Skocz do zawartości

[rower]Scott Contessa Spark 35 09 za 3800 dobry pomysł?


marynka

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej. Jestem nowa na forum, dotychczas jezdziłam Trekiem, jednak ma już 10 lat i pora na zmiany.Mam 167cm wzrostu, 49kg... Mogę kupić scotta contessa spark 35 za 3800zł rocznik 2009, wiem że 2010 kosztuje już 5400zł...Tylko zastanawiam się czy to dobry wybór...Mieszkam poza miastem w okolicach Puszczy Zielonki, więc bardzo dużo jeżdże w terenie... Zastanawiam się też czy rama 'S' będzie dla mnie odpowiednia, czy mała...

Jakby ktoś miał czas na odpowiedz bede wdzieczna...

 

pozdrawiam

Napisano

dużo jeździsz rowerem ....w jakim terenie dokładnie?

może lepiej jakiegoś Hardtaila będzie lżejszy i lepszy osprzęt za ta cenę możesz mieć?

i może nie koniecznie scotta - drogie to strasznie

Napisano

Będzie mała.

 

Zdecydowanie !!! Nawet nie probuj wziac "S"

 

Dziewczyna o prawie identycznym wzroscie bo 165cm, rama Contessa 50 "S" strasznie sie meczyla.

Obecnie jest "M" i jest duzo lepiej, ale nie wiem czy nie lepsza bylaby rama moze jeszcze ciut dluzsza, ale mozna dac dluzszy mostek bo scott daje krotkie 80-90mm.

Juz nawet nie mowie ze przy "S" sztyca 400mm tez bedzie na styk. 350mm w standardzie jest za krotkie.

Napisano

jeżeli s to 17' to spokojnie możesz brać moja dziewczyna ma 16' przy takim mniej więcej wzroście jak Ty i jest ok ale większa była by za duża to co prawda inny rower ale cal to cal.

wiadomo że geo będzie inne dlatego powinnaś się do niego przymierzyć...przejechać się trochę.

 

nie myślałaś o innych markach?

Napisano

Ale co maja rozmiary roweru do dlugosci ramy? "S" przy takim wzroscie bedzie tak krotka ze czlowiek czuje sie gorzej niz jakby siedzial na rowerze miejskim bo to nawet nie ta geometria...

 

Chociaz sorry, spora roznice w Sparku robi wysokosc gornej rury jednak.

 

Male zestawienie:

Contessa 50 vs Spark

Wysokosc jest podana do wysokosci gornej rury, czyli przekrok! Podawanie wysokosci do wysokosci komina jest bez znaczenia, co najwyzej przy wyborze dlugosci sztycy.

 

"S"

Dlugosc: 545mm vs 535mm Bardzo krotka rama jak na ten wzrost

Wysokosc: 320mm vs 350mm Przekrok nisko jak na ten wzrost, czyli dobrze, ale dlugosc ramy ;) Sztyca 400mm minimum.

 

"M"

Dlugosc: 555mm vs 565mm Dobra dlugosc imo po wlasnych doswiadczeniach

Wysokosc: 360mm vs 400mm Przekrok juz zdecydowanie wyzej, ale chyba znosnie.

 

Niestety nie mam fotek aktualnych aby pokazac jak to wyglada u dziewczyny jak jest na rowerze albo jak stoi okrakiem. Dopiero kolo wtorku moglbym zalatwic zdjecie.

Napisano

ale teraz jak sobie przypominam - kiedy kupowałem jej ramę brałem też pod uwagę Contesse i jak ja zobaczyłem to faktycznie była dziwnie mała.....

no cóż musisz się przymierzyć nie ma innego wyjścia.

Napisano

jeżdżę głównie po drogach leśnych i polnych...Scott twierdzi że s to 17'

 

To jest tak naprawde 14,5-15' (S) biorac pod uwage normalne rowery i dlugosci podsiodlowek i gornej rury.

 

Edit: Wstawiam troche starych fotek z "S" zaraz po zakupie. Sorry za jakosc ale jeszcze wtedy aparat w telefonie to bylo i tak wielkie wydarzenie ;)

Zdjecia z "M" ewentualnie na zyczenie w przyszlym tygodniu.

 

LINK DO ZDJEC!

 

Dziewczyna 165cm wzrostu jakby ktos nie doczytal.

Napisano

Wygląda jak by go młodszej siostrze zakosiła :) .

 

Ja sie zdziwilem w momencie kiedy moja mlodsza siorka 130cm zaczela szalec tej "S"-ce...

 

Moze dobrze ze ukradli :):bye2:

 

A tak szczerze, to ja chyba posluchalbym sie pewnej bikerki ze sklepu gianta na ursynowie ktory przy jeszcze wtedy poszukiwaniu roweru madrze chyba powiedziala, ze nie ma sensu kupowac typowo kobiecych rowerow (geo - wtedy bylo miedzy giant Yukon Woman i Contessa) bo w wiekszosci przypadkow sa to niewypaly i zabieg marketingowy. Lepiej moze poszukac normalnego 'meskiego' roweru we w miare malym rozmiarze.

 

Najgorsze w przypadku kobiet jest to przynajmniej z moja druga polowka, ze kompletnie nie potrafi powiedziec co jej przeszkadza w rowerze... :voodoo: Do tego tematu trzeba by podejsc nastepujaco, 10 roznych ram, krotszy/dluzszy mostek, gieta/prosta kiera i tak katowanie kazdego egzemplarza kilka dni :D

Napisano

A tak apropo, wzgledem juz przedstawionego troche wlasnego doswiadczenia i kobity bo jednak przy "M" tez daloby sie chyba cos poprawic.

 

Kupic jej najpierw prosta kiere czy dluzszy mostek zeby troche wydluzyc pozycje/zmienic pozycje do jazdy po miescie, sciezkach?

 

W gre chyba najpierw wchodziloby takze odwrocenie mostka na minus aby troche wiecej ciezaru przeszlo na kiere.

 

Ewentualnie chyba moge takze zmienic skok w XCM V2 2009 z 80mm na 100mm zeby tez zmienic geo. Nie wiem czemu fabryka dała 80mm.

Napisano

najpierw jeżeli już tego nie zrobiłeś (i pod warunkiem że się da) to przekręcić mostek do poziomu. pozycja powinna się zmienić na bardziej wychyloną.

jeżeli nie to raczej dłuższy mostek bo taniej ,łatwiej zamontować i efekt większy.

 

 

a może się nam "marynka" wypowie bo komentujemy mocno a tu zero odzewu.

Napisano

Jezdziłam dziś na nim i sama nie wiem, jak to kobieta:) Starego Treka mam 15'5 cala...Z tym przekręcaniem mostków to trochę nie kapuje, ale bardzo dziękuję za pomoc...

 

Jezdzi się inaczej, nigdy nie miałam amortyzatora z tyłu, wrażenia są inne niż na normalnej ramie...Sorcerer jesteś pewny, że będzie za mała?

Napisano

Jezdziłam dziś na nim i sama nie wiem, jak to kobieta:) Starego Treka mam 15'5 cala...Z tym przekręcaniem mostków to trochę nie kapuje, ale bardzo dziękuję za pomoc...

 

Jezdzi się inaczej, nigdy nie miałam amortyzatora z tyłu, wrażenia są inne niż na normalnej ramie...Sorcerer jesteś pewny, że będzie za mała?

 

Ja nie, dziewczyna tak.

Pierwsza "S" na ktorej jezdzila rok zostala skradziona. Potem dorwalismy nowke "M" za grosze na ktorej jezdzi od wrzesnia i nawet jak to kobieta, stwierdza zapierajac sie rekami i nogami, nigdy wiecej "S".

 

Ja bym powiedzial ze w zaleznosci od upodoban, przy takim wzroscie to i nawet 570-580mm (mostek 90-100mm) i niski przekrok bedzie dobre dla kobiety 165cm. Jest jedna dosc wazna przeslanka, wiecej ciezaru ciala spoczywa na rekach, przez co tyłek ma lzej i wolniej zaczyna sie meczyc, co jest faktem nie zaprzeczalnym po zmianie contessy na wieksza rame.

 

Watpie, aby dziewczyna przejechala na poprzedniej "S" ze mna 80km bez załamania ze jej pupa juz nie daje rady. Fakt bolal i tak na "M", bo bez pieluchy jezdzi na razie i na nie dobranym siodle, ale dojechac dojechalismy.

 

Druga rzecza przy contessie jest to ze mozna probowac przesunac siodlo do tyłu jako ze standardowe sztyce maja maly setback na jarzmie, ale przy takim ustawieniu kolana wysiadaja... Nawet na "M" jezdzi z siodlem troche wysunietym do tylu, na kolana narzeka niewiele, ale chyba przydalby sie tylko dlatego dluzszy most i siodlo w linii sztycy.

 

Niestety jak pisalem wyzej, ustawienie roweru pod wymagania kobiety to jest CZARNA MAGIA :):voodoo::bye2:

Nie dostanie sie kompletnie zadnych informacji co jest nie tak.

Napisano

pomyłka moja mała używa oczywiście 17' też accenta:-)

sorry za błąd .....

 

 

a co do mostka to kiedy go przekręcisz wtedy kont względem widelca się zmniejszy co spowoduje że kierownica będzie niżej i dalej więc pozycja na biku będzie bardziej pochylona

Napisano

pomyłka moja mała używa oczywiście 17' też accenta:-)

sorry za błąd .....

 

 

a co do mostka to kiedy go przekręcisz wtedy kont względem widelca się zmniejszy co spowoduje że kierownica będzie niżej i dalej więc pozycja na biku będzie bardziej pochylona

 

Ja sie tylko boje ze co chwile bedzie zaliczac OTB, co niestety juz mialo miejsce, ale to tylko i wylacznie z jej delikatnie mowiac zbytniego zaufania przejezdzajac przez przystanek 40km/h ...

Z drugiej strony jest to wina amora, miekka sprezyna i zapada sie potwornie przy ostrym hamowaniu :)

 

Chociaz nie wiem konkretnie tego:

Zmieniajac kat mostka z + na (-) - zwiekszamy szanse OTB?

Zwiekszajac skok amora - zmniejszamy szanse OTB jesli dobrze dedukuje.

 

Te dwie zmiany nie powinny troche wydluzyc ramy?

 

Ja to widzialbym chyba tak:

Siodlo w linii sztycy badz niewiele za.

Mostek na minus

Amor +20mm (zwiekszy sie sporo sag na tych sprezynach, wiec wysokosc tez bedzie niewiele wieksza)

 

Jesli to nie pomoze:

Mostek +10/20mm.

 

Na koniec:

Zmiana kiery z 620mm, 31,8mm,20mm rise 8° na

prosta 580mm

Napisano

"nie wydaje mie sie"

chyba kwestia przyzwyczajenia ja tak jeżdżę i jest ok moja tak jeździ i jest ok:-) chociaż co do niej to nie jestem pewien bo jeszcze się dopasowuje do swego roweru.

 

przelecieć przez kierownicę można zawsze jak się nie uważa - ale nie wydaje mi się żeby mostek na - miał tu coś do rzeczy.

 

ale może rzeczywiście amorka podciągnąć do góry...

 

qrcze:( mam chyba dobra okazje za te 3800 ale moze macie racje ze za mały....

 

 

okazja to może i jest ale dla kogoś 10 cm niższego od Ciebie:-)

 

daruj sobie - poszukaj czegoś innego.

Napisano

ale raczej zrezygnuj kompletnie ze scotta bo w tej samej cenie masz fajniejszego Gianta Cube czy nawet Speca.

i pomyśl też czy potrzebujesz fulla???

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...