filipus1990 Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 Witam. Jeśli istnieje taki temat to przepraszam, ale nie dotarłem do niego. Posiadam amortyzator Suntour XCR . Mój problem jest następujący: Podczas jakiegokolwiek wypadu w trudniejszych warunkach (nie tyle błoto co deszcz) amortyzator się strasznie zalewa. Po każdym takim trzeba go otwierać i wycierać golenie, smarować itd a to jest dość czasochłonne... Czy istnieją jakieś wodoodporne uszczelki do tego amortyzatora lub jakieś środki ochrony? Kiedyś widziałem takie specjalne piankowe ochraniacze ktore w momencie ugięcia amortyzatora pracowały razem z nim, ale niestety nie mogę ich nigdzie znaleźć. Niestety nie stać mnie na kupno czegokolwiek innego, a z pracy tego amortyzatora jestem zadowolony. Za wszelkie rady dziękuje!
border Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 A możesz podać przybliżony przebieg widelca i rok produkcji ? Jeżeli już ma swoje lata i dystans to uszczelki już nie będą takie elastyczne i mogą puszczać wodę do środka razem z piaskiem. Ja mam duro z 2006 (13kkm) i też muszę czyścić po jeździe w mokrym terenie bo inaczej to pracuje jakby w środku miał plastelinę i nic nie poradzisz, one chyba tak mają.
redrabbit Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 Mam to samo, uszczelniacze w tym amortyzatorze są beznadziejne. Trzeba by wykombinować jakiś lepszy docisk uszczelniaczy do goleni bo te sprężynki są tam chyba do ozdoby. Tylko ciężko znaleźć coś tak cienkiego, może jakby to drutem zacisnąć, jeszcze pokombinuje. Kiedyś widziałem takie specjalne piankowe ochraniacze ktore w momencie ugięcia amortyzatora pracowały razem z nim, ale niestety nie mogę ich nigdzie znaleźć. Niestety nie stać mnie na kupno czegokolwiek innego, a z pracy tego amortyzatora jestem zadowolony. Za wszelkie rady dziękuje! Pewnie piszesz o tym: link To jest akurat do up side down, ale może do zwykłych też mają. Ja w każdym razie tego nie kupiłem, czyszcze go rutynowo i teraz zajmuje mi to 20 min, ale nie powiem jest to wkurzające (zbieram na nowy amor). Pzdr!
Mod Team bogus Napisano 17 Marca 2010 Mod Team Napisano 17 Marca 2010 Osłona amortyzatora przód Mimo wszystko ta osłona nie ochrania przed dostawaniem się wody do środka amortyzatora. Ma za zadanie jedynie chronić przez piaskiem, błotem itp. Jedyne co ci pozostaje to wymiana uszczelek, bo przypuszczam, że obecne nie są w dobrym stanie.
Mod Team Puklus Napisano 17 Marca 2010 Mod Team Napisano 17 Marca 2010 Można założyć gumy ochronne na golenie, ich obecność sprawi wielokroc mniejsze brudzenie sie goleni jak i mniejsze zalewanie wodą, sa niemniej 2 problemy: pierwszy to to ze XCR nie został zaprojektowany do pracy z takimi gumami i da sie je założyć lecz może sie to okazać problematyczne gdyż golenie górne docierają dość blisko korony (przy max skoku) co moze spowodować zniszczenie gum a kolejny problem to to że ze świeczką szukać takich gum na golenie które by nie były zdemontowane z innego amora.
filipus1990 Napisano 18 Marca 2010 Autor Napisano 18 Marca 2010 No więc Amortyzator jest praktycznie nowy. Kupiłem go na wiosnę tamtego roku gdy składałem cały rower. przebieg- ok 5 tys km (w tym ok 300-400 po terenie górzystym). CO do gum, nie wiem czy to dobry pomysł, chociaż mój xcr dobija max przy goleniach wysuniętych na 2-2,5 cm a tą wartość uzyskuje raczej rzadko, mimo iż ważę ok 90 kg
Mod Team Puklus Napisano 18 Marca 2010 Mod Team Napisano 18 Marca 2010 Zrobiłeś nim 5kkm i mowisz ze prawie nowy ?? Musiałeś o niego ładnie dbać bo ludzie piszą ze XCR'y mają dość juz po 2-3kkm. Gumy mam w swojej starej gili odkąd je założyłem znikną problem częstego serwisu, zacierania itd, wiec ja uważam ze pomysł dobry tylko szpeci amora ... no coś za coś.
Mod Team bogus Napisano 19 Marca 2010 Mod Team Napisano 19 Marca 2010 5000 km na XCR a to lekko powiedziane że spory przebieg. Uszczelki na pewno wypadałoby wymienić, tylko pytanie czy opłaca się inwestować.
Crazyk Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Mój XCR ma pooonad 6kkm i ma tylko minimalny luzik, żyje dobrze. Będę jeszcze go męczył cały ten sezon - około 6-8kkm.
filipus1990 Napisano 23 Marca 2010 Autor Napisano 23 Marca 2010 5 tys km to dużo?? Wszystko zależy od tego na jaki egzemplarz trafimy. Moim poprzednim też był xcr ale zaczął się zalewać dopiero po 15 tys, a luzy jakie powstawały dotyczyły tylko sterów. Amortyzator wymieniłem tylko dlatego ze składałem cały rower rower, a ze wybrałem kolor biały to po każdej jeździe mycie i smarowanie goleni. Co do gum, to maja być te pełne na całe golenie czy te które są zastosowane np w suntour xcm? (http://mtbikes.pl/pliki/image/xcm.jpg)
sebekfireman Napisano 23 Marca 2010 Napisano 23 Marca 2010 Można założyć gumy ochronne na golenie, ich obecność sprawi wielokroc mniejsze brudzenie sie goleni jak i mniejsze zalewanie wodą, sa niemniej 2 problemy: pierwszy to to ze XCR nie został zaprojektowany do pracy z takimi gumami i da sie je założyć lecz może sie to okazać problematyczne gdyż golenie górne docierają dość blisko korony (przy max skoku) co moze spowodować zniszczenie gum a kolejny problem to to że ze świeczką szukać takich gum na golenie które by nie były zdemontowane z innego amora. XCR pracuje bezproblemowo z takimi gumami. U siebie zaraz po zakupie założyłem takie gumy na golenie, które ściągnąłem z Bombera - daje to naprawdę bardzo dużo - w sumie amor mimo przebiegu 17000 km ma się cały czas bardzo dobrze i jeszcze nie miałem potrzeby zalądać do środka. Fakt że takie gumy jest ciężko kupić, ale można w łatwy sposób sobie z tym poradzić montując na goleń i uszczelki np dętkę - tylko trzeba wykombinować żeby to pewnie zamocować.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.