tomke1 Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Zmieniłem ostatnio sporą część napędu (wcześniej pytałem na forum czy dobrze dobrane) i mam pytanie w związku z tym. Fakty : piasta - M475 kaseta - HG50-9 (wcześniej sram pg-830) łańcuch - HG53 (wcześniej hg50) manetki/klamki - M590 (wcześniej ST-EF50) przerzutka tył - M592 (wcześniej M410) na przodzie na ten sezon została korba i przerzutka acera Wszystko już założone, wszystko działa jak należy tzn. po niewielkich korektach ustawień wszystkie przełożenia chodzą bardzo fajnie i o niebo lepiej niż na wcześniejszym zestawie. Ale zastanawia mnie fakt dlaczego kaseta albo łańcuch bardziej hałasuje na 7 i 8 (czyli na "luźnych" zębach), bo na pakiecie 1-6 (spięte) i na 9 (przykręcona) jest cicho. Przypominam sobie że taki sam efekt był na starym zestawie tzn. 1-6 (spięte) i 8 (przykręcona) było cicho, a na 7 ("luźnej") było głośniej tak jakby chrobotanie, ciężko to opisać. Ale może ktoś ma podobnie, a może to normalna i się czepiam swoich nowych zabawek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xanadu Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Wszystko już założone, wszystko działa jak należy tzn. po niewielkich korektach ustawień wszystkie przełożenia chodzą bardzo fajnie i o niebo lepiej niż na wcześniejszym zestawie. Ale zastanawia mnie fakt dlaczego kaseta albo łańcuch bardziej hałasuje na 7 i 8 (czyli na "luźnych" zębach), bo na pakiecie 1-6 (spięte) i na 9 (przykręcona) jest cicho. Przypominam sobie że taki sam efekt był na starym zestawie tzn. 1-6 (spięte) i 8 (przykręcona) było cicho, a na 7 ("luźnej") było głośniej tak jakby chrobotanie, ciężko to opisać. Ale może ktoś ma podobnie, a może to normalna i się czepiam swoich nowych zabawek ? Akurat w moim "treningowym" Boulderze mam identyczny zestaw przerzutka + kaseta + łańcuch i mogę stwierdzić, że hałas na trybach 7 i 8 nie jest rzeczą normalną. Użyłeś sformułowania "luźne zęby", ale pomimo faktu, iż są wymienne, są przecież dociśnięte do pozostałych. Zakładam, że po zamontowaniu kasety sprawdziłeś, czy jakimś cudem nie są luźne. Skoro na 9 trybie jest cisza, to nie jest to także kwestia ewentualnego przekoszenia łańcucha. Przyczyny szukałbym w tylnej przerzutce. Regulacja Shimano Deore RD-M592 jak i każdej przerzutki Shadow jest ciut bardziej pracochłonna, ale na szczęście dobrze opisana w dokumentacji. Sprawdź jeszcze czy hak przerzutki jest prosty. Kiedyś ktoś pisał tutaj o problemach z przerzutką a głównym winowajcą okazał się właśnie lekko zgięty hak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomke1 Napisano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Akurat w moim "treningowym" Boulderze mam identyczny zestaw przerzutka + kaseta + łańcuch i mogę stwierdzić, że hałas na trybach 7 i 8 nie jest rzeczą normalną. Użyłeś sformułowania "luźne zęby", ale pomimo faktu, iż są wymienne, są przecież dociśnięte do pozostałych. Zakładam, że po zamontowaniu kasety sprawdziłeś, czy jakimś cudem nie są luźne. Skoro na 9 trybie jest cisza, to nie jest to także kwestia ewentualnego przekoszenia łańcucha. Przyczyny szukałbym w tylnej przerzutce. Regulacja Shimano Deore RD-M592 jak i każdej przerzutki Shadow jest ciut bardziej pracochłonna, ale na szczęście dobrze opisana w dokumentacji. Sprawdź jeszcze czy hak przerzutki jest prosty. Kiedyś ktoś pisał tutaj o problemach z przerzutką a głównym winowajcą okazał się właśnie lekko zgięty hak. Hmm, tak patrzyłem na dokumentację, swoją drogą to jedyna rzecz jaką pominąłem do regulacja śruby B i nie wiem czy to może to ale wieczorem potestuję. Reszta zrobiona poprawnie, zresztą nie różni się od innych typów, może poza krotkim pancerzem ale akurat mam docięty prawidłowo. Zastanawiam się dlaczego na wcześniejszym zestawie miałem to samo, może to kwestia piasty bo ma minimalny luz na bębenku tak około 1 mm, mam drugie koło z piastą M590 ale dopiero jak przebuduję rower żony to będę mógł sprawdzić czy dzieje się podobnie. Bo to drugie koło bedzie miało kasetę HG50-8 więc z moją przerzutką tego nie sprawdzę niestety, ale zobaczę potem jak Alivio sobie będzie radziło czy będzie to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xanadu Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Hmm, tak patrzyłem na dokumentację, swoją drogą to jedyna rzecz jaką pominąłem do regulacja śruby B i nie wiem czy to może to ale wieczorem potestuję. (...) może to kwestia piasty bo ma minimalny luz na bębenku tak około 1 mm (...) Warto zwrócić uwagę, czy śruba B jest właściwie wyregulowana. Nie sprawdzałem w praktyce jak się zachowa przerzutka ze źle wyregulowaną śrubą B, ale prawie każdy tekst opisujący montaż przerzutki akcentuje tę regulację. Luz na bębenku może być o tyle istotny, że jest to ten element, którego nie wymieniałeś a skoro zachowanie tylnego napędu nie zmieniło się pomimo wymiany osprzętu, to może przyczyna leży w tym, co pozostało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomke1 Napisano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Warto zwrócić uwagę, czy śruba B jest właściwie wyregulowana. Nie sprawdzałem w praktyce jak się zachowa przerzutka ze źle wyregulowaną śrubą B, ale prawie każdy tekst opisujący montaż przerzutki akcentuje tę regulację. Luz na bębenku może być o tyle istotny, że jest to ten element, którego nie wymieniałeś a skoro zachowanie tylnego napędu nie zmieniło się pomimo wymiany osprzętu, to może przyczyna leży w tym, co pozostało? Dobra posprawdzam tą śrubę B może to coś pomoże albo jak będę robił rower żony to sprawdzę tą nową piastę. Oby tylko to nie piasta, bo nowej na pewno nie kupię w tym sezonie i tak już wszelkie limity w tym roku na rower przekroczyłem (Tora, prawie całe nowe Deore) a wiadomo w domu są też inne wydatki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Może podrostu napęd musi sie ze sobą zapoznać i przejechać jakieś 100-150km zeby było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Freefly Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 hehe PO 150 km jesli coś jest faktycznie nie tak można spartaczyć napęd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomke1 Napisano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 hehe PO 150 km jesli coś jest faktycznie nie tak można spartaczyć napęd Jak na razie ma przejechane jakieś 50km w trenażerze i wiadome odgłosy nadal są, ale tylko przy dużym obciążeniu są słyszalne. Jak ustawiam przerzutki i kręce na luzie korba to nic nie słyszę i w ogóle napęd w stosunku do starego zestawu chodzi jak po maśle W sobote robię drugi rower to będzie porównania, może mam zbyt czułe ucho i tak naprawdę afera o nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xanadu Napisano 19 Marca 2010 Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 Jak na razie ma przejechane jakieś 50km w trenażerze i wiadome odgłosy nadal są, ale tylko przy dużym obciążeniu są słyszalne. Jak ustawiam przerzutki i kręce na luzie korba to nic nie słyszę i w ogóle napęd w stosunku do starego zestawu chodzi jak po maśle W sobote robię drugi rower to będzie porównania, może mam zbyt czułe ucho i tak naprawdę afera o nic Wspominałeś o luzie na bębenku i dlatego w moim poprzednim poście pytałem, czy dźwięki pojawiąją się zawsze, czy tylko pod obciążeniem. W takim razie nie winiłbym ani przerzutki ani łańcucha ani kasety, tylko przyczyny szukałbym w bębenku i/lub tylnej piaście. Tym bardziej, że przy poprzednim osprzęcie miałeś te same problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomke1 Napisano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 Wspominałeś o luzie na bębenku i dlatego w moim poprzednim poście pytałem, czy dźwięki pojawiąją się zawsze, czy tylko pod obciążeniem. W takim razie nie winiłbym ani przerzutki ani łańcucha ani kasety, tylko przyczyny szukałbym w bębenku i/lub tylnej piaście. Tym bardziej, że przy poprzednim osprzęcie miałeś te same problemy. Ehh, to tym bardziej jestem ciekawy testu z rowerem żony, jak u niej na M590 nie będzie tego efektu to będę zły bo znowu wyjdę najgorzej na całej zamianie Swoją drogą pytanie na przyszłość pytanie jakie piasty na 6 śrub polecacie? I czy obręcz i szprychy mogę przepleść na nową piastę zakładając że tyle samo otworów w nowej piaście będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xanadu Napisano 19 Marca 2010 Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 (...) I czy obręcz i szprychy mogę przepleść na nową piastę zakładając że tyle samo otworów w nowej piaście będzie Oczywiście możesz wykorzystać tę samą obręcz, ale szprychy (i nyple) lepiej jest wymienić na nowe. Szprychy z czasem zużywają się, osłabia się ich wytrzymałość. To nie będzie jakiś duży koszt a zapewnisz kołom większą wytrzymałość a sobie... święty spokój . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomke1 Napisano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 Ehh, to tym bardziej jestem ciekawy testu z rowerem żony, jak u niej na M590 nie będzie tego efektu to będę zły (...) No i drugi rower zrobiony, i w sumie sam nie wiem, chyba mi uszy odmawiają posłuszeństwa bo już u siebie tego efektu tak bardzo nie odczuwam a i drugi rower też słychać że pracuje więc w sumie afera chyba o nic. Ale i tak luz na bębęnku to dobry pretekst by lepszą piastę za jakiś czas kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomke1 Napisano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 Wznowię temat bo jednak dobrze słyszałem że coś mi głośniej chodzi napęd na 7 i 8, ale co ciekawe po ostatnich różnych zabawach ze sprzętam musiałem ściągnać kasetę z mojej piasty i założyć ponownie. I uwaga na 8 już jest cisza, tzn. zwykły odgłos pracy napędy, już tylko 7 jest głośniejsza. I tutaj pytania : - czy można źle założyć kasetę ? przecież ma ząbki dopasowane do bębenka - czy może źle założyłem 7 ? - lub plastikowy dystans pomięszy 6 a 7 (kaseta to HG50 11-34) on jako jedyny nie ma mniejszego ząbka i można go założyc dowolnie. - a może to kwestia siły dokręcenia, niestety nie mam klucza dynamometrycznego, powiedzcie jak dokręcacie bez takiego klucza to jak mocno ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomke1 Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Wznowię temat bo jednak dobrze słyszałem że coś mi głośniej chodzi napęd na 7 i 8, ale co ciekawe po ostatnich różnych zabawach ze sprzętam musiałem ściągnać kasetę z mojej piasty i założyć ponownie. I uwaga na 8 już jest cisza, tzn. zwykły odgłos pracy napędy, już tylko 7 jest głośniejsza. I tutaj pytania : - czy można źle założyć kasetę ? przecież ma ząbki dopasowane do bębenka - czy może źle założyłem 7 ? - lub plastikowy dystans pomięszy 6 a 7 (kaseta to HG50 11-34) on jako jedyny nie ma mniejszego ząbka i można go założyc dowolnie. - a może to kwestia siły dokręcenia, niestety nie mam klucza dynamometrycznego, powiedzcie jak dokręcacie bez takiego klucza to jak mocno ? Ponawiam jeszcze raz pytanie odnośnie tego że 8 już jest na 99% idealna ale 7 nadal trochę hałasuje. Wyczytałem cos takiego w książce Zinn'a że można poza dystansem plastikowym dodać cieńką blaszkę aluminiową która doda dodatkowe 0,1mm dystansu czy ktoś już takie coś z Was robił ? Bo nie wiem czy warto się w to bawić. Bo jednak cały czas podejrzanym wydaje mi się ten plastikowy dystans, a dodatkow sobie pomyślałem czy przyczyną hałasu nie jest np. minimalnie wystający pin łańcucha, ten specjalny odłamywany po spięciu łańcucha, bo wszystkie inne piny są gładko dopasowane do łańcucha a ten jeden z jednej strony jest ok a z drugiej to co zostało odłamane minimalnie wystaje. Tylko dlaczego hałasuje tylko na 7 a reszta jest ok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.