ceze Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Siema. Po zeszłorocznym wypadzie w góry stwierdziłem, że czas zmienić przedni amor. Jeżdżę na Reconie U-turn chyba 2007 rok. Przy mojej wadze (około 100 kg) i standardowej sprężynie na zjazdach recon tracił prawie cały skok i zostawało go bardzo niewiele co powodowało, że robił się na nierównościach cholernie twardy (choć nie dobiłem do końca). Myślę obecnie też o jakimś Rock Shox bo i na innych nie miałem przyjemności. Rowerek do lekkiego xc + wypady w góry kilka razy do roku. Rama 22 cale. Co byście polecili. Myślę o Rebie lub o Revelation Air u turn. Zależy mi na zmianie skoku i z racji mojej wagi na możliwości pompowania pod wagę. Oczywiście spóźniłem się z zakupem bo ceny już idą w górę ale mam powiedzmy 900 pln co raczej umożliwia mi zakup sensownej używki. Co polecacie, sugestie, opinie> THX
RAFI1784 Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 100 na rebe to może być dużo, z tego co wiem to optimum to ok 85 kg, może coś "cięższego" aczkolwiek z drugiej strony tak jak napisałeś to zupełna rekreacja, więc czemu nie...
tobo Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 recon to widelec o skoku nominalnym 130 mm, wersje u-turn air można skrócić do 110 mm - pytanie brzmi czy aż taki skok jest dla ciebie? skoro masz ramę sztywną to one z reguły przystosowane są do widelców ze skokiem max 100 mm.
RAFI1784 Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 recon to widelec o skoku nominalnym 130 mm, wersje u-turn air można skrócić do 110 mm - pytanie brzmi czy aż taki skok jest dla ciebie? skoro masz ramę sztywną to one z reguły przystosowane są do widelców ze skokiem max 100 mm. I agree myślę że może też potrzebować czegoś sztywniejszego... albo sztywniejszych ustawień, dobrze masz wyregulowanego?
ceze Napisano 9 Marca 2010 Autor Napisano 9 Marca 2010 Recon U-turn ma regulację w zakresie 85-130 mm. (ja jeżdżę na 110 - 115 mm bo jest mi po prostu najwygodniej, 190 cm wzrostu). Odnośnie setupu to nie za wiele tam można regulować - tylko tłumienie powrotu (amor ma motion control). Ewentualnie mógłbym się bawić w zmianę oleju i sprężyny, ale nie wiem czy to da oczekiwane efekty.
.PaVLo. Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Zdaje się, że Reba jest do 125kg, ale musiałbym zerknąć na tabelkę, co do Recona U-Turn to bez "czarnej" sprężyny nawet nie podchodź z wagą 100kg, wiem bo mam ten amorek.
AgentOrange Napisano 10 Marca 2010 Napisano 10 Marca 2010 Reba. Na lekkiego jeźdźca to raczej SID. Reba spokojnie się nadaje, sprawdzone empirycznie
Sigwald Napisano 11 Marca 2010 Napisano 11 Marca 2010 Sorry że się tu wtryniam ale mam takie pytanko czy można gdzies w odmętach netu znaleźć taki podział amortyzatorów ze wględu na wagę bikera np. ważąc 86 kg doby będzie dart 3, epicon, raidon czy coś tam?? Jakieś tabelki albo coś w tym stylu??
ceze Napisano 11 Marca 2010 Autor Napisano 11 Marca 2010 Podejrzewam, że będzie ciężko bo tu wchodzi w grę kwestia gustu, ceny, przyzwyczajeń do marki i w dodatku trzeba trafić na typa , który jeździł na kilku - kilkunastu modelach no i w dodatku chudł i tył Chyba zostają fora internetowe... Przynajmniej ja szukałem w necie czegoś takiego i nie znalazłem. A odnośnie mojego pierwszego pytania to jestem zdecydowany na Rebe już na 100%. Czekam tylko na możliwość jej odkupienia od kogoś
goldbloom Napisano 11 Marca 2010 Napisano 11 Marca 2010 Za 1000 zł masz nową, a może nawet za 950 zł. Ja tam bym dołożył.
Schwefel Napisano 11 Marca 2010 Napisano 11 Marca 2010 Chyba nie za Rebę z Air U-turn? Takie chodzą odpowiednio wyżej http://www.centrumrowerowe.pl/000579/ROCK_SHOX-Reba_Team_2007_u-turn_push_lock_disc_only/Produkt.aspx Już łatwiej o RVL i to jego bym polecał pod taką wagę http://www.allegro.pl/item953635499_rock_shox_revelation_426_u_turn.html
goldbloom Napisano 12 Marca 2010 Napisano 12 Marca 2010 Eh, przepraszam... Te posty pisane po północy...
ceze Napisano 12 Marca 2010 Autor Napisano 12 Marca 2010 Nie no Rebe SL lub Race. Zdaje się, że mają regulowany skok podkładkami. Na U-turnie mi nie zależy choć skokowa regulacja skoku (tak jak w Rebie Race) może być przydatna. Swoją drogą jaka jest różnica między wersja sl a wersją race? Z tego co czytałem to race są bardziej "pancerne". A co do kasy to heeh jakbym miał to pewnie, że kupiłbym nową... ale nie mam pozdro
goldbloom Napisano 12 Marca 2010 Napisano 12 Marca 2010 Regulacją Floodgate. SL ma regulację imbusem (pasuje kluczyk z regulacji tłumienia odbicia z dolnej goleni), Race pokrętło.
Freefly Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Myślę że Dart2 byłby wystarczająco sztywny http://cgi.ebay.co.uk/Rock-Shox-Dart-2-Suspension-Forks_W0QQitemZ130374509345QQcmdZViewItemQQptZUK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR?hash=item1e5aed2321 http://cgi.ebay.co.uk/marzocchi-mz-race-front-suspension-forks-like-bombers_W0QQitemZ320501696960QQcmdZViewItemQQptZUK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR?hash=item4a9f63c9c0
YankeZ Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 Dart 2 przy 100 kg jeźdźca? Cóż... wszystko jest możliwe ale odnoszę delikatne wrażenie że 'nie byłby to optymalny wybór' A wg przejrzyj (przeczytaj) ten temat i zwróć uwagę że chyba pomyliłeś 'nieco' klasę amorka... porównywanie darta 2 do Reby czy Revelation Air jest wręcz niemoralne
Patryke Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 Reba czy Rvl będzie jak najbardziej ok. Oba amorki nie są tak "wylajtowane" jak SID więc spokojnie dadzą radę. Ja bym się pokusił na wersję ze sztywną osią
RAFI1784 Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 ja bym zainstalował rebe i będziesz zadowolony:)
TocaS Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 ...a taki np Manit Relic czy Black, ja mam Relica i przy 92 kg daje radę.
FUNKYKOVAL Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 R7 elite ze stalową sterówką przy 105 kg działa idealnie .
put3k Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 Również mam R7 i ważę też około 100kg. Przez 2 lata nic się nie dzieje, a amortyzator działa bardzo dobrze i jest sztywny.
yatso Napisano 29 Kwietnia 2010 Napisano 29 Kwietnia 2010 Podepnę się pod temat i zapytam o nieco większą masę ciała Ja ważę z kolei około 110 kilo, prawie 2 metry wzrostu i chciałbym wymienić Darta 2 z mojej Kony Four na coś lepszego. Przymierzałem się do Manitou R7 MRD albo do Relica, ewentualnie coś ze stajni Rock Shox )prawdopodobnie Reba), ale nie wiem czy te amorki są dla mnie... Przeznaczenie to głównie XC na jurajskich szlakach, czyli dużo kamieni i korzeni. Co polecacie, co sądzicie drodzy Bikerzy?
marek2010 Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 Oglądałem ostatnio Rebę 2010 od środka. Mając budżet 1000-1200 zł spokojnie bym ją kupił sobie, gdybym ważył 110 kg. Ważę 95 kg i kupiłem Sida, ale tu juz nie jestem taki pewien, bo również widziałem Sidy od srodka:) Przy wiekszej wadze nie ustawiałbym jedynie skoku w Rebie na ponad 100mm.
Ralson Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 Witam1 Jeśli chodzi Rebę to szczerze ją polecam. Sam jeżdżę od czterech lat na U-turnie. Ważę 95 kg a do tego jeszcze jeżdżę na niej na wyprawy a wtedy na kierownicy odwieszam parę kilo i w plecaku tez bywa nie lekko. Właśnie w zeszłym tygodniu wykonałem pierwszy przegląd i o dziwo na lewej goleni jest jedna ryska a poza tym nic. Wymieniłem oleje i dalej szaleję. jest sztywna i piekielnie wytrzymała.
Gość Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 recon to widelec o skoku nominalnym 130 mm, wersje u-turn air można skrócić do 110 mm - pytanie brzmi czy aż taki skok jest dla ciebie? skoro masz ramę sztywną to one z reguły przystosowane są do widelców ze skokiem max 100 mm. dziwne sa wersje 80,100,100-130 info na stronie sram
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.