Dungor Napisano 13 Marca 2010 Napisano 13 Marca 2010 Mam w planie złożenie kół pod XC/maratony. Problem w tym, że już nie wiem na co się zdecydować. Dostałem w sklepach masę propozycji. Jedne lepsze inne gorsze, ale mam wrażenie, że każdy próbuje na tym jak najwięcej zarobić Budżet to jest max 600zł, waga 80kg. Kołą pod v-ki, ale mogą być z możliwością założenia tarcz w przyszłości (nie jest to warunek konieczny). Mają być wytrzymałe i LEKKIE Proponowane zestawy: Piasty: XT 2009 Centerlock Szprychy: DT (Revolution albo Champion, ciężko powiedzieć - jak to wychodzi cenowo? W każdym razie na pewno cieniowane) Obręcze: Mavic XM 317/ Equalizer SunRims 21 (Lekka - co to warte pod Vki, pod tarcze ponoć wymiatają.) Piasty: Chosen na łożyskach maszynowych Szprychy: CNspoke Obręcze: Alexrims XC-lite/ Mavic XM317 Piasty: Boplight Szprychy: CNspoke/Dt Champion Obręcze: Alexrims DM 18 Ehm ... pomóżcie. Wszelkie propozycje innych zestawień mile widziane. Poza tym znalazłem taką ofertę : http://allegro.pl/show_item.php?item=957464878. Proszę o jakieś opinie
micha09 Napisano 13 Marca 2010 Napisano 13 Marca 2010 Dołączę się do tematu, za niedlugo też będę szukal kola (tył) i wtedy wziąłbym zestaw EQUALIZER 21/ XM 317 + piasta deore xt/lx Czym różni się equalizer od mavica i czy warto doplacic do piasty xt?
Dungor Napisano 13 Marca 2010 Autor Napisano 13 Marca 2010 Poza tym znalazłem taką ofertę : http://allegro.pl/show_item.php?item=957464878. Proszę o jakieś opinie Poprawka linka do allegro : http://allegro.pl/item957464878_alexrims_dt_chosen_v_brake_26_lekkie_i_szybkie.html
Grecki Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Te szprychy na zdjęciu są dziwnie zaplecione,trochę powyginane.
miskov17 Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Na EQ21 zawodnicy po 70kg się skarżą z brakiem sztywności, także raczej bym je sobie odpuścił. Championy nie są cieniowane, dopiero Competition to 2.0-1.8-2.0 no i rzecz jasna Revo 2.0-1.5-2.0 Skoro pod vki to dochodzą nam piasty szosowe np. http://www.allegro.pl/item962852036_piasta_przod_novatec_nt_a291_32h_77g_maszyny.html + http://www.allegro.pl/item964556070_piasta_tyl_novatec_nt_f172_szosa_32h_291g_maszyny.html Oczywiście tył jest węższy, ale wg ludzi, którzy jeżdżą na tego typu piastach, nic się nie dzieje. Do tego obręcz XM317, szprychy Sapim Laser/Revo, alu nyple i za ~650zł + zaplot masz koła o wadze 1550g! W wypadku kół pod tarcze, niestety +160g w wypadku XT. http://cgi.ebay.com/new-red-or-black-Novatec-MTB-hubs-for-disk-brake_W0QQitemZ170459905306QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item27b033bd1a#ht_500wt_1182 warto się zastanowić, 6 śrub pozwoli na lżejsze tarcze niż cl.
speq Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Jakoś nie jestem zwolennikiem stosowania piast szosowych w kołach do rowery MTB. Cokolwiek innego ale nie piasty szosowe. Czasem też człowiek chce poszaleć w terenie. Druga sprawa, że mocowanie tarcz na 6 śrub jest cięższe niż CL więc suma summarum jest wagowo podobnie biorąc pod uwagę wagę tarcz.
miskov17 Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Druga sprawa, że mocowanie tarcz na 6 śrub jest cięższe niż CL więc suma summarum jest wagowo podobnie biorąc pod uwagę wagę tarcz. Przykład na komplecie p+t: IS: Dt 240s IS - 421g Dartmoor nano 160mm x2 - 162g Śruby do tarczy - 25g /608g (a da się duuuużo lżej) CL: Dt 240s CL - 391g Shimano XTR 160mm x2 - 270g /661g A 50g zysku to już całkiem przyzwoity wynik.
speq Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Nie liczyłem nigdy tego tak dokładnie. Do szczęścia nie jest mi to potrzebne. Pokazałeś, że mocowanie CL i IS wraz z tarczami mają bardzo zbliżoną wagę, wg mnie różnica jest pomijalna. No ale dla niektórzy dla tych 50g są w stanie dużo zrobić Jakbym składał koła (chociaż to robię, ale mam troszkę inne priorytety) pod v-ki to tak czy inaczej skorzystałbym z piast z mocowaniem pod tarcze, bez znaczenia jakie by ono było. Zawsze to w razie W wystarczy kupić hamulec i już jest. A tak przebudowa znowu całych kół...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.