Skocz do zawartości

[amortyzator] Blokada Rock Shox SID


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem ze swoim Rock Shox SID 2007. Otóż blokada nie działa tak jak powinna. Wcześniej amortyzator chodził zablokowany max 1 cm (co jest normalne z tego co wiem) a teraz chodzi około 3,5 cm. Dopiero wtedy się blokuje.

Praca bez blokady zupełnie ok, nie puszcza ciśnienia, olej na górnych goleniach w standardowych ilościach.

 

Ktoś wie w czym problem? I jak go rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć, ale wydaje mi się że wszytko jest w normie. On zawsze przy tych dolnych "zaworkach" był wilgotny. Drugi SID w domu ma tak samo.

 

Czyli muszę się udać do serwisu z nim, bo sam rozebrać nie potrafię. Więc, możecie polecić jakiś serwis w krk? Nie mieszkam tutaj długo więc się słabo orientuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

 

Chciał bym odświeżyć temat gdyż mam ten sam problem w moim Rock Shox SID Team'ie (100mm) Tylko u mnie jest tak od nowości i byłem pewien że ugięcie 3,5cm na pełnej blokadzie to normalka. Trochę poczytałem i okazuje się że nie jest to normalka niektórzy piszą że mają 1cm a jeszcze inni 3mm!!! co jest MEGA różnica do mich ponad 3cm. Czy ciśnienie w komorach ma wpływ na blokadę?

 

Więc mam do was pytanie o ile powinien się uginać taki amortyzator przy pełnej blokadzie i jak jest u was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam blokadę na kierownicy typu Pop-Lock i linka jest naprawdę mocno naciągnięta. Może jest to istotne a może nie ale gdy kupowałem amortyzator to w zestawie miałem manetkę typu Push-Lock tylko po pierwsze mi się nie podoba a po drugie jest mniej wygodna niż Pop-Lock jak dla mnie i dla tego ją wymieniłem. Może się różnią naciągiem linki i dla tego mi nie działa? Ale nie wydaje mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się jednak udało :D trochę jeszcze pokombinowałem i zauważyłem taką zależność mianowicie gdy mam wyłączoną blokadę na kierownicy (amor miękki) i przekręcę pokrętła GATE na + do końca i następnie przełączę blokadę na kierownicy (amor "sztywny") to jest bez zmian amor ugina się o jakieś 3,5mm natomiast gdy powtórzę całą operację tzn. będę przekręcał pokrętło GATE na + gdy blokada jest załączona (amor sztywny) to Ooooo NIEBIOSA!!! przy zablokowanym amortyzatorze czuć że jest dużo twardszy chociaż nadal jest to aż 2cm ugięcia ale progres jest :)

 

A tobie o ile się ugina?

 

ZROBIŁEM !!! :D Pobawiłem się jeszcze trochę i mam magiczny 1cm :) Natomiast nie zmieniałem położenia całego mechanizmu tylko ten niebieski talerzyk przekręcałem.

 

Dzięki wielkie za pomoc :thanks:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem równie szczęśliwy jak ostatnio pogmerałem przy blokadzie, miałem amor pół roku i od nowości nie działała blokada. Gdy się zdenerwowałem 2 mieś temu to naprawiłem, nie zdajesz sobie sprawy jaka radość mnie ogarnęła. icon_mrgreen.gif

U mnie na blokadzie i max FG amor ugina się około 2cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na tym amorku jeżdżę już ponad rok a dopiero dzisiaj (dzięki tobie :thumbsup: ) udało mi się poskromić niedziałającą blokadę i pewno się czuję tak samo jak ty gdy rozwiązałeś swój problem bo nie ma nic gorszego jak jakaś usterka w rowerze nad którą nie możesz zapanować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...