Rychlapl Napisano 11 Marca 2010 Napisano 11 Marca 2010 Witam, Mam problem ze swoim Rock Shox SID 2007. Otóż blokada nie działa tak jak powinna. Wcześniej amortyzator chodził zablokowany max 1 cm (co jest normalne z tego co wiem) a teraz chodzi około 3,5 cm. Dopiero wtedy się blokuje. Praca bez blokady zupełnie ok, nie puszcza ciśnienia, olej na górnych goleniach w standardowych ilościach. Ktoś wie w czym problem? I jak go rozwiązać.
tobo Napisano 11 Marca 2010 Napisano 11 Marca 2010 problem pojawił się nagle? czyli jednego dnia 1 cm a następnego 3,5? czy nie zauważyłeś tej zmiany po prostu?
Rychlapl Napisano 11 Marca 2010 Autor Napisano 11 Marca 2010 Szczerze, to wydaje mi się że wczoraj jeszcze było ok, w zasadzie jestem do tego przekonany. Jednak istnieje możliwość, że po prostu wcześniej tego nie zauważyłem.
skjaatel Napisano 11 Marca 2010 Napisano 11 Marca 2010 Za mało oleju w tłumiku? Nic dołem nie pociekło?
Rychlapl Napisano 12 Marca 2010 Autor Napisano 12 Marca 2010 Ciężko mi powiedzieć, ale wydaje mi się że wszytko jest w normie. On zawsze przy tych dolnych "zaworkach" był wilgotny. Drugi SID w domu ma tak samo. Czyli muszę się udać do serwisu z nim, bo sam rozebrać nie potrafię. Więc, możecie polecić jakiś serwis w krk? Nie mieszkam tutaj długo więc się słabo orientuję.
mixchris Napisano 22 Września 2011 Napisano 22 Września 2011 Witam! Chciał bym odświeżyć temat gdyż mam ten sam problem w moim Rock Shox SID Team'ie (100mm) Tylko u mnie jest tak od nowości i byłem pewien że ugięcie 3,5cm na pełnej blokadzie to normalka. Trochę poczytałem i okazuje się że nie jest to normalka niektórzy piszą że mają 1cm a jeszcze inni 3mm!!! co jest MEGA różnica do mich ponad 3cm. Czy ciśnienie w komorach ma wpływ na blokadę? Więc mam do was pytanie o ile powinien się uginać taki amortyzator przy pełnej blokadzie i jak jest u was?
mixchris Napisano 22 Września 2011 Napisano 22 Września 2011 Mam blokadę na kierownicy typu Pop-Lock i linka jest naprawdę mocno naciągnięta. Może jest to istotne a może nie ale gdy kupowałem amortyzator to w zestawie miałem manetkę typu Push-Lock tylko po pierwsze mi się nie podoba a po drugie jest mniej wygodna niż Pop-Lock jak dla mnie i dla tego ją wymieniłem. Może się różnią naciągiem linki i dla tego mi nie działa? Ale nie wydaje mi się.
ukaniex Napisano 22 Września 2011 Napisano 22 Września 2011 Szkoda, że nie wiedziałem to byśmy się zamienili na manetki. Odkręć obejmę (tą czarną) i przekręć o 90' (bo prawdopodobnie linka wchodzi na wprost). Też miałem ten problem, w/w operacja pomogła i blokada zaczęła pracować.
mixchris Napisano 22 Września 2011 Napisano 22 Września 2011 Czyli chodzi o to aby linka wychodziła z prawej strony tak? Nie tak jak na zdjęciu? http://www.tsunamidave.com/tdbike/images/build/lrgforks.jpg Zaraz się pobawię i dam znać.
ukaniex Napisano 22 Września 2011 Napisano 22 Września 2011 Dokładnie, tak by wychodziła z prawej strony.
mixchris Napisano 22 Września 2011 Napisano 22 Września 2011 Niestety nic nie dały zmiany. Nawet kombinacje z niebieskim talerzykiem do którego mocuje się linkę nic, nic i jeszcze raz nic Chyba sam tego nie rozwikłam
ukaniex Napisano 22 Września 2011 Napisano 22 Września 2011 Próbuj różnych kombinacji, u mnie było tak że przesunąłem obejmę o 2mm i już blokada nie działała.
mixchris Napisano 22 Września 2011 Napisano 22 Września 2011 Coś mi się jednak udało trochę jeszcze pokombinowałem i zauważyłem taką zależność mianowicie gdy mam wyłączoną blokadę na kierownicy (amor miękki) i przekręcę pokrętła GATE na + do końca i następnie przełączę blokadę na kierownicy (amor "sztywny") to jest bez zmian amor ugina się o jakieś 3,5mm natomiast gdy powtórzę całą operację tzn. będę przekręcał pokrętło GATE na + gdy blokada jest załączona (amor sztywny) to Ooooo NIEBIOSA!!! przy zablokowanym amortyzatorze czuć że jest dużo twardszy chociaż nadal jest to aż 2cm ugięcia ale progres jest A tobie o ile się ugina? ZROBIŁEM !!! Pobawiłem się jeszcze trochę i mam magiczny 1cm Natomiast nie zmieniałem położenia całego mechanizmu tylko ten niebieski talerzyk przekręcałem. Dzięki wielkie za pomoc Pozdrawiam
ukaniex Napisano 22 Września 2011 Napisano 22 Września 2011 Byłem równie szczęśliwy jak ostatnio pogmerałem przy blokadzie, miałem amor pół roku i od nowości nie działała blokada. Gdy się zdenerwowałem 2 mieś temu to naprawiłem, nie zdajesz sobie sprawy jaka radość mnie ogarnęła. U mnie na blokadzie i max FG amor ugina się około 2cm.
mixchris Napisano 22 Września 2011 Napisano 22 Września 2011 ja na tym amorku jeżdżę już ponad rok a dopiero dzisiaj (dzięki tobie ) udało mi się poskromić niedziałającą blokadę i pewno się czuję tak samo jak ty gdy rozwiązałeś swój problem bo nie ma nic gorszego jak jakaś usterka w rowerze nad którą nie możesz zapanować
Rychlapl Napisano 23 Września 2011 Autor Napisano 23 Września 2011 Skok około 2 cm w nowych RS-ach jest zupełnie normalny, nie blokują się tak jak starsze modele - praktycznie na sztywno.
ukaniex Napisano 23 Września 2011 Napisano 23 Września 2011 To dobrze i źle. No ale lepsze to niż nie mieć tej blokady. ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.