Pavvcio Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 Witam! Mam pytanie dotyczące wymiany wszystkich linek hamulcowych, tych od przerzutek. Czy opłaca się je wymieniać czy wystarczy trochę je podkręcić tzn pociaśnić? Jak wyjdę na tym lepiej?
Pavvcio Napisano 8 Marca 2010 Autor Napisano 8 Marca 2010 Koszty nie drogie tzn? Linki i wymiana? Ile wyniesie łącznie wszystko w takim serwisie?
wikrap1 Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 Ale o co chodzi konkretnie? Jeżeli nie ma rdzy itp. to po prostu wyczyść pancerze. Nie ma co od razu wszystkiego wymieniać, chyba, że szwankuje. Linki raczej długo pociągną. Po prostu musisz raz na jakiś czas wyczyścić linki i pancerze i zorientować się, czy pancerze nie popękały/ nie pokrzywiły się jakoś drastycznie.
TocaS Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 Myślę, że do 60 zł z wymianą i ponowną regulacją przerzutek (w tym podstawa - linki, pancerze)
andi333 Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 A po co ci serwis ? Sam dasz rade nic wielkiego koszt linek +końcówki jakies 15-20 zł góra.A w serwisie nie wiem jaki bedzie koszt.
spons92 Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 Osobiście wymieniam linki co jakieś 2tys km, pancerze może rzadziej. Ale zwracam też uwagę na to jak linka chodzi, bo jak np. przerzutka przestanie działać jak należy, mimo, że jest dobrze wyregulowana to wymieniam wtedy linkę. Dużo zależy też od tego w jakich warunkach jeździsz - błoto i wilgoć na pewno nie pomagają. Poczytaj na forum jak wymieniać linki i regulować przerzutki i hamulce, bo koledzy faktycznie mają rację pisząc, że w serwisie nie opłaca się tego robić. Good luck
TocaS Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 W razie jakbyś nie miał nożyc do pancerzy lub minimum szlifierki kątowej, to radzę przed zakupem pomierzyć wszystkie, pancerze i poprosić w rowerowym by przycięli na miejscu, linkę hamulcową czy od przerzutek, utniesz zaś bez problemu dobrymi ucinaczkami.
Phil Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 Linki wymienia się tylko jeśli są mechanicznie uszkodzone, np. poszarpane, pordzewiałem etc. W innych przypadkach nie ma sensu gdyż po założeniu nowej linki, będzie ona przez jakiś czas się rozciągać zanim się "ułoży". W rezultacie przez pewien czas musisz podkręcać hamulce i przerzutki co jest upierdliwe. Jeśli już wymieniasz, to pamiętaj aby linka w pancerzu była nasmarowana, oraz żeby po założeniu już linki i jej skróceniu, koniecznie zabezpieczyć końcówki (kapturkiem lub ponoć można też cyną do lutowania). I tyle w temacie.
Pavvcio Napisano 9 Marca 2010 Autor Napisano 9 Marca 2010 Heh tylko ja nie mam cierpliwości do takich rzeczy typu regulacja przerzutek ;p Wiec wolałbym iść na łatwiznę ale ok.
rainier Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Linki wymienia się tylko jeśli są mechanicznie uszkodzone, np. poszarpane, pordzewiałem etc. W innych przypadkach nie ma sensu gdyż po założeniu nowej linki, będzie ona przez jakiś czas się rozciągać zanim się "ułoży". W rezultacie przez pewien czas musisz podkręcać hamulce i przerzutki co jest upierdliwe. Jeśli już wymieniasz, to pamiętaj aby linka w pancerzu była nasmarowana, oraz żeby po założeniu już linki i jej skróceniu, koniecznie zabezpieczyć końcówki (kapturkiem lub ponoć można też cyną do lutowania). I tyle w temacie. phil prosze nie pisz głupot bo jeszcze ktoś gotów w nie uwierzyć, cały ten post to jakiś bullsh*t,
tobo Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 był tu już taki specjalista od naciągania się linek, toteż zacząłem sie zastanawiać czy zwracać na to uwagę czy nie
WheelR Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 witam sam wzglednie czesto zmieniam linki (nie patrze na ilosc mil a jedynie na to jak chodzi w pancerzu. ewentualnie kiedy sie zepsuje). ostattnio kupilem sobie finish line speed degreaser (ten zolty w sprayu - http://www.finishlineusa.com/products/speed-clean.htm ) do czyszczenia przerzutek. postanowilem sprawdzic jak bedzie dzialal przy czyszczeniu pancerzy. okazalo sie ze dziala znakomicie. ale mysle ze do czyszczenia wd 40 z zalozona rurka bedzie ok. nastepnie jak zakladalem nowe linki to psiknalem do pancerza troche FL dry teflon lube http://www.finishlineusa.com/products/teflon-plus-lube.htm przy zakladaniu na sama linke jeszcze te uszczelki shimano na linki http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Shimano_Rapid_Fire_Sealed_Pack_Of_4_Outer_Casing_Caps/5360013022/ . wszystko dziala pieknie i gladziutko. odpowiedz czy sie oplaca? zdecydowanie tak kiedy lubisz jak wszystko chodzi tak jak powinno. pozdro
Arek03170 Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 jeżeli chodzi o obcinaczke do pancerzy - ja używam szczypców bocznych (podobne do kombinerek) i nie mam problemów z pancerzami, według mnie takie obcniaczki to zbędny wydatek, chyba, że wymieniasz pancerze co miesiąc.
Phil Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 phil prosze nie pisz głupot bo jeszcze ktoś gotów w nie uwierzyć, cały ten post to jakiś bullsh*t, 1. Uzasadnisz? 2. Mój nick pisze się z dużej litery. jeżeli chodzi o obcinaczke do pancerzy - ja używam szczypców bocznych (podobne do kombinerek) i nie mam problemów z pancerzami, według mnie takie obcniaczki to zbędny wydatek, chyba, że wymieniasz pancerze co miesiąc. Absolutna racja. Szczypce boczne są do tego niezłe, a w dodatku porządne kosztują połowę tego co obcinaczki do pancerzy, więc tutaj bez wątpienia przewagę mają szczypce boczne.
Klosiu Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Phil --> pordzewiale i poszarpane linki w ogole nie przesuwaja sie w pancerzu. Nie da sie nawet nacisnac klamki czy manetki, a co dopiero zmienic bieg. Widac ze nigdy pancerzy nie miales zatartych od jazdy w blocie, moze mowisz o szosie, gdzie naped jest zawsze czysty. Ale w goralu czasem juz po godzinie - dwoch jazdy w ciezkich warunkach wylamuje sie palce zmieniajac biegi . A to tylko bloto. I wtedy jedynym wyjsciem jest wymiana linek i pancerzy, bo zatartych pancerzy juz nie wyczyscisz. Zreszta, banalna wymiana linek i pancerzy po sezonie zimowym polepsza prace napedu o 100%. A dobre linki sa wstepnie rozciagane, wiec po zalozeniu rozciagaja sie minimalnie, spokojnie mozna to skorygowac srubami przy manetkach.
mati199 Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Osobiście wymieniam linki co jakieś 2tys km Co 2 kkm ? To jakie ty linki stosujesz ? Chyba, że jedzisz po naprawdę extra błocie
spons92 Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Co 2 kkm ? To jakie ty linki stosujesz ? Chyba, że jedzisz po naprawdę extra błocie Zwykłe XC, a że w Polsce warunki pogodowe nie zawsze są korzystne... Wystarczy wyskoczyć w las po opadach deszczu i już błoto się zbiera, do tego dochodzą uszkodzenia mechaniczne (rzadko bo rzadko ale może się zdarzyć, że linka o coś zahaczy). Jazda w pagórkowatym terenie, a po takim jeżdżę, też nie ułatwia im życia. Zresztą.. są osoby, które wymieniają linki co miesiąc i niekoniecznie są profesjonalistami.
servisman Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Witam wszystkich.Widze ze temat nie ma końca a to tylko linki i pancerze.Sam prowadzę serwis i u mnie taka usługa to koszt 25zł (4 linki Shimano nierdzewki i kpl pancerzy Shimano i Promax)do tego koszt roboty i zamykasz sie w kwocie 35-40zł.Ale oczywiście można to też zrobić samemu,wystarczy pójść do sklepu wcześniej mierząc dokładnie ile jakiego pancerza potrzebujemy i w jakich kawałkach.Porządny serwisant potnie ci je na miejscu jak sobie życzysz a po wszystkim podjedziesz jeszcze raz i skróci ewentualny nadmiar długości linek.I po sprawie.Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.