Skocz do zawartości

[przerzutka przód] Tarcie prowadnicy o plastik


herrscher

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dość nietypowy problem. Otóż po wyregulowaniu przerzutki z przodu (według instrukcji), wrzucając łańcuch na największy bieg, prowadnica ociera o plastikową tarczę. W związku z tym nasuwa mi się pytanie:

Czy prowadnica znajdująca się na najwyższym biegu powinna wystawać ponad tę plastikową tarczę, czy może powinna być schowana za nią?

U mnie sytuacja wygląda następująco - prowadnica w połowie wystaję ponad tarczę trąc dolną częścią (prowadnica wyregulowana równolegle do zębatek):

dsc01085uc.th.jpg

dsc01087r.th.jpg

dsc01082im.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odległość łańcucha od zewnętrznej części prowadnicy nie powinna być większa jak jakieś 1-2mm (przy najmniejszym trybie na kasecie i największym na korbie), zaś odległość pomiędzy dolną krawędzią prowadnicy a największą tarczą z przodu powinna wynosić jakieś 2-3mm.

Przyglądając się swojej przerzutce i Twoim zdjęciom, zdaje mi się, że producenci korb i przerzutek tak robią te części, żeby zewnętrza część prowadnicy była mniej więcej w jednej płaszczyźnie z osłoną. W końcu prowadnica musi wystawać trochę poza zębatkę bo inaczej nie dało by się zmienić biegu na najwyższy.

Spróbuj może podnieść nieco całą przerzutkę o te kilka milimetrów i pomyśl, czy ta osłona faktycznie jest Ci potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach tego dokładnie nie widać, ale myślę, że spokojnie możesz podnieść jeszcze przerzutkę, wyregulować dociągając linkę i w drogę. Jeżeli jednak nie będzie dobrze pracować, to musisz to wielkie plastikowe...:icon_mrgreen: tą osłonkę przypiłować, albo wywalić.

 

Jeżeli nie jeździsz w długich, luźnych spodniach, to nie wahaj się i wywal to.:voodoo::icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...