Skocz do zawartości

[Koła] Składane do 600zł


Dungor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam w planie złożenie kół pod XC/maratony. Problem w tym, że już nie wiem na co się zdecydować. Dostałem w sklepach masę propozycji. Jedne lepsze inne gorsze, ale mam wrażenie, że każdy próbuje na tym jak najwięcej zarobić :( Budżet to jest max 600zł, waga 80kg. Kołą pod v-ki, ale mogą być z możliwością założenia tarcz w przyszłości (nie jest to warunek konieczny). Mają być wytrzymałe i LEKKIE

 

Proponowane zestawy:

Piasty: XT 2009 Centerlock

Szprychy: DT (Revolution albo Champion, ciężko powiedzieć - jak to wychodzi cenowo? W każdym razie na pewno cieniowane)

Obręcze: Mavic XM 317/ Equalizer SunRims 21 (Lekka - co to warte pod Vki, pod tarcze ponoć wymiatają.)

 

Piasty: Chosen na łożyskach maszynowych

Szprychy: CNspoke

Obręcze: Alexrims XC-lite/ Mavic XM317

 

Piasty: Boplight

Szprychy: CNspoke/Dt Champion

Obręcze: Alexrims DM 18

 

Ehm ... pomóżcie. Wszelkie propozycje innych zestawień mile widziane.

 

Poza tym znalazłem taką ofertę : http://allegro.pl/show_item.php?item=957464878. Proszę o jakieś opinie :)

Napisano

Dołączę się do tematu, za niedlugo też będę szukal kola (tył) i wtedy wziąłbym zestaw EQUALIZER 21/ XM 317 + piasta deore xt/lx

 

Czym różni się equalizer od mavica i czy warto doplacic do piasty xt?

Napisano

Na EQ21 zawodnicy po 70kg się skarżą z brakiem sztywności, także raczej bym je sobie odpuścił.

 

Championy nie są cieniowane, dopiero Competition to 2.0-1.8-2.0 no i rzecz jasna Revo 2.0-1.5-2.0

 

Skoro pod vki to dochodzą nam piasty szosowe :rolleyes: np. http://www.allegro.pl/item962852036_piasta_przod_novatec_nt_a291_32h_77g_maszyny.html + http://www.allegro.pl/item964556070_piasta_tyl_novatec_nt_f172_szosa_32h_291g_maszyny.html Oczywiście tył jest węższy, ale wg ludzi, którzy jeżdżą na tego typu piastach, nic się nie dzieje.

 

Do tego obręcz XM317, szprychy Sapim Laser/Revo, alu nyple i za ~650zł + zaplot masz koła o wadze 1550g! W wypadku kół pod tarcze, niestety +160g w wypadku XT.

 

http://cgi.ebay.com/new-red-or-black-Novatec-MTB-hubs-for-disk-brake_W0QQitemZ170459905306QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item27b033bd1a#ht_500wt_1182 warto się zastanowić, 6 śrub pozwoli na lżejsze tarcze niż cl.

Napisano

Jakoś nie jestem zwolennikiem stosowania piast szosowych w kołach do rowery MTB. Cokolwiek innego ale nie piasty szosowe. Czasem też człowiek chce poszaleć w terenie.

Druga sprawa, że mocowanie tarcz na 6 śrub jest cięższe niż CL więc suma summarum jest wagowo podobnie biorąc pod uwagę wagę tarcz.

Napisano
Druga sprawa, że mocowanie tarcz na 6 śrub jest cięższe niż CL więc suma summarum jest wagowo podobnie biorąc pod uwagę wagę tarcz.

 

Przykład na komplecie p+t:

 

IS:

Dt 240s IS - 421g

Dartmoor nano 160mm x2 - 162g

Śruby do tarczy - 25g

/608g (a da się duuuużo lżej)

 

CL:

Dt 240s CL - 391g

Shimano XTR 160mm x2 - 270g

/661g

 

A 50g zysku to już całkiem przyzwoity wynik.

Napisano

Nie liczyłem nigdy tego tak dokładnie. Do szczęścia nie jest mi to potrzebne.

Pokazałeś, że mocowanie CL i IS wraz z tarczami mają bardzo zbliżoną wagę, wg mnie różnica jest pomijalna. No ale dla niektórzy dla tych 50g są w stanie dużo zrobić :icon_mrgreen:

 

Jakbym składał koła (chociaż to robię, ale mam troszkę inne priorytety) pod v-ki to tak czy inaczej skorzystałbym z piast z mocowaniem pod tarcze, bez znaczenia jakie by ono było. Zawsze to w razie W wystarczy kupić hamulec i już jest. A tak przebudowa znowu całych kół...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...