Skocz do zawartości

[Damper] Serwis damperów Specialized AFR Brain Shock


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś podchodził może do tematu serwisu we własnym zakresie damperów Specializeda szczególnie tych z lat 2007-2008 z brainem (długie, zamocowane na tylnym trójkącie ramy TU przykład). Mój ma już 2 sezony bez serwisu - wszystko działa bez zastrzeżeń, nie jest przejechane na nim dużo ale chętnie bym już go przeczyścił i wymienił uszczelki i okazuje się, że nie mogę znaleźć nic użytecznego w internecie. Sam serwisuje sobie min. Rebę nie jest to problemem. Mam więc 3 wyjścia:

1. Nie ruszać dopóki wszystko działa.

2. Spróbować samemu (brak instrukcji)

3. Przeserwisować w Airbike w cenie 499zł

 

Czy w tych damperach jest coś szczególnego, że od razu mam rozpatrywać tylko oddanie do serwisu? Może ktoś próbował przy nich majstrować samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z jednej strony skoro wszystko działa lepiej nie ruszać, zwłaszcza że manuali nie ma, z drugiej zalecana jest wymiana oleju raz na sezon ponieważ olej się starzeje i traci właściwości.

Ceny serwisu to zdzierstwo i zbrodnia w biały dzień, wymiana uszczelek, które niewiele się różnią od takich za kilkadziesiąt gr. ogólnodostępnych, wymiana oleju i pompowanie/nabicie azotem, co zajmuje mniej niż godzinkę i nie jest niczym trudnym jak ma się odpowiednie narzędzia i manual (żeby np. wiedzieć jak ustawić przegrodę). Niestety producenci tak konstruują dampery żeby jak najbardziej utrudnić serwis w warunkach domowych (oficjalnie to niemożliwe :thumbsup: ), bo pr5zecież trzeba zarabiać jeszcze na serwisie.

Jak już koniecznie będziesz chciał serwis popytaj jeszcze w Variobike:

http://www.variobike.enic.pl/

podobno robią fachowo i sporo taniej niż w oficjalnym serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Woytaky czy udało ci się przeserwisować swojego dampera?

Kupiłem speca na ramie M5 z 2008 w stanie idealnym jednak pojawił się problem z damperem - strasznie się poci, a dodatkowo gdy go zablokuję słychać takie "chrup" a dodam że zjechałem dosłownie z krawężnika, po chrupnięciu oring, który pokazuje ile ugiął się damper pokazuje ok 3/4 długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie serwisowałem, mój wytrzymał ok 3 sezonów bez problemów (ok 12k km) ale już teraz zauważam olej który w małych ilościach odkłada się na oringu pokazującym skok, dodatkowo ostatnio chciałem go ustawić na sztywniaka (full firm) i okazało się, że się nie da (kiedyś usztywniał się) - co świadczy zapewne że serwis w krótkim czasie jest nieunikniony. Rok temu dzwoniłem do variobike i po rozmowie z serwisantem odniosłem wrażenie że wie o czym mówi i na pewno do nich wyślę damper a cena była ze 3 razy mniejsza niż w airbike :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie serwisowałem, mój wytrzymał ok 3 sezonów bez problemów (ok 12k km) ale już teraz zauważam olej który w małych ilościach odkłada się na oringu pokazującym skok, dodatkowo ostatnio chciałem go ustawić na sztywniaka (full firm) i okazało się, że się nie da (kiedyś usztywniał się) - co świadczy zapewne że serwis w krótkim czasie jest nieunikniony. Rok temu dzwoniłem do variobike i po rozmowie z serwisantem odniosłem wrażenie że wie o czym mówi i na pewno do nich wyślę damper a cena była ze 3 razy mniejsza niż w airbike :).

 

No ja próbuję dodzwonić się od wczoraj i cisza - widać obłożenie mają kosmiczne.

U mnie podobnie - po zablokowaniu i na małych nierównościach wydaje się być sztywny ale już jakiś krawężnik i widać że oring pokazujący skok się przemieszcza na 3/4 długości. Dodatkowo martwi mnie to CHRUPanie - zauważyłeś coś takiego u w swoim? Ja kupiłem rower używany - praktycznie rama była jak nowa - widać że damper jednak nie był w serwisie od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Też mam Epica z 2008r. - chrupania brak przy utwardzonym na maxa, lepiej zrób ten serwis żeby czegoś nie rozwalić. Szukałem tematu na anglojęzycznych forach i nic. Chyba będę pionierem w tej dziedzinie bo 1000zł za roboczo godzinę płacić nie zamierzam. U mnie (na razie i odpukać) wszystko cacy, ale zabiorę się za tą kwestie na jesień. Nie mogę uwierzyć że nikt nigdy nie zrobił tego samemu, dlatego nie odpuszczę poszukiwań.

 

Wam też się o tyle obrotów regulacja obraca?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Epica 2010 z tłumikiem mini brain. Nówkę kupiłem. Wygląd inny, ale zasada działania analogiczna. Strzelanie lub pykanie tłumika na przeszkodach, gdy jest bardziej Firm niż Soft, to normalna praca. Wtedy odblokowuje się zawór bezwładnościowy. przesunięcie tłoka aż o 3/4 może oznaczać za małe ciśnienie. A serwis swoją drogą pewnie i tak by się przydał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...