pomoc przy wyborze. Dodam że głównie jeżdżę po mieście i po lasach (bez skakania i innych akrobacji). Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Mod Team michuuu Napisano 19 Marca 2010 Mod Team Napisano 19 Marca 2010 Bierz powietrzny, http://www.allegro.pl/item960485127_nowy_amortyzator_suntour_raidon_dobra_cena.html. Ustawisz pod siebie ,kwestia dmuchnięcia albo spuszczenia powietrza. Amorek do zastosowań amatorskich całkiem owszem.
Mod Team bogus Napisano 19 Marca 2010 Mod Team Napisano 19 Marca 2010 Również zachęcam do zakupu Raidona AIR. Dostosujesz go pod siebie, a i cena niewiele wyższa. Na allegro kilka dni temu był Raidon AIR RL za 420 zł. Proszę: Raidon
malin84 Napisano 19 Marca 2010 Autor Napisano 19 Marca 2010 A jak jest z regulacją tłumienia powrotu? Czy nie będzie przeszkadzało że jej nie ma?
Mod Team bogus Napisano 19 Marca 2010 Mod Team Napisano 19 Marca 2010 Zawsze jak nie będzie ci pasowało tłumienie można wlać inny olej. Dla mnie tłumienie mogło by być odrobinę mocniejsze, ale da się z tym żyć. Nie przeszkadza to zbytnio. Wolę mieć powietrzny amortyzator bez regulacji tłumienia niż taki z regulacją, ale nie uginający się. Miałem możliwość na sucho zobaczyć jak działa Raidon w wersji sprężynowej i pode mną się prawie nie uginał.
buka Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 mam Raidona ze sprężyną stalową, ważę 65 kg i podczas jazdy ugina się niczym trzydziestoletni tapczan mojej babci, mięciutko jest znaczy się. SAG koło 1 cm, to fakt, a tłumienie odbicia mam w tej chwili na maxa prawie odkręcone czyli jakby go nie było. Od nowości delikatny luz w lewej goleni. Słowa sprzedawcy "będzie pan zadowolony" w moim przypadku się sprawdziły.
malin84 Napisano 1 Kwietnia 2010 Autor Napisano 1 Kwietnia 2010 Witam ponownie. Zdecydowałem się jednak na Raidona RL 2010 w wersji powietrznej. Dziwi mnie tylko jego praca - jest strasznie mało czuły (próbowałem z różnym ciśnieniem ale nic to nie dało). Czy ten amortyzator musi trochę popracować żeby się dotarł? - dzisiaj go założyłem.
Mod Team bogus Napisano 2 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 2 Kwietnia 2010 Mój zaczął należycie pracować po przyjechaniu kilkuset kilometrów. Skoro masz nowego Raidona, to opisz coś więcej o regulacji tłumienia. Powłoka na goleniach górnych różni się czymś od tej ze starszych roczników?
Mod Team michuuu Napisano 2 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 2 Kwietnia 2010 Witam ponownie. Zdecydowałem się jednak na Raidona RL 2010 w wersji powietrznej. Dziwi mnie tylko jego praca - jest strasznie mało czuły (próbowałem z różnym ciśnieniem ale nic to nie dało). Czy ten amortyzator musi trochę popracować żeby się dotarł? - dzisiaj go założyłem. Witaj w gronie budżetowych dmuchaczy. Dociera się, wg. moich obserwacji ułożył się po ok. 500km, przedtem raczej kołek mimo moich 90kg.
malin84 Napisano 14 Kwietnia 2010 Autor Napisano 14 Kwietnia 2010 Mój zaczął należycie pracować po przyjechaniu kilkuset kilometrów. Skoro masz nowego Raidona, to opisz coś więcej o regulacji tłumienia. Powłoka na goleniach górnych różni się czymś od tej ze starszych roczników? Witam. Wydaje mi się że regulacja tłumienia działa poprawnie - nie miałem styczności z innymi tego typu amortyzatorami (mój poprzedni to XCM bez blokady). Mało jeżdżę w tej chwili bo nie miałem czasu (przejechałem może 50km) i powłoka niestety zaczyna się ścierać. Teraz zacznę jeździć więcej więc napiszę coś więcej. Czy ktoś może rozbierał ten amortyzator? Jak jest z serwisowanie tego widelca?
blair7 Napisano 14 Kwietnia 2010 Napisano 14 Kwietnia 2010 serwis tego (jak i innych amorow) to bajka, ale w tym nie da sie wymienic nic poza uszczelkami kurzowymi. Uzywaj brunoxa a zobaczysz roznice w dzialanie tego amorka
Mod Team bogus Napisano 15 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 15 Kwietnia 2010 Skoro anoda już ci schodzi to ja bym reklamował amortyzator. A może wydaje ci się, bo oryginalny smar się starł? Mój ma kilka tysięcy na liczniku i nawet minimalnego śladu zużycia nie widać. Może ja jestem jakimś cholernym szczęśliwcem...
malin84 Napisano 18 Kwietnia 2010 Autor Napisano 18 Kwietnia 2010 Raczej nie wydaje mi się żeby to był wytarty smar, bo goleń robi się jasna. A co może być nie tak z amortyzatorem że trzeba by to reklamować? A może w środku trzeba go trochę przesmarować?
Mod Team bogus Napisano 18 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 18 Kwietnia 2010 Suntoury tak mają, ale nie po przebiegu 50 km. Ja bym reklamował, z powodu wady materiałowej.
purpleman Napisano 30 Kwietnia 2010 Napisano 30 Kwietnia 2010 Witam. Warto kupić amortyzator Raidon RL z 2008 roku za 439zł? http://allegro.pl/item1011909220_sr_suntour_raidon_r_l_air_100mm_mod_2008_super.html
raf0007 Napisano 30 Kwietnia 2010 Napisano 30 Kwietnia 2010 IMO nie jest to specjalna okazja ale warto kupić. Taniej raczej trudno bedzie go znaleźć, tymbardziej z blokadą z kierownicy, ale uwierz nie jest ona niezbędna, sam mam go w wersji LO (bez blokady z manetki). Pamiętaj że przyda się Ci pompka do amortyzatorów, tutaj poziom SAG'u i twardość amortyzatora regulujesz ciśnieniem powietrza w komorze, no a to kolejne koszta.
Mod Team bogus Napisano 1 Maja 2010 Mod Team Napisano 1 Maja 2010 Warto, choć możesz poszukać starszego modelu Epicona. Ostatnio na allegro widziałem takiego za około 460 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.