Skocz do zawartości

[amortyzator] Suntour XCR ktory wybrac?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam Krossa model Hexagon V4 z 2006 albo nawet z 2005r(już nie pamiętam kiedy dokładnie go kupowałem). W standardzie amortyzator przedni to... zoom jakiś najniższy model. W tym roku postanowiłem go zmienić, budżetu za dużego nie mam, max 200zł. Jeżeli chodzi o jazdę to głównie tereny w lesie, bez żadnych skoków, po prostu zwykła jazda. Po przeczytaniu kilku postów zdecydowałem się na XCR'a z tym że z tego co widzę na allegro jest dużo "odmian" tego amorka.

http://allegro.pl/item957145890_sr_suntour_xcr_100mm_model_2009_lampka_gratis.html

http://allegro.pl/item953978358_suntour_xcr_z_regulacja_super_cena_3_kolory.html

http://allegro.pl/item952426052_suntour_xcr_lo_z_blokada_hydrauliczny_bialy_kolor.html

Który z tych amorków będzie najlepszy? Nie stosuję zasady że najdroższy=najlepszy, najchętniej bym wziął tego za 174zł ponieważ do sklepu mam 4km. Tylko czy ten amorek za 174 to nie to samo co ten za 135zł? Nie mam zamiaru przepłacać. Kolejne pytanie, zoom miał skok ok 80mm, tutaj będzie 100mm, te 20mm różnicy chyba nie wpłynie za bardzo na wygląd całego roweru?

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Napisano

Różnica skoku, większego znaczenia na geometrie mieć nie będzie. Jak masz któregoś z nich brać, to bierz ostatniego za 199zł, ze względu na użyteczną blokadę skoku. A jeśli jesteś w stanie sobie dozbierać trochę to zakup może lepiej powietrznego Suntour Epicon ~650zł.

Napisano

Ten za 174 to to samo co ten najtanszy, ten za 200 sie rozni, bo juz ma olej prawdopodobnie wiec jego bym kupil, ale zwroc uwage ze ma przycieta sterowke do 18 cm

Napisano

witam.odnośnie skoku, to może to lekko wpłynąć na geometrię.przy 80 miałeś bardziej charakterystyczną dla xc geometrię, przy 100 będziesz mógł obrócic wspornik kierownicy w zależności jaki masz kąt i będzie może podobnie:).Polecam ci tego bez blokady skoku bo znając życie i tak tego nie będziesz używałn a poza tym to zbędne gramy i wyższa cena.Pozdrower

Napisano

opis tego za 199 :

-Element ściskany: sprężyna stalowa

Poszukaj takiego który ma napisane że w jednej goleni sprężyna a w drugiej kardridż olejowy

No i blokada koniecznie musi byc

Napisano

Odnośnie blokady, napisałem że jest bezużyteczna tylko że znając osoby które mają amorki z blokadą bez manetki rzadko je używają, to jest tylko moje zdanie.Pozdrower

  • Mod Team
Napisano

Może i samą blokadę by nie używał ale poza blokada jest tam tłumik olejowy (tak przynajmniej głosi legenda) wiec to zdecydowany plus poza tym brak jednej sprężyny co sprawia ze amor jest lżejszy.

Napisano

Witam, dzięki wszystkim za odpowiedzi, zdecydowałem się jednak na XCR'a bez blokady(wersja za 135zł). Dzisiaj przyszedł amor i mam pewien problem.

W starym zoomie miałem w rurze sterowej nagwintowany otwór pod śrubę. W tym nowym amorku brak jest tego nagwintowanego otworu. W związku z tym mam pytanko, czy mostek będzie się "dobrze" trzymał bez tej śruby i takiej "nakładki"? To jedna sprawa a druga to estetyka takiego mostka bez nakładki, chyba średnio to będzie wyglądało? Dodaję zdjęcie żebyście dokładnie mnie zrozumieli o którą śrubę o nakładkę mi chodzi:

20100324375.jpg Przepraszam za jakość, zdjęcie robione telefonem.

Napisano

Żeby mój telefon robił takie zdjęcia :icon_confused:

Musisz się wybrać do najbliższego rowerowego, poprosić o skrócenie rury sterowej do długości jaką miałeś w starym amorku (chociaż to możesz zrobić sobie samemu w domu, wystarczy piłka i pilnik do metalu). I druga rzecz, o która musisz poprosić to nabicie gwiazdki.

Napisano

słuchaj, ten kawałek gwintu w rurce sterowe trzyma cały amortyzator :icon_confused: No, i kokpit. W zasadzie sam mostek będzie wę trzymać, ale jedynie "na słowo honoru" i będzie to niebezpieczne w sytuacji, gdy będziesz chciał ostrzej poszaleć. Dalej. Ten kawałek gwintu, zwie się "gwiazdką" i to nic innego, jak kawałek metalu, wbity (dosłownie wepchnięty) w rurę. W serwisie zrobią ci to od ręki w prawdzie, ale przy odrobinie umiejętności idzie zrobić to samemu.

Samą rurę sterową możesz skrócić do takiej długości, jaką ma stara sterówka.

Swoją drogą fajną masz tą jakość zdjęć z telefonu ;D

Napisano

słuchaj, ten kawałek gwintu w rurce sterowe trzyma cały amortyzator :icon_confused: No, i kokpit. W zasadzie sam mostek będzie wę trzymać, ale jedynie "na słowo honoru" i będzie to niebezpieczne w sytuacji, gdy będziesz chciał ostrzej poszaleć.

Łoo matko, kto Ci takich głupot nagadał? Cały amor trzyma się właśnie na mostku a ta górna śruba służy tylko do kasowania luzów na sterach. PO skasowaniu luzów możesz wywalić kapsel i też nic się nie stanie.
Napisano

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Długość rury sterowej jest akurat identyczna jak w starym amorku. Szkoda tylko że stary amorek powędrował na śmietnik więc nici z wybijania starej gwiazdki. Nie chcę zakładać nowego tematu, także zapytam tutaj. Czy jest sens kupować nowe klamkomanetki + przerzutki(tył i przód) mają budżet 200zł? Obecnie z tyłu mam Shimano Tourney z przodu też Shimano jakiś najniższy model.Kaseta 7-rzędowa.

Napisano

O ile zmiana przerzutek ma jeszcze jakiś sens, to pakowanie się w 7 rzędów (manetki) raczej nie ma sensu, jeżeli napęd jest jeszcze w stanie, który pozwala przejechać sezon. 

 

Po sezonie możesz pomyśleć nad przejściem na więcej rzędów.

Napisano

20100325376.jpg

Czy zaznaczona odległość to skok amora? Do tej pory tak myślałem, jednak mierząc tą odległość wychodzi mi 130mm. Sprzedawca oczywiście odpisał mi że nie mam racji i na pewno wysłał prawidłowy towar(tzn. XCR 100mm).

Napisano
Łoo matko, kto Ci takich głupot nagadał? Cały amor trzyma się właśnie na mostku a ta górna śruba służy tylko do kasowania luzów na sterach. PO skasowaniu luzów możesz wywalić kapsel i też nic się nie stanie.

To w takim razie zwracam honor, powtarzam jedynie to, co mi w serwisie powiedzieli :D I to samo z wybijaniem gwiazdki - przepraszam za zamieszanie ;)

Napisano
Czy zaznaczona odległość to skok amora? Do tej pory tak myślałem, jednak mierząc tą odległość wychodzi mi 130mm. Sprzedawca oczywiście odpisał mi że nie mam racji i na pewno wysłał prawidłowy towar(tzn. XCR 100mm).

 

 

To nie jest skok, tylko pitch amora (jakkolwiek to się nazywa po polsku :P , w XCR jest to 130mm, podczas gdy skok wynosi 100mm http://srsuntour-cyc...eries&tnid=2143 Gdyby skok wynosił tyle co cały ten odcinek to dolne golenie dobijałyby do spodu korony. Więc sprzedawca raczej wysłał właściwy amor.

  • Mod Team
Napisano

Zgadzam się Dinsdale golenie górne zawsze więcej wystają niż wynosi skok amortyzatora.

Gdyby miały w twoim wypadku 100 mm to dobijałbyś koroną do uszczelek a tym samym je zniszczył.

Napisano

Ja osobiście przez 2 lata (4tys km) miałem XCRa 100mm z blokada w manetce

 

bardzo fajny amortyzator jeśli ktoś nie używa tarczy :)mój model to chyba 2007 jak na sprzęt za który dąłem okolo 400zł pracował bardzo fajnie pzrez dw alta uzytkoaniwa pokochałem blokadę skoku w manetce... skok deklarowany to 100mm ja dobiłem max do 75mm a waże 70kg, regulacja naprężenia wstępnego to wiadomo ściema mi to dawło 10mm jak sie "powiesiłem " na amorku :)

Tylko jest jeden problem założyłe do tego sprzetu tarcze hydraulika hayesa 180mm z klockami ebc i w miesiąc (okolo 600 km) zrobiłem wnim takie luzu ze masakra musiałem sie pozbyć amora :thanks:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...