Micusek Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Jako że nie mam co robićz pieniędzmi postanowiłem "wpakować" w krossidło z 600 zł, na początek pewnie przydałoby się więcej (np. na porządne koła czy amorka) ale jeszcze zaskórniaki muszę zostawić Specyfikacja : Rama: KROSS Level A4 '08 Alu 6061 Widelec: Suntour XCR 100mm+blokada Korba: Truvativ ISOflow Kaseta: Sram PG-950 Łańcuch: KMC Z9000 lub Z9900(i tak do zmiany) Przerzutka przednia: Shimano Deore Przerzutka tylna: Shimano Deore Manetki: Shimano Deore DualControl Hamulce tył/przód: Avid SD5 Stery: Cane Creek VP-A41AC Mostek: nie wiem Kierownica: Truvativ XR (prosta) Rogi: Zestawowe Obręcze: AlexRims X2100 Dętki: Kenda, druga z decathlonu Opony: Shwalbe Smart Sam 26x2.1 Siodełko: Zestawowe (by kross?) Sztyca: Zestawowa Zacisk sztycy: Zestawowy Pedały: Zestawowe Ogółem rowerek nic nie miał jeszcze zmienianego, niektórych elementów nie znam z nazwy. Muszę kupić nowy łańcuch - raz już byłem w serwisie i powiedzieli że jeśli znowu będzie sprawiał problemy to na śmietnik , tak więc jaki ? HG-73 będzie dobry ? Czy ze stajni KMC ? Z9000 nie było za wielu na alledrogo ostatnim czasem. Co zmienić z bardziej poważnych rzeczy ? Porywać się na jakieś droższe kółka ( tutaj pewnie 600zł to dolna półka ) czy może amorka? Wolę wydać kasę na rower niż za jakiś czas na jakiś inny badziew - wiadomo, czasem łapie chęć na coś i wtedy rower nie dostaje nowego osprzętu Myślałem kiedyś nad wymianą tych dualcontroli co by nie było potem problemów z wymianą na jakies inne hamulce czy przerzutkę. Na razie fotek nie mam, bo gdzies się aparat zapodział. Z góry dziękuję za wszelką pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Siemka Co się dzieje z łańcuchem. Bo jeżeli chodzi o to, że się zacina na korbie to nie wina łańcucha tylko korby, gdyż ta jest przegotowana pod 9sp. Osobiście sam jeżdżę na tym łańcuchu i nie sprawia problemów. 600zł niby dużo, ale jak zaczniemy liczyć to się okazuje, że to nie wiele. Pierwsze pytanie ile ważysz, bo dopiero wtedy będziemy wiedzieli jakie części Ci polecić. I na czym najbardziej ci zależy. Najpierw poleciałbym w opony i dętki. Dętki maxxis ultralight 125g ewentualnie coś lżejszego. Opony to tu masz duży rozstrzał zastosowania, wagi i ceny. Kółka będzie ciężko złożyć za tą cenę, bo albo będzie lekko albo porządnie. Mam nadzieje, że pomogłem. Ubotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Waga.. około 55kg, wys. około 165 (mam dopiero 14 lat...). Ogółem łańcuch na pewnym odcinku jest jakby za mocno skuty, jak dla mnie.. może serwisanci z Decathlonu troche zamęcili ? Plus że "podreperowanie" zrobiono mi za friko, mimo że znowu zaczął strzelać na niższych biegach. Jeszcze pójdę do sąsiada, z tego coraz widziałem całkiem fajny rower miał, podpytam się go co do skuwacza, może lekko by rozgiąć... Jeśli chodzi o to na czym mi najbardziej zależy - szpanersko wygląda rower z fajnymi tarczami Ale tego co wiem trzeba chyba by wymiankę kół zrobić... ? Jeśli tak to pewnie,a raczej na pewno najpierw wybrałbym składanie kół. I tutaj pytanie kolejne - czy źle by zrobiło rowerowi zrobienie najpierw jednego porządnego koła, i załóżmy 1-2 miesiące później drugiego? Co do budżetu mogę go naciągnąć na 200 zł, z lekkim jeszcze zapasem, ale znowuż nie pogrążajmy się Nie będę miał na batona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Jasne, że można tak zrobić. Sam stoję przed dylematem czy kupować tarcze czy nie. Rower ma jeździć a nie służyć do szpanowania po mieście. Jak chcesz zaszpanować to kup sobie Beach Cruisera. A tak na serio to popróbuj poruszać łańcuchem na boki i kup spinkę za parę złotych, żeby nie psuć łańcucha przy każdym skuwaniu. Zawsze można kupić koła pod v-ki i disc. Można by też zmienić manetki i klamki, bo te jakością nie grzeszą. Ubotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 To taki sarkazm był ;D Oczywiście że do jeżdżenia, jak ktoś się nie zna to "szpanersko" wyglądają nawet tarcze na makrokeszu za 300 zł Mój na szczęście makro, używany rok temu, kosztował 500zł i miał V-ki, może dlatego tak długo pociągnął To jeśli ktoś się orientuje w temacie kół , to poprosiłbym rozsądne propozycje kół tak by były pod wałki i pod tarcze - myślę przyszłościowo. Nie muszą to być ekstra koła 600zł za sztukę, na zbijaniu wagi do 9 kg na razie nawet nie myślę. Ewentualnie jeśli nie koła to to mógłbym wymienić więcej badziewi typu: krzesło, pancerze, chwyty, klamki, manetki - no właśnie, jesli wymienić te deorowe dualcontrole to co tam wsadzić zamiast nich ? Zakładam że klamki to polecałbyś(cie) Avidy FR5 ? na manetkach się nie znam to tym bardziej nie wymyślę nic mądrego. A, i odnośnie łańcucha - on na jednym łączeniu ogniwek minimalnie się zgina, tak że ręką daje rade, ale na ramieniu przerzutki rzuca od razu całością, bo się nie chce właśnie wygiąć ładnie, możliwe że to przez zbyt mocne naciągnięcie tego kawałka podczas stawiania na jedno kółko? PS. Na te koła nie da się tarcz wsadzić ? Bo tutaj nie znam odpowiedzi, z góry zakładam że nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Jeszcze pytanie, jaką maszynę chcesz budować... Jeżeli chcesz budować rower który ma w założeniu ważyć np <10 kg to proponuję kupować powoli części tak aby potem nie blokowały. Zainwestowałbym w koła, ewentualnie napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 tu masz dobre koła do 600zł tylko jeżeli będziesz chciał zmienić hamulce to musisz się zdecydować czy koła pod V czy Disc http://www.bike-center.pl/index.php?p3291,mavic-crossride-czarne-disc-6-s-cl-2010 http://www.bike-center.pl/index.php?p2309,mavic-crossride-czarne-pod-v-ki-2010 więc może faktycznie lepiej zainwestować w opony i dętki. http://www.bike-center.pl/index.php?p2471,schwalbe-xxlight-mtb-av-detka http://www.bike-center.pl/index.php?p2420,schwalbe-rocket-ron-26x2-10-evo-3nc-zwijana-opona różnica do 200 g na koło. duale też niestety powiązane są z hamulcami ... podstawowe pytanie to czy chcesz zmienić v-ki na disc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Rychlapl Myślę że poniżej 10kg aż nie muszę schodzić, z resztą na takie akcje to już przydałaby się pewnie rama inna - na razie pozostańmy przy opcji takiej, że 10,5 byłoby wręcz niesamowitym wynikiem - trzeba się cieszyć ze wszystkiego lukaszs Czy wałki na dyskietki ? Owszem, chciałbym, ale chyba z możliwościami gorzej. Z tego co widzę obręcze v-ki+disc są troche droższe. Tak podliczyłem to za zestaw na obydwa koła z twojego posta (dętki+opony+mavici disc) wychodzi 950zł, czy potrzebne jest coś jeszcze? Na razie pewnie zakupiłbym dętki+opony, więc może jeszcze troche z nimi zaszaleć i wymienić klamkomanetki ? Chociaż tutaj też jest problem, musiałbym się porządnie zastanowić i szybko zbierać pieniążki bo wymiana koła wiązałaby się właśnie z klamkomanetkami -> hamulcami, czyli kolejne min. 400 zł za tarczówki pewnie ? Na razie myślę, przekonajcie mnie do czegoś - chcę mieć coraz lepszy rower, inwestować te 900 w koła, czy zbierać dalej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Pierwsze na czym możesz szybko i tanio zbić wagę: 1. chwyty kierownicy - Accent Lite - koszt 10zł - 80g 2. rogi - Accent Airplane Pro albo Smica - koszt 65zł -110g 3. dętki - Maxxis Ultralight - 25zł -140g 4. opony - Schwalbe Rocket Ron/Racing Ralph/Nobby Nic -250-400g 5. mostek - Accent Airplane - 90zł -60g Teraz co do łańcucha: Co się dzieje z łańcuchem.Bo jeżeli chodzi o to, że się zacina na korbie to nie wina łańcucha tylko korby, gdyż ta jest przegotowana pod 9sp. Osobiście sam jeżdżę na tym łańcuchu i nie sprawia problemów. Brednie kolego mówisz i to niesamowite... To nie jest wina korby w takim ujęciu jak twierdzisz. Chodzi o to, że przerzutka Deore jest dopasowana do koronek 44/32/22, a korba ta ma 42/32/22 i bardzo ciężko jest wyregulować przerzutkę by odpowiednio pracowała na takim zestawie, ale to się da zrobić choć trzeba się namęczyć, wiem bo sam miałem identyczny napęd w starym rowerze... Dlatego też z zmian za większą kasę bym proponował wymianę korby chociażby na Deore albo LX z poprzedniej edycji chyba, że masz kasę to SLX - koszt 200-350zł -100-200g. Jak zmieniasz korbę i napęd masz już trochę też zjechany możesz się pokusić o wymianę kasety i łańcucha, kaseta SLX albo XT i łańcuch najlepiej z grupy wyżej XT/XTR - koszt 160-250zł -120g. Klamkomanetki coś Ci nie pasują musi się zatem określić jakie później chcesz mieć hamulce, bo jak uznasz, że chcesz mieć bankowo tarczę to musisz za jednym zamachem po zmianą koła kupić też manetki, no chyba, że wystarczą Ci mechaniczne tarcze? Póki co bym ich nie ruszał... Bo jak weźmiesz hydraulika to zmiany na jedno koło szarpną Cię w jednym momencie za jakieś 500-600zł, koło, hampel, manetki wszystko swoje kosztuje... Rusz natomiast sobie amortyzator bo jest straszną kichą... Nie wiem ile chcesz wydać, ale początek czymś w miarę tanim i rozsądnym byłby Suntour Epicon dostałbyś go już za jakieś 600-700zł i zyskujesz na wadze jakieś -500g. Ewentualnie Rock Shox Tora albo RST First Platinum (chociaż nie wiem jakie do końca ma opinie ten amorek). P.S. Bo nie widziałem... Jak Ci się uda zejść do 11 to już będzie spory sukces... Myślę, że zejście trochę poniżej 12kg osiągniesz na zmianach, które zaproponowałem w pierwszej kolejności i są stosunkowo tanie. Do 11kg zejść Ci się uda, ale już większym kosztem amorka, czyli musisz celować coś w okolicach Reba/SID/R7 i samymi kółkami za około 500zł za jedno + drugie tyle za hampla np. Juicy 5/7/Ultimate. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Napęd ma się dobrze - właśnie z wyjątkiem łańcucha i nie jest to wina korby, tylko właśnie jego, na jednym ogniwku bardzo ciężko się zgina, ma się teraz cieplej robić to postaram się złapać sąsiada rowerzystę - na pewno ma większe zaplecze narzędzi rowerowych niż ja i lekko rozgiąć te dwa ogniwka. Spinkę spróbuję zaraz na bike-center znaleźć i tam złożyć całość.. a, i czy uznają tam coś takiego jak małe zniżki ? Nad amorkiem również myślałem i z tego co poczytałem właśnie Epicon w tej kategorii cenowej najlepiej wyglądał. Dość ciężki wybór, ale na coś muszę się zdecydować. Co , przynajmniej teoretycznie, da mi większa "frajdę" w jeździe ? Amorek czy lepsze koła ? Mój budżet nagle z 600 skoczył do 1000zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Przy obecnym amorze, który nie jest wcale taki zły na pewno koła z nowymi oponami. Jeśli planujesz zakup w przyszłości tarcz możesz teraz poskładać koła na piastach pod tarcze i obręczami pod v spokojnie. Do tego nowe oponki jakieś zwijane - zależy w jakim terenie jeździsz. Z czego takie kółka najlepiej złożyć inni ci lepiej doradzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 przy takim budżecie możesz już pokusić się o koła i hamulce np te mavicki CR plus do tego http://www.bike-center.pl/index.php?p3996,magura-julie-przod-i-tyl-180-160mm-czarne http://www.bike-center.pl/index.php?p4001,shimano-deore-br-m486-przod-i-tyl-bialy-tarcze-180-160mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Dobra, załóżmy że wybieram wariant "full koła" : - Schwalbe Rocket Ron 26x2.10 Evo 3NC zwijana opona x2 - 286 zł - Schwalbe XXlight MTB AV dętka x2 - 70 zł - Mavic Crossride czarne Disc 6 ś/CL 2010 - 596 zł - Avidy ??? P+T - 550-650 zł =~1600zł (da się na bc coś utargować ?) Co do hamulców - ważę te 60 kg zawyżone. Ludzie tutaj na forum pisali że Juicy 5 są bardzo dobre przy ich wadze 70-80 kg. A więc pytanie, co brać: Magura Julie, Juicy 3/5/7, Elixir 5. Jedyne co mi się spodobało, to kolorek w elixirach 5, taki biały ... Ale czy jest sens dopłacać 180 zł... No i czy taki zestaw byłby dobry ? Zmienić coś? Czy będzie wszystko współgrało i z moim krossem (odpowiednie wielkości obręczy, mocowania tarczówek, itp) ? Na raz na pewno bym wszystkiego nie kupił, może coś rodzice by przyfundowali (no co! )... Kurcze, teraz zauważyłem że moje posty to 75% pytań... Pewnie niektórzy uważają te pytania za dość .. głupie, no ale nie każdy siedzi w tym od dłuższego czasu, nikt nie urodził się z wiedzą o składaniu rowerów. Prosiłbym z całego serca o odpowiedź na te pytania (czy wszystko będzie współgrało i pasowało do roweru, czy w ogóle warto) to szybciej się mnie pozbędziecie EDIT Za długo pisałem posta i nie zauważyłem postów wyżej Teren - w lato prawie codziennie chodnik/asfalt do szkoły. Po południu,weekendy, no i lato - dużo lasu, małych skoków i taki bardziej górzysty. Lukasz, brać deorki/julie czy jednak dozbierać do soczystej trójki/piątki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 ja chyba wybrałbym te CR na 6 i julki - dobre i stosunkowo tanie i mieścisz się w 1000 możesz sobie te dętki jeszcze wymienić. a jak stan Twoich opon - bo może już nadszedł ich czas a my się tu rozwodzimy.........??? a na wiosnę 2011 amorek jakaś śliczna reba albo R-seven może lisek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 lukaszs co Ty chłopakowi Elixir CR proponujesz jak za komplet tych hampli się ponad 1ooo wywala, a on teraz ma do dyspozycji tyle, jak coś proponujesz to pomyśl trochę i zobacz co ile kosztuje. Za 600-700zł wyrwiesz komplet Juicy 5 i to będzie dla Ciebie najlepszym wyborem jeśli chodzi o cena/jakość. A jeśli chodzi o wagę, to po prostu przy takim silnym hamulcu i tej swojej wadze będziesz stawał prawie w miejscu. Weź sobie 2x tarcze 160mm. Żadnych Julie ani Hayes-chujes nie bierz. Koła sobie dobre wybrałeś Mavic'a śmiało ten secik możesz brać, ale w wersji na 6 śrub. CL sobie daruj, podobnie jak i te cienkie dętki Schwalbe w ich przypadku płacisz sporo za markę, spokojnie Maxxis UL stykną i będą o 40zł tańsze. Opony niby RR zaproponowałem, ale zastanów się czy na pewno chcesz ich wersję Evo, bo to najlżejsza wersja, a zarazem najłatwiej przebijająca się i zużywająca. W tej kalkulacji do 1600PLN nie uwzględniłeś manetek Deore albo SLX koszt do 150zł. A co do łańcucha, weź go w ręce tam gdzie ogniwo jest takie sztywne i poruszaj nim na boki, powinno to je rozruszać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 a gdzie ja o elixirach wspomniałem??? tu masz tańsze CR czyli koła Mavic CrossRide nie hamki:-) http://www.bike-arena.pl/index.php?p279,mavic-crossride-disc-komplet-kol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Aaa... Luz, sorka Zasugerowałem się chyba wcześniejszym postem gdzie o nich była mowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Opony jakoś strasznie zjechane nie są, staram się ich nie trzeć przy hamowaniu (nie blokować koła). Dętki w takim razie wziąć jakieś Maxxisy ? To teraz zamówienie na np. center-bike.pl kłania się nisko: - Schwalbe Rocket Ron 26x2.10 Performance zwijana opona x2 - 160zł lub evo - na obu kołach ~200g zysku, czy naprawdę są o wiele gorsze ? - Mavic Crossride czarne Disc 6 ś/CL 2010 - 596 zł - MAXXIS ULTRALIGHT 26X1.9-2.125 - 36 zł (allegro) - Avid Juicy 5 185/160mm przód + tył - 590 zł - Shimano SLX SL-M660 komplet - 143 zł = 1525 zł Troche spadło dzięki tańszym oponom i dętkom, no i jak się pytałem - czy to wszystko się wpasuje do Krossa ? Przypatrzę się jeszcze oponom, ale raczej ich stan określam jako dobry/bardzo dobry, więc może ich nie będę wymieniał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Na co Ci taka wielka tarcza z przodu jak ważysz 60kg? Mówiłem 160mm starczy. Za dętki też coś sporo liczysz, idź do pobliskiego sklepu i tam za 25-30zł je kupisz. Jak opony masz w dobrym stanie, to zostaw je, wyjeździj je do końca bo nie ma sensu kupować nowych, a te wywalać do kosza, po to żeby rower był trochę lżejszy. Za te 300zł kup sobie tak jak wcześniej pisałem lżejsze rogi, chwyty, mostek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 A jak napisze im że chce dwie 160 to spełnią moje życzenie ? Oddzielnie nie chcę kupować przedniego i tylnego a na bike-center jest taki zestaw - 185+160 Pobliski rowerowy ... nie wiem gdzie mam takowy, jedyne co to mam 7 km autobusem do decathlonu. To opony na razie zostaną. A może jakiś inny sklep może internetowy ? Tak żeby wszystko za jednym razem chwycić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 dlaczego się uparłeś na te Avidy za niecałe 400zł masz Magurki......prawie 200 w kieszeni....??? wszystkie te rzeczy oprócz dętek masz w BC. dętki faktycznie możesz kupić w sklepie - albo zamów te schwalbe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Jakoś się tak uparłem, bo roweru następnego na pewno nie kupię za 3,5k tylko będę składał po części z części które już mam, tak to sobie wymyśliłem. A wiadomo że na pewno jeszcze trochę mi przybędzie. No ale zaraz zobacze skoro tak mówisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 Dobra, za kilka dni zamawiam CR'ki i albo avidy albo magurki. Gumy i dętki na razie sobie odpuszczę, bo moje się trzymają a tak to mam z 300 zł w kieszeń. Co do mostka to mam chyba truvativa XR. No i jeszcze ten łańcuch- HG73 będzie dobry ? Bo też muszę go wymienić nawet nie ze względu na te strzelanie ale i moją głupotę - raz o nim zapomniałem (wybaczcie!) i zostawiłem na deszczu... że tak powiem troche łańcuch przyrdzewiał i troche zębatek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikefun Napisano 20 Marca 2010 Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 Troche przerdzewiały łańcuch to nie jest od razu powód żeby go wymieniać ;]. Wystarczy trochę benzyny ekstrakcyjnej, szmatka ew. płyn do mycia naczyń i ciepła woda do kasety. Dokładnie wymyj, wytrzyj do sucha potem przesmaruj. Powinno być dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 Niestety - nie widziałeś go prosto po zdjeciu z roweru. Był cały sztywny, chciałem go lekką przejażdżką rozruszać, ale nawet nie mogłem bo tak klinował cały napęd. Kasetę wziąłem gąbką i szmatką z aceton, przeczyściłem, jeszcze jest troche rdzy ale to już nic strasznego. Łańcuch też próbowałem for fun oczyścić i troche sie udało - zeszła połowa rdzy, ale nadal 10% oczek nawet nie drgnie. W każdym razie na jutro mam umówioną przejażdżkę do sklepu rowerowego po łańcuch. No i po raz 3 pytam - HG-73 będzie dobry ? Czy jakiś KMC ? Do tego jeszcze na 100% wezmę spinkę jeśli będzie. A jak dobrze pójdzie to jutro sobie pojadę gdzieś, a za jakiś tydzień zamawiam to co miałem - póki co nie mam jeszcze całej kasy na koncie, o jakiś wpłatomat muszę zachaczyć ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.