uczaj20 Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Witam posiadam hamulce hydrauliczne shimano XT 2008 BR-M775.Dodam że są nowe wraz z tarczami.Ogólnie dałem rower do złożenia i kiedy wziąłem rower i pojechałem na przetestowanie sprzętu to okazało się że tarcze po naciśnięciu mocniejszym dźwigni okropnie piszczą i trzeszczą dodam, iż na dodatek hamulce słabo hamują trzeba nacisnąć klamkę do końca aby zahamowały i to z słabym efektem. Mam wrażenie że moje v-brake w drugim rowerze hamują o niebo lepiej ???????.Pomóżcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Witam posiadam hamulce hydrauliczne shimano XT 2008 BR-M775.Dodam że są nowe wraz z tarczami.Ogólnie dałem rower do złożenia i kiedy wziąłem rower i pojechałem na przetestowanie sprzętu to okazało się że tarcze po naciśnięciu mocniejszym dźwigni okropnie piszczą i trzeszczą dodam, iż na dodatek hamulce słabo hamują trzeba nacisnąć klamkę do końca aby zahamowały i to z słabym efektem. Mam wrażenie że moje v-brake w drugim rowerze hamują o niebo lepiej ???????.Pomóżcie za mało opisałeś, ja mam te xt i sa boskie napisz czy klamka jest gumowa? jakie klocki masz (zobacz jaki kolor) czy klamka się zapada po naciśnięciu jak to napiszesz spróbujemy coś ustalić czy tarcze nie są tłuste, albo klocki i jakie tarcze masz? oryginalne? pamiętaj że tarczówki muszą się dotrzeć, ale powinny być od razu mocne, zwłaszcza XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xanadu Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Pomijając na razie sprawę pisków i zgrzytów, zobacz do dokumentacji technicznej Shimano i sprawdź stopień sztywności klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uczaj20 Napisano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 gumowata można powiedzieć że klamka jest miękka jak dla mnie zbyt miękka.Klocki i tarcze są orginalne shimano , klocki w zestawie a tarcze shimano XT 180mm. Raczej klamka się nie zapada.Jak przyjdę z pracy to zobaczę stan tarczy czy są tłuste ale zdaje mi się że nie bo przecież wczoraj odbierałem rower z serwisu jak można to nazwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Adapter jaki masz ? Mocowanie w amorze PM czy IS ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uczaj20 Napisano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Adapter jaki masz ? Mocowanie w amorze PM czy IS ? adapter na IS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojteK# Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Mati, a co do tego wszystkiego ma adapter? A co do hamulców to albo się dotarły albo klocki/tarcza są zatłuszczone. Mam te same hamulce na tych samych tarczach tylko, że 160mm i kiedy tarcze są zatłuszczone to hamulce wydają przerażający głośny pisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uczaj20 Napisano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 ale one są nowe wczoraj montowane to jak mogą byc tłuste ok sprawdze jesli beda tluste to mam przetrzec szmatka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Moze przy odpowietrzaniu w serwisie olej zalal klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojteK# Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Hamulce były montowane w serwisie? Możliwe, że mechanik miał zatłuszczone ręce i pomacał tarcze. Ale to tylko moje przypuszczenia. A tarcze przetrzeć najlepiej jakimś odtłuszczaczem. Możliwe też, że hamulce po prostu muszą się dotrzeć, a ty po prostu jesteś przewrażliwiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 gumowata można powiedzieć że klamka jest miękka jak dla mnie zbyt miękka.Klocki i tarcze są orginalne shimano , klocki w zestawie a tarcze shimano XT 180mm. Raczej klamka się nie zapada.Jak przyjdę z pracy to zobaczę stan tarczy czy są tłuste ale zdaje mi się że nie bo przecież wczoraj odbierałem rower z serwisu jak można to nazwać bo jak klamkę naciśniesz i dojdzie do kierownicy, jak w tym schemacie to są zapowietrzone. bez wizyty w tym serwisie się nie obejdzie, chyba że sam. ktoś kto montował pewnie naciskał klamkę bez zabezpieczenia, albo źle zalał. do tego jak masz standardowe, beznadziejne klocki shimano żywiczne, to bez dotarcia one zwalniają. Ja tak miałem na początku, jak sobie nacisnąłem klamkę bez tarczy. po odpowietrzeniu klamka jest twarda, ma niewielki ruch i hamulce hamują super. ale mam klocki metaliczne. ostatnio kupiłem kool-stopy czerwone. dziś może zamontuję. ps. na żywicznych powinny ci mocno hamować. dla mnie są za słabe, stąd moja zmiana. zapowietrzona klamka jest po prostu jak guma schemat zamieścił xanadu wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uczaj20 Napisano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 bo jak klamkę naciśniesz i dojdzie do kierownicy, jak w tym schemacie to są zapowietrzone. bez wizyty w tym serwisie się nie obejdzie, chyba że sam. ktoś kto montował pewnie naciskał klamkę bez zabezpieczenia, albo źle zalał. do tego jak masz standardowe, beznadziejne klocki shimano żywiczne, to bez dotarcia one zwalniają. Ja tak miałem na początku, jak sobie nacisnąłem klamkę bez tarczy. po odpowietrzeniu klamka jest twarda, ma niewielki ruch i hamulce hamują super. ale mam klocki metaliczne. ostatnio kupiłem kool-stopy czerwone. dziś może zamontuję. ps. na żywicznych powinny ci mocno hamować. dla mnie są za słabe, stąd moja zmiana. zapowietrzona klamka jest po prostu jak guma schemat zamieścił xanadu wyżej Jeśli chodzi o klamkę to zrobiłem filmik i wrzuciłem na youtube sami oceńcie miękkość klamki link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 Uczaj, mnie się widzi,że Twój problem leży w niedotartych lub kiepskich klockach oraz prawdopodobnie zatłuszczonych tarczach. Fabrycznie zakładane żywiczne klocki Shimano powinny być zabronione przez Unię Europejską- tu proponuję wymianę na półmetaliczne lub poprostu jakiekolwiek inne ( Kool-Stopy,Jagwire, EBC, Swissstop,Accent) . Oprócz tego ,zupełnie pro forma, odtłuść tarcze - tu zalecane jest stosowanie izopropylenu alkoholu . Nie używaj samochodowych zmywaczy czy innych specyfików- najczęściej efekty są żadne. W sumie zacząłbym od wyczyszczenia tarcz. Na moje stare oczy, po obejrzeniu filmu, system nie jest zapowietrzony. BTW- co masz za opony? Geax? Rakres- nie krzycz tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uczaj20 Napisano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 Tarcze czyściłem suchą szmatką ,już aż tak często mi nie trzeszczą i piszczą ale ciągle jest problem siłą hamowania po prostu słabo hamuje.Myślicie że po zmianie klocków hamowanie ulegnie poprawie.Jakie proponujecie mi klocki proszę o linki jeśli można.Z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 Uczaj, przetarcie suchą szmatką nic nie daje. Miałem podobno problem do Twojego ( z tym ,że winny szybko się przyznał)- izopropylen alkoholu i kilka mocnych hamowań znacznie poprawiło sytuację. Klocki: Jagwire ( w trakcie testów-początki obiecujące) http://www.unibike.pl/sklep/product_info.php?products_id=1167 Kool Stopy ( dobre klocki, aczkolwiek na mokrym pozostawiają nieco do życzenia) http://centrumrowerowe.pl/04903033005/Kool_Stop-D630_okladziny_do_ham_Shimano_BRM_965_765_535/Produkt.aspx Swissstop http://www.twomark.pl/index.php?s=produkt&id_prod=29922&id_kat=1503&id_typu=1 Accent http://e-rower.pl/klocki-dwuskladnikowe-shimano-p-1878.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Marca 2010 Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 Rakres- nie krzycz tak. a ja krzyczę jestem oazą spokoju wiesz co zrób niech się trochę dotrą. powinieneś czuć z każdym hamowaniem różnicę. jeśli będzie źle zmień klocki jeśli będzie źle odpowietrzenie ciężko tak doradzać, trzeba by usiąść na rower i przejechać się durnykot: opisał ci klocki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saucio Napisano 23 Marca 2010 Udostępnij Napisano 23 Marca 2010 Mam dobry patent 2w1 (docieranie i odtłuszczanie) na słabo działające hamulce wrzucasz sobie na asfalcie przełożenie 1x1 naciskasz klamkę hamulca na tyle mocno żeby się dało jechać i tak robisz tak z 500m. Tracza się zagrzeje olej się wytopi a klocki się dotrą. Jak pójdzie dym z klocków to na bank były zatłuszczone. Włożenie tarcz i klocków do piekarnika tez może pomóc, ale z tym jest dużo roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Mam dobry patent 2w1 (docieranie i odtłuszczanie) na słabo działające hamulce wrzucasz sobie na asfalcie przełożenie 1x1 naciskasz klamkę hamulca na tyle mocno żeby się dało jechać i tak robisz tak z 500m. Tracza się zagrzeje olej się wytopi a klocki się dotrą. Jak pójdzie dym z klocków to na bank były zatłuszczone. Włożenie tarcz i klocków do piekarnika tez może pomóc, ale z tym jest dużo roboty poprostu nie mogę w to uwierzyć co przeczytałem. wiecie, widziałem naprawdę, że świstaki składają papierki na czekoladzie w fabryce milki Witam posiadam hamulce hydrauliczne shimano XT 2008 BR-M775.Dodam że są nowe wraz z tarczami.Ogólnie dałem rower do złożenia i kiedy wziąłem rower i pojechałem na przetestowanie sprzętu to okazało się że tarcze po naciśnięciu mocniejszym dźwigni okropnie piszczą i trzeszczą dodam, iż na dodatek hamulce słabo hamują trzeba nacisnąć klamkę do końca aby zahamowały i to z słabym efektem. Mam wrażenie że moje v-brake w drugim rowerze hamują o niebo lepiej ???????.Pomóżcie no jak sprawa się dalej potoczyła? napisz coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek1985 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Podepnę się pod temat W jaki sposób prawidłowo ustawić zacisk hamulca ?? Wiadomo można zrobić to w najprostszy sposób, czyli wepchnąć tłoczki do pozycji początkowej, poluzować śruby mocujące zacisk, wykonać dwa ruchy klamką, dokręcić śruby i działa. Nie obciera niby jest ok. Tylko jest jeden problem, klamka jest za miękka, łapie prawie pod sam koniec. A wiem, że musi być jakaś sztuczka serwisowa, żeby nie obcierały klocki o tarczę, a wystarczał mały ruch klamką. Kolega oddał swój rower na przegląd i mu zrobili tak jak być powinno, a ja jako że wole sam sobie podłubać szukam rozwiązania. Ustawiałem już wiele razy i nadal jest to samo. Regulacja śrubą free stroke nie daje zbyt wiele, pomaga ale na krótki czas, po 50-60 km klamka znowu robi się miękka. Cały problem tyczy się tylko przedniego hamulca, tylni ustawiłem raz i jest dobrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Bartek1985,czy podczas wpychania tłoczków do pozycji początkowej masz otwarty zbiornik wyrównawczy? Upewnij się też,że masz odpowiednią ilość płynu w układzie. Coś nie widzę związku Twojego przypadku z ustawieniem zacisku. Tak na marginesie- wg Shimano, po wepchnieciu tłoczków ,wkładasz między tłoczki dystans plastikowy ( czerwony ), naciskasz kilka razy klamkę, wyciągasz dystans, wkładasz klocki, pozycjonujesz zacisk. Ważne,aby robić to przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym, uzupełniając -jesli to konieczne- olej do wymaganego poziomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Nigdy nie rozpycham tłoczków w Shimano przy otwartym zbiorniku. Jeśli był od początku dobrze zalany, do pełna to moim zdaniem nie ma takiej potrzeby, bo gdzie niby miał się podziać olej jeśli układ jest szczelny i tylko regulujemy odstęp klocków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek1985 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 hmm z tego co ja wiem i usłyszałem od serwisantów i użytkowników tego hamulca to właśnie należy robić tak jak ja to wcześniej napisałem. czerwony dystans służy do tego, aby przypadkiem w trakcie transportu, gdy koło jest zdjęte, przypadkiem nie wysunęły się za bardzo tłoczki gdy ktoś nieumyślnie naciśnie na klamkę. Zarówno przedni jak i tylni hamulec był zalany nowym olejem i odpowietrzony przed rozpoczęciem sezonu. Wszystko zostało należycie wyczyszczone. I naprawdę nie wiem co mam zrobić, żeby przód działał tak jak tył. Zwykła regulacja - wciśnięcie tłoczków, ustawienie zacisku daje rezultaty na krótki okres czasu, klamka powoli ale sukcesywnie mięknie. Regulacja śrubą free stroke pomaga dosłownie na parę kilometrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo07 Napisano 25 Marca 2010 Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Zwykła regulacja - wciśnięcie tłoczków, ustawienie zacisku daje rezultaty na krótki okres czasu, klamka powoli ale sukcesywnie mięknie. Regulacja śrubą free stroke pomaga dosłownie na parę kilometrów. witam, miałem podobny problem tyle że w slx'ie - zupełnie jak u Ciebie klama zapadała się do kiery, ponowne odpowietrzanie, przejechane może ze 2km i znów to samo - przyczyna - uszkodzony odpowietrznik w zacisku ew jak mi powiedzieli w serwisie uszkodzony gwint w zacisku od odpowietrznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Marca 2010 Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Bartek1985,czy podczas wpychania tłoczków do pozycji początkowej masz otwarty zbiornik wyrównawczy? Upewnij się też,że masz odpowiednią ilość płynu w układzie. Coś nie widzę związku Twojego przypadku z ustawieniem zacisku. Tak na marginesie- wg Shimano, po wepchnieciu tłoczków ,wkładasz między tłoczki dystans plastikowy ( czerwony ), naciskasz kilka razy klamkę, wyciągasz dystans, wkładasz klocki, pozycjonujesz zacisk. Ważne,aby robić to przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym, uzupełniając -jesli to konieczne- olej do wymaganego poziomu. dokładnie tak musisz mieć otwarty zbiorniczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek1985 Napisano 25 Marca 2010 Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 A czemu ma to służyć ? Co to zmienia czy zbiorniczek jest otwarty czy nie? Przyznam , że wcześniej nikt mi nie udzielił takiej rady.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.