mrowex Napisano 18 Marca 2010 Napisano 18 Marca 2010 Witam! Na wstępie chciałem się przywitać z racji tego, że to mój pierwszy post na forum. Stoję właśnie przed ciężkim wyborem roweru i dlatego postanowiłem zapytać bardziej doświadczonych ode mnie i dokonać jak najlepszego wyboru. Rower ma służyć do jazdy w większości po asfalcie i wszelkich ubitych drogach. Powiedzmy... 90%. Chciałbym aby rower sprawdził się na wyprawach kilku-, kilkunastodniowych, tak więc musi być możliwość zamontowania sakw i całej reszty. Do wydania 2000zł, choć chętnie wydałbym niecałą tą sumę. Po dość dokładnej analizie rynku i przeczytaniu wielu opinii wybrałem 5 modeli. Opinie na temat wszystkich były zwykle bardzo dobre, a ja chciałbym wybrać najlepszy z najlepszych. Merida Crossway TFS 400-V: http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1064/woj:12/#mapaSklepow Giant X-Sport 2: http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/136/woj:8/#mapaSklepow W pobliskim rowerowym przeceniony do 1950zł Romet RX500: http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1890/Romet.RX500/ Scott Sportster p4: http://www.bike-on.pl/product.php?id=15749&id_categories=133&namek=Scott_Sportster_P4___2009 Też dostępny w sklepie Kellys Neos: http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/46/Kellys.Neos/ Reszty rowerów nie spotkałem niestety w żadnym sklepie naziemnym. Sprzedawca jako dobrą opcje polecił mi również Centurion Cross Line 100 z uwagi przecenę do 1350zł: http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/833/Centurion.Cross.Line.100./ Który z tych rowerów wydaje się najlepszą opcją, czy nie opłaca się bardziej wziąć Centuriona i za resztę pieniędzy kupić niezbędne akcesoria? A może macie jeszcze jakieś propozycje?
xMichalx Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Może coś takiego http://www.emtebe.pl...vado-p-134.html lub tańszą wersję http://www.emtebe.pl...vado-p-132.html
tompoe Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Ja osobiście wziałbym Scotta Sportstera, ale model p55 z tego roku. sam mam p4(dokładnie tą z linku) i jestem bardzo zadowolony, alee p55 ma dużo fajniejszy design i jest tansza. Generalnie najlepsza rama tradycyjnie Scott. Jeśli wolisz lepszy osprzęt to chyba ta merida ewentualnie Romet.
RadekSki Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Generalnie najlepsza rama tradycyjnie Scott. Jeśli wolisz lepszy osprzęt to chyba ta merida ewentualnie Romet. 1. Dyskusje na temat ram już na forum były i to co napisałeś nie koniecznie musi być prawdą (tu musieliby się wypowiedzieć więksi znawcy tematu). 2. Jeśli cross to podejrzewam, że nie masz zamiaru "katować" roweru więc rama ma znaczenie tylko w kwestii rozmiaru, wyglądu i ewentualnie możliwośći montażu bagażnika, bidonów, itp. Ramy w tej klasie cenowej nie pękają "same z siebie" a jeśli coś takiego się zdarzy to wina wady fabrycznej, które miewają rowery wszystkich firm. W przypadku Scotta duża cześć ceny to niestety opłata za naklejki. Centurion jest wyraźnie z trochę niższej półki niż inne podane rowery i ma najgorszy z amortyzatorów z całej "paczki". Neos ma największą zębatkę 44 zęby co jesli masz zamiar jeździć szybko po asfalcie z czasem może być ograniczeniem. Na ale to taki "szczególik". Teoretycznie najlepiej wyposażony jest Giant i przy tym katalogowo najlżejszy. Dodam jednak, że wątpię, czy odczułbyś różnicę w wyposażeniu tych rowerów (wszystkich podanych) więc na Twoim miejscu kierowałbym się tym co jest dla mnie najwygodniejsze, nabardziej mi się podoba wizualnie i ma najlepszą cenę (centuriona ze względu na amortyzator bym wyeliminował z konkursu).
mrowex Napisano 19 Marca 2010 Autor Napisano 19 Marca 2010 Dzięki za opinię RadekSki. Patrząc po cenie to najbardziej skłaniałbym się ku Rometowi, bo można go wyrwać najtaniej ze wszystkich. Problem jest taki, że nie bardzo mogę się przymierzyć do niego, bo nie ma gdzie. Napisałem maila do salonu firmowego Rometa w Łodzi, może będą mieli ten model. A tak w ogóle to mógłby mi ktoś powiedzieć na co zwracać uwagę podczas przymiarki roweru? Wiem, że trzeba dopasować rozmiar ramy do siebie żeby pozycja była wygodna. Ale co poza tym? Jak porównywałem Centuriona i Gianta to poza działaniem amortyzatora i hamulców różnicy większej nie zauważyłem (oba wydawały się wygodne). Ponadto na co wpływa geometria ramy (mówią tu o wygodzie) i w jaki sposób stwierdzić, że ta jest odpowiednia dla mnie, a inna nie? Pytanie pewnie noobowskie ale nie miałem nigdy do czynienia za bardzo z rowerami tego typu, więc proszę o wyrozumiałość.
tompoe Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 1. Dyskusje na temat ram już na forum były i to co napisałeś nie koniecznie musi być prawdą (tu musieliby się wypowiedzieć więksi znawcy tematu). 2. Jeśli cross to podejrzewam, że nie masz zamiaru "katować" roweru więc rama ma znaczenie tylko w kwestii rozmiaru, wyglądu i ewentualnie możliwośći montażu bagażnika, bidonów, itp. Ramy w tej klasie cenowej nie pękają "same z siebie" a jeśli coś takiego się zdarzy to wina wady fabrycznej, które miewają rowery wszystkich firm. W przypadku Scotta duża cześć ceny to niestety opłata za naklejki. Centurion jest wyraźnie z trochę niższej półki niż inne podane rowery i ma najgorszy z amortyzatorów z całej "paczki". Neos ma największą zębatkę 44 zęby co jesli masz zamiar jeździć szybko po asfalcie z czasem może być ograniczeniem. Na ale to taki "szczególik". Teoretycznie najlepiej wyposażony jest Giant i przy tym katalogowo najlżejszy. Dodam jednak, że wątpię, czy odczułbyś różnicę w wyposażeniu tych rowerów (wszystkich podanych) więc na Twoim miejscu kierowałbym się tym co jest dla mnie najwygodniejsze, nabardziej mi się podoba wizualnie i ma najlepszą cenę (centuriona ze względu na amortyzator bym wyeliminował z konkursu). Po pierwsze wyraźnie zazanczyłem, że za Scottem przemawia tylko rama i tu akurat mam porownanie bo jeżdziłem i na Shannonie, x-sporcie, unibike i Sportsterze. Może nie jestem super znawcą, ale potrafię wyczuć kiedy rama pracuje w okolicach suportu przy mocniejszym deptaniu. Zgodzę się, że Scott słono sobie liczy, ale weź też pod uwagę, że filozofia fajna rama + dobry osprzęt niektórym bardzo odpowiada. Wagi katalogowe rowerów to też niezła beka bo czasami przekłamania o 0,5 kg się zdarzają. Jeśli nie Scott to bierz któryś z rowerów z napędem 9 biegowym. Romet Rx500 jest fajną propozycją(jeśli jego design ci leży).
RadekSki Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Osobiście też stawiałbym na Rometa. Co do Twoich pytań to wszystko jest na forum. Przykładowo: http://www.forumrowerowe.org/topic/31062-rower-geometria-podstawowa-wiedza/ http://www.forumrowerowe.org/topic/56033-rama-jak-dobraae-rozmiar-ramy/
Pitof Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Ponadto na co wpływa geometria ramy (mówią tu o wygodzie) i w jaki sposób stwierdzić, że ta jest odpowiednia dla mnie, a inna nie? Pytanie pewnie noobowskie ale nie miałem nigdy do czynienia za bardzo z rowerami tego typu, więc proszę o wyrozumiałość. mrowex tak z grubsza to ważna jest dla Ciebie długość górnej rury, bo ona będzie determinować Twoją pozycję na rowerze, czyli czy będziesz bardziej wyprostowany czy bardziej pochylony. Ważna jest też tzw. baza kół (rozstaw kół). Ten parametr istotnie wpływa na zwrotność roweru. Im większy rozstaw tym mniej zwrotny rower. Dobrym przykładem jest tu np. rower miejski Krossa Street Scraper, który właśnie ze względu na długą bazę kół zdecydowanie lepiej sprawdza się na prostych odcinkach niż podczas szybkiej zmiany kierunku jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.