timo1990 Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Witam. Nie znam się za bardzo i jeśli temat nie pasuje do kategorii to proszę go przenieść. Na zdjęciu pokazana jest na czerowno część o ktorą mi chodzi. Otóż zacząłem odczuwać podczas jazdy, że nie jest sztywno tylko się lekko rusza na boki. Moje pytanie- czy da się to przykręcić czy trzeba to wymienić? Drugie zdjęcie załączyłem po to, bo może trzeba tę śrubkę dokręcić? ( nie przejmujcie się tym pęknieciem- jest od dawna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micha09 Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 jezeli gdy ruszasz jedna strona i druga tez sie rusza to problem jest z suportem wiec lepiej wymienic go, ale jesli rusza ci sie tylko jedna strona to spróbuj dokrecic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo1990 Napisano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 jezeli gdy ruszasz jedna strona i druga tez sie rusza to problem jest z suportem wiec lepiej wymienic go, ale jesli rusza ci sie tylko jedna strona to spróbuj dokrecic Rusza się całość, wychyla się o parę stopni. Długo jeszcze pojeżdżę na takim suporcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rx400h Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Witam, kiedyś miałem podobnie w starym rowerze. Radziłbym odkręcić śruby od korb i nie obejdzie się bez ściągacza do korb bo widać że rdza LEKKO złapała i je po prostu zdjąć i wykręcić suport. Suport będzie chodził pewnie jeszcze dosyć długo, ale nie opłaca się go dorzynać i najlepiej wymienić jak najszybciej, bo komfort jazdy w takim stanie:/ jest słaby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo1990 Napisano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Witam, kiedyś miałem podobnie w starym rowerze. Radziłbym odkręcić śruby od korb i nie obejdzie się bez ściągacza do korb bo widać że rdza LEKKO złapała i je po prostu zdjąć i wykręcić suport. Suport będzie chodził pewnie jeszcze dosyć długo, ale nie opłaca się go dorzynać i najlepiej wymienić jak najszybciej, bo komfort jazdy w takim stanie:/ jest słaby. U mnie jest jeszcze taka jedna część luzem ( nie wiem jak to się fachowo nazywa, taki pierścień) Raczej powinien być na swoim miejscu, a "wisi" od jakiegoś czasu prze ramie koło suportu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rx400h Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Sorry że robię rywalizacje w temacie, ale dziś wyniknął mi następujący problem : Zakupiłem ostatnio lekko używaną korbę RACE FACE RIDE XC 68/73 Po założeniu suportu i dokręceniu go do ramy, zamocowałem ramiona z zintegrowaną osią. Co się okazuje pojawił się luz tak jak gdyby suport był za krótki, lub brakowało jakiejś podkładki, a te wszystkie - bo było ich trzy. rozmieściłem następująco DWIE od strony zębatek i JEDNĄ od strony lewego ramienia. (stary suport miał szerokość 68 mm)więc ten montowałem w następujący sposób. Wzorowałem się na tej stronie http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/1255/Instalacja.korb.Hollowtech.II/ Jeżeli oś od lewego ramienia dopchniemy w kierunku ramy - strona ramienia z zębatkami się od niej oddala. U mnie jest jeszcze taka jedna część luzem ( nie wiem jak to się fachowo nazywa, taki pierścień) Raczej powinien być na swoim miejscu, a "wisi" od jakiegoś czasu prze ramie koło suportu. Mowa o ten części w kolorze aluminium przy samej ramie? Mi to wygląda na samą ośkę z miskami, nie wkład suportu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo1990 Napisano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Mowa o ten części w kolorze aluminium przy samej ramie? Mi to wygląda na samą ośkę z miskami, nie wkład suportu. Tak pokażę to jeszcze na zdjęciu. To ta w kolorze aluminium, z tymi wypustami. Jaką ona funkcję spełnia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Działa to mniejwiecej jako kontra. Popuszczasz ten ponacinany pierścień, dokręcasz miskę od łożyska suportu i dokręcasz pierścień. Przydało by sie amie korby sciągnąć ale obejdzie sie bez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swisstack Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Nie wiem czemu od razu zalecacie wymianę. To zwykły rozbieralny suport, wystarczy odkręcić kontrę, dokręcić miskę i wkręcić kontrę z powrotem i będzie jeździło bez luzów. Warto natomiast to jak najszybciej rozebrać zdejmując uprzednio korby, wyczyścić wałek, miski i kulki ze starego smaru i brudu, nałożyć nowy smar na bieżnie misek, wcisnąć weń kulki i tak zmontowane miski wkręcić w ramę, wkładając do środka wałek i następnie z jednej strony dokręcić miskę do oporu (z tego co pamiętam z jednej strony powinien być jakiś opór, jeśli nie to wkręcić miski mniej więcej równo) po czym ściągnąć kontrą i ew dokręcić miskę z kontrą jakby był luz, lub poluzować jakby wałek kręcił się z oporem. Normalna procedura przy suportach innych niż pakiety. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo1990 Napisano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje. Jak wczoraj przymierzałem klucze by odkręcić korbę,żaden nie pasował, bo się nie mieścił. Muszę poszukać nasadowych. A do suportu jest jakiś specjalny czy wystarczy np klucz 16? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rx400h Napisano 19 Marca 2010 Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 Są specjalne klucze do suportu, ale w tym przypadku chyba obejdzie się bez, Jeżeli ta nakrętka jest jak mówisz na luzie.. to nie pownno być problemu, bo ja akurat z nią najwięcej się męczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.