Skocz do zawartości

[Rower] zakup nowego - kilka typów


Szerszen3

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam zamiar kupić rower. Który z nich będzie najlepszym wyborem? Jeździł będę głównie po lesie i polnych drogach oraz asfalt. Mam 180 cm i 65 kg.

 

http://allegro.pl/item950699355_merida_matts_tfs_xc_300_v_niska_cena_od_ss.html

http://allegro.pl/item950719294_merida_matts_tfs_100_v_warszawa.html

http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-wheeler-rro-39-2009.html#fragment-2

http://www.kross.pl/573-g517-k2177-level_a2_xt.html

 

Pozdrawiam

Napisano

Cena jednego i drugiego to 1500zł. A mogli byście uzasadnić dlaczego akurat Kross? Z moich wyliczeń wyszło że Kross ma lepszy amortyzator i tylna przerzutkę. Reszta jest lepsza w meridzie lub porównywalna z Krossem. Więc ja powoli skłaniam się w stronę meridy? A może przekonacie mnie jakoś do Krossa?

Napisano

Cena jednego i drugiego to 1500zł. A mogli byście uzasadnić dlaczego akurat Kross? Z moich wyliczeń wyszło że Kross ma lepszy amortyzator i tylna przerzutkę. Reszta jest lepsza w meridzie lub porównywalna z Krossem. Więc ja powoli skłaniam się w stronę meridy? A może przekonacie mnie jakoś do Krossa?

No to po kolei:

Korba - Merida

Przerzutka przód - Merida

Przerzutka tył - Kross

Manetki - 9 przełożen Merida - łatwiejszcza ewentualna późniejsza modernizacja, 8 przełożeń Kross Alivio (dobra manetka - podobno trwalsza od deore)

Amortyzator - Kross

A teraz teoria, potrzebne Ci 27biegów? wdł mnie 24 wystarczające. Czy napęd poprawia komfort? dobrze zmianiające się biegi poprawiają samopoczucie ale konfortu nie dadzą, wiec amorek ważny jest. Rożnica w przednich przerzutkach jak dla mnie jest znikoma. Hamulce, tarcze vs V-brake, biorąc Krossa przyszła modernizację mamy ułatwioną, w meridzie liczymy sie z większymi kosztami, co lepsze, wszystko zależy do warunków. Twój wybór oczywiście, nie wątpliwym plusem jest dobra korba w Meridzie, ale z drugiej strony amorek w Krossie jest lepszy (na pewno bardziej kosztowne wymienienie jego będzie niz kobry na ten sam model w Meridzie).

 

Wspomniany Kross Level A4 2009 - bije obydwa te rowerki.

http://masterbike.com.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=42&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1

 

(http://masterbike.com.pl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=7&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1)

Napisano

Ale jadąc zupełnie po kolei:

 

Widelec:

1. A2/A4

2. 300v

 

Przerzutka przód:

1. 300v

2. A2/A4

 

Przerzutka tył:

1. A2

2. 300v/A4

 

Hamulce:

1. A2/A4

2. 300v

 

Manetki:

1. A4/300v

2. A2

 

Korba:

1. 300v

2. A4

3. A2

 

Suport:

1. 300v

2. A4

3. A2

 

Piasty:

1. 300v

2. A2/A4

 

Kierownica/wsporniki/stery:

1. 300v

2. A4

3. A2

 

Obręcze:

1.300v

2. A2/A4

 

 

Nie jestem pewny do końca czy tak przedstawia się klasyfikacja. Ale z tego jednak wychodzi, ze Merida jest najlepsza. Jedyne co w niej kuleje to amorek. Hamulce tarczowe myślę, że nie są mi niezbędne.

 

Czy ten Dart 2 jest o wiele lepszy od tego XCMa?

Napisano

Ja dodam od siebie że na tej Meridze 300 v zrobiłem już prawie 6000km

Po tym przebiegu amor oczywiście padł ale możliwe że darat też bym rozwalił, kaseta i łańcuch też do wymiany ale to normalne. Rowerku nie oszczędzam skoki, schody, błoto itp. a jestem cały czas zadowolony z roweru :)

Napisano

 

Piasty:

1. 300v

2. A2/A4

 

 

Obręcze:

1.300v

2. A2/A4

 

Z tym układem się nie zgodzę. Dart będzie za twardy dla ciebie, raczej dla osoby od 75kg jest przeznaczony.

Napisano

Nadal się zastanawiam czy brać levela a4 czy 300v.

 

Zastanawia mnie jakie są koszty eksploatacji hudraulików? I lepszy jest Dart czy XCM??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...