kejsaj Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Witam, mam problem z prawą manetką sram x.9 trigger. Mianowicie dolna aluminiowa dźwignia nie zawsze wraca na swoje miejsce po zmianie przełożenia. Prawdopodobnie jest to wina sprężynki zwiniętej dookoła dźwigni (gdzieś jest zagięta czy coś takiego). Moje pytanie brzmi, czy znacie może jakiegoś magika, który potrafiłby to zrobić, za w miarę przystępną cenę, ponieważ 50zł, które zażyczył sobie serwis Harfa-Harryson jest lekko mówiąc śmieszne??? Pozdro, Kejsaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elvis391 Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Ja miesiąc temu kupiłem nowe triggery x-9. Od razu je rozebrałem, tzn odkręciłem dolną część aluminiową tę z aluminiowym cynglem, aby zajrzeć do środka. Potem byłem zły jak diabli na siebie, że nie mogę sprawnie złożyć z powrotem aby działało. Ale z odrobiną cierpliwości udało się. Należy jednak uważnie przy demontażu zapamiętać układ części( możesz np. robić rysunki).To nie jest skomplikowany mechanizm. Ja teraz na przyszłość będę mógł sam konserwować wnętrze, np. smarować, zamiast płacić serwisowi wolę wydać na sprzęt. Cały bajer, z którym miałem zagwozdkę polegał na tym aby po nawinięciu sprężyny umieścić taki wystający element w wyżłobionym rowku. I tu najważniejsze: po zredukowaniu biegów na maksa należy wpychając linkę do środka przesunąć mechanizm obrotowy do oporu. Wtedy dopiero pasujemy elementy("prostokątny bolec" w rowek) i zakrecamy śrubę. Uwierz mi to nie jest trudne( tylko za pierwszym razem, jak się nie wie co i jak), ja robiłem to metodą prób i błędów. Objawy miałem takie jak napisałeś w manetce, więc może to ci pomoże. Uwaga przy demontażu patrz jak to jest złożone i uważaj aby nie pogubić części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
padamek Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Ja miesiąc temu kupiłem nowe triggery x-9. Od razu je rozebrałem, tzn odkręciłem dolną część aluminiową tę z aluminiowym cynglem, aby zajrzeć do środka. Potem byłem zły jak diabli na siebie, że nie mogę sprawnie złożyć z powrotem aby działało. Zrobiłem to samo. Dałem chłopakom z serwisu i też się meczą. Może to się komuś przyda, kroko po kroku montaż i demontaż: http://www.ridemonkey.com/forums/showthread.php?t=206672 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hheniek1987 Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Dobra strona Padamek, mnie pomogła, dzięki. Półtorej godziny walczyłem ze złożeniem lewej tak żeby odbijała, rozbieranie manetek jest złe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elvis391 Napisano 7 Maja 2010 Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 Doskonała strona ze zdjęciami.Gratulacje za wyszperanie tej strony. Rozbieranie manetek i innych części jest baardzo dobre! Pewnie, że się powściekasz i stracisz dużo czasu na to aby to z powrotem złożyć, ale zdobywasz wiedzę dla siebie aby samemu robić wszystko przy swoim rowerze.Nie wierzę aby każdy mechanik rowerowy naprawił ci sprzęt tak jakby zrobił to dla samego siebie. Jeśli możesz to zrobić sam to po co przepłacać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
padamek Napisano 7 Maja 2010 Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 Nie wierzę aby każdy mechanik rowerowy naprawił ci sprzęt tak jakby zrobił to dla samego siebie. Jeśli możesz to zrobić sam to po co przepłacać? Tam gdzie oddałem 3 dni walczyli i jeszcze chcieli 75 zeta!!! Zabrałem stamtąd i zrobiłem w 1,5 godz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.