air84 Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Witajcie, chciałbym zadebiutować wątkiem jakich wiele - z cyklu co kupić. Rowery to roczniki 2009. cena do 1.500zł. potrzebuje roweru na codzienne dojazdy miejskie po nierównościach i wypady weekendowe, wakacyjne po szutrowych drogach i leśnych ścieżkach. Nie uprawiam jazdy wyczynowej ani typowo terenowej. Jednak chciałbym, aby rower miał dobrą ramę. Miałem nieprzyjemność jeździć takim, w którym była miękka i wiem, że to podstawa. Z racji, że jazda ma być rekreacyjna, chciałbym, aby rama dobrze przenosiła siłę napędową, tak abym nie musiał się męczyć. Chciałbym też domontować do roweru rogi - na dłuższe wypady. Długo się zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że GT AV i Fisher Advance spełnią moje wymagania w kwestii ramy. Osprzęt się z czasem poprawi, gdy dojrzeje, aby wiedzieć, co mi nie odpowiada w obecnym. Problem jest jednak inny - mam 175cm wzrostu i nie przepadam za jeżdżeniem w wybitnie sportowej pozycji. W trasach za miastem lubię zadzierać głowę i szukać pleneru na zdjęcia. Ale z drugiej strony, nie chce rezygnować z pozycji jak w MTB i ze sztywności ramy MTB. Kierownice ostatecznie mogę sobie podnieść w razie czego. Ale słyszałem, że Fisher robiony jest dla ludzi z długim tułowiem i rękami - prawda to? bo jestem przeciwieństem tego typu człowieka. Gary Fisher Advance -1300zł Rama-Gold Series 6061 T6 Aluminium, w pełni hydroformowana | Geometria Genesis2 Amortyzator-SR Suntour SF9-XCT-V2, z reg. napr. wst., blokada, 100mm | Genesis2 Koła-pia. p. Formula FM31 / t. Shimano RM30; obr. Matrix 550 Opony-Bontrager Connection Trail, 26x2.0" Manetki-Shimano Acera, 8 biegów Prz. przednia-Shimano Altus Prz. tylna-Shimano Alivio Mech. Korbowy-Suntour XCC-T102 42 / 34 / 24 Kaseta-Sram PG830 11-32T, 8 biegów Pedały-Platformowe (plastik) Siodło-Bontrager Approved Wsp. siodełka-Bontrager SSR, 27.2mm Wsp. kierownicy-Bontrager Approved, 25 st. Kierownica-Bontrager Approved, gięta, 620mm Stery-Cane Creek VP-A76C Hamulce-Tektro V z dźw. Shimano Acera GT Avalanche 3.0 - 1300zł Rama Aluminium 6061, Hydroformowalna dolna rura, Triple Triangle Kierownica Aluminiowa gieta. Przerzutka Tył Shimano Alivio Siodełko WTB Speed V Przerzutka Przód Shimano M-330 Kolekcja Rowerów 2009 Dzwignia Hamulca Brak Danych Łańcuch 8 speed index Opony Przód / Tył Kenda Nevegal, 26 x 2.1 Pedały Platformowe ze stalowa klatka Widelec SR Suntour XCM Płeć Męski Piasty Alloy Obręcze Alex ASD-1 z podwojnymi sciankami Manetki Shimano 8 biegowe Rapidfire Plus Kaseta Shimano 8 biegowa Hamulce Przód / Tył Tektro V-brake Amortyzator Przedni SR Suntour XCM, skok 100mm Amortyzator Tylni Brak Korba SR Suntour XC T-302, 42,32,22 Wspornik Siodełka Alloy Ostatecznie mógłbym wydać na to trochę więcej, ale z tego co widzę i czytam, rama jest ta sama, a osprzęt w teren nie jest mi za bardzo potrzebny Gary Fisher - Wahoo 2008 -1500zł Rama Gold Series 6061T6 cieniowne aluminum | Genesis Geometry Widelec (sztywny) Amortyzator Rockshox Dart 1, 100mm Tylny Amortyzator Koła pia. p. Alloy, t. Shimano RM30;obr. Btr Camino rims Opony Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25" Manetki Shimano EF50, 8 biegów Prz. przednia Shimano Altus Prz. tylna Shimano Deore Mech. Korbowy Shimano M341 42/32/22 Kaseta SRAM PG830 11-32, 8 biegów Pedały Alloy Siodło Bontrager Select Basic Wsp. siodełka Bontrager Sport 27.2mm Wsp. kierownicy Bontrager Sport, 25 st. Kierownica Bontrager Crowbar Sport, gięta Stery Cane Creek VP-A76C Hamulce Tektro V z dźw. Shimano EF50
spons92 Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Jak Ci zależy na wygodnej pozycji, dość mocnej ramie i dobrym rowerze na dłuższe dystanse po ubitych drogach, to wybierz coś z modelów cross, np. http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/crs.fs/5741/39378/ http://www.kellys-bicycles.com/index.php?id=pl_product&product_id=21348&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=243&subcat_id=250
Larry Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 GT Avalanche ma świetną ramę. Skoro zamierzasz upgrade'ować osprzęt to będzie to lepszy wybór - bardzo przyszlosciowy.
air84 Napisano 9 Marca 2010 Autor Napisano 9 Marca 2010 Jak Ci zależy na wygodnej pozycji, dość mocnej ramie i dobrym rowerze na dłuższe dystanse po ubitych drogach, to wybierz coś z modelów cross, np. http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/crs.fs/5741/39378/ http://www.kellys-bicycles.com/index.php?id=pl_product&product_id=21348&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=243&subcat_id=250 to zły wybór, ubiegły rok jeździłem trochę po suwalszczyźnie trekiem kolegi i opona szosowo-terenowa potrafiła grzęznąć a gdzie dopiero cross. kellys odpada. ta firma nie raczy na stronie nawet podać szczegółów na temat stosowanej ramy.
moojmisiu Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 kellys odpada. ta firma nie raczy na stronie nawet podać szczegółów na temat stosowanej ramy. Raczy podać - raz: rama Aluminum alloy triple butted i dwa: sekcja GEOMETRIA pod fotką. Drugi Gary, ten z 2008 roku ma najlepszy osprzęt z podanych i opony, które świetnie spisują się na piaskach, za to GT ma opony, które świetnie nadają się do wymiany. Rewelacyjność ramy GT jest sprawą mocno dyskusyjną, na pewno jest ciężka i dość sztywna (ale nie dałbym sobie uciąć ręki za to, że jakoś wyraźniej sztywna od garego ). Ramy GF mają specyficzną geometrię i przed zakupem radziłbym się bryknąć chociaż po sklepie. A jeśli chcesz z czasem wymieniać, to GF numer jeden, ale też z opcją przymiarki przed zakupem. A jeśli już tak bardzo chcesz zadzierać głowę, to jednak GT.
dominik223 Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Co do garego to jestem posiadaczem modelu torpon, jestem zadowolony lecz właśnie przesiadam się na lepszy sprzęt. Mój brat ma dokładnie ten rower który chcesz kupić. Jesteśmy zadowolonymi użytkownikami. Teraz szczegóły: - koła łatwo się centrują - opony całkiem fajne - polecam wymianę mostka(duży kąt, lecz jeśli jeździsz turystycznie to będzie dobry) i pedałów (łatwo pękają pedały) - napęd jest dobry - amortyzator "działa" nie ma czego wymagać, regulacja nie zmienia charakterystyki działania. - hamulce dobrze się sprawują Na moim Tarponie trochę się poscigałem ale główka ramy jest strasznie wysoka przez co ciężko się podjeżdża, lecz w advance nie ma takiego problemu. Rowery przeszły niezłe katowania ale nadal się trzymają, wiec myślę że ogólne wykonanie jest bardzo dobre.
air84 Napisano 9 Marca 2010 Autor Napisano 9 Marca 2010 problem w tym, że u mnie w mieście nie ma dilera ani Fishera, ani GT. zauważcie, że Kellys nie podaje szczegółów z jakiego materiału robi ramy, w przeciwieństwie do dwóch powyższych. no i głosy się podzieliły.
dominik223 Napisano 10 Marca 2010 Napisano 10 Marca 2010 Polecam ski team tam są przeceny ja kupiłem za 999zł
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.