Szerszen3 Napisano 14 Marca 2010 Napisano 14 Marca 2010 Witam Mam zamiar kupić rower. Który z nich będzie najlepszym wyborem? Jeździł będę głównie po lesie i polnych drogach oraz asfalt. Mam 180 cm i 65 kg. http://allegro.pl/item950699355_merida_matts_tfs_xc_300_v_niska_cena_od_ss.html http://allegro.pl/item950719294_merida_matts_tfs_100_v_warszawa.html http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-wheeler-rro-39-2009.html#fragment-2 http://www.kross.pl/573-g517-k2177-level_a2_xt.html Pozdrawiam
TocaS Napisano 14 Marca 2010 Napisano 14 Marca 2010 Temat poprawiony, zapoznaj się z regulaminem forum pkt 2b.
Szerszen3 Napisano 15 Marca 2010 Autor Napisano 15 Marca 2010 Do wyboru zostały mi level a2 xt i 300v. Co będzie lepszym wyborem?
afly Napisano 15 Marca 2010 Napisano 15 Marca 2010 Jeżeli po takich cenach (tzn Kross po cenie katalogowej) to Merida 300v, jeżeli Kross za około 1500zł to będzie dobrym wyborem.
Szerszen3 Napisano 16 Marca 2010 Autor Napisano 16 Marca 2010 Cena jednego i drugiego to 1500zł. A mogli byście uzasadnić dlaczego akurat Kross? Z moich wyliczeń wyszło że Kross ma lepszy amortyzator i tylna przerzutkę. Reszta jest lepsza w meridzie lub porównywalna z Krossem. Więc ja powoli skłaniam się w stronę meridy? A może przekonacie mnie jakoś do Krossa?
Michalek Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Mając do wyboru Meride i A2 '09 wybrałbym Meride. Ale wydaje mi się, że za około 1500 zł dobrą propozycją jest też Level A4 '08, np taki: http://www.allegro.pl/item936138152_kross_level_a4_deore_rock_shox_dart_2_wawa.html. Jak dla mnie rower jak najbardziej OK, tylko może nie w tym kolorze i dla Ciebie odpowiednia będzie rama 19", a taką będzie ciężko trafić.
afly Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Cena jednego i drugiego to 1500zł. A mogli byście uzasadnić dlaczego akurat Kross? Z moich wyliczeń wyszło że Kross ma lepszy amortyzator i tylna przerzutkę. Reszta jest lepsza w meridzie lub porównywalna z Krossem. Więc ja powoli skłaniam się w stronę meridy? A może przekonacie mnie jakoś do Krossa? No to po kolei: Korba - Merida Przerzutka przód - Merida Przerzutka tył - Kross Manetki - 9 przełożen Merida - łatwiejszcza ewentualna późniejsza modernizacja, 8 przełożeń Kross Alivio (dobra manetka - podobno trwalsza od deore) Amortyzator - Kross A teraz teoria, potrzebne Ci 27biegów? wdł mnie 24 wystarczające. Czy napęd poprawia komfort? dobrze zmianiające się biegi poprawiają samopoczucie ale konfortu nie dadzą, wiec amorek ważny jest. Rożnica w przednich przerzutkach jak dla mnie jest znikoma. Hamulce, tarcze vs V-brake, biorąc Krossa przyszła modernizację mamy ułatwioną, w meridzie liczymy sie z większymi kosztami, co lepsze, wszystko zależy do warunków. Twój wybór oczywiście, nie wątpliwym plusem jest dobra korba w Meridzie, ale z drugiej strony amorek w Krossie jest lepszy (na pewno bardziej kosztowne wymienienie jego będzie niz kobry na ten sam model w Meridzie). Wspomniany Kross Level A4 2009 - bije obydwa te rowerki. http://masterbike.com.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=42&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1 (http://masterbike.com.pl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=7&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1)
Szerszen3 Napisano 16 Marca 2010 Autor Napisano 16 Marca 2010 Ale jadąc zupełnie po kolei: Widelec: 1. A2/A4 2. 300v Przerzutka przód: 1. 300v 2. A2/A4 Przerzutka tył: 1. A2 2. 300v/A4 Hamulce: 1. A2/A4 2. 300v Manetki: 1. A4/300v 2. A2 Korba: 1. 300v 2. A4 3. A2 Suport: 1. 300v 2. A4 3. A2 Piasty: 1. 300v 2. A2/A4 Kierownica/wsporniki/stery: 1. 300v 2. A4 3. A2 Obręcze: 1.300v 2. A2/A4 Nie jestem pewny do końca czy tak przedstawia się klasyfikacja. Ale z tego jednak wychodzi, ze Merida jest najlepsza. Jedyne co w niej kuleje to amorek. Hamulce tarczowe myślę, że nie są mi niezbędne. Czy ten Dart 2 jest o wiele lepszy od tego XCMa?
MM85 Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Ja dodam od siebie że na tej Meridze 300 v zrobiłem już prawie 6000km Po tym przebiegu amor oczywiście padł ale możliwe że darat też bym rozwalił, kaseta i łańcuch też do wymiany ale to normalne. Rowerku nie oszczędzam skoki, schody, błoto itp. a jestem cały czas zadowolony z roweru
afly Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Piasty: 1. 300v 2. A2/A4 Obręcze: 1.300v 2. A2/A4 Z tym układem się nie zgodzę. Dart będzie za twardy dla ciebie, raczej dla osoby od 75kg jest przeznaczony.
Szerszen3 Napisano 18 Marca 2010 Autor Napisano 18 Marca 2010 Nadal się zastanawiam czy brać levela a4 czy 300v. Zastanawia mnie jakie są koszty eksploatacji hudraulików? I lepszy jest Dart czy XCM??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.