gloria111 Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 Witam,jestem tu nowy i za błędy techniczne sorka, mam taki problem z kołem,a mianowicie postanowiłem zmienić piastę tylną zwykłą (wolnoobieg 7s) na novatec NT-802(kaseta 8s),i wszystko jest cacy,przepletłem koło,wycentrowałem,założyłem oponę i po włożeniu do ramy i zapięciu okazuje się że koło jest znacznie przesunięte w lewą stronę,tzn trze o rame. oś pasuje idealnie do haków,nie mam możliwości dania podkładek i majstrowania przy piaście bo jest na maszynach i teoretycznie powinno wszystko pasować bo wymiary piasty standardowe od haka do haka ok 135mm,mam pytanie czy to może być wina źle zaplecionego koła,czy może wina ramy,dodam że nie jest to jakis drogi sprzęt tylko KANDS KV3 kupiony na allegro,ale już dorzuciłem do niego troche sprzętu i nawet fajnie się buja. dziękuję za wyrozumiałość i ewentualną pomoc, Temat poprawiłem, ale zalecam lekturę regulaminu Miecho87
Miecho87 Napisano 18 Marca 2010 Napisano 18 Marca 2010 Prawdopodobnie źle je wycentrowałeś, bo tyle koło jest niesymetryczne - obręcz nie jest dokładnie pomiędzy kołnierzami, z tego względu, że prawy kołnierz jest przesunięty do środka, przez obecność bębenka. Nie wiem czy zwróciłeś na to uwagę.
Mod Team sznib Napisano 18 Marca 2010 Mod Team Napisano 18 Marca 2010 Dokładnie. Szprychy od strony napędu powinne być bardziej napięte, piszą o tym w większości poradników o centrowaniu. Jak centrowałeś to koło, masz centrownicę? Ja również ostatnio przeplatałem kółka, założyłem do starej ramy, coby skorzystać z v-ek (w obecnej tylko disc)i bez większych problemów nacentrowałem. Wiadomo że inie idealnie, bo do tego trzeba tensjometr, ale jest ok. Pierwszym krokiem było właśnie takie ustawienie obręczy by była idealnie pośrodku rurek tylnego trójkąta przy słabym naciągu szprych, potem centrowanie do vki aby tak było na całej długości obręczy, i na końcu dociąganie po pół obrotu nypla aż do odpowiedniego naciągu (na czuja ). Radzę Ci centrować jeszcze raz, poluzuj na max. wszystkie nyple i wsadź kółko do ramy, na jednym odcinku trochę je podociągaj (najlepiej ta tym gdzie jest otwór na wentyl), tak aby obręcz była na środku, i niech ten odcinek będzie punktem odniesienia, wg. niego rób resztę koła.
gloria111 Napisano 18 Marca 2010 Autor Napisano 18 Marca 2010 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi,to na pewno będzie to,porwałem się na wielką wodę bez uprzedniego przygotowania teoretycznego,już myślałem że to wina nie najdroższego sprzętu,ale skoro wcześniej wszystko grało. Cieszę się że dołączyłem do ELITY która błyskawicznie zdiagnozowała problem,jeśli mi się uda zrobić tak jak pisaliście to CZYSZCZĘ WSZYSTKIM ROWERY:),jeszcze raz dzięki biorę się do pracy bo jeden dzień bez pojazdu i powoli dostaje rowerowej DELIRKI:).
Mod Team Puklus Napisano 18 Marca 2010 Mod Team Napisano 18 Marca 2010 Przy przplataniu koła zwłaszcza jak bebenek bedzie inny wazne jest by sprzrychy były odp. dlugości. Ja jak przelatalem kolo z 7rzedowego wolnobiegu na 7 rzedową kasete było ok ale jak juz chciałem założyć piaste 8 rzedową ( w zasadzie sam bebenek) to juz trzeba było przesuwac obrecz. kolejnym razem jak zmieniałem obrecz wyliczylem dlugość szprych programem i kupilem odpowiednie. Jak składałem koło okazało sie ze obrecz wzgledem ośki jest na srodku a wzgledem korpusu piasty piasty nie(zwracałem uwage na to aby kazdy nypel krecic o tyle samo obrotów). Centrowanie sprowadzało sie do zlikwidowania bicia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.