dziksk Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Witam, posiadam Krossa model Hexagon V4 z 2006 albo nawet z 2005r(już nie pamiętam kiedy dokładnie go kupowałem). W standardzie amortyzator przedni to... zoom jakiś najniższy model. W tym roku postanowiłem go zmienić, budżetu za dużego nie mam, max 200zł. Jeżeli chodzi o jazdę to głównie tereny w lesie, bez żadnych skoków, po prostu zwykła jazda. Po przeczytaniu kilku postów zdecydowałem się na XCR'a z tym że z tego co widzę na allegro jest dużo "odmian" tego amorka. http://allegro.pl/item957145890_sr_suntour_xcr_100mm_model_2009_lampka_gratis.html http://allegro.pl/item953978358_suntour_xcr_z_regulacja_super_cena_3_kolory.html http://allegro.pl/item952426052_suntour_xcr_lo_z_blokada_hydrauliczny_bialy_kolor.html Który z tych amorków będzie najlepszy? Nie stosuję zasady że najdroższy=najlepszy, najchętniej bym wziął tego za 174zł ponieważ do sklepu mam 4km. Tylko czy ten amorek za 174 to nie to samo co ten za 135zł? Nie mam zamiaru przepłacać. Kolejne pytanie, zoom miał skok ok 80mm, tutaj będzie 100mm, te 20mm różnicy chyba nie wpłynie za bardzo na wygląd całego roweru? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
Fludi Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Różnica skoku, większego znaczenia na geometrie mieć nie będzie. Jak masz któregoś z nich brać, to bierz ostatniego za 199zł, ze względu na użyteczną blokadę skoku. A jeśli jesteś w stanie sobie dozbierać trochę to zakup może lepiej powietrznego Suntour Epicon ~650zł.
blair7 Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Ten za 174 to to samo co ten najtanszy, ten za 200 sie rozni, bo juz ma olej prawdopodobnie wiec jego bym kupil, ale zwroc uwage ze ma przycieta sterowke do 18 cm
Trekowiec Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 witam.odnośnie skoku, to może to lekko wpłynąć na geometrię.przy 80 miałeś bardziej charakterystyczną dla xc geometrię, przy 100 będziesz mógł obrócic wspornik kierownicy w zależności jaki masz kąt i będzie może podobnie:).Polecam ci tego bez blokady skoku bo znając życie i tak tego nie będziesz używałn a poza tym to zbędne gramy i wyższa cena.Pozdrower
Mod Team bogus Napisano 19 Marca 2010 Mod Team Napisano 19 Marca 2010 Primo: blokada jest przydatna. Secundo: oba modele różnią się pracą. Tercjo: XCR z blokadą jest lżejszy.
Fludi Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Oj brednie bredzisz trekowie, brednie i to niesamowite, blokada skoku jest jedna z najprzydatniejszych rzeczy w amorku.
julaswdx Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 opis tego za 199 : -Element ściskany: sprężyna stalowa Poszukaj takiego który ma napisane że w jednej goleni sprężyna a w drugiej kardridż olejowy No i blokada koniecznie musi byc
Trekowiec Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Odnośnie blokady, napisałem że jest bezużyteczna tylko że znając osoby które mają amorki z blokadą bez manetki rzadko je używają, to jest tylko moje zdanie.Pozdrower
Mod Team Puklus Napisano 20 Marca 2010 Mod Team Napisano 20 Marca 2010 Może i samą blokadę by nie używał ale poza blokada jest tam tłumik olejowy (tak przynajmniej głosi legenda) wiec to zdecydowany plus poza tym brak jednej sprężyny co sprawia ze amor jest lżejszy.
dziksk Napisano 24 Marca 2010 Autor Napisano 24 Marca 2010 Witam, dzięki wszystkim za odpowiedzi, zdecydowałem się jednak na XCR'a bez blokady(wersja za 135zł). Dzisiaj przyszedł amor i mam pewien problem. W starym zoomie miałem w rurze sterowej nagwintowany otwór pod śrubę. W tym nowym amorku brak jest tego nagwintowanego otworu. W związku z tym mam pytanko, czy mostek będzie się "dobrze" trzymał bez tej śruby i takiej "nakładki"? To jedna sprawa a druga to estetyka takiego mostka bez nakładki, chyba średnio to będzie wyglądało? Dodaję zdjęcie żebyście dokładnie mnie zrozumieli o którą śrubę o nakładkę mi chodzi: Przepraszam za jakość, zdjęcie robione telefonem.
marcin_ostrów Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 pierwszy lepszy sklep rowerowy i poproś o wbicie nowej gwiazdki do amorka M
Fludi Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 Żeby mój telefon robił takie zdjęcia Musisz się wybrać do najbliższego rowerowego, poprosić o skrócenie rury sterowej do długości jaką miałeś w starym amorku (chociaż to możesz zrobić sobie samemu w domu, wystarczy piłka i pilnik do metalu). I druga rzecz, o która musisz poprosić to nabicie gwiazdki.
adii22 Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 słuchaj, ten kawałek gwintu w rurce sterowe trzyma cały amortyzator No, i kokpit. W zasadzie sam mostek będzie wę trzymać, ale jedynie "na słowo honoru" i będzie to niebezpieczne w sytuacji, gdy będziesz chciał ostrzej poszaleć. Dalej. Ten kawałek gwintu, zwie się "gwiazdką" i to nic innego, jak kawałek metalu, wbity (dosłownie wepchnięty) w rurę. W serwisie zrobią ci to od ręki w prawdzie, ale przy odrobinie umiejętności idzie zrobić to samemu. Samą rurę sterową możesz skrócić do takiej długości, jaką ma stara sterówka. Swoją drogą fajną masz tą jakość zdjęć z telefonu ;D
Schwefel Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 słuchaj, ten kawałek gwintu w rurce sterowe trzyma cały amortyzator No, i kokpit. W zasadzie sam mostek będzie wę trzymać, ale jedynie "na słowo honoru" i będzie to niebezpieczne w sytuacji, gdy będziesz chciał ostrzej poszaleć. Łoo matko, kto Ci takich głupot nagadał? Cały amor trzyma się właśnie na mostku a ta górna śruba służy tylko do kasowania luzów na sterach. PO skasowaniu luzów możesz wywalić kapsel i też nic się nie stanie.
dziksk Napisano 24 Marca 2010 Autor Napisano 24 Marca 2010 Dzięki Panowie za odpowiedzi. Długość rury sterowej jest akurat identyczna jak w starym amorku. Szkoda tylko że stary amorek powędrował na śmietnik więc nici z wybijania starej gwiazdki. Nie chcę zakładać nowego tematu, także zapytam tutaj. Czy jest sens kupować nowe klamkomanetki + przerzutki(tył i przód) mają budżet 200zł? Obecnie z tyłu mam Shimano Tourney z przodu też Shimano jakiś najniższy model.Kaseta 7-rzędowa.
Fenthin Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 O ile zmiana przerzutek ma jeszcze jakiś sens, to pakowanie się w 7 rzędów (manetki) raczej nie ma sensu, jeżeli napęd jest jeszcze w stanie, który pozwala przejechać sezon. Po sezonie możesz pomyśleć nad przejściem na więcej rzędów.
dziksk Napisano 24 Marca 2010 Autor Napisano 24 Marca 2010 Czy zaznaczona odległość to skok amora? Do tej pory tak myślałem, jednak mierząc tą odległość wychodzi mi 130mm. Sprzedawca oczywiście odpisał mi że nie mam racji i na pewno wysłał prawidłowy towar(tzn. XCR 100mm).
Schwefel Napisano 25 Marca 2010 Napisano 25 Marca 2010 Szkoda tylko że stary amorek powędrował na śmietnik więc nici z wybijania starej gwiazdki. Gwiazdek się nie wybija tylko kupuje nowe. Nie kosztuje to majątku.
adii22 Napisano 25 Marca 2010 Napisano 25 Marca 2010 Łoo matko, kto Ci takich głupot nagadał? Cały amor trzyma się właśnie na mostku a ta górna śruba służy tylko do kasowania luzów na sterach. PO skasowaniu luzów możesz wywalić kapsel i też nic się nie stanie. To w takim razie zwracam honor, powtarzam jedynie to, co mi w serwisie powiedzieli I to samo z wybijaniem gwiazdki - przepraszam za zamieszanie
Dinsdale Napisano 25 Marca 2010 Napisano 25 Marca 2010 Czy zaznaczona odległość to skok amora? Do tej pory tak myślałem, jednak mierząc tą odległość wychodzi mi 130mm. Sprzedawca oczywiście odpisał mi że nie mam racji i na pewno wysłał prawidłowy towar(tzn. XCR 100mm). To nie jest skok, tylko pitch amora (jakkolwiek to się nazywa po polsku , w XCR jest to 130mm, podczas gdy skok wynosi 100mm http://srsuntour-cyc...eries&tnid=2143 Gdyby skok wynosił tyle co cały ten odcinek to dolne golenie dobijałyby do spodu korony. Więc sprzedawca raczej wysłał właściwy amor.
Mod Team bogus Napisano 25 Marca 2010 Mod Team Napisano 25 Marca 2010 Zgadzam się Dinsdale golenie górne zawsze więcej wystają niż wynosi skok amortyzatora. Gdyby miały w twoim wypadku 100 mm to dobijałbyś koroną do uszczelek a tym samym je zniszczył.
Barwa Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 Ja osobiście przez 2 lata (4tys km) miałem XCRa 100mm z blokada w manetce bardzo fajny amortyzator jeśli ktoś nie używa tarczy :)mój model to chyba 2007 jak na sprzęt za który dąłem okolo 400zł pracował bardzo fajnie pzrez dw alta uzytkoaniwa pokochałem blokadę skoku w manetce... skok deklarowany to 100mm ja dobiłem max do 75mm a waże 70kg, regulacja naprężenia wstępnego to wiadomo ściema mi to dawło 10mm jak sie "powiesiłem " na amorku Tylko jest jeden problem założyłe do tego sprzetu tarcze hydraulika hayesa 180mm z klockami ebc i w miesiąc (okolo 600 km) zrobiłem wnim takie luzu ze masakra musiałem sie pozbyć amora
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.