pbubnowski Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Witam serdecznie, Jak dziesiątki innych tematów, "proszę o pomoc w wyborze gotowego/do złożenia roweru". Ja również mam ten problem. Pokrótce naświetle sprawę aby trafnie i szybko uzyskać pomoc od was. Nie rozwodzimy się na temat moich umiejętności i wiedzy na temat rowerów bo to jako tako stoi ale będzie prężnie rozwijane jak tylko dorwę nowy sprzęt. A więc: zastosowanie: no nie ulega wątpliwości, że odnajduję się w górach na szlakach trudnych, technicznych, podjazdy, zjazdy ale podkreślę, że nie chodzi o prędkość, a o umiejętności, technikę i niezły wycisk więc downhill odpada. Dosyć wytrzymałe XC aby nie złożyło się gdy koła oderwą się od ziemi. Lekkość oczywiście bardzo ważna ale bez przesady aby nie było cieniowane x razy wraz ze spadkiem wytrzymałości ramy. Moja masa to 65kg. nie jest to zbyt wiele jak na 25-letniego faceta ze wzrostem 184cm ale taka jest i jestem z niej dumny, jest dużym plusem w górach :-) gotowiec/złóż to sam: nie upieram się aby był gotowy do jazdy. Mogę i poradzę sobie (ewentualnie udam się do fachowców w racie problemów) ze złożeniem wiec jeśli lepszą opcją ze względu na opłacalności lepszą jakość sprzętu jest kupno części jestem za. kasa: do 6000zl - to max co wiem i co chcę: rama - konstrukcja raczej hardtail. ze względu na masę raczej. jazda rowerem to nie leżenie na kanapie dlatego nie musi być wygodnie . chyba nawet do zjazdów co jakiś czas da radę, latać na pewno nie mam zamiaru więc lądowań z kilku metrów nie będzie. nie znam się zbyt na tym dlatego proszę o pomoc aby nie kupić czegoś co tylko pozornie wydaje się dobre. chodzi jak wszędzie o dobry stosunek masa, wytrzymałość/sztywność i cena. Pole do popisu dla was. aha, rozmiar chyba 19", muszę się pomierzyć dokładnie, jeszcze sprecyzuje. koła/obręcze - za dawnych czasów gdy trochę więcej się tym interesowałem i jeszcze miałem poprzedni rower (ukradli go) to marzyłem o mavic'ak. Teraz widzę jakieś modele SL, SLR ale cena spora wiec chyba trzeba znaleźć coś optymalniejszego. chciałbym aby jednak były dobre, nawet kosztem czegoś innego wolałbym mieć porządne obręcze ale bez przesady bo fundusz ograniczony. osprzęt - wydaje mi się, że XT lub X.9 (innego nie znam jak Shimano i Sram) ale jeśli jest potrzeba gdzieś zastosować XTR lub X.0 ze względu wagi lub wytrzymałości to chyba warto. hamulce - tu niestety nie mam wiele do powiedzenia, coś dobrego - to tyle. widelec - coś z lock out'em na pewno ze średniej półki aby się nie wyrzygał natychmiast. no i reszat "drobiazgów" jak suport, kaseta, korby, stery, mostek. ze sztycą i siodełkiem sobie poradzę :-D jeśli o czymś zapomniałem to proszę o uwzględnienie. jeśli jakieś głupoty popisałem to przepraszam, wybaczcie i poprawcie. W każdym bądź razie proszę o pomoc. mam nadziej, że jak tylko przyjdzie prawdziwa wiosna to spotkamy się gdzieś na szlakach :-) pozdrowienia i czekam na opinie trafne propozycje. Paweł no tak i zapomniałem - łożyska jakie polecacie do główki. dzięki i jeszcze jedno, nie zależy mi na tym aby elementy były to najnowsze modele 2010. Równie dobrze spełniające swoje zadanie, a cenowo atrakcyjniejsze zapewne są modele z 2009 i 2008. Także nie jestem napalony na najnowszy rower, ma być dobrej jakości w tej cenie.
kubek20 Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Za tą cenę bardziej opłacało by się składać. Osprzęt raczej X.9 (słyszałem że nie ma dużej różnicy w pracy między X.0 a X.9). Koła już mógłbyś poskładać na obręczach mavic xc717 http://allegro.pl/item955931683_obrecz_mtb_mavic_xc_717_silver_32_disc_gratis.html Piasty może takie http://allegro.pl/item944987980_novatec_disc_komplet_p_t_tylko_423_g_mtb_xc_kolory.html , albo XTR. Szprychy DT Revolution albo sapim force/race . A co do ramy, to może taka z carbonu ? http://velo.pl/www/produkt/?m=0&pk=%&id=2165 Na hamulcach się za bardzo nie znam ale na twoim miejscu wybrałbym jakieś dobre v-ki.
Pro Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Ja osobiście Ci powiem że składanie się opłaca jeśli masz znajomości w sklepie i dostajesz wszystko znacznie taniej. Sam chciałem się zmieścić w 6000zł przy składaniu mojego roweru, ale nie było szansy aby to zrobić I właśnie widząc tego roczną kolekcje Meridy jestem przekonany że lepiej jednak kupić gotowy rower. Będąc stronniczy i jednocześnie fanem Meridy (i posiadaczem) proponuje Ci się zapoznać z dwoma modelami. Meria Carbon FLX XT-Edition 5999zł http://rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=99&id=910 lub troszkę droższy ale lepiej wyposażony Meria Matts HFS XC 3000-D 6499zł http://rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=100&id=913 Na Meridę powinieneś bez problemu wytargować 10%
kubek20 Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Nie wiem , nie jestem jakimś wielkim znawcą ale na pewno lepsza będzie ta 2 merida. A tu dorzuce coś od siebie: http://velo.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=5&id=208 ostatni z ramą 20 cali został. rama już jest karbonowa , osprzęt X.9 a hamulce można sprzedać i kupić lepsze .
PaToLoGIA Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 za tą cene kupisz fajny rower pomyśl o czymś porządnym bo widzę że w tym rowerze co kubek podał jest troche lichych częśći to niewiem czy nie warto by było coś samemu złożyć za 6 baniek to masz maszyne na wage złota.
kubek20 Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Co tam jest liche ? Hamulce ? Najwyżej je sprzeda i kupi jakieś juicy 5, a nie każdy hayes cieknie... No a w dodatku tam jest karbonowa rama...
Sorcerer Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Do 6000zl to spokojnie mozna sie zmiescic z rowerem 9.8-10kg z pedalami skladajac samemu z zostawieniem sobie furtki na tani upgrade do 9.2-9.4kg Chociaz ja osobiscie zaczynam miec dosyc skladania swojego roweru od podstaw ze wzgledu na moje widzi mi sie W obecnym stadium przypomina mi to troche innych jak zostawili kupe sily budujac sobie dom, ze wzgledu na to ze tutaj czegos nie ma, tam nie mozna zalatwic taniej, trzeba czekac kombinowac Zobacz sobie moj projekt w dziale wasze rowery. Z budzetu 3-4k ewoluowal stopniowo na 5-6k az do terazniejszych ~8k
Rulez Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 W górach najlepszy jest fullik , a więc : http://www.bike-arena.pl/index.php?p1055,viper-nitro-xt-slx-fox-2010 miłej jazdy .
pbubnowski Napisano 16 Marca 2010 Autor Napisano 16 Marca 2010 a co sądzicie o tym? Merida Matts HFS XC PRO 3500-D 2009 http://rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=8&gr=75&id=498 a tu w dobrej cenie http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-merida-matts-hfs-xc-pro-3500-d-2009.html Merida CARBON FLX 1000-D 2009 http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-merida-carbon-flx-1000-d-2009.html
Pro Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Absolutnie się nie opłaca popatrz że rocznik 2010 jest tańczy od 2009. I szczerze też zależy co wolisz mieć lepszą ramę troszkę gorszy osprzęt, czy gorszą ramę i lepszy osprzęt. Ja osobiście wychodzę z założenia że lepiej mieć lepszą ramę bo osprzęt i tak się wymienia z czasem. No i szczerze to chyba bym się kierował w stronę Carbona bo to sprawdzona konstrukcja. Manitou R7 nie jest złym amorem (posiadam taki) jedynie co to hamulce nie są najwyższych lotów ale na początek powinny styknąć. Na rzecz HFS przemawia super amor Magura Durin (świetny amor) oraz genialne hamulce Magura Louise (też posiadam). Rama jest jest cięższa od Carbona i na pewno nie będzie tak dobrze amortyzować drgań. Ale jak na ramę aluminiową to jest super. Osobiście za bardzo się nie orientuje jak inne firmy prezentują się w tym przedziale ale może akurat uda Ci się coś znaleźć. Ja mogę tylko dodać od siebie że miałem już 3 ramy Meridy i z żadną nie było żadnego problemu. Geometria to już akurat kwestia upodobań i z góry mówię że Merida ma typowo sportową geometrie.
Rulez Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Czy to ma być bicie piany, czy merytoryczna dyskusja, bo nie wiem która z powyższych ram sprosta fullowi w wygodzie i pewności prowadzenia na trailowych trasach (bo chyba nie chcecie mi wmówić że karbon). No i jak się ma R7 z goleniami 30 mm, czy nawet Magura - do Foxa.
Pro Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 rama - konstrukcja raczej hardtail. ze względu na masę raczej. jazda rowerem to nie leżenie na kanapie dlatego nie musi być wygodnie . chyba nawet do zjazdów co jakiś czas da radę, latać na pewno nie mam zamiaru więc lądowań z kilku metrów nie będzie.nie znam się zbyt na tym dlatego proszę o pomoc aby nie kupić czegoś co tylko pozornie wydaje się dobre. chodzi jak wszędzie o dobry stosunek masa, wytrzymałość/sztywność i cena. Pole do popisu dla was. aha, rozmiar chyba 19", muszę się pomierzyć dokładnie, jeszcze sprecyzuje. Pewnie dla tego I jak mam być szczery to Durin i Fox to ten sam poziom tutaj już wchodzą w grę upodobania.
netta1987 Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 Moja propozycja coś na fullu od gianta na tym można i zjeżdżać i zabawić się w górach osprzęt masz gorszy ale rama i amortyzacja jedna z lepszych dostępnych na świecie a osprzęcik jak już ktoś wspominał to zawsze można zmienić po niższych kosztach niż ramę dlatego uważam że warto kupić coś na bdb ramie i wraz z czasem inwestować w osprzęt. w tym fullu na pierwszy ocień dał bym inne hamulce chodź przy twojej wadze wystarczą przy dobrych klockach i tarczy 180.
Janisław Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 rama - konstrukcja raczej hardtail. ze względu na masę raczej. jazda rowerem to nie leżenie na kanapie dlatego nie musi być wygodnie . chyba nawet do zjazdów co jakiś czas da radę, latać na pewno nie mam zamiaru więc lądowań z kilku metrów nie będzie. nie znam się zbyt na tym dlatego proszę o pomoc aby nie kupić czegoś co tylko pozornie wydaje się dobre. chodzi jak wszędzie o dobry stosunek masa, wytrzymałość/sztywność i cena. Pole do popisu dla was. aha, rozmiar chyba 19", muszę się pomierzyć dokładnie, jeszcze sprecyzuje. Podobnie jak Rulez wspomniał, w przypadku takiego zastosowania a do tego podpartego takim budżetem spoglądałbym już tylko w stronę roweru z pełnym zawieszeniem. Podstawowa sprawa, że oprócz komfortu dostajesz cechę o wiele ważniejszą - trakcję a co za tym idzie większe bezpieczeństwo. Polecony wyżej Giant sprawdzi się bardzo dobrze, ja osobiście poszedłbym jeszcze krok dalej wybierając coś ze skokiem rzędu 120-130mm. Pro - pytanie ile różnych ram objeździłeś i jakie masz porównanie full <-> HT?? Bo pisanie typu "ja mam za######istą Meridę, kupuj taką samą bo warto" niestety nie jest zbyt pomocne...
pbubnowski Napisano 17 Marca 2010 Autor Napisano 17 Marca 2010 cholera, czemu to jest taki problem. wiedzialem ze tak bedzie. gdyby był mniejszy wybór to bym nie miał takiego problemu.
n4k5 Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 Cena spada i spada, IH MKIII Comp - ~4500 do tego lepsze koła + ~1000
Mod Team bogus Napisano 17 Marca 2010 Mod Team Napisano 17 Marca 2010 To może ja jako użytkownik hardtail'a się wypowiem. Gdybym miał teraz w ręce 6000 zł to nie kupiłbym za tą cenę żadnego HT. Nie istotne byłoby to jaką dyscyplinę kolarstwa górskiego bym uprawiał. Nawet kosztem osprzętu niższej klasy i wiadomo że cięższego roweru brałbym fula. Przy takiej kwocie osprzęt i tak będzie na dobrym poziomie.
Sissy Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 No to mnie "zastrzeliłeś" Rulez tym Viperem.... Już prawie kupiłem (na szczęście jeszcze trochę $$ mi brakuje) Cube'a AMS a tu takie cudo, za taka kasę, wow! Cóż to za firma,jeżeli można spytać. Przyznam, że o niej nie słyszałem... PS. Żeby nie było OT, to mam taki sam budżet jak pbubnowski, tylko na twardy ogon nawet nie zamierzam patrzeć... Only full
Rulez Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 Viper to firma belgijska : http://www.viper-sconcept.eu/ I jak mam być szczery to Durin i Fox to ten sam poziom Dlatego, że go masz ?
Pro Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 Pro - pytanie ile różnych ram objeździłeś i jakie masz porównanie full <-> HT?? Bo pisanie typu "ja mam za######istą Meridę, kupuj taką samą bo warto" niestety nie jest zbyt pomocne... Akurat się składa że miałem przyjemność jazdy na innych ramach. I np. co do fulli to Giant mi się osobiście bardzo spodobał. Nawiasem mówiąc pracowałem w sklepie Rock Machina i miałem przez rok taka ramę którą odradzam zdecydowanie a przynajmniej HT bo fulle są już zdecydowanie lepsze (np. testowany kiedyś w Bb). I szczerze nigdzie nie pisałem że mam za######istą Meride, tylko piszę że ją mam i wiem jaka jest, a to duża różnica. A osobiście jestem fanem Cannondale i w przyszłości będę myślałem o takim rowerze. Full fakt jest bardzo fajny i sam osobiście nad tym myślałem i mimo że wybrałem HT to nie jestem przeciwnikiem Fulli. Jednak pbubnowski na początku postu sugerował że rozgląda się za HT i też takie opcje podałem. Jakby napisał że chce Fulla to wtedy bym napisał że Giant. Dlatego, że go masz ? Osobiście nie ale tak jak mówiłem pracowałem w sklepie i tutaj posiadacze Durinów mówili że nigdy by się nie przesiedli na Foxa a właściciele Foxa że nigdy już innego amora nie kupi.
miskov17 Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=48040 3600zł z wysyłką i zostaje Ci sporo kasy na ew. uprade. Z krajowego obiegu Viper będzie w porządku, warto byłoby w nim zmienić hample chociażby na J5 albo Elixiry. aaa i co do porównania HT i FS, w ogóle nie ma o czym rozmawiać Tym bardziej, że będziesz nim śmigał w górach...
Rulez Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 Ale przecież duży skok nie jest konieczny (a już 120 mm nie zbiera się tak żwawo jak 100 mm ) nawet 100 mm. w terenie może być, chodzi o to żeby był full, w dodatku Viper jest lekki , więc mamy szybki rower z dużo lepszą kontrolą niż ht, do wagi 65 kg. hample spokojnie wystarczą
pbubnowski Napisano 17 Marca 2010 Autor Napisano 17 Marca 2010 kurna ale mam mętlik ludzie...! moze ja poprostu dam komuś te kasę i ktos coś wybierze a ja bede sie z tego cieszył i już :-) tak pisąłem HT za względu na wagę (i cenę vs. jakość bo w tej samej cenie co full można pewnie dostać lepszej jakości HT) i za tym się rozglądam ale padło hasło o lepszej trakcji na fullu i teraz nie iwem juz czy nie zrezygnować z tego 1kg kosztem zalet jakie niesie ze sobą full. mogę was prosić o wylistowanie zalet/wad/róznic między ht i fullem? a na podstawie tego ja zdecyduje co bedzie dobre na moje potrzeby. bo w sumie nigdy fullem nie jezdzilem tak jak ht dlatego nie wiem co za sobą niesie full w górach. az taka róznica? HT: -lżejszy ... FULL: -lepsza trakcja ... jesli o fullu i trzymajac sie teorii ze dobra rama, widelec, koła a osprzet słabszy bo bedzie sie upgrade'ował z czasem to taka rama może być? ile z niej mozna utargować, rozsądnie? http://www.allegro.pl/item948594251_rama_giant_anthem_advanced_l_carbon_20_fox_fsa_xtr.html aha, ponoć waży około 2500g, wieczorem będe wiedział dokładnie ile.
Rulez Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 No nie wiem co sądzić o tej aukcji, gość prawie nigdy niczego nie sprzedawał, a już na pewno nic takiego.
pbubnowski Napisano 17 Marca 2010 Autor Napisano 17 Marca 2010 2400 +- 50gram prawie dokładnie :-) hmmm... to mówisz ze lipa
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.