CORKY Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 Witam! Jestem na etapie dostosowywania roweru pod siebie.Mam taką wizję zrobienia z mojego Authora Basica roweru przełajowego.Rower ma służyć do jazdy mieszanej. Mieszkam w Bielsku i jak wiadomo teren tu jest zróżnicowany.Mam pytanie odnośnie kierownicy szosowej. Czy jest sens ją montować? Do kierownicy są potrzebne specjalne klamko-manetki. Moja wizja jest następująca: Kierownica szosowa, manetki SRAM Trigger Attack, klamki ACCENT Lite-XC (w miejscu typowych klamkomanetek szosowych). Ponieważ chciałbym zachować hamulce typu V-brake. Z tego co mi wiadomo klamko-manetki szosowe posiadają wąską specyfikacje. Tzn odpowiednie przerzutki i hamulce szosowe, lub typu cantilever. Ja jednak wole pozostać przy V-brake. Taka to moja wizja. Więcej o moim rowerku możecie zobaczyć na moim profilu, w zakładce "o mnie". Prosiłbym o Wasze fachowe porady, bądź wasze zdanie na temat mojego pomysłu.
spons92 Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 Nie widzę większego sensu w przerabianiu roweru MTB na przełaj. W okolicach Bielska są wspaniałe trasy do MTB, więc na Twoim miejscu szedłbym w tym kierunku. Do tego rowery przełajowe nie posiadają amortyzowanego widelca.
Mod Team bogus Napisano 17 Marca 2010 Mod Team Napisano 17 Marca 2010 Na szosową kierownicę (mam na myśli barana) nie założysz ani klamek ani manetek. Bo i jedno i drugie musiałoby mieć dzieloną obejmę.
el_gregorio Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 Witam! Założyć się da, ale kiepsko to będzie się prezentowało - sterczące do góry pancerze od klamek hamulcowych i pewnie nijaka ergonomia korzystania z tych klamek (gdyby miały się znaleźć w miejscu tradycyjnych klamkomanetek). Klamki hamulcowe (i klamkomanteki) szosowe współpracują z hamulcami typu cantilever i mini-v, więc mógłbyś zamienić v-ki na któryś z podanych typów, ale z kolei jakość pracy cantileverów jest nijaka, a w mini-v nie wejdzie opona mtb. Pytanie - co oznacza "styl przełajowy" ? Jeśli zależy Ci na sportowej pozycji to np zmień mostek na taki z innym kątem, dodaj rogi, ale z kierownicy szosowej raczej zrezygnuj... Aczkolwiek widziałem zdjęcia z wyścigów mtb z przełomu lat 80-tych i 90-tych i John Tomac pomykał na góralu z barankiem i cantileverami oraz rock shox'em, ale było to ok. 20 lat temu... Pozdrawiam!
CORKY Napisano 17 Marca 2010 Autor Napisano 17 Marca 2010 Dziękuje za Wasze odpowiedzi. Chciałem zaznaczyć, iż w tej chwili nie posiadam amortyzowanego widelca. Capa ML którą posiadał Basic nie działała prawie więc zamieniłem go na sztywny widelec, zyskałem przynajmniej przy tym 1kg mniej. Przemyślałem to co napisaliście i zadecydowałem. Kierownica pozostanie, aczkolwiek zastanawiam się nad prostą kierownicą. Manetki zostaną wymienione na te, które wymieniłem powyżej, klamki również. Dodam do tego rogi i powinienem być zadowolony. Druga sprawa o którą chciałbym zapytać nie zakładając nowego tematu to sprawa zmiany przełożeń. Chciałbym aby mój rower posiadał inne przełożenia. W tej chwili posiada:Korba 42-32-22, kaseta 11-32.Chciałbym zmienić na: Korba 48x38x28, kaseta 12-21. Zamiana oczywiście wiąże się z zakupem nowej korby i kasety. Myślę że to dobry pomysł, gdyż wyższe przełożenia bardziej mi odpowiadają. Tu rodzi się moje pytanie. Czy przerzutki które posiadam będą w stanie obsłużyć te przełożenia?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.