tgrs Napisano 16 Marca 2010 Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Witam, to pierwszy mój post tutaj, mam nadzieję że nie ostatni Na rowerze jeżdze od dawna, całorocznie, w całkiem sporych ilościach. ~10-15k kilometrów rocznie. Ostatni sezon w 90% jeździłem po szosie, z tym że na rowerze... MTB. Zachciało mi sie wiec teraz kupic nowy rowerek - tym razem szosowy. Przegladalem oferty gotowych rowerow, czytalem fora. Ciągle coś mi sie pasowalo, kiedy juz myslalem ze znalazlem wymarzony dla siebie rower to po chwili zastanowienia juz sie taki super swietny nie wydawal. W koncu zdecydowalem ze najlepszym rozwiazaniem bedzie samodzielne zlozenie sobie rowerku. Wszystko idzie elegancko, powolutku wszystkie komponenty się krystalizuja. Generalnie cały rower na campie. W każdym razie pojawiają się pewne pytania, na które nie potrafie znalezc odpowiedzi. 1. Dwie manetki do hamowania. W sensie - jedne dalej w klamkomanetkach, a drugie krótsze bliżej, aby można było w dwóch różnych pozycjach hamować. - czy jest to polecane? - czy potrzebuje do tego specjalnych hamulców czy wystarczą Campagnolo Xenon/Mirage/Veloce ? - jak poprowadzic te dwie linki? - jakie powinny byc te manetki umieszczony blizej, tylko do hamowania? 2. Błotniki. Czy generalnie montujecie błotniki do szosówek? Jakos sie tego nie widzi, a jednak czasem sie w deszczu zdarzy pojechac? Jak to z tym jest? Lepiej montowac, czy nie montowac? Jesli montowac to jakie? Od razu te z najwyzszej polki: SKS Race Blade za około 150zł (http://www.allegro.pl/item961615524_blotniki_sks_race_blade_xl_kola_28_23_32mm.html) czy wystarcza jakies tansze za 88zł (http://www.allegro.pl/item961359438_komplet_blotnikow_zefal_paragon_28_krakow.html) , 74zl (http://www.allegro.pl/item950428048_kompozytowe_blotniki_szos_28_sks_olimpic_r.html), czy moze nawet za 40zl? (http://www.allegro.pl/item953941674_blotniki_orion_or_type_28_srebrne_czarne.html) 3. Pedały... Zupełnie się w tym pogubiłem. Jakie polecacie? Co sadzicie o tych: http://www.allegro.pl/item955612686_pedaly_zawodnicze_miche_razem_z_blokami_weltour.html Jakie tutaj jest wlasciwie mocowanie? Jakie buty do tych pedałów by pasowaly? 4. Szosowka, a bagaznik. Czy istnieje mozliwosc zamontowania bagaznikow + sakw? Tyle sie ostatnio naczytalem o bagaznikach do ktorych nie sa potrzebne zadne dodatkowe otwory... http://www.dobrerowery.com/product_info.php?cPath=187&products_id=2511 Probowal ktos? Jezdzil ktos? Jak to sie ma w praktyce? 5. Głupie pytanie, ale nie moge wytrzymac Jestem niemal pewien odpowiedzi "nie", ale musze sie upewnic. Czy do szosowek montuje sie podporki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekSki Napisano 16 Marca 2010 Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 2. Błotniki moim skromnym zdaniem spokojnie starczą tańsze. Ja osobiście kupiłem względnie lekkkie pełne błotnki z tworzywa w lokalnym sklepie za 40 zł. Wg mnie szkoda przpłącać. Z tego co widzę to ludzie o tej porze jak najbardziej używają błotników w szosówkach choć widomo: kwestia upodobań i gustu. Na resztę tematów się nie wypowiadam bo nie mam doświadczeń a nie lubie głosić różnych herezji opartych na typ co powiedział kolega itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tgrs Napisano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Nikt nie pomoże z resztą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elo78 Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Co do klamek to chodzi ci o takie jak w załączniku? Nie spotkałem sie z takim rozwiązaniem przy kalmkomanetkach , co więcej jeśli zaczniesz jeździć szosą szybko się przekonasz , że byłyby ci one nie potrzebne bo w 90% bedziesz używać dolnego chwytu kierownicy. Można też chamować z "góry" opierając się na gumach klamek i z tamtąd naciskać palcami na hamulce. co do błotników to każdy się nada i nie inwestowałbym takich dużych kwot,grunt aby były odpowienio długie więc nawet max do 40 zł powinno sie cos znaleźc.Bagaznik owszem, ale na dłuzsze wyprawy, na co dzien bym go nie zakładał. Nożka broń Boże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmi Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Koledze chodzi o coś takiego: tutaj masz opisane http://bicyclemechanic.blogspot.com/2009/04/brake-levers.html jak wygląda kompatybilność. Widziałem takie patenty, ale nie znam nikogo kto by to miał. Może się przydać w mieście, ale na szosie zbędne. Błotniki najlepiej takie które szybko się montuje i demontuje. W tych pedałach Miche jest mocowanie typu Look. Będą pasowały buty szosowe w których trudno się chodzi (bloki wystają), ale po co chodzić skoro masz szosówkę? : ) A jeśli to problem to jeździj w spd. Kiedyś były tzw. turystyki czyli szosówki z fabrycznymi błotnikami, bagażnikiem i oświetleniem. Miały ciut inną geometrię i oczka przy widelcach. Możesz budować swój rower na takiej właśnie ramie. Jeśli to ma być nowoczesny rower to raczej na wyprawę kup przyczepkę. Przy dzisiejszych wycieniowanych częściach dodatkowe 35-40kg nie jest dobrym pomysłem. Aha. No i w turystykach były podpórki : ) Kurcze już nie mogę edytować... http://allegro.pl/item956635540_klamki_tektro_rl_720_cyklocross_przelajowe_oka_ja.html takie klamki powinny być dobre, bo te rozwiązanie stosuje się czasem w przełajach. Jeszcze jeden przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elo78 Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Jak dla mnie patent zupełnie zbędny tym bardziej ,że kolega tgrs ostatni sezon przesmigał głownie na szosie mniemam iż rower szosowy będzie uzywac tylko na szosie , a tam takie klamki się nie przydadzą. Najlepiej jest się przejechać rowerem z normalna konfiguracją i po jeździe ocenić swój stosunek do tego rozwiązania. Ja odradzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.