Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Recon SL Solo Air 120mm


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem nowy rower (od kilku dni pełni rolę wystawową) wraz z Rock Shox Recon SL Solo Air 120mm, jest z nim mały problem, oby mały.

Napompowałem pierwszego dnia 100PSI pod moje 80kg, tak jak zaleca "naklejka".

Zbliża się wieczór.. boom! Wywaliło uszczelkę (ta szara ze obejmującą ją sprężyną) z lewej goleni do góry. Ciśnienie spadło do 50PSI.

Wcisnąłem ją łyżką do opon na swoje miejsce, napompowałem na 100PSI, kobieta mi mówi rano, że znowu wybiło uszczelkę :(

Tym razem spuściłem całkowicie powietrze, wcisnąłem uszczelkę na swoje miejsce, napompowałem i czekam...

Jeśli to nie pomoże, to co mam zrobić aby naprawić tą usterkę? :-(

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam że komora powietrzna jest nieszczelna i zamiast ją pompować pompujesz całą goleń. Jak masz gwarancję to odsyłaj a jak nie to wyciągnij zawartość pompowanej goleni i wymień wszystkie oringi. Tutaj napisałem jak zmienić skok ale też jest opis wyciągania zawartości goleni: http://www.forumrowerowe.org/topic/62306-amortyzatorrecon-vs-tora-vs/page__st__20 . Jak będziesz miał z czymś problem to pisz.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam gwarancję, ale musiałbym go odesłać do Niemiec, bo tam kupiłem rower. Mimo wszystko chyba jednak tak zrobię, bo nie zamierzam dopłacać kolejnej stówy na uszczelki do roweru co dopiero do mnie trafił. Najpierw przekręcony gwint w mostku, teraz to.. (nowy mostek już mi wysłali). Napiszę najpierw do sprzedawcy, potem zobaczymy co dalej.

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kompletny serwis Recona - wymiana wszystkich uszczelek, zalanie i czyszczenie w Polsce policzą Ci ok 240zł. Wiem, bo sam serwisowałem ostatnio Recona 351 solo air. Wysyłka do Niemiec też nie będzie tania... no i czas oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szara uszczelka wraz z oringiem wygląda ok.

Co do serwisowania nie mam zamiaru go oddawać tam gdzie miałbym zapłacić nawet grosza.

Liczę na sensowne rozwiązanie sprawy przez sprzedawcę.

No i na Was :-)

 

Problem raczej jest z tym co jej w środku niż na zewnątrz.

Jestem zwolennikiem DIY, więc co mogę zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wczorajszym całkowitym spuszczeniu powietrza i nabiciu od nowa, do dzisiaj nie wybiło zewnętrznej uszczelki.

Cieszyć się raczej będę jak przetrwa kolejnych kilka dni. Pytanko.. to normalne, że ten amor tak syczy (naprawdę głośno) przy powrocie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wybrałem się rowerem na terenową przeprawę, kiedy wróciłem sprawdziłem ciśnienie, spadło o jakieś kilkanaście PSI. Nabiłem pod moją wagę i w nocy wywaliło uszczelkę i spadek z 90PSI do 50PSI. Wygląda to tak jak pisaliście, jakby komora powietrzna była nieszczelna. Zewnętrzna szara uszczelka wraz ze sprężyną wyglądają ok, czy wymiana wewnętrznych oringów w feralnej goleni powinna poprawić sytuację w 100%? Jeśli tak, to gdzie kupię owe oringi w sieci? Ewentualnie o co konkretnie mam pytać w sklepie stacjonarnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...